tammikuu 09, 2025, 22:37:54 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Armeijatopic!

Aloittaja Tomppa, elokuu 20, 2010, 00:10:36 ap

« edellinen - seuraava »

Ryhis

elokuu 20, 2010, 22:05:08 ip #20 Viimeisin muokkaus: elokuu 20, 2010, 22:08:41 ip käyttäjältä Räyhäkäs
Pari Tornaria;

Tämä seuraava on kuultu karjalan prikaatissa ja santahaminassa ainakin vuosina 02, 03, 05. Eli homman nimi on tämä, pari päivää inttiin tulon jälkeen joku tietää kertoa, että kaveri joka oli edellisessä saapumiserässä tiesi kertoa, että tämä kyseinen saapumiserä on VIIMEINEN jolla on mahdollisuus suorittaa 180vrk palvelus.  :o mikä posketon tuuri!

Toinen kiersi ahkerasti omassa saapumiserässäni, SalItpsto2 I/05. Kiersi itseasiassa erittäin sitkeästi, sillä tämä "varma tieto" kuultiin jo ensimmäisellä viikolla ja viimeisen viikon muut tykärit käyttivät tussatakseen vessankopit täyteen viestejä.

Tuo varma tietohan oli, että Antti Tuisku olisi tulossa 2. ilmatorjuntapatteriin alokkaaksi erässä II/05.

Erittäin hauskaa mielestäni oli se, että kukaan ei muistanut vessankoppien olleen puhtaita kun itse saavuimme puolivuotta aikaisemmin.  ;D Mahtoi veijareilla olla hauskaa kun asetonin kanssa hinkkasivat "Antti Tuisku hajoo aamuihis"-tekstejä pois, samoja tekstejä joita pari päivää aikaisemmin kirjoittivat.  ;D ;D
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

ozmium

Lainaus käyttäjältä: mattson - elokuu 20, 2010, 22:02:56 ip
Lainaus käyttäjältä: ozmium - elokuu 20, 2010, 18:17:38 ip
Karjalan Prikaati, TykAuk, Viestilinja (I/05)

No perskeles, löytyhän täältä tuttujakin!

Sä jäit sit vielä santsariks?

Karjala prikaati, 1/05 Huolto & kuljetuskomppanian Viestihuuhaa, TykAuk Viestilinja. Alik.Äikäs.

P-kauden kävin Hotelli&komediakomppaniassa, Siitä siirto TykAukkiin erikoistumaan ja takas kuljuun. Metsää tuli nähtyä koko ajasta varmaan 9kk. Loppujen lopuks siihen tottu niin et oli mielummin korvessa kun kasarmilla varsinkin kun sain aukin jälkeen nakin olla yksikön päällikön henkkoht. viestittäjä leireillä eli pääasiassa istuin kahden venttikymppiradion ja sanomalaitteen kanssa lämpimän Defenderin takapenkillä kuuntelemassa webaston huminaa kun luti körötteli pitkin poikin asemapaikkoja.

Ihan parhautta tällanen topic! Täytyy laittaa kunnon vuodatus kun on paremmin aikaa! tarinaa riittäis vaikka kirjaan.

Äikäs! Kyllähän sinut muistaa! Vieläkö pösö toimii? :)

masaiman

myyty vuosia sitten. palo kuulemma myyntiä seuraavalla viikolla ECU. Nauroin kippurassa kun kuulin... Ootko tulossa Tampereelle viikonloppuna?

popcornmaker

Porinpri. ekhk tai jotain. raskaskertasinkoampuja 2/99. Päästiin "millenium" aattona vapaaks  :D. Hienoa aikaa tuo.. Kaks kertausta ei niinkään.

ozmium

Lainaus käyttäjältä: mattson - elokuu 20, 2010, 22:19:30 ip
myyty vuosia sitten. palo kuulemma myyntiä seuraavalla viikolla ECU. Nauroin kippurassa kun kuulin... Ootko tulossa Tampereelle viikonloppuna?

Asun Tampereella, että kyllähän minä :) Naga2010:een sekä la että su pitäs tulla.

masaiman

Ok! teen täs ite just lähtöä. mul on huone pinjassa et varmaan aika tiiviisti kans nurkilla.kattoo jos törmäis.

Rundari

PorPr/KrhK 1/04 Pasikuski 270
Gineksiä tarpeeksi ja yksi tuplagines rovajärven keikan takia. Mettäaamuja likemmäs 100, joista kyllä tykkäsin enempi kuin kassuaamuista, johtuen varmaan siitä että mettäs pääsi helpolla ja toisaalta kassulla ei ollu oikeen mitään tekemistä varsinkaan "pappa"kaudella.

Minbaari

Raja- ja merivartiokoulu, Immolan Rajajääkärikomppania saapumiserä I/06. 362pv ja kersanttina ulos. Mielenkiintoinen ja rankka kokemus, mutta lähtisin takaisin koska vaan! (tai no en ehkä ihan koska vaan) Sen verran hyviä muistoja tuolta jäi, sekä monta hyvää kaveria kenen kanssa ollaan pidetty yhteisiä kokoontumisia useasti.

wille

Vekkula/I-SVP/VK2/Tele I/05. 180vrk. Ensimmäisenä tulee mieleen jantteri, joka tuumasi kipinävuorossa että "vit*u mikä säkä että se sammu just mun vuorolla" ja meni takas makuupussiin... jumankauta että oli kylmä aamulla. Kaverin vuoro oli kuitenkin 03-04. Helmikuussa.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Tomppa

Joo..

Muistan itse samanlaisen tapahtuman metsäkeikalta...

oli kylmä marraskuinen ilta ja lämpöä siinä 1-2 celsiusta...

Meidän tuvassa oli eräs vähän hitaalla käyvä jätkä..  Itse heräsin kylmyyteen 10 minuuttia ennen kipinävuoroa..

kaveri istuu kaminan edessä eikä tee mitään kun kamina on sammunut..

sanoi ettei ole tulta ja ei viiti herättää ketään sen takia.. prk

jeQQ

Se kyllä vitutti, jossei kipinämikko osannut hommia. Upseerikurssilla heräsin jäätävään kylmyyteen, uo kaveri sitten siinä torkkui mikon pöllillä ja heräsi juuri sopivasti toteamaan "Pitkänen mä taisin vähä nukahtaa". HRR.

juustohöylä

III/90 Kartr alik. Tykinjohtajana touhuttiin.
Ihan kivaa oli.

habanero

1/95 VSitR IT/ohjus. 285 vrk tuolla tuli vietettyä. Ihan kiva kokemus.
Chiliyhdistys #011

Fire

I/1991 Santahamina, Krh. Myöhemmin siirto Hennalaan kuljetuskomppanian kirjuriksi.
Sain Santahaminassa täysin terveenä miehenä aamiaisen vuoteeseen. En muista minkä näytelmän esitin tohtorille. Kuumemittari oli tietenkin oma, mallia SA-int...vai miten se kirjoitetaan.
Hennalassa tulikin sitten kirjurina juotua bisseä kapiaisten kanssa saunassa kun mehtäleirillä oltiin, muut komppanian jätkät teki jotain, en muista mitä. Mutta käsky kävi meidän joukkueen alikersantille että kirjuria ette sitten herätä aamupalalle. :D

hoffi

II/07 Upinniemessä tuli pyörittyä. P-kausi + 5vko aukkiia kurkkusalaateissa ja sitten miinalaiva Pohjanmaalle.

Hienoimpana tuon yleisen laivalla lööbailun lisäks jäi mieleen koulutuspurjehdus 2008 jossa pääs kattelee tyttöi Hampuriin, käristää nahkaa peräkannen koktailkemuissa saksalaisten laivastoupseereiden kanssa Casablancassa ja kattoo vielä nopeesti Portsmouthin yöelämän. Toki muissakin satamissa sai yömyöhään pyöriä kaupungilla, yleensä viidestä vuorokaudesta laskennallisesti 1½ vuorokautta oli laivalla muut vapaalla. Niin, ja siitä maksetut ulkomaanpäivärahat nosti moraalia vielä entisestään. Viikottain oli myös tietty pid-iv kotisatamassa, mut silti pysty viel skarppaa niinkin hyvin et kersanttina kotiin.

Atheos__

207 Vekara SalpItPsto, 1. ilmatorjuntapatteri, viestikeskusryhmän johtaja. Mukavaa homma oli, vois lähteä uudestaan  :D
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Tomppa

intissä otti aivoon kun ei päässyt lomille jonkun flunssan takia yms....

ALIS123

Mitkää flunssat mitää haitannu, loppusodan jälkeinen keuhkokuume kyllä pisti vituttamaan ku kaikki sitä ennen saanu kotihoitoa keuhkokuumeeseen ja sit saatanan loppusodan jälkeinen viikonloppu pitää minun olla kiinni. Vitun lääkärin huorat loppusodassa oli vielä sitä mieltä että ei minussa mitää vikaa ole, loppusodan alusta 38 kuumeessa pari päivää ja sitte ei kuumetta mutta vitun paska olo ja lääkärit vaa sanoo että mene poika tetsaamaan lumihankeen... Mikää ihme että keuhkokuume tuli siltä reissulta. Pisti nimittäin vituttamaan sen verran että meinasin jo lähteä kävelemään mikkelin paskavaruskunnasta.

MasaT

syyskuu 18, 2010, 02:00:38 ap #38 Viimeisin muokkaus: syyskuu 18, 2010, 02:06:45 ap käyttäjältä MasaT
olin esikunnan lähettinä, eli oli esim kenraaleilta sisäänpääsy voitu estää esikuntaan ilman lupaa..
Noh! Juoksi siinä yksi kenu ohikin, kun oli turhan nopee!
Mitäs siit sit?

MasaT