tammikuu 09, 2025, 22:43:46 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Tv lupa ja muut ritun ylen jutut..

Aloittaja Tomppa, heinäkuu 26, 2010, 23:31:50 ip

« edellinen - seuraava »

ingeniero

Lainaus käyttäjältä: RakuLa - tammikuu 16, 2011, 00:31:38 ap
Lainaus käyttäjältä: .tomppa. - tammikuu 06, 2011, 03:02:22 ap
elköö vittuilko ennee....ottaa lompsan piälle jo muutenii.......

noh...   toisaalta en ole maksanut lupaa vuoden 2006 jälkeen...

500 e vuodesta 2006 :D No ei se enää nii paha oo kun tuolta kantilta ajattelee.

Jos kerran jää kiinni tuosta, nii alkaakohan ne kyttäämään lujempaa jatkossa?

15,29€ kertamaksu ja ei koskaan enää tv-lupaa tarvitse maksaa.

biblo

"Grow food, not lawns"

chili123

Paprikaana

Lainaus käyttäjältä: chilizze23 - tammikuu 16, 2011, 13:49:33 ip
Lainaus käyttäjältä: .tomppa. - tammikuu 06, 2011, 03:02:22 aptoisaalta en ole maksanut lupaa vuoden 2006 jälkeen...

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - tammikuu 16, 2011, 13:09:27 iptäytyy tulla entistä varovaisemmaksi ja olla avaamatta ovea. Vain silloin ovi auki kun kaveri soittaa kiroillen oven takaa !  ;D

Paitsi että käyttäydyt epäystävällisesti kavereitasi kohtaan, olet myös ikävä siipiveikko, maksatat tv:n katselusi meillä muilla. Sinun kaltaisesi lain kiertäjät tekevät tästä yhteiskunnasta ikävän asua, lisäävät poliisivaltion valvontaa muillekin ihmisille.

Lainaus käyttäjältä: chili123 - tammikuu 16, 2011, 13:13:36 ip
Ylen toiminta on ihan puhdasta kommunisti toimintaa.

Kun olisikin, mutta sehän on puhdasta porvaripotaskaa. Kokoomuslaisten johdossa ihan julkisesti; Lauri Kivinen ja Kimmo Sasi siellä hääräilevät suuryhtiöiden juoksupoikina. Heräisit jo sinäkin tälle vuosikymmenelle.

Sanoinko, että MINÄ en ole maksanut tv-lupa maksua?!

Il Mondo Cambia, Io No!

Legoinsinööri

Siinä mitään oviketjua tarvita. Ei tv-lupatarkastajalla ole oikeuksia tulla pakolla sisään. Jos tulee niin voi ystävällisesti ohjata ulos ja ottaa nimen ylös jos haluaa vielä lähettää haastetta perään.

.tomppa.

juu mutta sitten ne tekee lapun että asunnossa on tv..  ja siinähän maksat.. minulle kävi niin.. lisäksi lapussa luki että asukas ei tahtonut selvittää asiaa tarkastajan kanssa ja käyttäytyi "uhkaavasti" tarkastajaa kohtaan..

mitähän lie se vielä keksii.. ;D   mutta asia on menossa hallinto oikeuteen..

Legoinsinööri

tammikuu 16, 2011, 20:36:56 ip #66 Viimeisin muokkaus: helmikuu 17, 2011, 11:42:50 ap käyttäjältä Legoinsinööri
En tiedä päteekö noihin sama kuin ParkPatrol:liin. Vaimo sai niiltä aiheettoman sakon ja sitä ei maksettu vaan laitettiin valitus. Aikaa kului ja seuraavaksi olikin koko härdelli homman laillisuudesta. Kun ne vihdoin totesi laillisuuden niin arkistoista löytyi kyllä kyseinen lasku, mutta ei valitusta :D Nooh uutta valitusta perään ja ei sieltä ole taas puoleen vuoteen mitään vastausta kuulunut.

E: Halavatun sanamuunnin

Paprikaana

On muuten varmaan aika kettumainen työ olla tv-lupa tarkastaja.... En haluaisi minä sellaista työtä tehdä :P
Il Mondo Cambia, Io No!

mohla

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - tammikuu 16, 2011, 22:42:29 ip
On muuten varmaan aika kettumainen työ olla tv-lupa tarkastaja.... En haluaisi minä sellaista työtä tehdä :P

Mä oon käsittänyt, että tarkastajat tuppaavat olla poliiseja, vartijoita tms. tyyppejä lisätienestien perässä. Oma ihmislajinsa siis noihinkin hommiin hakeutuu...

Ja sitten vähän OT:

Yksi paskimmista duuneista, mitä olen kuullut on kesäduuni DHL:n kadonneiden pakettien tiskillä. ;D Jokainen asiakas jo valmiiksi *rpä otsassa. Ah sitä asiakaspalvelua. ;D

biblo

No eipä tuollaista tarkastajaa tarvitse sisään päästää. Jos jonkun lapun minulle jättää niin tuskinpa maksaisin. Sisälläkään ei ole käynyt niin minkä ihmeen takia maksaisin? Todisteet aika nihkeät.
"Grow food, not lawns"

chilihardhead.fi

Eivät tarvitse todisteita, oikeus pitää tarkastajan lausuntoa riittävänä/luotettavana vaikkei sisään näkisikään tai kuule.
Tarkastaja voi siis päättää onko sinulla tv vai ei, riippumatta totuudesta.
Tarkastusmaksu menee voudille jollei maksa vapaaehtoisesti
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

biblo

"Grow food, not lawns"

Ryhis

Vieläkö Suomessa on olemassa ikivanha "radiolaki", jonka mukaan jokaisella kansalaisella on oltava väline vastaanottaa viranomaisten hätäsanomia? Ilkeämielisten mukaan tuo laki tehtiin aikoinaan jotta voitaisiin *köh* pakkomyydä raadioapparaatteja kansalle.

Kuulemma laki on vielä voimissaan, eikä missään ole eritelty, tuleeko vastaanottimen olla radio vai televiso. Eli jos et omista radiota, sinun on omistetteva televisio ja siksi sen omistamisesta ei voida veloittaa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

chili123

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - tammikuu 20, 2011, 22:13:04 ip
Kuulemma laki on vielä voimissaan, eikä missään ole eritelty, tuleeko vastaanottimen olla radio vai televiso. Eli jos et omista radiota, sinun on omistetteva televisio ja siksi sen omistamisesta ei voida veloittaa.

Tuohon on kyllä hyvä vedota. Nykyään TV:tä voi käyttää esim. tietokoneen näyttönä, pelaamiseen, Dvd katsomiseen yms. Miten TV-lupatarkastaja voi tulla sanomaan, ettei sinulla saa olla telkkaria? vaikka et omistaisi digiboksia? Vaaditaanko siinä jonkinlaista näyttöä, ettet olet katsonut Yleisiä tv lähetyksiä?

K-Mikko

Nykyään TV -luvan joutuu maksamaan, jos on laite jolla pystyy vastaanottamaan lähetyksiä. Eli pelkästä tv:stä ei joudu maksamaan, mutta jos on digiboksi niin joutuu. Lisäksi kuulin työkaverilta, että erilliset sateliittiantennit katolla riittävät perusteksi tv -lupamaksuun.

ingeniero

Hmm, sisään integroitu digiboxi, pitäisikö kokeilla ensi kerralla ja näyttää "leffavälineet" ja sanoa ettei noilla voi televisiolähetyksiä katsella..

.tomppa.

Noniin.

Kouvolan hallinto oikeus ratkaisi riidan( toki vielä teen uuden valituksen)

eli nyt maksettava summa olisi 160€ ..

LIIKAA vieläkin  ::)

chilihardhead.fi

No se on jo hyvä, jos alentavat yhtään. Eikös seuraava valitus ole jo maksullinen? Mulla toinen valitus ollisi maksanut 70e.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

biblo

Koitettu tässä kuluvan alkuvuoden aikana tavoittaa useamman kerran tv-maksuhallinnosta kun osoite vaihtui. En tosin vastaa enkä aikokaan koska minut on vain lisätty toiseksi vuokralaiseksi, asunto vaimon virallisesti.

Tosin tämä betonikolossi jäänee kohtapuoliin... ::)
"Grow food, not lawns"

.tomppa.

Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - helmikuu 16, 2011, 22:55:31 ip
No se on jo hyvä, jos alentavat yhtään. Eikös seuraava valitus ole jo maksullinen? Mulla toinen valitus ollisi maksanut 70e.

90 euroa on nyt se summa jos valitan vielä,soitin juuri ja varmistin asian. mutta katsotaan mitä käy onhan toi halvempi ratkaisu jos voitan jutun