Paholaisen käärylettä Tammiston Citymarketissa (ent. Jättijaossa) Vantaalla

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 18, 2010, 16:47:19 ip

« edellinen - seuraava »

Jahvetti

En tarkottanu että haen kaupasta sen kalleimman lihan, olen nimittäin duunari.
Vaan tarkoitin että jos löytyy jokin hyvä tuote, en välttämättä ala vertaamaan kilohintaa johonkin halppistuotteeseen, vaan ostan se jota haluan syödä.
Tingataan sitten jostain muusta, mutta ei lihan laadusta.

#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Mika73

Kunhan vain kiinnosti tuotteen hinta. Aikanaan oli puhetta nautakääryleen arvokkuudesta tässä keskustelussa.

Lihamestari

Näköjään eilen oli tullu eka Penan tuote hyllyyn!
Cauchoa, mutta vihreää...

Saatiin maistiaiseks kyseistä jallua säilykkeenä ja nagakurkkua, oli hyviä.
Muutamalle henkilökunnasta tuli kurkun sisältö pienenä yllärinä, kun ei ollu lappua päällä! ;D
Toivottavasti tulee lasipurkissakin syksyllä...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn


Lihamestari

Ne näytteenä tulleet säilykkeet oli punaisia ja pirun hyviä! :P

Naureskelin safkiksella, että ei ihan vähään aikaan ole näkynyt mun lautasella niin paljoa kasvikunnan tuotteita! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Mika73

No nyt on paholaisen kieltä, varrasta, tuskaa, raivoa ja kiukkua  :)

Vartaat tekivät hyvin kauppaansa, edellä oleva osti niitä todella monta ja meinasi jo tulla paniikki, riittääkö itselle yhtään  ;D

Sama tyttö, kuin aikaisemmin varoitteli tiskillä, että ovat sitten todella tulisia. Kukaan ei oikein tuntunut tietävän onko käärylettä vielä kesäkaudella, kun kysyin.

Ryhis

Kävin eilen Tammistossa koppaamassa kaksi laatikkoa Kukko lageria, samalla bongasin Savuhovin myyntiesittelijän. Jonossa edessäni seisseet mummelit eivät olleet moksiskaan kun kerrottiin tulisemmista makkaroista.

Kurpat ostivat toistakymmentä Raivoa ja Tuskaa. Itse ostin vain viisi Tuska-makkaraa. Hävetti.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - huhtikuu 30, 2011, 10:16:52 ap
Kävin eilen Tammistossa koppaamassa kaksi laatikkoa Kukko lageria, samalla bongasin Savuhovin myyntiesittelijän. Jonossa edessäni seisseet mummelit eivät olleet moksiskaan kun kerrottiin tulisemmista makkaroista.

Kurpat ostivat toistakymmentä Raivoa ja Tuskaa. Itse ostin vain viisi Tuska-makkaraa. Hävetti.


Sitä aina sanotaan, että "nuorissa on suomen toivo". Onkohan se sittenkin mummeleissamme? ;)  Nimimerkki: haki itsekin valikoiman tuskaa, raivoa ja kiukkua...

linker


60% ulos suuntautuneesta chilintuotannostani on mennyt yli 70-vuotiaille: Äitini on hulluna chiliin, ja nyt anoppikin vonkaa, lakattuaan viimein
epäilemästä chilinkasvatustani jonkun muun hyöty/viihdekasvin kulissituotteeksi.


Ryhis

Samaa vikaa täälläkin, kaikki lahjachilit menneet yli 50-vuotiaille.

Hitto. Ei mulla ole alle 50 v. kavereita!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Jahvetti

Nuorempi polvikin on kasvamassa, itse en ainakaan yhdellekkään yli nelikymppiselle ole taimia antanut. Enkä kyllä allekkaan.
Mutta podeja lankomiehelle ja jauhetta siskolle. Nyt on kolme naga-puskaa hyvinvoivan näköisiä, saa lanko siitä yhden :D
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Mika73

Kiitoksia. Varras oli oikein loistava. Liha oli mureaa ja hyvää. Kieli oli aika tavanomainen, mutta varrasta pitää hakea toistekkin :)

Lihamestari

Oliks sulla kielistä se Paholaisen- vai Lohikäärmeen kieli?

Ens viikonlonppuna on noita Paholaisen siipiveikkoja tiskissä! :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Mika73

Paholaisenkieli. Kaveri puhui myös, ettei omansa olleet kovin tulisia. Varras oli loistava :)

Lihamestari

Kummassakin on saman verran nagaa... :-\

Vaikuttaiskohan tohon, että tuupattiin lisäks vielä aika reippaasti habaa joukkoon! ;)
Tuore/säilötty potkii noissa marinadeissa huomattavasti paremmin, kun jauhe!

Tuoreita odotellessa ;D ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

mohla

Tänään tuli taas poikettua ja mukaan tarttui kiukkunakkia, raivowurstia ja tuskamakkaraa. Peliä katsellessa maistelin yhden kutakin grillattuna ja löytyihän sitä tulisuutta ihan mukavasti. =)

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - toukokuu 02, 2011, 20:16:21 ip
Kummassakin on saman verran nagaa... :-\

Vaikuttaiskohan tohon, että tuupattiin lisäks vielä aika reippaasti habaa joukkoon! ;)
Tuore/säilötty potkii noissa marinadeissa huomattavasti paremmin, kun jauhe!

Tuoreita odotellessa ;D ;D


Voiskohan olla että se jauhe imeytyy eri tavalla esim. marinadiin tai muihin liemiin (ainakin jos mukana öljyä), ja tulos ois siksi erilainen? Mietityttää myös valkozibulan ja voimakkaan chilin välinen kemia makusolujen suhteen...

Herra 47

ainakin maku muuttuu kun kuivataan... chinensejen hedelmäisyys vähenee vaiika esim nagan maku silti on hyvä jauheenakin... annuumit taas yleensä paranevat kuivaamalla...

ja jauheet tosiaan ainakin öljyisissä/rasvaisissa pohjissa tuntuisivat vaativan enemmän "tavaraa" kuin tuoreena tai ainakin ne pitäisi "aktivoida" eli laittaa kuumaan öljyyn heti aluksi

mielenkiintoisia ominaisuuksia nämä tuore/jauhe muodon erilaisuudet ruuanlaitossa kyllä...
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

pgrt

Pakko sanoa pari kommenttia noihin ikäkysymyksiin ja tulisuuden levinneisyyteen


Eli olen 25v ja lähtöjäni 50km Snadista ja nykyisin Isolla-Kirkolla asustan.
Kotopuolessa Länsi-Uusimaalla tulisuus ei kaveripiirissä käy kaupaksi ja syyttäisin suurelta osin nuorison tottumusta syödä valmisruokia ja pikaruokapöperöä kylillä.
Ensimmäinen kinukkiraflakin avasi vasta vuosi - pari sitten.

Täällä Snadissa taas ystävänikin syövät vähän tulisempaa pöperöä kun ovat sitä ravintoloistakin saaneet halutessaan jo pidemmän aikaa. Ruuanlaitto ei täälläkään valitettavasti ole kavereideni sydämmen lähellä samaan tapaan kuin minulla. Minähän en valmisruokiin koske!


Vanhempieni ikäluokassa eli 50-luvulla syntyneissä olen huomannut että matkustelu ei ole suuntautunut aina sinne Sunny Beachille ja sieltä on tarttunut kiinnostus tulisempiin pöperöihin. Eli siis tuollaisissa 50-60 vuotiaissa on minunkin tuttavien joukossa paljon useampi tykästynyt tuliseen, vaikka ei vielä pystyisikään mitään kovia poltteiteita kestämään. Mutta heillä sentään toleranssit jo nousussa.


Eli tiivistettynä: Uskoisin että tulisuus tekee lujasti tuloaan juuri Suomen ylemmän keskiluokan suurissa ikäryhmissä. Nuoriso on pullamössösukupolvea joka ei poikkea helpoista rutiineistaan kovinkaan helposti.

En tiedä onko kukaan muu törmännyt vastaavaan ilmiöön?
Experience is simply the name we give our mistakes.

Aji Inferno

toukokuu 05, 2011, 20:02:56 ip #379 Viimeisin muokkaus: toukokuu 05, 2011, 20:04:37 ip käyttäjältä Aji Inferno
Jännä juttu tuo ikä- ja sukupolvikysymys kyllä. Siitä olen samaa mieltä, että matkailu varmaankin edistää mausteisen ja tulisen ruoan suosiota enemmän kuin monikaan asia. Osa porukkaa matkustelee työnsä puolesta pitkin maailmaa, jolloin on melkein mahdotonta välttyä hyvältä(kin) ruoalta. :)  Aika iso osa suomalaisista taitaa kuitenkin kuulua siihen joukkoon, joka ei tee tuollaisia työmatkoja, ei lomamatkoillaankaan (mallia Mallorca...) välttämättä syö muuta kuin lihapullia (paikallinen kokki osaa sanoa: "soomi poika, perkkele!"), ja joka kotimaassa osin puolison, osin perheen, osin suvun ja osin työporukan ja ystävienkin paineessa harvoin kokeilee mitään niin "uutta" kuin esim. tulinen ruoka. Ei kuulu niinsanotusti heillä hyviin tapoihin. Niin "vain ei tehdä - piste!"

Nuori polvi sivistynee chilissä nyt kolmea tietä. Yksi on tuo kansainvälistyminen ja mm. työn ja harrastusten tuottama kokemus hyvästä mausteisesta ruoasta. Toinen on tämä meidän chiliyhteisömme ja -yhdistyksen tuottama tieto ja mahdollisuudet kokeilla uusia chilisiä juttuja. Kolmas, eikä ollenkaan vähäpätöinen, on Lihamestarin kaltainen Esimerkki hyvien kauppojen hyllyiltä löytyvistä suussa sulavista chilisistä herkuista, joita osa porukkaa ostaa ihan jo uteliaisuuttaan - ja jää koukkuun! :)  Ja niitä, jotka eivät näihin kolmeen koukkuun tartu, ei taida pelastaa mauttomuudelta oikein mikään.  ;D