tammikuu 11, 2025, 14:48:13 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

Jame

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - heinäkuu 12, 2013, 10:45:03 ap
On tuotakin joskus käynyt yhdellä veneellä, tosin se oireili pienellä tehon hiipumisella senverran aikaisin ja tankki oli hyvässä paikassa niin kaveri sai sen ruuvin auki ennenkuin ehti pahemmin hyytyä  ;D Äkkilähdöissä kun helposti jää joku "pikkuasia" hoitamatta  ::)

http://www.lahdenjarvipelastajat.fi/Kuvagalleria/historianhavinaa.aspx  Tuolla Kuutinkarilla joskus vuosia sitten... Nykyisissä ei onneksi ole samaa ongelmaa.


No joo, kyllä sen ilmaruuvin tosiaan ehtii ensioireiden ilmettyä hyvin avaamaan ennen kuin kone hyytyy kokonaan. Onneksi ei ole vielä tarvinnut trossiin turvautua, ei edes ilmaruuviasioissa  ;) Sieltähän se olisi hienoa lukea meripelastusyhdistyksen tehtävälistalta tehtäväkuvaus "Avustettu koneen käyntihäiriöistä kärsivää veneilijää avaamalla tankin ilmaruuvi. PR Jenny Wihuri"  ;D
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

bobster

Mutta miksi kohokammio tulvii pappa-Tunturissa, kun tankinkorkki ei huohota? Muutaman kerran purin kaasarin, ennenkuin tajusin löysätä korkkia. ???
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: bobster - heinäkuu 12, 2013, 11:11:18 ap
Mutta miksi kohokammio tulvii pappa-Tunturissa, kun tankinkorkki ei huohota? Muutaman kerran purin kaasarin, ennenkuin tajusin löysätä korkkia. ???


Tankkiin muodostuu painetta.... Voisiko ihan moottori sitä lämmittää ?.
Sinällään outoa, koska uimurinhan ei pitäisi päästää ylhäällä ollessaan neulaventtiilin kautta kuin vain sen, mitä pinta laskee alas...(Huru-valvekin toimii samoin  ;)).
Tosin en tunne Pappan kaasarin rakenetta sen paremmin, kuin oletuksena ajattelin sen olevan tuollainen.

Heku

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - heinäkuu 12, 2013, 09:58:46 ap
Lainaus Akselsonilta:
Moottorin huohotin on ilmeisesti oma kapistuksensa, mutta samalla idealla? Mulle on selkeesti liianvaikeasti koitettu tätä ennen selittää ;)

Moottorin huohotin suojelee moottoria rikkoutumiselta... Moottorin käydessä tapahtuu ohivirtausta palotilasta kampikammioon. Itse en nyt keksi mitä se voisi rikkoa, mutta paine kampikammiossa vaikuttaa varmasti moottorin käyntiin, ja myös tiivisteet ovat lujilla.


Lainauksien sisälle kirjoitettu teksti jää aika herkästi lukematta...


Talvipakkasilla varsinkin ranskiksilla ja italialaisilla autoilla on taipumusta sylkäistä öljytikku ja sen myötä reiän kautta moottoriöljyt pihalle jos huohotin jäätyy. Eli tarpeellinen on, siitä myös pystyy esim. käytettyä traktoria ostaessa arvioimaan moottorin kuntoa.

Myös stefat on, varsinkin kylmänä tosi lujilla.

Traktorin etunapaan tahtoo öljynvaihdon jälkeen kertyä painetta kun ensimmäisen kerran lämpenevät, hetken ajon jälkeen pitää höllätä proppua ja laskea paineet pois, ainakaan Fiat-Agreissa ei ole huohotinta. Viime keväänä saatoin tähän topicciin raapustella kun juurikin etunavan stefa alkoi toukotöiden alkupuolella tiputella öljyä vanteelle. Noh, stefa ja pusla saatiin aika nopeasti ja remppa oli muutaman tunnin juttu mutta melkein heti alkoi taas tiputtelemaan, ehdin jo kiroamaan (melkein piti taas kirjoittaa tänne ;D) että onko vetoakseli kulunut niin ettei uusikaan stefa pidä mutta paineet kun laski pois niin asettui. Jostain syystä painetta kertyy öljynvaihdon jälkeen mutta kun paineet laskee kerran pois niin saa taas vuoden ajella rauhassa.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Heku - heinäkuu 12, 2013, 16:57:12 ip
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - heinäkuu 12, 2013, 09:58:46 ap
Lainaus Akselsonilta:
Moottorin huohotin on ilmeisesti oma kapistuksensa, mutta samalla idealla? Mulle on selkeesti liianvaikeasti koitettu tätä ennen selittää ;)

Moottorin huohotin suojelee moottoria rikkoutumiselta... Moottorin käydessä tapahtuu ohivirtausta palotilasta kampikammioon. Itse en nyt keksi mitä se voisi rikkoa, mutta paine kampikammiossa vaikuttaa varmasti moottorin käyntiin, ja myös tiivisteet ovat lujilla.


Lainauksien sisälle kirjoitettu teksti jää aika herkästi lukematta...


Talvipakkasilla varsinkin ranskiksilla ja italialaisilla autoilla on taipumusta sylkäistä öljytikku ja sen myötä reiän kautta moottoriöljyt pihalle jos huohotin jäätyy. Eli tarpeellinen on, siitä myös pystyy esim. käytettyä traktoria ostaessa arvioimaan moottorin kuntoa.

Myös stefat on, varsinkin kylmänä tosi lujilla.

Traktorin etunapaan tahtoo öljynvaihdon jälkeen kertyä painetta kun ensimmäisen kerran lämpenevät, hetken ajon jälkeen pitää höllätä proppua ja laskea paineet pois, ainakaan Fiat-Agreissa ei ole huohotinta. Viime keväänä saatoin tähän topicciin raapustella kun juurikin etunavan stefa alkoi toukotöiden alkupuolella tiputella öljyä vanteelle. Noh, stefa ja pusla saatiin aika nopeasti ja remppa oli muutaman tunnin juttu mutta melkein heti alkoi taas tiputtelemaan, ehdin jo kiroamaan (melkein piti taas kirjoittaa tänne ;D) että onko vetoakseli kulunut niin ettei uusikaan stefa pidä mutta paineet kun laski pois niin asettui. Jostain syystä painetta kertyy öljynvaihdon jälkeen mutta kun paineet laskee kerran pois niin saa taas vuoden ajella rauhassa.


Talvipakkasilla entisen audin veekutonen sylki kivasti öljyt kannen ja venakopan välistä ulos, jos huohotin tukkeutui. Mukava oli niitä vaihdella ja ei se huohotin kovin pitkään pysynyt pätkäajossa toimivana.

masaiman

Vanhassa mk1 diesel S80 volvossa on imuputken ja kampikammion huohottimen välisessä putkessa ihan vastus pitämässä sen kovilla pakkasilla auki. Pari talvea sitten kyrvähti ja hönki liemet syliin. Onneks ei puhaltanu kampuran stefoja pihalle, kuulemma herkästi tekee sen...

Quini

Nyt rupee ottamaan pattiin nuo verenimijäpunkit. Vaikka kuin ois punkin karkoitusaineita ja vaikka mitä niin noita verenimijöitä saa nirhiä urakalla silti. En muista aikaisemmin että olisi näin paljoa punkkeja ollut. Koirissa on aina kun tarkistaa muutama kiinni ja useampi kävelemässä eikä auta punkkipannat, myrkyt eikä mitkään. Nämä on ihan immuuneja. Iljettäviä!

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - heinäkuu 04, 2013, 00:03:03 ap
Lainaus käyttäjältä: Mattson - heinäkuu 03, 2013, 22:29:33 ip

Kamat kun sain selkään valkesi sen toisen jakopaikan osoite: Aleksanterinkatu 50, Helsinki. Voi ****, ihan ydinkeskustan ytimeen

*seuraavasta-risteyksestä-käänny-vasemmalle-ja-sitten-gps-signaalia-ei-löydetä*

MITÄ?! Helvetin hienoo, mihinkään et voi pysähtyä, tiedät vetäväsi risteyksen pitkäksi mutta kun et tiedä kumpaan suuntaan pitäisi kääntyä!

Ymmärrän sua niin hyvin, mä en oo ollu kun maksimissaan pitkällä sprinterillä, ja silloin jo useita kertoja AIVAN kusessa. Helsinki ei ole ihmisen paikka ajaa millään henkilöautoa isommalla, eikä kyllä oikeastaan edes silläkään.


Höpön pöpön. Aleksi on stadin iisein gartsa, ainoastaan tavarantomitus/huoltoajo/taksiajo on sallittu joten lääniä piisaa. Katsoo vain, että skuru mahtuu ohi.

Menkää kuorma-autolla Eiraan tai Rööperiin..

Terveisin nimim. Kuorma-autokortti ajettu Kalliossa
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

masaiman

Niinno ongelmanahan ei ollutkaan itse katu, vaan sille pääsy, joka paikassa kääntymiskieltomerkit vastassa, ja koska paikka oli uppo-outo oli mun pakko seurata orjallisesti navigaattorin haistavittu-ohjeita jotka näköjään lopulta opastivat minut kolme kertaa ohi sen risteyksen josta lopulta piti kääntyä... Itse kadussa ei sitten ollutkaan muuta vikaa kuin ammottava kaivanto johon eturengas putosi koska kuormuri ei kertakaikkiaan mahtunut jätettyä ajouraa sen ohi, liikennemerkkiin oli oikesti matkaa kämmenenleveys tai alle.

Miquel

Vituttaa kun bassoradiolla ei ole edelleenkään playlistejä. Hankittava kait se älypuhelin jotta saa sen biisintunnistussovelluksen käyttöön.  :-\

Älypuhelimena kiinnostaisi tällainen:


Edit: Tämä on Cat B-15
Mileipiteitä?
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

bobster

Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

masaiman

Tuosta vähän huokeammalla kuin megantti/sexpertti:

http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?site=mobiili

Hitto, alko itteekin kiinnostaan...

Heku

Taitaa olla sama värkki kuin Insmat Rock V5, eri kuorissa vaan.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Mattson - heinäkuu 13, 2013, 17:34:57 ip
Tuosta vähän huokeammalla kuin megantti/sexpertti:

http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?site=mobiili

Hitto, alko itteekin kiinnostaan...


No nyt alkaa hinta olla kohdallaan  :)  Taitaa melkeen mennä tilaukseen  ::)  Pidempään jo vilkuillut tuota (tai ensin vanhempaa B-10 mallia) ja manannut turhan kovia hintoja... Ainakin pitäisi olla oikeasti kestävä luuri ja tuolle tuplasimmillekin olisi välillä käyttöä.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Mattson - heinäkuu 13, 2013, 15:33:45 ip
Niinno ongelmanahan ei ollutkaan itse katu, vaan sille pääsy, joka paikassa kääntymiskieltomerkit vastassa, ja koska paikka oli uppo-outo oli mun pakko seurata orjallisesti navigaattorin haistavittu-ohjeita jotka näköjään lopulta opastivat minut kolme kertaa ohi sen risteyksen josta lopulta piti kääntyä... Itse kadussa ei sitten ollutkaan muuta vikaa kuin ammottava kaivanto johon eturengas putosi koska kuormuri ei kertakaikkiaan mahtunut jätettyä ajouraa sen ohi, liikennemerkkiin oli oikesti matkaa kämmenenleveys tai alle.



Unioninkadulta suoraan sisään. Tai sitten Kaisaniemenkadulta spårakiskojen kautta Mikonkatua. Unioninkadulle pääsee kätevästi pitkän sillan jälkeen. ;)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Miquel

Lainaus käyttäjältä: Heku - heinäkuu 13, 2013, 18:59:38 ip
Taitaa olla sama värkki kuin Insmat Rock V5, eri kuorissa vaan.


Joooo ja olikohan xcover 2 suht sama luuri, ainakin ominaisuuksiltaan? Olis tuo ainakin erilainen kun muilla. ;D
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Heku

Eri rauta taitaa kyllä Insmatissa olla?


Joo-o. Niittohommat sujuu taas hyvin. Eilen irtosi nivelakseli peruuttaessa niittokone ylhäällä, pätkät tietty erkanivat toisistaan, hyvän kolinan kyllä ehti pitämään. Vesisade oli alkanu just sitä ennen ja aattelin että en ala sitä nyt pulaamaan (hemmetin painava venäläinen nivelakseli, tähti/uraputkilla joista sisempi on umpijöötiä...) että laitan akselinpuolikkaan koneen päälle matkan ajaksi. Suojus luonnollisesti korkannut irti ja kolinan saattelemana akselinpuolikasta sai sitten etsiä 1,5m syvästä ojasta..

Sain kuitenkin tuon lukkiutumisongelman korjattua ja tänään pääsin n. 200 metriä kunnes löytyi kivi ja yksi terä hävisi, kotoa etsimään pulttia (venäläinen, EPÄKESKO joten ei ihan joka kaupasta löydy), käytetty yksilö löytyi vieläpä mutterin kera (3/8 tuumakierre, nousu 19...). Pääsin lopulta pellolle jatkamaan. Seuraava kivi löytyi 15 metrin jälkeen. Jätetään huomiseen kun ei tänään suju. Stana.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Heku - heinäkuu 13, 2013, 18:59:38 ip
Taitaa olla sama värkki kuin Insmat Rock V5, eri kuorissa vaan.


Sellainen käsitys että Cat B-10 olisi sama rauta kuin Insmat Rock V5, B-15 on eri rauta kuin B-10 (mutta varmaan löytyy muillakin merkeillä vähän eri kuorissa tuota B-15 rautaakin).

Heku

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - heinäkuu 15, 2013, 14:47:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Heku - heinäkuu 13, 2013, 18:59:38 ip
Taitaa olla sama värkki kuin Insmat Rock V5, eri kuorissa vaan.


Sellainen käsitys että Cat B-10 olisi sama rauta kuin Insmat Rock V5, B-15 on eri rauta kuin B-10 (mutta varmaan löytyy muillakin merkeillä vähän eri kuorissa tuota B-15 rautaakin).


Totta, jonkun tiedon mukaan B-15 ois kutakuinkin sama kuin V20?

Jame

Auton tuulilasi taas p*skana  >:( Johan se 8 kk ehti vanhetakin. Kolmas tuulilasi 2,5 vuoden aikana.
Tuulinen päivä vielä lisäksi kaatanut chiliruukkuja ja muutama oksa mennyt poikki.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.