tammikuu 10, 2025, 18:54:42 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Keittiövälineet

Aloittaja RikuS, syyskuu 04, 2010, 23:16:04 ip

« edellinen - seuraava »

Maunemaune

syyskuu 05, 2010, 18:34:21 ip #40 Viimeisin muokkaus: syyskuu 05, 2010, 18:36:09 ip käyttäjältä Maunemaune
http://www.icewarehouse.com/descpage.html?pcode=ES19U tässä on saman sarjan  malli ja vähän enemmän tietoa

SORI  TAAS OFF TOPIC

Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 05, 2010, 18:29:33 ip
Pieni tuo myllyn hinta on kun hommaa kunnon keittimen..

Ja totta tosiaan ne kahvinkeittimien deluxet maksaa aivan sairraaasti, pitäisköhän ostaa uus keitin  :D

Tomppa

Maunemaune

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - syyskuu 05, 2010, 18:42:08 ip
http://www.expert.fi/Products/Pienkoneet/Keittion-pienkoneet/Kahvinkeittimet/Electrolux---ECG6600

siinä on keitintä kerrakseen!!

Jos lotossa voitan ni ostan tommosen ;D

hahahaha foi widdu minkä hintainen keitin. eikun säästämään  :D

Caderusso

Caderusso

Mut jos sen päällystää swarovski-kristalleilla niin hinta nousee taas vähäsen -->  http://www.lussorian.com/luxury/comments/the-most-expensive-coffee-machine-in-the-world/2008-03-28/  ;D

Tomppa

Joo!!  TERVE!!  :o   :o

mitä helvettiä tollasella sitten tekee  ???

voi viedä kaniin kun loppuu fyrkat...

biblo

Nuo edellämainitut kun ovat vielä suhteellisen huonoja espressokeittimiä.

Tiedän tapauksia jotka tykkäävät nauttia kahvia maksamalla kaikista laitteistaan useita tonneja. Kaikki vaiva yhden tanan sumppikupin takia...no ehkä tuo nyt pikkuisen paremmalta maistuu kuin joku automaattikahvi..
"Grow food, not lawns"

TunturiTiger

syyskuu 05, 2010, 21:04:20 ip #48 Viimeisin muokkaus: syyskuu 05, 2010, 21:16:01 ip käyttäjältä TunturiTiger
Kiitos herra, ettet ole saanut mua tykästymään noihin espressoihin ja latteihin, vaan annat minun pitää ihan tavallisesta heterokahvista moccamasterilla tai pannulla keitettynä. Aamen PRKL!

e:typo

linker

Olen ajatellut mandoliinin hankkimista. Onko porukalla kokemusta, ja kannattaako siihen uhrata kerralla vähän enemmän rahaa vai aloittaa halvemmalla?

biblo

syyskuu 05, 2010, 22:10:45 ip #51 Viimeisin muokkaus: syyskuu 05, 2010, 23:11:48 ip käyttäjältä biblo
Lainaus käyttäjältä: linker - syyskuu 05, 2010, 21:11:15 ip
Olen ajatellut mandoliinin hankkimista. Onko porukalla kokemusta, ja kannattaako siihen uhrata kerralla vähän enemmän rahaa vai aloittaa halvemmalla?

Maniskat on halpoja, itselläkin aito neuvostomaniska on.
"Grow food, not lawns"

Hombre

Mä käytän lähinnä kiinalaista tosi isoa kokkiveistä melkein kaikkeen mitä sillä vaan voi tehdä.
Se on aika raskas, terävä, eikä sitä perheessä osaa kukaan muu käyttää, mutta mulle se on paras.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Tepi

Itse vannon veitsissä Sanellin nimeen...vihannes-, juures-, lyhyt japanilainen-, fileeraus-, nylky- ja pitkä yleisveitsi kuuluu kalustoon. Kolme eri kokoista valurautapannua + emaloitu wokki- teflonia en enää osta, yksi uusi Kovanaama laatikosta kuitenkin löytyy koska keittiöpaketin kytkynä tuli laatikollinen induktioliedelle sopivia kattiloita. Sitten vielä Kenwoodin yleiskone, pastakone, lihamylly perinteisenä ja sähköisenä.

Nyt kesällä sain toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni...tein keittiön ihan oman mieleni mukaan ja siitä tulikin kyllä hyvä vaikka itse sanonkin.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

linker

syyskuu 06, 2010, 07:41:15 ap #54 Viimeisin muokkaus: syyskuu 06, 2010, 07:44:07 ap käyttäjältä linker
Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 05, 2010, 22:10:45 ip

Maniskat on halpoja, itselläkin aito neuvostomaniska on.

Jotain tällaista odotinkin!
Munaharppu löytyy jo.

biblo

Tai oikeastaan kaksi mandoliinia löytyy jos lasketaan tuo jossa on kielet ;)
"Grow food, not lawns"

Ryhis

Ilman "mandoa" ei voi elää, sillä on niin pirun helppo viipaloida KAIKKI. Puhumattakaan suikaloinnista yms. En tiedä noiden laatuvaihteluista, mutta perstuntumalta tiedän ettei köyhän kannata halpaa ostaa. Siksi ostin oman mandoliinoni Helsinkiläisestä Tokyokan-liikkeestä (nyt en ole varma kirjoitusasusta). Taisi maksaa hulppeat 30€, mutta on se kestänytkin. Vuositolkulla ammattilaiskäytössä keittiössä ja nykyisin kotona. Hyvä vehje.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

MikaK

Veitsien osalta todellinen herääminen tapahtui muutama vuosi sitten kun opettelin oikeasti käyttämään teroituspuikkoa ja olen ottanut tavaksi käydä säännöllisin väliajoin kaikki veitset läpi. Pääosa kotimme veitsistä on Fiskarssin veitsiä ja omalla osaamisellani ne ovat toimineet.

Unelmissa on uusi kahvinkeitin, mikä tekisi niin tavallista kahvia kuin espressoa ja jauhaisi ainekset pavuista. Parina jouluna vilkaissut, että noin 500 euroa pitäisi sijoittaa. Kun en keksi muuta ostettavaa, niin kaipa se kohta täytyy hommata.

Paistinpannuissa olen suosinut edullisia, koska pari kertaa tuli ostettua hieman hintavampi ja käytännössä meidän käyttöasteella kestoikä oli samaa tasoa. Kattiloissa pari Hackmania ovat kestäneet ja toimineet jo vuosia.

Janne

Kahvinystävän ensimmäisen hankinnan tulisi olla pressopannu, esim oikein laadukkaan Boduminkin saa alta neljänkympin:

ja ihan toimivia pelejä vaikka Ikeasta kympillä. Kahvin maku on täysin eri luokkaa kuin filtterikeittimellä. Edullisin ja imho paras tapa nostaa kahvihetken nautinto uudelle tasolle.

Ja sitten vastapaahdetut ja -jauhetut kahvit kotiin tuotuna osoitteesta www.hasbean.co.uk
Erinomainen ja nopea palvelu, kahvit paahdetaan vasta tilauksesi jälkeen joten on taatusti tuoretta.

Espressokeittimiin en ole perehtynyt mm. siksi että parin sadan rimpulat ovat puheiden mukaan täysiä leluja eikä itsellä ole oikein intressiä sijoittaa esimerkiksi 700 euroa espressokeittimeen. Mutteripannulla tulee ihan ok korviketta vaikkei se espressoa ole nähnytkään.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

MikaK

Pressokeittimessä kannattaa katsoa, että männän osat on metallia. Itsellä eka Bodumin keitin hajosi käytössä, kun muovinen osa katkesi. Kun duunissa ei saanut kelvollista kahvia, niin hommasin myös töihin asiallisen pressokeittimen. Mieluusti haen pavut keskustan Robert's coffeestä joko papuina tai siellä ostettaessa jauhettuna.