kesäkuu 29, 2024, 03:12:38 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kalastus

Aloittaja Hegu, heinäkuu 24, 2010, 15:00:36 ip

« edellinen - seuraava »

Hegu

Täällä näyttää olevan aika monia kalamiehiä myös niin laitan ketjun millaisia saaliita sitä on saatu tänä vuonna. Kuviakin voi/kannattaa laittaa

Tällä hetkellä on tullut virvelillä alle 5 kg hauki tampereen suunnalta
Suurin kuha 2 kg pyhäselästä uistelemalla
Perholla on viellä ollut tyhjä kun yhden kerran olen vasta käynyt
Pilkillä lokinlammelta 1.5 ja 2 kg kirret tossa huhtikuussa.

Julli-

Nollatuloksella edelleen mennään, tosin reissutkin ovat olleet harvassa. Edes helle ei ollut herättänyt kotikylän kuhia otilleen. Kesän suurin saalis siis n. 200g ahven :D

wille

Enpä itseäni kyllä kalamiehenä pidä, silloin tällöin kalastelen huvikseni. Melko harvoin kuitenkin.

Kesäkuun alkupuolella tuli tehtyä reissu Lappiin. Siellä kalastelin melkein joka päivä.



Isoin lohi oli palttiarallaa 2kg.

E: Ihan lippaa heittelemällä nousivat.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Kaltsu

Tällä kaudella kalastus jäänyt aika vähiin. Muutaman kerran sentään on päässyt käymään. Kuha 2,2 kg ja hauki 6,4 kg. Kahden viikon kuluttua pääsee Norjan vesille harjus- ja taimenjahtiin. 8)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Hegu

Missä päin lappia kävit Wille? suunnitteilla olisi sinne reissu syksyllä niin olis ihan hyvä tietää kalapaikkoja. On kyllä kauniita kaloja

Hegu

Lainaus käyttäjältä: shibari - heinäkuu 24, 2010, 15:21:03 ip
Nollatuloksella edelleen mennään, tosin reissutkin ovat olleet harvassa. Edes helle ei ollut herättänyt kotikylän kuhia otilleen. Kesän suurin saalis siis n. 200g ahven :D


Ootko raksilla vetäny? sitä kehuivat niin kävin ostaa varmaan ensviikolla lähtee testiin.

Julli-

Lainaus käyttäjältä: Hegu - heinäkuu 24, 2010, 17:07:13 ip
Lainaus käyttäjältä: shibari - heinäkuu 24, 2010, 15:21:03 ip
Nollatuloksella edelleen mennään, tosin reissutkin ovat olleet harvassa. Edes helle ei ollut herättänyt kotikylän kuhia otilleen. Kesän suurin saalis siis n. 200g ahven :D


Ootko raksilla vetäny? sitä kehuivat niin kävin ostaa varmaan ensviikolla lähtee testiin.

Siihen en ole vielä perehtynyt. Soutamalla vedellyt, enimmäkseen Jessejä ja Merimetsoja. Raksitouhu kyllä kiinnostaisi, samoin jigittelyyn perehtyminen mutta molemmat vaativat hiukkasen lisäpanostusta sekä rahallisesti että ajallisesti. Sitten joskus...

Tomppa

Itse olen tänä kesänä saanut 7 kg ja 5 kg hauen    lukuisia 200-600g ahvenia  sekä pari 3 kg lahnaa..

lohta ei niissä vesissä ole jossa kalastan..   lähellä olisi isot lohivedet mutta en maksa lupia  ;D

ensi kesänä sitten...

Pertsa

Suurin hauki jotain 6-7Kg, ei ollut vaakaa mukana, nappasi lusikkaan Mustasaareen Raippaluodosta. Lähinnä Vaasan sekä Mustasaaren vesiltä tullut virvelöityä, Köklotin lammet on niitä namipaikkoja...
Pikkuhuopalahdesta on tullut ongella erittäin hyvin mutta virvelillä taas ei, paria pikkuhaukea lukuunottamatta. Viimeisin saalis ei ollut järin suuri mutta kun lasten kanssa olin ongella, oli se sitäkin mieluisampi.
Kalojen koolla ei ollut mitään merkitystä, lasten ilolla sitäkin enemmän:

http://www.facebook.com/photo.php?pid=1638884&l=fb6bbfb010&id=1225868533

Parasta maailmassa on se, että lapsille saa opetettua että joka kerta ei tarvitse saadakaan mitään. Tärkeintä on se että rakastaa sitä mitä tekee. Mun lapset nauttii luonnossa liikkumisesta ja ympäröivän maailman tarkkailusta samalla tavalla kuin minäkin, jokainen reissu on löytöretki. En voisi ylpeämpi omista lapsistani olla =)

-P-
Meillä määrää Nainen!

Hegu

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - heinäkuu 24, 2010, 17:45:12 ip
Itse olen tänä kesänä saanut 7 kg ja 5 kg hauen    lukuisia 200-600g ahvenia  sekä pari 3 kg lahnaa..

lohta ei niissä vesissä ole jossa kalastan..   lähellä olisi isot lohivedet mutta en maksa lupia  ;D

ensi kesänä sitten...


heh :) hyvän kokoisia haukia ja ahvenia tullut. Noista ahvenista saa jo hyvät fileet. Itse en ole oikein kookkaita ahvenia saanut kun ei oikein paikkoja tiedä.

Hegu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - heinäkuu 24, 2010, 17:47:00 ip
Suurin hauki jotain 6-7Kg, ei ollut vaakaa mukana, nappasi lusikkaan Mustasaareen Raippaluodosta. Lähinnä Vaasan sekä Mustasaaren vesiltä tullut virvelöityä, Köklotin lammet on niitä namipaikkoja...
Pikkuhuopalahdesta on tullut ongella erittäin hyvin mutta virvelillä taas ei, paria pikkuhaukea lukuunottamatta. Viimeisin saalis ei ollut järin suuri mutta kun lasten kanssa olin ongella, oli se sitäkin mieluisampi.
Kalojen koolla ei ollut mitään merkitystä, lasten ilolla sitäkin enemmän:

http://www.facebook.com/photo.php?pid=1638884&l=fb6bbfb010&id=1225868533

Parasta maailmassa on se, että lapsille saa opetettua että joka kerta ei tarvitse saadakaan mitään. Tärkeintä on se että rakastaa sitä mitä tekee. Mun lapset nauttii luonnossa liikkumisesta ja ympäröivän maailman tarkkailusta samalla tavalla kuin minäkin, jokainen reissu on löytöretki. En voisi ylpeämpi omista lapsistani olla =)

-P-


Onhan noilla iloiset ilmeet. Eli onnistunut reissu :) on kyllä hyvä opettaa tosissaan ettei vaan sisällä asu. En itsekkään jaksa oikein kotona olla niin hyvä on aina kalalle lähteä vaikkei tulisikaan mitään.

Tomppa

Ahvenet tulivat verkolla ja lahnat otti jigiin ihan pohjassa, mutapohja..  hauet virvelillä.

lahnat ja  ahvenet savustin, hauista fileitä pakastimeen,

syksyllä tuulastamaan  ;)     iso akku vain hankinnassa,  motonetissä oli 180 amppeerituntinen  ;D  painaa vain ihan saakelisti...

auton akkukin riittää mutta ei tarvitse aina latailla.

bluesman

 Oon käynyt vain yhdellä kalareissulla tänä vuonna. Jäämerellä Norjan Lyngenissä. Merikaloja, lähinnä turskaa ja seitä mutta myös mulle uusia lajeja kuten keila kolja ja molva. Puna-ahventa jonkin verran. Juksalla parhaimmillaan yli 200 metristä. Pallas ja kissakala olivat tavoitteina, kumpaakaan ei saatu neljän porukalla mutta kalantulo oli muutoin ihan älytöntä. Filettä laitoin pakkaseen yli 45kg. Turskista suurin oli vain 8kg.
Oon käynyt perhokalassa aiemmin Norjassa mm.Jiesjärvellä 3 kertaa ja muuten voisin mennä uudelleenkin mutta norski joka hoiti vesitasolla kuljetuksen kippasi koneensa ja menetti lisenssinsä. Seudulla on paljon harria, taimenta ja rautua. Paras hetki oli kun sain ekalla heitolla 3,2kg taimenen ja silloin 14 v poikani kolmella perättäisellä heitolla kilon harjukset.
Tää chiliharrastus on vienyt melko tarkkaan kaiken vapaa-ajan mutta tarkoitus olis hiukka hellittää ensi kaudella ja kalastella enemmän.

MasaT

Mikään ei ole niin hienoa, kuin istua jokirannassa saitta kädessä, vaikka ylös ei tulisi sintin sinttiä!
Lapsuudesta asti tuttua puuhaa.  :)

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 24, 2010, 18:53:20 ip
Oon käynyt vain yhdellä kalareissulla tänä vuonna. Jäämerellä Norjan Lyngenissä. Merikaloja, lähinnä turskaa ja seitä mutta myös mulle uusia lajeja kuten keila kolja ja molva. Puna-ahventa jonkin verran. Juksalla parhaimmillaan yli 200 metristä. Pallas ja kissakala olivat tavoitteina, kumpaakaan ei saatu neljän porukalla mutta kalantulo oli muutoin ihan älytöntä. Filettä laitoin pakkaseen yli 45kg. Turskista suurin oli vain 8kg.
Oon käynyt perhokalassa aiemmin Norjassa mm.Jiesjärvellä 3 kertaa ja muuten voisin mennä uudelleenkin mutta norski joka hoiti vesitasolla kuljetuksen kippasi koneensa ja menetti lisenssinsä. Seudulla on paljon harria, taimenta ja rautua. Paras hetki oli kun sain ekalla heitolla 3,2kg taimenen ja silloin 14 v poikani kolmella perättäisellä heitolla kilon harjukset.
Tää chiliharrastus on vienyt melko tarkkaan kaiken vapaa-ajan mutta tarkoitus olis hiukka hellittää ensi kaudella ja kalastella enemmän.


Viime kesänä oltiin kalassa tuolla Jiesjärven maisemissa ihan patikoiden. Yli puolen metrin harjusta tuli melkein solkenaan. Jos isoa harjusta haluaa niin kannattaa noihin maisemiin suunnistaa. Jos ei innosta kävellä niin mönkkäri kuljetukset onnistuu, mutta hinnat ovat melko suolaisia.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Hegu

siellä on kyllä harjusta kun ei kuulemma paikalliset sitä kalasta. varmaan ei ole hyvä kala norjalaisten mielestä :) mutta parempi meille. Harmittaavaan että en taimenia saanut yhtään.
Onko täällä tenolla käyneitä?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 24, 2010, 21:54:23 ip

Viime kesänä oltiin kalassa tuolla Jiesjärven maisemissa ihan patikoiden. Yli puolen metrin harjusta tuli melkein solkenaan. Jos isoa harjusta haluaa niin kannattaa noihin maisemiin suunnistaa. Jos ei innosta kävellä niin mönkkäri kuljetukset onnistuu, mutta hinnat ovat melko suolaisia.

Olitteko sattumalta Ole Eriksenin majalla? Siellä on saunakin.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 24, 2010, 22:14:22 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 24, 2010, 21:54:23 ip

Viime kesänä oltiin kalassa tuolla Jiesjärven maisemissa ihan patikoiden. Yli puolen metrin harjusta tuli melkein solkenaan. Jos isoa harjusta haluaa niin kannattaa noihin maisemiin suunnistaa. Jos ei innosta kävellä niin mönkkäri kuljetukset onnistuu, mutta hinnat ovat melko suolaisia.

Olitteko sattumalta Ole Eriksenin majalla? Siellä on saunakin.


Ei käyty. Eikös tällä kaverilla ole jonkinlainen venäläistyyppinen kuljetusajoneuvo millä kuskaa porukkaa?
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Herkuttelija

Tuonne oikeaan lappiin pitäisi saada joku kalareissu joskus tehtyä. Viime kesänä tuli käytyä muutaman päivän mökki/kalareissu könkämäenolle, sieltäkin mieleenpaivuvin saalis oli liikkuvan poliisin mittaama 43 ylinopeus.. Könkämäeno tosin on kaukana oikeasta erämaajoesta, valtatie kulkee 10 metrin päässä ja kalastuspaine on melkoinen. Nyt kesäloman aikana (3 viikkoa jo mennyt  >:( ) on tullut käytyä kertaalleen Kuusamon kitkajoen yläjuoksulla, suininginjoella (Kuusamossa myös, mukava pikkujoki), Taivalkoskella kostonjoella ja Yli-kiimingissä tervalammella + muutamia reissuja kiiminkijoella Haukiputaan alueella. Saaliina perus-harria, ei mitään isoa mut mitallista kuitenkin ja pientä taimenta. Kostonjoki tosin yllätti; eka reissu tuonne ja 5 kpl puolitoistakiloista kirjolohta kiinni joista 4 ylös asti (2 syötiin, 2 C&R), reilu 40cm harjus ja melkoinen määrä pienempiä. Ihan mukavan vastuksen antaa koskivedessä tuommoinen kirre kun kädessä on kolmosluokan 7'6'' GTfour :) Ensi viikolla tuonne häytynee lähtä käymään uudestaan. Myös pärjänjoki on ehdoton jonne pitää ainakin kertaalleen loppukesän/syksyn aikana ennättää siimoja oikomaan.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 24, 2010, 22:21:45 ip
Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 24, 2010, 22:14:22 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 24, 2010, 21:54:23 ip

Viime kesänä oltiin kalassa tuolla Jiesjärven maisemissa ihan patikoiden. Yli puolen metrin harjusta tuli melkein solkenaan. Jos isoa harjusta haluaa niin kannattaa noihin maisemiin suunnistaa. Jos ei innosta kävellä niin mönkkäri kuljetukset onnistuu, mutta hinnat ovat melko suolaisia.

Olitteko sattumalta Ole Eriksenin majalla? Siellä on saunakin.


Ei käyty. Eikös tällä kaverilla ole jonkinlainen venäläistyyppinen kuljetusajoneuvo millä kuskaa porukkaa?

Se on joku hirvee volvo jossa maavara puoli metriä. Ajettiin Altaan viimeisimmällä reissulla kun oli vienyt vesitasonsa Osloon. Munuaiset kovilla, karsein kyyti ikinä. Ole on mukava eikä kalastusmajoitus ja kuljetus lentäen ollut mitenkään kallista. Vaikka kyllä varmaan nyt kun asiakkaat ovat vähentyneet koneen puuttumisen vuoksi saattaa hinnatkin tulleet ylöspäin. Olin kolme kertaa Jiesjärvellä ja aina harrin mitta 55cm täyttyi. Puolimetrisiä kymmeniä joka päivä, rautu oli pientä, puolen kilon annoskaloja mutta maku taivaallinen. Kaveri sai perholla kymppikiloisen hauenkin. Veneet oli järvellä käytössä ja Ole näytti millintarkasti kartalta kalapaikat. Pistoretkiä tehtiin telttaillen korkkaamattomille koskille. Mahtavia mestoja.