tammikuu 10, 2025, 19:59:47 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

masaiman

^ H.A.N.U.R.I.S.T.A.

Tuli intissä kärsittyä. Nyt oikeesti annat ton parantua KUNNOLLA, muuten saattaa keuhkoihin jäädä arpeumaa joka vaikuttaa mm. hapenottokykyyn koko loppuelämän.

ChIlIDoG

Ite joudun syömään Cotrim nimistä lääkettä estämään keuhkokuumetta

Raimo Rintalihas

Tuli vedettyä eilen nollat tauluun ja nyt pahin kankkunen moneen vuoteen...

masaiman

Voihan hapan. Unohdin eilen ostaa paprikaa, kaupat on kiinni ja juuri menetin tunnin kun kävin viereisen paikkakunnan huoltsikan kaupassa toteamassa ettei heilläkään ole. Ei sitte savusteta niitä prkl... Täytyy sitten panna erikseen kerta on nyt tuo proQ niin ei tartte vierestä vahdata.

masaiman

Sanotaanhan se tavallaan jo käyttöohjeissakin, mutta nyt se on sitten testattu itse: ProQ EI jaksa palaa sateisella ilmalla siitäkään huolimatta että sitä on käytetty ja täytetty kasvihuoneessa niin, ettei se ole missään vaiheessa saanut suoraa sadetta. No, nyt on kuivat purut vaihdettu ja aurinko paistaa, kattotaan toimisko nyt.

shp

Lainaus käyttäjältä: bläkkäri - marraskuu 03, 2012, 11:19:56 ap
Eilen leffoja koneelta katellessa näytönohjain kilahti ainakin kolmeen otteeseen. Pitääköhän sitä uskaltaa 7 asentamista taas harkitseen vai olisko jo uuden läppärin hankinta eessä? Eihän tää olekkaan kuin 4v wanha :P.

Asennappa joku ohjelma joka seuraa lämpöjä, tilttailut voi johtua ylikuumenemisesta. 4 vuotta vanhassa läppärissä voi olla ihan saatanasti pölyä, eli paineilmalla tuhautat ilma-aukoista läpi. Ilmaa saa purkista tai kompurasta =)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: shp - marraskuu 04, 2012, 20:27:14 ip
Lainaus käyttäjältä: bläkkäri - marraskuu 03, 2012, 11:19:56 ap
Eilen leffoja koneelta katellessa näytönohjain kilahti ainakin kolmeen otteeseen. Pitääköhän sitä uskaltaa 7 asentamista taas harkitseen vai olisko jo uuden läppärin hankinta eessä? Eihän tää olekkaan kuin 4v wanha :P.

Asennappa joku ohjelma joka seuraa lämpöjä, tilttailut voi johtua ylikuumenemisesta. 4 vuotta vanhassa läppärissä voi olla ihan saatanasti pölyä, eli paineilmalla tuhautat ilma-aukoista läpi. Ilmaa saa purkista tai kompurasta =)

Varsinkin HP:n läppäreissä on ongelmaa ylikuumenemisesta. Ilmeisesti joku heatpipe suunnittelu virhe ja GPU lämpeää liikaa ja saattaa juotokset irrota. Youtubessa oli jotain viedeoitaki miten puretaan, ainvan helvetillinen työ purkaa.

bläkkäri

Fugitsu Siamenssi ompi kyseessä, ja on tullut purettua pohjalevy ja tuulettimen kotelo varmaan 3-4 kertaa tässä vuosien varrella. Hienosti suunniteltu kun tuuletin ottaa ilmaa pohjasta ja pukkaa sen sitten siilen ritilöitten läpi pihalle(näin varmaan lähes kaikissa koneissa, kait?). Tuo pöly vaan ei tulekaan siilin läpi vaan kertyy siihen siilen etuosaan kunnon massaksi. Ekalla putsauskerralla oli öbaut sentin kerros möhnää tukkeena.

Kerran on pudotettu kone noin 1,5 metrin korkeudesta aika vauhdilla lattialle, kun tuli kompastuttua virtajohtoon(hups :P). Ehkä siinäkin yksi syy pikku "bugailuun".

Tulipas turhan paljon koneasiaa vitutusketjuun, mutta tuo läppärien pölynkeruu/ylikuumeneminen on kyllä sellaisen tunteen aiheuttaja varmaan useammallakin käyttäjällä. Ei vaan ole tilaa pöytäkoneelle, eikä sellaiseen osaisikaan siirtyä enää...

shp

Kunnon pöytäkoneeseen isolla päänäytöllä ja parilla sivunäytöllä tottuu n. 15 minuutissa, paluuta läppäriin ei ole =P
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: shp - marraskuu 05, 2012, 04:11:08 ap
Kunnon pöytäkoneeseen isolla päänäytöllä ja parilla sivunäytöllä tottuu n. 15 minuutissa, paluuta läppäriin ei ole =P

Eipä ei. Iso, tehokas pöytäkone + tabletti yhdistelmänä korvaa hankalat läppärit täälläkin oikeastaan joka käytössä.

ChIlIDoG

Tässä pc:ccä 2x24" ja iMacis 27". läppäriä ei ole ikävä :D ...tosin vitutuksen puolelle menee kun PC on jo vanha ja hidas.AMD Phenom II 555BE normi kelloilla mutta toimii x4. Huono emolevy ddr2 muistit vielä käytössä (4gb) näytönohjain Radeon 5770 (1Gb)..   toinen vitutus ku ei ole rahaa päivittää konetta :(

unenkuva

Sitten kun on osaksi liikkuva työ kuten minulla ja konetta tarvii... On vähän tympeä pöytäkonetta kainalossa kantaa :)

masaiman

justii viikonloppuna virittelin käännettävän tietokonepöydän ja muuntajat yms Manniin että saan sinne miniläppärin toimittamaan muistilappujen/navigaattorin/foorumiselaimen virkaa. Alko ketuttaa tää puhelin kun kaatuu koko ajan ja aina akku lopussa. Huomenna pitäs kaverin tuoda mulle käytetty kone sopuhintaan.

pak

marraskuu 05, 2012, 10:57:37 ap #2333 Viimeisin muokkaus: marraskuu 05, 2012, 11:02:05 ap käyttäjältä pak
Niin ne on ihmisten tarpeet ja mielipiteet erilaisia. Itselleni ei tulisi mieleenkään enää hommata pöytäkonetta. Läppärin kun hommasin kolmisen vuotta sitte, niin annoin pöytäkoneen pois, enkä ole katunut sekuntiakaan.

Tabletin hommaamista olen miettinyt tuohon lisäksi. Lähinnä reissukäyttöön.

Jotta ei menisi ihan kokonaan aiheen ulkopuolelle, niin ihmissuhdeasiathan ne vituttaa.

unenkuva

Sain ipadin töistä ja jaksoin ehkä kaks päivää siitä innostua. Nyt rouva sitä enemmän käyttää kuin ite

wille

Lainaus käyttäjältä: wille - lokakuu 31, 2012, 09:13:34 ap
Olkapäässä jotain jumitusta. Kättä suorana sivulle ojentaessa viiltävä kipu. Levossakin tuntuu "voimattomalta". Täytyy kai etsiä joku jäsenkorjaaja, shamaani tai joku muu vastaava.

Raaja alkoi sitten prakaamaan oikeasti. Työterveys tarjosi alustavasti loppuviikon vapaata, lähetteen ultraan ja 3 x 50mg Indometinia /päivä. Hurraa...
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Lillen

Isoisä potkaisi tyhjään tänään. Piti mennä isoäidin luo ja käydä ostamassa tulitikkuja sille kyntilöiden sytyttämistä varten, paskat että minä tiesin että ei alle 18-vuotiaat saa edes ostaa tulitikkuja.

Helvetti sanon minä, jos nyt nuoret röökii, huumeit ja alkoholii saa niin mitä helvettii auttaa pistää kiellot tulitikuille. Välillä tämä ylihuolellisuus tässä valtiossa menee liian pitkälle.

Onneksi isoäiti kuitenkin löysi niitä kotoaan.

ChiliChillailija

Lainaus käyttäjältä: Lillen - marraskuu 05, 2012, 18:56:48 ip
Isoisä potkaisi tyhjään tänään. Piti mennä isoäidin luo ja käydä ostamassa tulitikkuja sille kyntilöiden sytyttämistä varten, paskat että minä tiesin että ei alle 18-vuotiaat saa edes ostaa tulitikkuja.

Helvetti sanon minä, jos nyt nuoret röökii, huumeit ja alkoholii saa niin mitä helvettii auttaa pistää kiellot tulitikuille. Välillä tämä ylihuolellisuus tässä valtiossa menee liian pitkälle.

Onneksi isoäiti kuitenkin löysi niitä kotoaan.

Otan osaa.

Olen itsekkin miettinyt näitä tulitikku/tähtisadetikkujuttuja vrt. esim haulikko. K18 vrt. K15.
En ymmärrä tosiaan itsekkään tätä tulitikkujuttua.

Mutta joo. Huomiseksi on luvattu ihanaa räntää ja sekös vituttaa. Sekun jäätyy ja pitäisi pyöräillä kouluun ja talvirenkaitakaan ei ole, niin "JEAH!" sanon minä.
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

Lillen

Kiitoksia.

Joo on kyllä outoa puuhaa ,mutta minkäs teet...ei meitä nuoria tässä tilanteessa kuunnella...

masaiman

marraskuu 07, 2012, 20:34:23 ip #2339 Viimeisin muokkaus: marraskuu 07, 2012, 22:29:44 ip käyttäjältä Mattson
Sain aiemmin hajottamani läppärin automuuntajan vaihdettua takuuseen uuteen   ::) ...vain huomatakseni että setissä tullut oikean kokoinen kärki ei olekaan oikean kokoinen, koska keskipiikki ei mahdu töpselin putkeen   >:( joten mulla on nyt siis toimiva neljänkympin autolaturi jolla en tee mitään...

No, siitä sitten katsastusasemalle Sitikkaan hakemaan uusintaleimaa. Olin täysin varma että siinä olis ollu vielä tää viikko aikaa (tarkastuskortti hukassa), no, oli 5. päivä menny uusinta umpeen. Sitä siinä ääneen harmitellessani (oli oikeesti vahinko) sattui kassan takana onneksi olemaan varsin ymmärtäväinen rouvashenkilö, ja pääsimme lopputulokseen jossa minulle luvattu kympin uusintakatsastus suoritetaan "täysmittaisena" 30e:n hintaan. Oli hyvän näköstä kattoa kuinka katsuri kattoi kaikki pyöränlaakerit, tukivarsien välykset ym silleen "vasemmalla kädellä" kerta autohan on juuri kuukausi sitten läpäissyt katsastuksen miinus jousipallot ynnä vilkkupolttimot.

Puhdas paperi tuli, josta lähdin hakemaan Volvoa korjaamolta. Tai siis kuulemaan ettei sitä saa vielä tänään ulos. En onneks lähteny ees töistä ajoissa sen takia eivätkä sitten viittineet soittaa mitään. Varsinainen ketutus alkoi sitten kassalla. Autoon oli tarkoitus vaihtaa etutukivarsien molemmat puslat, takavakaajan koiranluut sekä öljyt ynnä suodatin. No, muut olivat tehneet itse hankkimillani osilla mutta etupuslia eivät olleet vaihtaneet vaan tilanneet uudet tukivarret "kun ne on niin työläs vaihtaa että uudet varret tulee halvemmaks". Nii ja toinen etualapallo on väljä.

NO MITÄS +"%&#A MÄ NYT TEEN SITTEN NÄILLÄ "#@*%¤! KALLIILLA ALKUPERÄISILLÄ PUSLILLA JOTKÄ MÄ HANKIN KÄYTETTYÄNI TÄN AUTON TÄÄLLÄ ALAPALLON VAIHDOSSA JOSSA TODETTIIN NE TIUKOIKSI JA VÄLYKSEN OLEVAN PUSLISSA!!!???

No, sentään se alapallo on ottaa kotoa hyllystä kun sen jo aiemmin hankin, ja hetken siinä hieman painokkaammin keskusteltuani vissiin lunastavat ne puslat ja hyvittävät niillä toisen tukivarren.

Helvetin kalliiks tää kyl taas käy silti. Ei ihan hirveitä summia haluais talikoida rapisevaa autoon josta aikoo lähiaikoina eroon, tuntuu että menee kankkulan kaivoon...

Jotenkin taas sellanen tunne et selvitäänköhän tästä alle 800:n...

Ja Lillenille osanotot. Pöljä tämä tikkuasiakin... Luokitellaan tupakointituotteeksi.