tammikuu 09, 2025, 23:28:18 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Mattson - maaliskuu 29, 2012, 15:39:22 ip
Räyhis, ajattelinkin, ei, odotin saavutettua reaktiota...

Onhan suusi tyhjä elintarvikkeista?

kannattaa myös laskea läikkyvät astiat käsistä.


Ai stana. Nyt ei edes naurata. Että voikin olla kaverilla paska tuuri.  :(
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

masaiman

Olihan tuo tietysti suuri, budjetoimaton menoerä, mutta sanotaanko että sain auton tinkattua niin halvalla, että JOS mitään muuta kallista ei hajoa, saanen sen, akun, öljyt jiieneet takaisin kun tulee aika myydä tuo. Leimaakin on lokakuun loppuun et kai se ihan soiva peli on. Ainoa mikä huolettaa on etupäästä tuleva kohina, joka voi olla vaan ruosteisista jarrulevyistä, tai pahimmillaankin pyöränlaakeri (20e, tarkistettu, prässi löytyy)

Aku

Isälläni oli sitikka (Xantia) vielä vuosi-pari sitten. Arvatkaa kahdesti, olisiko varaosiin ja korjaamiseen käytetyllä rahalla saanut uudemmankin auton...

masaiman

maaliskuu 30, 2012, 23:25:43 ip #1663 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 30, 2012, 23:38:05 ip käyttäjältä Mattson
Nonnih, putki tuli vaihdettua ja edellinen omistaja toimitti talvigummit jopa ihan hallin ovelle asti, joten sain kietastua ne siinä samoilla hi`illä alle. Pikku paniikkikohtauksen aiheutti kotimatkalla yhtäkkinen lämpimän ilman tulon loppuminen kabiiniin, mutta onneksi muutaman kilometrin päässä oli huoltoasema, josta hain tonkan jäähdytysnestettä, joka korjasi ongelman heti (täytyy toivoa ettei vuoda kamalasti..)

Täytyy kyllä sanoa, että oli kotimatka erittäin positiivinen yllätys. Tuohan on ihan hemmetin mukava ajettava, todella hiljainen, hyvät valot ja kaikki, jopa kuskin persgrilli toimii! Pyyhkijät täytyy vielä vaihtaa ja käydä testaamassa akku, että vieläkö siitä on kaluksi. Kaukokeskuslukituskin alkoi toimia kun vaihdoin paristot avaimeen. Jäähdytysnesteet kanttis varmaan kans vaihtaa, oli aikas sameeta mämmiä säiliön pohjalla... Ainoa "vika" tuossa ilma-alustassa tuntuu olevan jos ajaa isompaan töyssyyn tai hidasteen yli vähänkään viistosti niin poukkoilee hetken, liekö jousipalloissa ihan samat paineet enää kaikissa... Mut kyyyllä tolla nyt kuvittelis ajelevansa, kahet ihan hyvät kumitkin ja kaikkee.

Jarruissa vissiin himppasen jumia kun hitaasti ryömittäessä pysähtyy narahtaen ihan kuin jarrut olis ihan pikkasen päällä, joka ei olis fransmannissa mikään ihme.

Radio siinä on lukossa, mutta Mega-autosta tuota putkea hakiessa kun kysyin siitä, näppäili pappa huvikseen rekkarin koneeseen ja kas hittoa, auto on myyty aikoinaan uutena Lahdesta, joten sen koodin pitäis löytyä arkistojen kätköistä, lupasi palata naamantaina astialle.

Siitäkin huolimatta, että sen putken hinta edelleen kirpeästi mielessä, olen kyllä melko tyytyväinen. Kummalllisena sivuhuomautuksena muuten sen k.o. putken k.o. ongelmakohdassa, eli siinä yhdessä tietyssä mutkassa josta ne ilmeisesti aina ruostuu, menee vieressä jarruputki, joka altistuu tasan samoille olosuhteille, mutta siinä ei näkynyt minkäänlaisia korroosion merkkejä, koska siinä on jonkinlainen musta pinnoite jotain maalia tms. tämä tehostajan putki on täysin "pellillä". Mietin et jos siihen ois jotain kalikalimaalia vähän suihkinut, jos siitä olis jotain hyötyä. Tai ferrexiä tms. sutisi siihen mutkaan...

Tuli mieleeni MI:n ajoilta sportpug-foorumilta joskus lukemani mietelause mikä meni jotenkin näin:

Ranskalaisen auton omistaminen on kuin juustoraastimella runkkaus. Ajatuksena hiton hyvä, mutta pirun kivuliasta...

E: On muuten ensimmäinen auto mitä olen ikinä ajanut, mihin täytyy näppäillä PIN-koodi että suostuu käynnistymään. Ihan kun pankkiautomaatille menis... Täytyy vaan toivoa ettei tilitä häviä rahaa aina kun tuohon sen numeron näpsii...

Herra 47

fransmannit on kivoja ja mukavia ajaa mutta.... sit se korjauspuoli... (itsellä aikoinaan -89 mallinen peugeot 505 2.2 gti) ja tuota mallia ei kauhean montaa suomes ollu
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Mattson - maaliskuu 30, 2012, 23:25:43 ipKummalllisena sivuhuomautuksena muuten sen k.o. putken k.o. ongelmakohdassa, eli siinä yhdessä tietyssä mutkassa josta ne ilmeisesti aina ruostuu, menee vieressä jarruputki, joka altistuu tasan samoille olosuhteille, mutta siinä ei näkynyt minkäänlaisia korroosion merkkejä, koska siinä on jonkinlainen musta pinnoite jotain maalia tms. tämä tehostajan putki on täysin "pellillä". Mietin et jos siihen ois jotain kalikalimaalia vähän suihkinut, jos siitä olis jotain hyötyä. Tai ferrexiä tms. sutisi siihen mutkaan...


Vedä äkkiä se Ferrexi siihen jos meinaat vetää.

Peugeotin tila-autoihmeessä (pakun ja henkilöauton huonot puolet samassa paketissa) Partnerin ekassa mallisukupolvessa oli takajouset paljasta metallia. Ne kuulemma paukahtivat poikki kolmen neljän Suomen talven jälkeen.  :P

Mutta on noissa ranskanpullissa niin ihmeellisiä virityksiä, ettei mitään rajaa. Missäs autossa moottorin ilmanotto oli kuskin puolen rapakaaressa?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Fat Ali

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - maaliskuu 31, 2012, 10:28:38 ap
Mutta on noissa ranskanpullissa niin ihmeellisiä virityksiä, ettei mitään rajaa. Missäs autossa moottorin ilmanotto oli kuskin puolen rapakaaressa?


Eräs citroenisti tokaisi kerran: "muut autot suunnitellaan tuulitunnelissa, fransmannit suunnittelee autonsa luultavasti punkun siivittämänä umpitunnelissa"
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Välillä kun lukee näitä juttuja, niin tuntuu, että helpompaa olisi lentää kuuhun ja takaisin käyttäen apuna vanhoja reinoja ja teippirullaa.

masaiman

Noitten, pääasiassa pösöjen kanssa pelanneena olen kyllä tavannut mitä mielenkiintoisempia virityksiä niistä, mm. 205:n vanhan makaavan 1.4 moottorin kytkimen ja sen alla sijaitsevan vaihdelaatikon välinen voimansiirtorataspaketti, joka täytyy purkaa ensin pois tieltä, ja sen jälkeen saada asemoitua kaksi toisissaan kiinni olevaa akselia (toinen kytkinakseli, toinen menee laatikkoon) tasan kohdalleen, että paketti menee takaisin paikoilleen. Myös legendaarisen vääntösauvatakajousituksen kanssa on tullut pelattua...

disturbed833



Mikä on tämä jalopeno mitä on niin paljon äänestetty? Helppo vastata kumpi se on kun toista ei ole..

Heku

Pökötit on kivoja ajaa. Varsinkin tuo 206 RC joka meillä vielä muutama kuukausi sitten oli. Vakiona 177hv, tuon oli joku piru mennyt lastuttamaan ja ilmeisesti siitä johtuen käytös alakierroksilla (<4000rpm) oli aika "mielenkiintoista". Lähti sitten vaihtoon kun rupesi moottorinvikavalo palamaan riittävän usein ja muutoinkin ilmeni kaikkea kivaa... Onneksi tuossa ei ollu perinteistä vääntösauvajousitusta takana.  ;D

Vieläkin löytyy (kilvetön) 205 XL, vuosimallia -86 eli vielä vanhalla kabiinilla ja makaavalla 1124 cc koneella, onneksi sentään kärjettömällä sytkällä.

Enpä silti käyttöautoksi muuta kuin Toyotaa hankkisi.  ;)

masaiman

Hitto, kun moon vähän hakusessa nyt sen seuraavan auton kanssa kun joka kotterossa jota olen harkinnut tuntuu olevan hemmetisti pirun kalliita tyyppivikoja. Passat-haaveista luovuin melko pitkänkin listan takia, Skoda Scouteista, tai ylipäätään Octavioista paukkuu kaksoismassavauhtipyöriä, suuttimia, alustanniveliä jne. Farkku täytyis olla, muttei mikään "normaali", XC70 liian samanlainen kuin tuo s80, kaipais jotain uutta, Toyota Previa vie liikaa lientä eikä sitä saa rekattua pakuksi, Honda Insight kiinnostais kun menee ihan sukkamehuilla, mut kaipa siinäkin on jotain kalliita tyyppivikoja...


biblo

Passat 3B farkkuna, toimii varmasti. Itsellä tuollainen 1.8T+Tiptronic-kombolla varustettuna ja toistaiseksi ihan ok toiminut. Perustukivarsijumppaa etupäässä mutta kyllähän kun vaihtaa koko keulan osat kerralla niin se taas muutaman vuoden menee.

Katsastuksessa eilen oli taka-akselin puslat/helat loppu toiselta puolelta, muuten ok.
"Grow food, not lawns"

masaiman

maaliskuu 31, 2012, 19:52:53 ip #1672 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 31, 2012, 20:27:53 ip käyttäjältä Mattson
3c:tä katselin, tulee niin paljon kilsoja (joku 50t vuodessa) että haluan niin uuden auton kun perse kestää, siksi tuo Insight kiinnostaisi, sellaisen saisi Scoutin hinnalla n 10tkm ajetun, eli käytännössä liikkeestä ulos. En vaan tiedä niistä yhtikäs mitään, mm. kuinka pitkään ne kestää, milloin joutuu vaihtamaan akuston ja kuinka hitosti ne maksaa jne... Täytyy opiskella... Tuo pelkällä sähköllä ajaminen taajamassa kiinnostaisi ja on minusta varsin hyvän näköinenkin.

E: paitti ettei Insightilla näköjään voi ajaa pelkällä sähköllä, ja valmistajan ilmoittamat kulutuslukemat ovat normaalin optimistisia, mutta silti...

ChIlIDoG

Kohta 1,5 vuotta menty A6 avant -04 1.8T+multirtonic. Ei mitään vikoja ole ollut :) ..puuta koputtaen :D.

Tulipa tuossa paikallisessa autoliikkeessä kuolattua vuoden 2002 A8 quarttro 6,0 V12. Harmi vaan kun tarvii olla farkku :(

masaiman

Täähän alkaa mennä ihan autotopiciks ;D

A6 Allroad itseasiassa aloitti koko ajatusketjun, mutta tähtitieteelliset käyttökustannukset kaatoivat sen puun. Alkaa vaan olla jo melkoinen hakkuualue sen ympärillä...

TunturiTiger

Kohta kuus vuotta ajettu mitsun carismalla ja kerran on tullu vikaa. Starttimoottori piti vaihtaa. Muuten en oo vaihdellu ku renkaita, öljyjä ja jarrupaloja. Enkä vaihda mihinkään tota niin kauan, kun siinä on peltiä ympärillä!

Ryhis

Yli viikon ollut elohiiri oikeassa silmässä. Naama ei juurikaan nyi ulkoisesti, tiedä sitten miten syvällä kasvoissa tuo vika on. Mutta oikea silmämuna heijaa silleen v-mäisesti.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - huhtikuu 01, 2012, 10:54:38 ap
Yli viikon ollut elohiiri oikeassa silmässä. Naama ei juurikaan nyi ulkoisesti, tiedä sitten miten syvällä kasvoissa tuo vika on. Mutta oikea silmämuna heijaa silleen v-mäisesti.
Sama. Uni auttoi.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Ryhis

Uni? Mitä se on? Jonkinlaista heikkoutta?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa