Jyväskylään avattu Pispalan palmu / Hempsteri

Aloittaja Caderusso, toukokuu 21, 2010, 19:24:00 ip

« edellinen - seuraava »

Caderusso

Tänään käytiin emännän kanssa etsimässä voionmaankadulta Pispalan Palmu -myymälä, kun netissä kiersi infoa että tänne olisi sellainen avattu.
Kun liike löytyi, totesin että samoissa tiloissa on Pispalan Palmu ja tämä vähintäänkin epäilyttävä Hempsteri-"polttelukauppa" http://www.hempsteri.fi  ???

Kun astelimme liikkeeseen sisään, perässä tuli pihalta neljä, öö.. urbaania miestä kysymään mitä saisi olla. Pyörin siinä ympyrää ja ihmettelin bongien ja muiden kannabikseen liittyvien tuotteiden määrää ja avointa esillepanoa  :o
Nurkasta löytyi sitten GHE:n aquafarmit/waterfarmit, pullokaupalla GHE:n ravinteita, kivivillaa, kaikenlaista vesiviljelykrääsää  :)

Eniten ihmettelin kun yksi noista jannuista tempaisi auki BioNovan The Missing Link -kasviravinnepullon ,
joi siitä isot huikat ja mainosti mulle että sillä lähtee hyvin krapula pois  ??? WTF??!!

Mesta on ollut auki tuossa voionmaankadulla 3.5. asti, mutta teippejä/tarroja eivät herrat ole vielä ikkunoihin saaneet. Ikkunoissa roikkuivat isot muovit joihin oli tusseilla kirjoitettu Pispalan Palmu / Hempsteri / Huudeilla..

Noh, sentään hyvä tietää että jostain päin jyväskylää saa GHE:n lannoitteita. Waterfarmin meinasin ostaa hintaan 60euroa, mutta styroksisesta dripperilootasta jossa on ulkoinen akvaarion ilmapumppu, 60 euroa on yksinkertaisesti aivan liian paljon rahaa, minun mielestäni.

Ryhis

Legalize it! Kumma miten kuituhamppuliikkeiden välittömässä läheisyydessä aina pyörii näitä sameasilmäisiä mattotakkisia herrasmiehiä, jotka yleensä hörppivät erilaisista kannuista nestettä....
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - toukokuu 21, 2010, 22:02:39 ip
Legalize it! Kumma miten kuituhamppuliikkeiden välittömässä läheisyydessä aina pyörii näitä sameasilmäisiä mattotakkisia herrasmiehiä, jotka yleensä hörppivät erilaisista kannuista nestettä....

Yritin jopa googlettaa että helpottaako tuo bionovan missinglink-neste krapulaa  ;D ;D en löytänyt mitään viittauksia aiheeseen  ;D

nuthero

Veikkaisin, että kärsän liike on suomessa ainoa chilinkasvatukseen käytettäviä tuotteita (hydroilut, lamput yms.) myyvä liike, joka ei liity tähän toiseen hyötykasviin?

Tosin mulla on ainakin puutarhurinverstaasta mukavia kokemuksia, ei ollut mitään ravinnetiivisteitä juovia hippejä :-\.

TunturiTiger

Kävin taannoin Tampereen vastaavassa ja tapahtumien kulku oli kutakuinkin tällainen.. Kävelin ja katselin, että missäs pirussa se Pispalan palmu oikein pönöttää? Löysin osoitteesta kaupan jonka ovessa lukee jotain, en katsonut mitä, mutta ikkunassa oli lupaavasti isoja eslejä yms krääsää esillä. Avasimpa oven. Oven takana oli joillain flaiereilla tapetoitu tuulikaappi, enkä edelleenkään katsonut mitä niissä luki, joten ei muuta kuin sisä ovi auki ja askel eteen mars. Silmät pyöri kun hedelmäpelissä. Mitä V***UA!?!?! Mihin olin tullut? Edessäni oli piiiiiiiiiiiitkä vitriini erilaisia vesipiippuja. Käänsin päätäni hieman ja tiskillä näytti olevan ihan "normi" piippuja. Tiskin takana hyllyllä näkyi jotain kasvatus rompetta ja helmiverhon takaa hiipi hippi kyselemään, että mitä saisi olla. Tai ainakin sen kyselleen sitä. Totesin, ettei tämä  olekkaan minun paikkani ja että kasvatan tsilini mieluummin vaikka perseessäni, kuin ostaisin tuosta putiikista mitään. Kiitos ja kuulemiin.

blarney

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - toukokuu 22, 2010, 00:08:06 ap
Tiskin takana hyllyllä näkyi jotain kasvatus rompetta ja helmiverhon takaa hiipi hippi kyselemään, että mitä saisi olla. Tai ainakin sen kyselleen sitä. Totesin, ettei tämä  olekkaan minun paikkani ja että kasvatan tsilini mieluummin vaikka perseessäni, kuin ostaisin tuosta putiikista mitään. Kiitos ja kuulemiin.

Saanko kysyä mitä nämä hipit ovat sinulle tehneet kun noin aggressiivinen reaktio? Mielestäni hippien pitämä kasvatustarvikeliike on parempi kun ei kasvatustarvikeliikettä ollenkaan. ::)

TunturiTiger

Ei mulla itse hippejä vastaan ole mitään, mutta se liike. Sieltä varmaan olis saanu hyvät neuvot "yrtin" kasvatukseen. Mä vaan en tykkää oikeen mistään mikä liittyy noihin kasveihin.

Ryhis

Ei saatana. Lihaa syövä jämeräleukainen satakiloinen heteromies ei tasan varmasti osta joltain sameasilmäiseltä, hihittävältä, karvaselta hippiretkulta kukkaruukkuja ja lannotteita.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - toukokuu 22, 2010, 11:06:39 ap
Ei saatana. Lihaa syövä jämeräleukainen satakiloinen heteromies ei tasan varmasti osta joltain sameasilmäiseltä, hihittävältä, karvaselta hippiretkulta kukkaruukkuja ja lannotteita.

No kun juuri äsken vasta heräsin, enkä jaksa näin aikaisin "aamusta" sensuroida itseäni mitenkään. Mulla on kyllä jotain hippejä vastaan. Ne ei käy töissä, elelevät muiden työssäkäyvien veronmaksajien rahoilla, suurin osa niistä mitä olen tavannut haisevat pahalle eivätkä monet niistä aja varmaan koskaan partaansa. Enkä muutenkaan jostain kumman syystä välitä olla lähellä näitä saatanan kannabiksen käyttäjiä. Jos haluaa vetää päänsä sekaisin niin siihen käy mainiosti litran pulloa Tapsaa  :)
Ja se vitun loputon jäkättäminen siitä kuin hienoa ja loistavaa tuo ruohon polttelu muka on. Tykkään mäkin olla kännissä mutten silti mainostele kaikille viinan hienouksia ja kehota kaikkia ryyppäämään.

Mutta jos pitäisi valita se yksi asia mikä hipeissä ärsyttää, niin se on selkeästi tuo toimettumuus. En voi ymmärtää ihmisiä jotka haluavat omasta tahdostaan vaan "chillailla" elämän lävitse ilman mitään päämääriä  >:(

Ryhis

Se on se rento elämänasenne.

Jossain vaiheessa se kostautuu ja käy kuten yhdelle jamaicalaiselle jantterille. Vuokranmaksuhan on sellainen samanlainen paha kuin tuloverotus, eli ei siitä kannata välittää.

"Jah man, whats ya doooing?"
"Throwing yer shit out."
"Jah maaan, why?"
"You don't pay the rent, now you go to hell"
"C'mon maan, I'll pay yah next month"
"Fuck off"

Siinä vaiheessa kun lukkoseppä antaa uudet avaimet asunnon omistajan kouraan ja rastafari jää kirjaimellisesti kadulle irtaimistonsa kanssa, alkaa hätä tulemaan käteen. Oli kuulemma kirmaillut auton perässä ja itkenyt "I got no place to goooo..."

Jotkut oppivat vain perseen kautta  ;D

zarmo

Mut jos ne hipit on perustanut kaupan, niin eikö niillä ole siinä tointa ja ehkä jopa toimeentuloakin, edellyttäen että joku suostuu moisilta jotain ostamaan?
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys

Ryhis

Ja eikös se olis nastaa jos olis keittiötarvikeliike, jossa yhdellä seinällä olisi jotenkin sattumalta butaanipolttimia, erilaisia lusikoita, milligrammavaakoja ja injektioruiskuja. Ja ihan olis oma vika jos erehtyis luulemaan niitä jotenkin humehisiin liittyviksi..

"Ruiskulla voi kato struuttaa kräämiä leivoksiin..."

Ihan niinkuin jollain bongilla pajauteltais bonusta.....

blarney

Onpas täällä ennakkoluuloista väkeä. Mulle on kyllä sinällään ihan sama ryyppääkö joku päänsä sekaisin sillä tapsalla vai pössytteleekö rikkaruohoa. Itse en käytä kumpaakaan, mutta tunnen ihmisiä molemmista ryhmistä, eikä kyllä kehenkään käy tuo kuvaus rähjäisistä hipinretaleista tai paskalle haisevista juopoista. Korkeastikoulutettua normaaleita työssäkäyviä ja ahkerasti opiskelevia ihmisiä. Tuntuu vain yliopistomaailmassa moni mielummin valitsevan tuon pössyttelyn viinan kittaamisen sijaan. Verorahoilla loisivia hippejä varmasti löytyy, mutta jokaista sellaista kohden suomessa on kymmenen työkyvytöntä alkoholistia.

Liberaalina ajattelen, että jokaisella on oikeus toimia omien arvojensa mukaisesti niin kauan kun toisten arvoja ei loukata. Suosittelisin teille muillekin hiukan avartamaan omaa maailmankuvaa, ei vain voi olla niin, että tuomitaan ihminen yhteiskunnan pohjasakaksi, jos käyttää kaikkien tutkimusten mukaan harmittomampaa päihdettä kuin kuningas-alkoholi. Tämä ei sitten ole mainos, että nyt kaikki höpöheinää kasvattamaan, ei. Peräänkuulutan asiallista suhtautumista aiheesen.

Retired_nurse

Kieltämättä kummallisen kiivasta porukkaa "hippejä" kohtaan. Paraimmillaan tuollaiset uhoajat ovat baarissa, kun kyselevät tietty näiltä hipeiltä, että oletkos pitkätukka inttiä edes käynyt? Yksi hipinretalekaverini, joka käyttää mattoa takkina kun on laskuvarjojääkärikersantti. Yleensä siinä kaljamahoilta menee sisu punttiin ja lähdetään muualle tuhisemaan pahaa oloaan.

Alkoholi on suomalaisessa yhteiskunnassa se suurin paha ja hamppuhipit todella pieni "ongelma", jos noita kahta harrastusta verrataan.

Muutenkin olisi oppimista tuollaisesta rentoilusta, niin voisi useampi suomalainen viettää eläkepäiviään ilman sydän- ja verisuonitauteja.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - toukokuu 22, 2010, 13:08:56 ip
Ja eikös se olis nastaa jos olis keittiötarvikeliike, jossa yhdellä seinällä olisi jotenkin sattumalta butaanipolttimia, erilaisia lusikoita, milligrammavaakoja ja injektioruiskuja. Ja ihan olis oma vika jos erehtyis luulemaan niitä jotenkin humehisiin liittyviksi..

"Ruiskulla voi kato struuttaa kräämiä leivoksiin..."

Ihan niinkuin jollain bongilla pajauteltais bonusta.....

vitun hyvin sanottu  ;D

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: blarney - toukokuu 22, 2010, 13:51:48 ip
Liberaalina ajattelen, että jokaisella on oikeus toimia omien arvojensa mukaisesti niin kauan kun toisten arvoja ei loukata. Suosittelisin teille muillekin hiukan avartamaan omaa maailmankuvaa, ei vain voi olla niin, että tuomitaan ihminen yhteiskunnan pohjasakaksi, jos käyttää kaikkien tutkimusten mukaan harmittomampaa päihdettä kuin kuningas-alkoholi. Tämä ei sitten ole mainos, että nyt kaikki höpöheinää kasvattamaan, ei. Peräänkuulutan asiallista suhtautumista aiheesen.

ainiin, unohdin varmaan mainita. Hippien lisäksi en myöskään tykkää liberaaleista  ;D

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - toukokuu 22, 2010, 15:43:36 ip
Lainaus käyttäjältä: blarney - toukokuu 22, 2010, 13:51:48 ip

ainiin, unohdin varmaan mainita. Hippien lisäksi en myöskään tykkää liberaaleista  ;D

... tai sosialisteista. Sosialismi toimii niin kauan hyvin kun ei tartte omista eduista/tuloista luopua.
... tai näistä mailman halaajista
... tai eläinoikeus "aktivisteista"
... tai.... loputon lista. Ilmeisesti tykkään vain itsestäni. No se! ;D

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - toukokuu 22, 2010, 15:56:08 ip
... tai sosialisteista. Sosialismi toimii niin kauan hyvin kun ei tartte omista eduista/tuloista luopua.

Minunkin mielestä mä olen itse erimukava jannu  ;D

Julli-

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - toukokuu 22, 2010, 15:58:12 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - toukokuu 22, 2010, 15:56:08 ip

Minunkin mielestä mä olen itse erimukava jannu  ;D

Minä vihaan kyllä myös itseäni.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: shibari - toukokuu 22, 2010, 16:00:34 ip

Minä vihaan kyllä myös itseäni.

No älä nyt. Kato elämä on paljon helpompaa jos ottaa sellaisen asenteen että omat ratkaisut ovat aina juuri ne oikeat. Kysy vaikka Kim Jong Ililtä, life is easy  ;)