tammikuu 10, 2025, 15:43:23 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

onkos täällä musiikkimiehiä?

Aloittaja Tomppa, syyskuu 12, 2010, 04:13:15 ap

« edellinen - seuraava »

Tomppa

soitattekos omaksi iloksenne vai onko vakavampaa bändiharrastusta?

tunnetteko "ns julkkiksen"   

mitä soitatte?   itse soitan bassoa omaksi iloksi ja naapureiden kiusaksi...

ja...joo..  tunnen "julkkiksen".....

vaikka välillä ei siltä tunnu  ;D     (naisia et tunne ikinä)

mites tuo musa harrastus iski?

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - syyskuu 12, 2010, 04:13:15 ap
soitattekos omaksi iloksenne vai onko vakavampaa bändiharrastusta?

tunnetteko "ns julkkiksen"   

mitä soitatte?   itse soitan bassoa omaksi iloksi ja naapureiden kiusaksi...

ja...joo..  tunnen "julkkiksen".....

vaikka välillä ei siltä tunnu  ;D     (naisia et tunne ikinä)

mites tuo musa harrastus iski?

Täällä on miljoona musiikkimiestä! :)  Ja ns. julkkiksia tuntee varmaankin myös melkoisen moni.

wille

Joo, kyllähän tota on tullut bassoa soiteltua enemmän ja vähemmän vakavissa merkeissä viimeisen 12 vuoden aikana. Nyt on melko hiljainen kausi meneillään. Kyllähän joku vähän vakavampi viritys olis ihan asiaa taas.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Kadotus

Kitaraa soitan ja ihan omaksi ilokseni tällä hetkellä. Olis kyllä kiva porukassakin soittaa taas välillä.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Tomppa

pistetäänkös pojjat bändi pystyyn?  ;D

hyviä nimiä voisi olla "los cayenne"    "chiliheads"  tai vaikka..  "kapsiinikoirat"  yms..

joo...

Aji Inferno

Ja helkkari, tällainen happohumppametallipumppu voi olla nimeltään vain "Reaktori" - tai WC-Miehet - tai Burning Anus - tai The Peräkammarin Wanhat Poijjat!

Fire

Juu, tuleehan sitä soiteltua.
Pentuna aloitin rummuilla, sitten bassoa jokunen vuosi. Viimeiset 15 vuotta oon soittanut kitaraa, tai ainakin yrittänyt. Lauleskeltua tulee toki siinä sivussa.
Just tässä menikin sukset ristiin edellisen bändin kanssa. :)

Naga Morphia

Synat, perkussiot, efektit ( pääinstrumenttini )
Murina"laulu"
Rummut
Basso
Akustinen kitara
Viulu
Tinapillit

Suurinpiirtein tuossa osaamisjärjestyksessä.
Cooking the next step..

linker

Äiti pakotti 6-vuotiaana pianotunneille, jotta sai työpaikalla nauttia
"klassisen musiikin ystävän" statuksesta. Soittelin 15 vuotta, kunnes piano ei mahtunut
omaan kämppään. Meni myyntiin.
Pari vuotta sitten löysin ikivanhan Fazer Mignonin makuuhuoneemme nurkasta. Nyt soittelen silloin tällöin omiksi
iloikseni kun kukaan muu ei ole kotona.

16-18 vuotiaana hakkasin rumpuja punk-bändissä.
Äiti pojastaan kanttoria aikoi -mutta poika lauloi, lauloi ja joi.
Niin se meni joskus kauan sitten. Pääsin/jouduin kyllä kirkkourkuakin kokeilemaan ja jotkut kirkkkopippalot oikeaa soittajaa tuuraamaankin.
Pitääpä koittaa, jos vielä pääsisi päästelemään isoilla pilleillä fuugaa  :o

TunturiTiger

Äippä pisti kans mut soittaan haitaria 5-vuotiaana ja sitä tulikin sitten soitettua aktiivisesti 17 ikävuoteen asti, kunnes yks päivä äipän ihmetykseks kiikutin haitarin vintille ja lukitsin laatikon munalukolla. Pidä tunkkis! En siitä koskaan tykänny. Nyt rämpytän sähkökitaraa ja joskus ukulelea omaks ja lasten huviks ja naapureiden harmiks. Naapuri tosin osaa soittaa ihan yhtähyvin läskibassoa ku minä kitaraa, eli kummastakaan ei tuu ikinä muusikoita. ;D

Quini

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - marraskuu 06, 2010, 11:04:34 ap
Naapuri tosin osaa soittaa ihan yhtähyvin läskibassoa ku minä kitaraa, eli kummastakaan ei tuu ikinä muusikoita. ;D

Eipäs parjata basisteja. Entinen ammattibasisti ilmoittautuu, nykyisin tosin vaikuttaa muulla alalla. Alanvaihdos rasitusvammojen ja muiden ammattimuusikkojen vaivojen (poislukien sp taudit  ;D ) vuoksi.

Naga Morphia

Lainaus käyttäjältä: Quini - marraskuu 06, 2010, 21:49:45 ip
Eipäs parjata basisteja.

Nimenomaan, vaikka osa basistivitseistä on ihan hauskoja.

Bassohan on yksi peruselementeistä musiikissa. Tosin, olen myös ollut katsomassa bändiä ( Inquisition ) keikalla, jossa oli mukana vain kitara ( laulu ja rummut. Vaikka olivat kaksistaan lavalla, ei muiden soittimien "puuttumista" edes huomannut.

- Morphia
Cooking the next step..

TunturiTiger

No ei tuosta mun tekstistä kukaan täysjärkinen löydä mitään basisteja pilkkaavaa.. ;)

Naga Morphia

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - marraskuu 06, 2010, 23:09:47 ip
No ei tuosta mun tekstistä kukaan täysjärkinen löydä mitään basisteja pilkkaavaa.. ;)

Se on muuten hauskaa, kun tuo basistien pilkkaaminen pätee vaan suomessa. Ainakin elän sellaisessa käsityksessä, että muualla pilkataan rumpaleita. :D

- M
Cooking the next step..

Disturbed

Lainaus käyttäjältä: Morphia - marraskuu 06, 2010, 23:18:28 ip
Se on muuten hauskaa, kun tuo basistien pilkkaaminen pätee vaan suomessa. Ainakin elän sellaisessa käsityksessä, että muualla pilkataan rumpaleita. :D

- M

Basisteja ja rumpalisteja nyt jostain syystä pidetään vain niin yksinkertaisina ihmisinä, että muut kokevat heidän pilkkaamisen melkein pakolliseksi. Itse olen soittanut bassoa muutaman vuoden, mutta kyllästyin kuuntelemaan kavereiden naljailua asiasta. Varmasti on tapahtunut hyvässä hengessä ja kaikkien iloksi ja kaikkien kanssa, mutta kyllä niihin kyllästyi kun kaikki bändiharjoitukset alkoivat jollain basisti vitsillä....
Kannattaisi pitää vaan naurut ihan omana tietonaan, kuitenkin kun katsoo joitakin kitara tabeja (esim 69 eyessillä), niin on ne niin yksinkertaisia juttuja kitaristilla soittaa, ettei ole mitään varaa nauraa basistille helpoista kuvioista.

Sitten soitin hetken aikaa rumpuja,en kokenut omakseni joten lopetin sen.
Nyt soitan akustista ja sähkökitaraa. Akustisen ostin kuitenkin tässä ihan jokin tovi sitten ja ajattelin sitä alkaa soittelemaan. Saa sitten kesäisin istua mökin pihalla jalat ristissä ja soitella jotain kavereiden kanssa.

Aji Inferno

Shanghaissa taiteilija on gallupien mukaan kaikkein vähiten arvostettu ammatti - itse asiassa rikollisen alapuolella.  8) Että ymmärretään paikkamme me musisoijat, kirjoittajat, piirtäjät, maalaavat jne. ;)

Disturbed

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - marraskuu 08, 2010, 00:18:36 ap
Shanghaissa taiteilija on gallupien mukaan kaikkein vähiten arvostettu ammatti - itse asiassa rikollisen alapuolella.  8) Että ymmärretään paikkamme me musisoijat, kirjoittajat, piirtäjät, maalaavat jne. ;)

Omalla tavallaan ymmärrettävää tuollaisessa suorituspainotteisessa kulttuurissa, niiden kotona hippeilevien pilkkaaminen ja väheksyminen. Ihan eri asiahan se on kun toinen raataa 20 tunnin päiviä ilman lomia ja tulee todennäköisesti tulevaisuudessa kuolemaan johonkin työperäiseen tautiin, tukehtuu kun keuhkot on niin täynnä kivipölyä ja selkä on lopulta kipeä ja kumarassa. Toinen taas ei nosta maalisutia raskaampaa kertaakaan elämässässään ja ainoa työperäinen tauti taitaa olla kipeä ranne. Kyllä minäkin katson kieroon ihmisiä jotka valittavat välillä miten raskasta heillä on vaikka eivät ole mitään tehneet ja itse olen juuri tullut pihalta pakkasesta seisomasta tai kuumasta keittiöstä.

periaatteessa ihan ymmärrettävällä tavalla ärsyttäviä nuo lusmuilijat ;)

Täti-E

Nostetaanpas tätä topikkia hieman!

Olen musiikkimies tai musiikkinainen. Bänditouhotus on sivutoiminen ammattini. Bändissä tullu porskuteltua jo yhdeksän vuotta vakavissaan. Onneksi on maailma joka vie välillä mennessään <3!

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - heinäkuu 19, 2011, 10:33:27 ap
Nostetaanpas tätä topikkia hieman!

Olen musiikkimies tai musiikkinainen. Bänditouhotus on sivutoiminen ammattini. Bändissä tullu porskuteltua jo yhdeksän vuotta vakavissaan. Onneksi on maailma joka vie välillä mennessään <3!

Itse arvostan pirusti ihmisiä, jotka luovat muille elämyksiä, vaikkapa bänditouhotuksilla! Siihen kun ei jokainen pysty, ja sitä tarvitaan, kutsuu joku taiteilijoita lusmuiksi tai ei. Mielipiteitähän maailmaan mahtuu. :)

LupeKani

Bassoa tuli myös soitettua ja jammailtua parin eri bändiporukan kanssa muutaman vuoden ajan, koskaan en ole kuitenkaan bändiin kuulunut. Rumpaleita tunnen pari kappaletta jotka saattavat edelleen soittaa ja kysyä jammailemaan tai seuraksi. Tabeista tuli soiteltua ja sitten vain omasta päästä keksittyä kuvioita joita sitten käytin jammailussa. Muutaman Salolaisen metallibändin jätkien uraa tulee seurattua treeniksillä melkoisen useasti ja keikkoja tulee katsottua aikas perkeleesti. Musiikki on elämä, vaikken oikeastaan osaa kunnolla soittaakaan, vain jammailla :)