tammikuu 10, 2025, 12:26:57 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Keittiövälineet

Aloittaja RikuS, syyskuu 04, 2010, 23:16:04 ip

« edellinen - seuraava »

..TOMPPA..

kyllä minäkin kalastusta harrastan mutta parasta herkkua saa kun savustaa kalan, lahnoista tehdään tahna ja hauki on parasta fileenä toki. Lopusta tehdään keitto.

Kalasta ei heitetä mitään turhaa pois ja roskakalaa ei olekkaan. Vai mitä?

esim särki on säilykkeenä mahtavaa!

ja vanha kunnon suolakala.. mmm.. 

toki jos paljon tekee fileitä niin ilman muuta kannattaa satsata hyvään veitseen! ja kalasakset on yksi pakollinen hankinta.

itse olin monesti tuskaillut tylsien puukkojen yms kanssa mökillä mutta kalasakset mallia fiskars ja marttiinin puukko! lyömättön yhdistelmä!

Hyvää kalaonnea!

p.s.  viimeksi karkasi 3 kg hauki ja sinne meni myös kuva vaikka oli peruke!!!

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: cezve - syyskuu 02, 2011, 22:07:15 ip

tuollainen karun oloinen jo melko iäkäs martiinin fileerausveitsi on sopinut parhaiten käteen.

Kyllä on karu! Tuolla kun olis vedellyt Heimon Kalalla niin olis pomo tsiikannut pitkään. Eipä olisi tainnut täyttää elintarvikelain vaatimuksia kahvan materiaalista. Tyylikästä.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

..TOMPPA..

tuohan on jo aarre  ;D

vai miten moni väittää että mulla on samanlainen?

Torakka

kahva on kyllä niin persoonallinen että komee o!

Vate

Äitini pitää Hackmania ihan ykkösenä, seuraan perässä! Fiskars on myös tosi hyvä, ehkä suosinkin niitä :)

ChIlIDoG

Veitset hackman, fiskars, sanelli ja martiini.  malleja useita.
pannut Scanpan ja Swiss diamond ....näistä jälimmäinen on ehdottomasti se parempi, ythään scanpania en enää osta kun ne ei kestä joka päiväistä käyttöä.
ruokailuvälineet Ittalaa ja Arabian lumi sarjaa. kyll seasta löytyy muuan ikean lasikin  :-[

koneet: Bosch yleiskone lihamyllyllä, sauvasekoitin, vispilä, riisinkeitin, ja joitain mitä vois tavallaan rinnastaa keittiökoneisiin on vannesaha (tällä paloitellaan esim. jäisiä poron ruhon paloja) Sähkötahko teroittamiseen. (alunperin sorvintaltoille, mutta kyllä sillä keittiöveitsetkin teroittuu)

Tilli85

Täällä yks ihminen joka rakastaa ruuanlaittoa ja leivontaa. Laitteet ei nyt mitenkään laadukkaita ole mutta niillä pärjää. Oli aikoinaan arabian 24h astiasto kokonaisuudessaan mutta jotenkin kissojen tultua taloon niitä on enään yks lautanen ja kulho ehjinä =)

Kallein tavara mitä miulta keittiöstä löytyy on erään exän ostama kahvinkeitin tais maksaa toista sataa euroa... Melkein pakko on ollut käyttää kun ei viitti ton hintasta roskiinkaan heittää muistuttamasta huonoista ajoista ja sikamaisesta ihmisestä =) tahtoisin keittiöön kyllä hankkia, friteerauskeittimen sekä oikeen kunnon moitoimikoneen.
Hieman hullupersoona.  Kahden kotikissa neidin palvelija. Viherpeukalo

ChIlIDoG

Itsellä oli friteerauskeitin, ei mikään laatumerkki, mutta meni hermot sen rasvankäryn kanssa. Lopuksi käytin sitä ulkona ja sit lensikin roskiin.
liesikupu ei jaksanut käryjä imeä vaikka kyseessä on huippuimurilla varustettu normaali liesituuletinta tehokkaampi versio.

Jahvetti

Joo no en minäkään sellaista nakkikioskivempelettä ihan halvalla anna kyökkiini tuoda.
Kattilakin on jo keksitty, ehkä hivenen helpompi pitää puhtaana.

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

TunturiTiger

Mulla tommonen on, joskaan ei ihan jatkuvassa käytössä. Meillä toi käry ei haittaa ketään ja ihan hyvät sapuskat sillä tekee.

Mape

Sellainen kysymys keittiövälineisiin että onko kellään tietoa mistäpäin suomea saisi Greippi-lusikoita? Veitsiä näyttää löytyvän mutta itselleni ei tuo greippi-lusikka ole vastaan tullut!
---

TunturiTiger

PP

syyskuu 09, 2011, 21:20:27 ip #252 Viimeisin muokkaus: syyskuu 10, 2011, 00:47:15 ap käyttäjältä PP
Johan myllyn löysit. :o Melkoisen kunnioitettava laitos, näyttääkin ihan 30-luvun teollisuusjärkäleeltä.

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: linker - syyskuu 09, 2011, 20:12:37 ip

Sain tänään käsiini Akrenius-kahvimyllyn, josta tulee ehkä pitkäaikainenkin "projekti".
Laitteessa on osapuutteita, ja niiden lisäksi alkaa nyt aluksi myös rakennekuvien metsästys.
Joitakin kuvia ja käyttöohjeet olen jo löytänyt, ja maali on hankittuna (nitroselluloosa).

Kuvassa kokovertailuna marketti-krupsi, ja etualalla myllyn "kivet"

tästä se lähtee    ;)

Aika sanattomaks vetää porin suunnalta  :o

V8 koneella tuo  ;D

jakob

Asiasta paistinpannuun. Tekeekö tuollaisella 20cm pannulla mitään muuta kuin paistaa kananmunan? Sellossa olisi tuollainen swiss diamond tarjouksessa 29,95€.

Isompana tuollaista ei viitsi hankkia kun hinta nousee jo aivan älyttömäksi. DeBuyer on kyllä suunnitelmissa hankkia heti kun pystyn perustelemaan itselleni vanhan pannun poisheiton.

sorrii

Mulle tyttöystävä osti synttärilahjaksi sen 28cm diamondin. Kertaakaan en oo katunut!
Tuli sitä pientä katseltua ensin myös. Kyllähän sillä yhden munan tai pihvin paistaa. Jonkun 400g jauhelihapaketin joutuisi jo jakamaan 2 osaan.
Prismassa noita myydään inhimilliseen, mutta suolaiseen hintaan. Osta 26cm ... kerran se kirpaisee. Kestäähän tää monta kertaa kauemmin kuin joku "kovanaama"
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

..TOMPPA..

itseasiassa jauheliha kannattaakin paistaa kahdessa osassa, jos puhutaan paistetusta jauhelihasta.  Ei keitetystä.

sorrii

Isolla diamondilla oon paistanut 700g paketin jauhelihaa suoraan jääkaappikylmänä ilman että nesteet karkasivat ....
Ja levy 5-teholla [5/6] ... Koittaas samaa jollain muovipannulla!
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Ryhis

^ Siis jankkaatko edelleen siitä diamondista? Onko tosiaan mahdollista, että se lisää lämpöä jotenkin? Nyt faktoja kehiin, millainen liesi yms.?

Itse tein täytettyjä tomaatteja eilen ja niitä varten ruskistin 400g huoneenlämpöistä jauhelihaa, nekin kahdessa erässä ja silti meinasi "nesteet karata".
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: sorrii - syyskuu 18, 2011, 11:24:51 ap
Isolla diamondilla oon paistanut 700g paketin jauhelihaa suoraan jääkaappikylmänä ilman että nesteet karkasivat ....
Ja levy 5-teholla [5/6] ... Koittaas samaa jollain muovipannulla!

Muovia se on diamondiki. PTFE eli teflon.