tammikuu 11, 2025, 04:03:53 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

Noli Me Tangere

Jotenkin arvasin mitä kirjoituksestani seuraa. En tarkoittanut loukata kirjoituksellani ketään yksittäistä ihmistä. Jos joku tuosta nyt nykäisi keilapallon kokoisen herneen nenäänsä, pyydän anteeksi.

Seison silti edelleen sanojeni takana. Ja kyllä, minulla on elämä.

mohla

Lainaus käyttäjältä: hortonoomi - lokakuu 05, 2013, 09:18:04 ap
Mieltäni en pahoittanut tälläkään kertaa, ennemminkin sääliä tunnen tuollaisia ahdasmielisiä ihmisiä kohtaan. ;)
Nimimerkillä:Ei kaikki voi olla täydellisiä, en edes minä. :P

Naisten ulkosynnytin mukaan kielenkäyttöön, vailla elämää olettamukset vastapuolista ja heidän sääliminen sen sijaan löytyi, muttei onneksi mielensäpahoitusta. Kuten sanoit, ei täydellistä. ;D

Ja kiitos vain, minullakin on elämä ja harmikseni tuhlaan sitä toisinaan lukemalla heikkolaatuista teksiä. Se välillä nyppii ja sitä tähän ketjuun sopii myös välillä purkaa. Ilmeisesti "Kielipoliisi-asia" -ketju lienee liian tulenarka aihe tälle forkalle.

wille

Ja nyt sitten pidetään ne herneet kaukana nenästä. Jokainen.

Sorrun itsekin kielioppivirheisiin, mutta susipaskaa tekstiä pidän epäkunnioittavana ja piittaamattomana kommunikointina, jota en voi ottaa vakavasti. Olipa asiasisältö mitä tahansa. Pilkkunatsi en ole, mutta mielestäni yhdyssanat, sekä isot ja pienet kirjaimet asetteluineen pitäisi jokaisella olla hallussa. On helkkarin kiva lukea tekstiä, kun tietää milloin lause alkaa ja loppuu.

On vähän inhottavaa huomata, että laiskaa kielioppia tapaa nykyään ihan vakavasti otettavassa mediassakin. Kuten vaikkapa sanomalehdessä.

Kouvolan Sanomat 5.10.2013

"Markkinat sulkee katuja."

Mun telkkarikin ilmoittaa aina välillä, että "ei video signaalia".
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Heku

Nyt vittu.

Pahoitin kyllä mieleni kun huomasin millainen mielensäpahoittajien foorumi tästä on tullut. Jos ei mistään muusta voi suuttua muille niin sitten siitä että joku ei osaa kirjoittaa. Loput sitten suuttuvat siitä kun tajuavat että "minuahan tässä tarkoitetaan".

Puuh. Onneksi ei enää ehdi täällä niin paljon roikkumaan. :)

Huru-ukko

Vituttaa kun ei vituta mikään, ei voi tuntea yhteenkuuluvuuden hurmoksellista ja humaluttavaa sinfoniaa  ;) 8).

x46900

Lainaus käyttäjältä: wille - lokakuu 05, 2013, 17:01:59 ip
Ja nyt sitten pidetään ne herneet kaukana nenästä.

Nyt kun päästiin kasveihin ja kasvien syötäviin osiin, niin minua ahdistaa kaikki marjat, podit, palot ja niin edelleen mitä tällä foorumilla tuntuu chileissä roikkuvan. Se on hedelmä! Jumala auta! HEDELMÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: x46900 - lokakuu 05, 2013, 17:57:33 ip

Nyt kun päästiin kasveihin ja kasvien syötäviin osiin, niin minua ahdistaa kaikki marjat, podit, palot ja niin edelleen mitä tällä foorumilla tuntuu chileissä roikkuvan. Se on hedelmä! Jumala auta! HEDELMÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lainaus Wikipediasta:

Chili (vanha puhekielinen vastine turkinpippuri) on niiden paprikoiden (Capsicum) nimitys, joissa kapsaisiinipitoisuus on suuri. Niitä voidaan käyttää mausteina ja raaka-aineina eri ruoissa. Monet maustekäyttöön soveltuvat lajit ovat huonosti tunnettuja ja osa myös uhanalaisia. Kaikki tunnetut paprikat ja chilit ovat syötäviä. Kasvitieteellisesti määriteltynä chilin hedelmä on marja.

Myös sama mielipide löytyy Chiliwikin sivulta.

x46900

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - lokakuu 05, 2013, 18:05:16 ip
Lainaus käyttäjältä: x46900 - lokakuu 05, 2013, 17:57:33 ip

Lainaus Wikipediasta:

Chili (vanha puhekielinen vastine turkinpippuri) on niiden paprikoiden (Capsicum) nimitys, joissa kapsaisiinipitoisuus on suuri. Niitä voidaan käyttää mausteina ja raaka-aineina eri ruoissa. Monet maustekäyttöön soveltuvat lajit ovat huonosti tunnettuja ja osa myös uhanalaisia. Kaikki tunnetut paprikat ja chilit ovat syötäviä. Kasvitieteellisesti määriteltynä chilin hedelmä on marja.

Myös sama mielipide löytyy Chiliwikin sivulta.

Olen kaikkitietävän wikipedian kanssa erimieltä.

Hedelmä = Hedelmöityksen jälkeen emiöstä kehittyvä muodostuma, joka suojaa siemeniä ja edistää niiden leviämistä.

Pystyn elämään marja nimityksenkin kanssa, mutta siinä menee raja.

Ja voin jopa muuttaa kantaani, kun joku selittää minulle, että miksi pitäisi puhua marjasta, kun peruskoulun opetuksen mukaan kysymyksessä on hedelmä (myönnän, että opetuksesta on jo kaksikymmentä vuotta ja silloin olen voinut oppia asian väärin).

Noli Me Tangere

Mikäs tämä marjahedelmä nyt sitten on, josta olen kuullut puhuttavan? Joku kompromissi?

Ja jotta pysyisin ketjun aiheessa, niin vituttaa että joku on hävittänyt meikäläisen kahvimukin. (Tulin juuri päivystämään yövuoroon). Oikeasti, työpistettä muutetaa kymmenen metriä ja miulta häviää iso ja helvetin ruma muki.

Kaisuli-Haisuli

Sorrun itsekin kielioppivirheisiin, mutta susipaskaa tekstiä pidän epäkunnioittavana ja piittaamattomana kommunikointina, jota en voi ottaa vakavasti. Olipa asiasisältö mitä tahansa.

Allekirjoitan tämän! Ja vittuunnun myös yhdyssanavirheistä.

-V-

Tuosta kieliopista ja jne...

Kukaan ei olettane, että tänne kirjoitetaan täydellistä kirjakieltä. Puhekieli ja muut tyylilajitykittelyt sopivat mielestäni aivan hyvin foorumille, kunhan muutamista reunaehdoista pidetään kiinni. Näistä päällimmäiseksi nostaisin sen, että asiasisältö/pointti välittyy lukijalle.

Sitä joskus saa vaikutelman, että (ihan aiheesta) kielioppinatseillaan, mutta itseensä tästä ottavat ne, joiden teksti on hyvinkin ymmärrettävää kielioppi/yhdyssana/mitänäitänytonvirheistä huolimatta. Pahimmat tapaukset jatkavat valitsemallaan tiellä, kuten ennenkin.

Caide

Niin täällähän kommunikoidaan tekstin välityksellä. Itse sorrun usein varsinkin kännykällä kirjoittamaan huonoa tekstiä. Enkä jaksa sitä aina korjata, koska laiskuus. Kuitenkin olen sitä mieltä, että se o epäkunnioittavaa  vähän sama,  kuin puhuisi ruoka suussa. Isot alkukirjaimet, pisteet, pilkut ja välit noiden jälkeen on peruskauraa  mikä pitäisi osata ja jaksaa käyttää. Ilman noita teksti näyttää siltä, että sen on kirjoittanut vähämielinen tai humalainen ihminen :)

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: Sir Badger - lokakuu 02, 2013, 15:52:52 ip

5.
Yhdyssanavirheitä on kaikkialla. Tunnustan olevani pikkumainen ja neuroottinen kielinatsi, mutta kuinka hankalaa se kirjoittaminen voi oikein olla? On aivan sama lukeeko AMK-tason koulutusmateriaalia, työpalaverin Powerpoint-esitystä tai Chilifoorumia, niin kukaan ei osaa kirjoittaa sanoja yhteen. Jos tästä huomauttaa, mihin äänensävyyn tahansa, on vastauksena yleensä: "No anteeks ku ei oo tullu kouluja käytyä".

Paska tekosyy. Ensinnäkin jokainen tässä maassa on käynyt sen verran kouluja, että osaa lukea ja kirjoittaa. Yhdyssana-asiat opetellaan alimmalla koulutusasteella. Toiseksi kyseessä on ehkä koko kieliopin helpoin asia. Pieni vinkki: Jos sinua mietityttää kirjoitetaanko esimerkiksi grillimakkara yhteen, sano ääneen "grillimakkara". Huomasitko? Oliko sanojen "grilli" ja "makkara" välissä taukoa? Ei tainnut olla. Sovella tätä kikkaa aina, kun yhdyssanojen kirjoitus epäilyttää.

Tässä asiassa ei ole kyse koulutuksesta eikä edes älystä, vaan puhtaasta laiskuudesta. Ei kenenkään tarvitse olla ammattikirjailija osatakseen kirjoittaa ymmärrettävää suomea. Kyseessä on erittäin kaunis kieli, joten sitä ei saa raiskata. (Huom. Kielenä suomi kirjoitetaan pienellä)

En sanoisi aina ihan laskuudeksikkaan. Googlaa vaikka dysleksia, lukihäiriö, lukivaikeus jne. Itse olen lukuihäiriöstä kärsinyt koko ikäni. Eniten ongelmia tuottaa juurikin yhdyssanat ja liian pitkät lauseet. Koulua kyllä on tullut käytyä ja käyn edelleen mm. amis, teku, opettajan pedagogiset, viimeisimpänä insinöörin koulutus työnalla (160/240op suoritettu). Kirjoitusvirheistä saa ja jopa pitääkin huomauttaa, mutta niistä vittuilu on täysin turhaa. Tietysti jos jotain kirjoitusvirheet häiritsee liikaa niin kysisen käyttäjän tekstithän on helppo jättää lukematta.

Noli Me Tangere

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - lokakuu 07, 2013, 11:51:07 ap
En sanoisi aina ihan laskuudeksikkaan. Googlaa vaikka dysleksia, lukihäiriö, lukivaikeus jne. Itse olen lukuihäiriöstä kärsinyt koko ikäni. Eniten ongelmia tuottaa juurikin yhdyssanat ja liian pitkät lauseet. Koulua kyllä on tullut käytyä ja käyn edelleen mm. amis, teku, opettajan pedagogiset, viimeisimpänä insinöörin koulutus työnalla (160/240op suoritettu). Kirjoitusvirheistä saa ja jopa pitääkin huomauttaa, mutta niistä vittuilu on täysin turhaa. Tietysti jos jotain kirjoitusvirheet häiritsee liikaa niin kysisen käyttäjän tekstithän on helppo jättää lukematta.

Niin, olisin toki voinut täsmentää etten tarkoittanut ihmisiä, joilla on jokin OIKEA syy. En siis verrannut dysleksiaa laiskuuteen. Mm. veljelläni on lukihäiriö, joten luulen tietäväni kuinka inhottavaa se on.

Mitä tuohon vittuiluun tulee, en tarkoittanut kirjoitustani sellaiseksi. Enkä varsinkaan osoittanut sormella ketään. Enkä muuten osoita jatkossakaan, senhän nyt tietää millainen paskamyrsky siitä nousee. Kirjoitusvirheitähän tulee helposti jokaiselle varsinkin koneella kirjoitettaessa. (Sivumennen sanoen korjasin itsekin muutaman näppäilyvirheen ennen kuin painoin Lähetä-nappia).

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: Sir Badger - lokakuu 07, 2013, 12:26:07 ip

Niin, olisin toki voinut täsmentää etten tarkoittanut ihmisiä, joilla on jokin OIKEA syy. En siis verrannut dysleksiaa laiskuuteen. Mm. veljelläni on lukihäiriö, joten luulen tietäväni kuinka inhottavaa se on.

Mitä tuohon vittuiluun tulee, en tarkoittanut kirjoitustani sellaiseksi. Enkä varsinkaan osoittanut sormella ketään. Enkä muuten osoita jatkossakaan, senhän nyt tietää millainen paskamyrsky siitä nousee. Kirjoitusvirheitähän tulee helposti jokaiselle varsinkin koneella kirjoitettaessa. (Sivumennen sanoen korjasin itsekin muutaman näppäilyvirheen ennen kuin painoin Lähetä-nappia).

Niin no tuolla v*ttuilu kohdalla tarkoitin lähinnä yleisesti foorumin ilmapiiriä kysisessä asiassa.

Noli Me Tangere

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - lokakuu 07, 2013, 12:36:31 ip
Lainaus käyttäjältä: Sir Badger - lokakuu 07, 2013, 12:26:07 ip

Niin no tuolla v*ttuilu kohdalla tarkoitin lähinnä yleisesti foorumin ilmapiiriä kysisessä asiassa.

Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että väärin ja ikävää moinen käytös on.

Miquel

Ja takas vitutukseen, nimittäin kohta olisi aloitettava ehkä yyberpaskin homma mihin vaan voi ihminen joutua.

Kosteusongelmista kärsivä kellari keittiön alla täytyisi seuraavana hioa läpeensä. Kaikki betonissa oleva vanha maali/home tai home+maali rälläkällä pois lattioista, katoista, seinistä, portaikosta... :D Pahimmillaan seinissä hometta on 2cm kerroksina.

Asusteena kemikaalisuojahaalari, koko kasvot peittävä maski, kumirukkaset ja kumisaappaat. 2h töitä tässä asusteessa luo niin kovan nestehukan että itsellä ainakin on tajunlähtö lähellä.

Maisksis.  ;D
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: Miquel - lokakuu 08, 2013, 14:58:36 ip
Ja takas vitutukseen, nimittäin kohta olisi aloitettava ehkä yyberpaskin homma mihin vaan voi ihminen joutua.

Kosteusongelmista kärsivä kellari keittiön alla täytyisi seuraavana hioa läpeensä. Kaikki betonissa oleva vanha maali/home tai home+maali rälläkällä pois lattioista, katoista, seinistä, portaikosta... :D Pahimmillaan seinissä hometta on 2cm kerroksina.

Asusteena kemikaalisuojahaalari, koko kasvot peittävä maski, kumirukkaset ja kumisaappaat. 2h töitä tässä asusteessa luo niin kovan nestehukan että itsellä ainakin on tajunlähtö lähellä.

Maisksis.  ;D

Mites ois hiekka- tai soodapuhallus?

Miquel

lokakuu 08, 2013, 15:42:19 ip #3298 Viimeisin muokkaus: lokakuu 08, 2013, 21:26:04 ip käyttäjältä Miquel
Varmasti tehokas ja toimiva, joskin kallis ja ulkopuolista apua vaativa tapa. :)
Edittiä: Siis ei tuo yllämainittu "rälläkkä" ole todellakaan se perus raudankatkoja.
Tähän työhön käytettävän koneen valmistaja on hilti ja on varustettu umpisuojuksella, harjareunuksilla ja imuriliitännällä, teränä pyörii timanttikuppilaikka.

Ilman tollasia varusteluja pöly olisi niin sakea ettei metriä näkisi eteensä. :D

Edit 2: Vaikka oli imurit, puhaltimet ja systeemit niin silti joutui muutaman minuutin välein pitämään taukoa hionnasta jotta pöly väheni. Sen verran sakeaa oli ilma että seinää piti katsoa pahimmillaan 30cm päästä jotta erotti missä maalia oli hiomatta. :D Hyi v*ttu ja hatunnosto sille joka tuollaista tekee työkseen!
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Huru-ukko

Miten olis betoni pumppuauto...... :o