Paholaisen käärylettä Tammiston Citymarketissa (ent. Jättijaossa) Vantaalla

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 18, 2010, 16:47:19 ip

« edellinen - seuraava »

Larski

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - joulukuu 18, 2010, 23:34:33 ip
Jumaliste! Tämä tuotehan paranee ihan silmissä! Tämänpäiväinen ostokseni oli selvästi paras vielä koskaan ja niin tulisuudentaan kuin maultaankin jotakuinkin täydellinen herkku!!  8)  Ei lihasta tuon parempaa taida oikein enää saada..!

Nonii! Lupaavalta kuulostaa. Pitää vaan koittaa vielä malttaa huomiseen asti lihojen kanssa.

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: Larski - joulukuu 18, 2010, 21:55:26 ip
Tuli haettua pari possukäärylettä huomiselle. Komiasti oli kääryleet ja fataliin tuotokset näytillä lihatiskillä.

Mitenkäs täällä on ihmiset laittanu tuota käärylettä? Pyöräytänkö pannun kautta vai heitänkö suoraa uuniin ja mihin lämpötilaan?
Mä olen tuon vääntänyt isossa kiertoilmauunissa 200 asteessa 12 min! Kotiuunissa (ei kiertoilma) menee se 15 minuuttia!
30 min ennen paistoa huoneenlämpöön...
Paiston jälkeen anna levähtää 5 minuuttia ennen tarjoilua, vaika folion alla...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - joulukuu 18, 2010, 23:34:33 ip
Jumaliste! Tämä tuotehan paranee ihan silmissä! Tämänpäiväinen ostokseni oli selvästi paras vielä koskaan ja niin tulisuudentaan kuin maultaankin jotakuinkin täydellinen herkku!!  8)  Ei lihasta tuon parempaa taida oikein enää saada..!
Tällä viikolla oli pikkaisen enempi täytettä sisuksissa! ;)

Ensiviikolla on sitten joulurauha näitten kamojen osalta! :(
Mäkin olen kalamestari koko viikon (pitäisköhän vaihtaa nimimerkki siks aikaa ;) )!
Viikon päästä sitten taas uudestaan, tiskissä tulee olemaan nauta, possu ja lohiversiot! :)

jakob

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - joulukuu 19, 2010, 10:27:40 ap
Ensiviikolla on sitten joulurauha näitten kamojen osalta! :(

Nooooouuuuuu... Oli tarkotus hakea joulupöytään syömistä  :(

Lihamestari

Sorry!!
Oon joutunut luopumaan reviiristäni joulun kalamyynttien takia... :(

jakob

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: jakob - joulukuu 29, 2010, 07:21:26 ap
Mites tän viikon saatavuus?

Mainostettiin vartissa, eli pitäisi olla saatavilla.

Sekä possu- että naudanlihaversiota, hinnat vaan hieman... Kinkkukääryleestä 18e kilo, nautaversio vajaa 40e...

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

linker

Jospa ostan www.kivikylan.fi naudan ulkofilettä 6€ kilo ja pätkin sen kolmeksi "kääryleeksi"/kilo. Paiskaan sekaan 2 grammaa nagajauhetta/"kööryle" niin tulee tulista. Mulla on 200 grammaa nagajauhoa: saan noin 11 kiloa käärylettä. Ja myyn 66 eurolla ostamani lihaksen 39€/kg: Saan 430€. -eli nagajauhostani 1,8€ gramma. Tehdäänkö kaupat ? :)))))))

Ymmärrän toki että hinnassa on muutakin kuin aineet, valmistus, säilytys, mainostus, kiinteät ja muuttuvat kulut, verot, velvit ja alvit. tellit ja lellit.
Oman jauheenikin valmistus siemenestä jauhopurkkiin on maksanut 1600 euroa. Mutta sitä on kaksi kiloa ja montaa lajia.
Ja olen saanut touhusta mielihyvää, säästynyt hulluksi tulemiselta, enkä taida siksi myydä sitä mistään hinnasta  ;D

Rundari

Sori OT, mut ei kai kivikylästä saa naudan ulkkista 6e/kg?? jos saa niin pitänee painella kohti lappia.

linker

Lihamestari

Mäkin jo rupesin kelaamaan, et jos jostain saa naudan ulkofileetä 6€/kg, niin mä voisin ostaa sitä samantien myyntiin pari tonnia!!!
Puhdistamatonta possuakaan en saa tuohon hintaan! (Ainakaan laadukasta)
Ja toi nauta on mun mielestä aivan sika kallista! Ja iloinen uutinen on, että hinnat vaan nousee, kun brassikamaa ei saa!!!

Ja kamoja on ollut tiskissä eilisestä lähtien! :)
Lohta laitetaan tänään...
On ollu pikkasen hoppua, niin en ole kerinnyt vastailemaan... :(

Lihamestari

Pieni ilmoitusluontoinen asia Paholaisen kääryleiden ystäville!
Lihamestarin valtakunta jää remonttivasaran alle viikoiksi 5,6,7 ja mahdollisesti vielä osan viikkoa numero 8!!  :-\

Kääryleitä väännetään vielä viikot 2 ja 3 eli ensi viikolla ja sitä seuraavalla on tarjontaa! Sitten tulee pikku paussi!
Paussin jälkeen on taas tiski normaaleissa mitoissa, niin pääsee tarjoamaan vaika mitä herkkuja! :)
Uusia tuttavuuksia tulee broilerista, tehdään tulisia siipiä ja koipia! (kunhan koekeittiöllä saadaan kehiteltyä)
Koemaistettuna on jo Cristal-kana! (ei varmaan tule yllätyksenä, mitä chiliä siellä on sisällä!) ;)
Kyseessä on täytetty, leivitetty broilerin filee...

Aji Infernolle vois suunnitella pääsiäiseks naga valkosipulinkynsillä täytetyn lampaanpaistin! ;D

TunturiTiger

^Musta tuntuu, että Aji Infernolle kannattais suunnitella Reaktoritmlla täytettyä lammasta nagapedillä. ;)

Aji Inferno

Eiköhän tuota päästäisherkkua himoa moni muukin kuin Aji Inferno, jos sellainen tulee! :)  Ja innolla odottaa hän myös kanansiipiä - hyvien sellaisten tekeminen on totisesti taitolaji!

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 09, 2011, 14:37:25 ip
^Musta tuntuu, että Aji Infernolle kannattais suunnitella Reaktoritmlla täytettyä lammasta nagapedillä. ;)

Ei kantsii... Kotikeittiössä syntyy jo liikaakin sen sortin kokkausta! ;)

Lihamestari

Mä veikkaan, että jos koko purnukan niitä valkkareita survasee sinne paistin sisuksiin, niin siinä on jo pääsiäisen kärsimysnäytelmää kerrakseen! ;)
ReaktoriTm taitaa siinä tulla sit kaupanpäälisenä! :)

Katotaan mitä niille kanansiiville on tehtävissä!

Keskon tavaranhankinta on laitettu myös astialle, kypsien maustamattomien ribsien osalta!
Maustettuja oli viimevuonnakin tarjolla, mutta niistä ei sitten tehdä omanmakuisia millään!

Toi parempi puoliskokin alkaa pikku hiljaa hurahtamaan tsilien maailmaan! Veivasin sille possukääryyleen, niin se valitteli että polttelee niin ***keleesti!
Suosittelin, että jättää täytteen syömättä, kun se on siinä se tulisin osa, niin kommentiksi tuli värisevällä äänellä, "Mut kun se on niin hyvää"!
Ja samalla survas haarukallisen kitusiin! ;D
Osti vielä toissa päivänä jotain Blairssin soossia ja teki siitä dippiä jättikatkan pyrstöille... :)

Lihamestari

Nyt se jyrä sitten täräyttää tiskin yli ja ensi viikolla mennään ilman lihatiskiä! :(
Talvilomaillessa sit mennään seuraava viikko ja annetaan tippaleivän huilata...
Sitten lähetään suunnittelemaan herkkuja Aji Cristalista! :) Ja ehkä vähän nagastakin ;)

Saatiin Fataliilta "pikku" pussukka Aji Cristal jauhetta ja sitä nagaakin on vielä ihan kivasti, joten päästään testaamaan pikkasen HK:n ja Unileverin keittiöveijareiden sietokykyä! ;D

Eiköhän sieltä sitten saada chilipäillekkin jotain herkkua! Broileria olis tarkoitus ainakin väsätä!
Ja ribsejä... ;)

Cristal-kana kun kerta on jo tehty ja koeponnistettu, niin sitä saattaa olla jo tiskissä heti tiskirempan loputtua... :)

Ja jos joku tuntee suurta halua saada itselleen pääsiäisen tulisimman lampaanpaistin, niin ottakeehan yhteyttä!
Mä voin tilauksesta laittaa tohon meidän vakio, valkkarilla täytettyyn paistiin pikkasen extrapotkua, Fataliin nagavalkkareiden muodossa! ;)
Tosin näitä ei tule normi valikoimaan, vaan pitää erikseen tilata...

shp

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - tammikuu 09, 2011, 15:12:59 ip
Keskon tavaranhankinta on laitettu myös astialle, kypsien maustamattomien ribsien osalta!
Maustettuja oli viimevuonnakin tarjolla, mutta niistä ei sitten tehdä omanmakuisia millään!

Voisko teiltä saada kesällä maustamattomia, raakoja spare-, tai baby back ribsejä, väh 10kg erissä? =)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: shp - tammikuu 28, 2011, 22:04:16 ip
Voisko teiltä saada kesällä maustamattomia, raakoja spare-, tai baby back ribsejä, väh 10kg erissä? =)
Mulle toi ameriikanpoikien leikkuutavat ei ole hirveen tuttuja, mutta wikipedia auttoi sen verta, että kysessä on suurinpiirtein suomalaista grillikylkeä vastaava tuotos, mutta vain vähemmällä lihalla siinä luitten päällä...

Noi suomiribsit on aika vähä lihaisia, lähinnä luuta... :(
Mutta kyllähän tollaistakin saa! Yleensä grillikylki tulee tuolla tavalla halkaistunakin spare- ja baby back kyliksi! Siivu siitä päältä pois, niin ribsejähän noi sitten olis!

Eli lyhyempänä sama, jos mun höbinät piti paikkaansa, niin kyllä saa! :)
Hinnasta ei tosin ole havaintoakaan, mutta mä voin selvitellä, kunhan selviän työmaalle talviloman jälkeen! :)
Ja kyllä niitä voidaan tilata vaikka kilo kerrallaan, meille tulee noilta pikkufirmoilta lihaa päivittäin, niin siellä menee pienempikin erä kerrallaan...
Mä voin vaikka laitta meidän normiribsistä kuvan, niin tiedät mitä normisti on tarjolla!

Harmi vaan, että tosta ribsistä ei ollut wikipediassa kuvaa siten, että näkyy se lihan määrä, mutta aikaslailla luulliselta grillikyljeltä näyttää ja sitähän riittää... ;)

shp

Jenkkiversio taitaa olla näiden täkäläisten kylkiluiden ja grillikylkien välissä.
Ja erät saa olla kyl isoja, viime kesän pienin ribsiostos tais olla sen 7kg =)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.