Paholaisen käärylettä Tammiston Citymarketissa (ent. Jättijaossa) Vantaalla

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 18, 2010, 16:47:19 ip

« edellinen - seuraava »

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: hessi - huhtikuu 12, 2011, 22:27:33 ip
EI OLE HUONOJA MAKUJA VAAN VÄÄRIÄ CHILEJÄ :)
Juurikin näin!
Meinas itku päästä, kun pilkoin niitten kääryleitten päälle vihreää chiliä koristeeksi! :(
Hyi ***tana!

Mä voin myöntää, että mä en näistä chilien hienouksista juurikaan tiedä, mutta toi oli jotain aivan kauheaa. Ja kun parempaa ei ole tarjolla ympäri vuoden... :(

Fataliille ehdotinkin, että pistäis Hollantiin pystyyn kasvihuoneen, että sais laatu kamaa ympäri vuoden...

Cristallikanastahan vois tehdä version kesäksi, missä on kokonainen chili sisällä ja pekoni rullattu ympärille? :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

tso

Lenpäälän periferiassa jumissa asuvana voisi lihamestarilta kysyä, että miten saadaan tätä osaamista levitettyä tänne K-ryhmän kauppaan (supermarket). Onko tämä kauppiaan päätettävissä, eli pitää mennä tukistamaan ja osoittamaan lihamestarin suuntaan että tuolta resepti vai miten? Saadaanko teidän reseptejä jaettua K-ryhmän kesken?

Edelliseen.. toisille tuo annuumin maku iskee läpi todella voimakkaasti. Itse kyllä tykkään, kunhan ei puske läpi valloittaen koko muun paletin...


#20

PP

Lainaus käyttäjältä: Rundari - huhtikuu 12, 2011, 22:19:29 ip
Esim kivikylän tulitikussa naga tulee todella hyvin esille polttamatta liikoja. Syytä en tiedä, liukeneeko sitten jotenkin rasvaiseen makkaraan. Ja itsekkään en oikein ole jauheilla saanut nagan makua ruokaan niinkuin tuoreella.


Tuota en ole maistanut, mutta Savuhovin Kiukkua ja Laavaa olen, ja niissäkin Naga toimii tosi hyvin.

Lihamestari

Tuolla aiemmassa viestissä kirjoittelin näin:

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - huhtikuu 10, 2011, 21:45:37 ip
Uskallus vanhojen asiakkaiden karkoituksen pelossa, aiheuttaa ilmeisesti repäisevien tuotteiden tekemisen, vaan pysytään sillä varmuusvyöhykkeellä.

Sen takia olen hyvin epäileväinen reseptiikan toimivuudesta muualla suomessa, jos näitä omia ja tulevia uutuuksia ryhdytään levittämään Cittari ketjulle. Tuolla jossain, kun joku varttia vailla eläkettä oleva lihamestari maistaa reseptin mukaisen tuotteen ja meinaa tehdä kokemuksen johdosta kuoleman, muuttaa tuotetta omaan makuunsa ja uskalluksen tasoonsa sopivaksi. Naga --> randomi chilijauheeksi kustannussyystä ja murto-osa poltteesta, niin johan rupeaa tulemaan pettymyksiä asiakkailta... :(
Kaupiaathan näistä päättää!

Kyllä mä lupaan laittaa näitä reseptejä eteenpäin, kunhan saan seuraavat kehitysversiot myyntiin!
Muuten mulla menee kilpailuetu...

Kilpailua on nääs ketjunkin sisällä...

Käskekää niitten omien kauppiauden kopioida vaan härskisti! ;D

Näin on tehty mun normipihveillekkin, ihan erikoisia nimiä myöden...
En kerro missäpäin suomea, tästä vois vaikka järjestää skaban!

Bongaa nagakääryle! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

PP

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - huhtikuu 12, 2011, 22:39:18 ip
Meinas itku päästä, kun pilkoin niitten kääryleitten päälle vihreää chiliä koristeeksi! :(
Hyi ***tana!


Hyi hitto. Kuka käski? ??? Eikö siihen olisi kelvannut joku purkkijallu tai joku ihan muu vihreä rehu.

Sulla kun on vaikutusvaltaa, ja Tammiston Hevi-puolelle on tulossa monipuolisesti kotimaisia chilejä, niin hoidappa tilanne niin, ettei siellä myydä hollantilaista paskaa ollenkaan, kun suomalaista on tarjolla. Siinä oppisi kerralla sadat tai tuhannet ihmiset, mikä ero on chilillä ja chilillä. No, eipä tuollainen taida onnistua Cittarin kokoisessa kaupassa ihan tuosta vaan.

hessi

yhdyn Aji Infernon sanoihin
"Makuasioistahan tässä puhutaan, ja asiassa pätenee vanha viisaus: vain laadukkaista tuotteista kannattaa kinastella suurella sydämellä ja hartaasti! "
ja hänen mainitsemiinsa meksikolaisiin annuumeihin ja varsinkin chilaca joka on yksi omista suosikeistani, sitä on vaan vähän vaikea mainostaa kun siementä on niin rajoitetusti ollut
saatavilla itse metsästin sitä kaksi vuotta.

ja sinne kalatiskin puolelle ;) kalamestarille se rosepippuri siinä lohessa oli sit niin namia :)

ja vielä pieni lisäys teille jotka ette minua vielä tunne, kuulun niihin chilipäihin joille annuumin kitkerä maku on niin vastenmielinen kurkussa ettei oksennus ole kaukana.

Mutta kehitellään chilimakuja kaiken kansan saataville ja koukutetaan se toinen puoli suomen kansasta hyviin chileihin.
mikä etulyönti aseman meillä onkaan viedä chilitietoa eteenpäin maassa jossa ei ole omaa chilikulttuuria ollut, vaan on kovaa vauhtia tulossa ja kuten huomaatte olemme laatutietoisia ja
osaamme jo vaatia muuta kuin hollannin punaista :)

ja lihamestarille jos nagajauhot meinaa loppua niin ilmoita, eiköhän minun varastostani jotain vielä löydy ;)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Lihamestari

Ei onnistu ei!
Pitäähän sieltä löytä se Pirkka hyllystä! ;D

Hinta ratkaisee valitettavan monelle näissäkin aisoissa, sen takia hollaniin haba ja espanjan kurkku (joka sekin on aivan hirveää sontaa) ei koskaan poistu valikoimista! :-\

Ja mulla ei hirveästi ole vaikutusvaltaa muihin osastoihin! Tulee vaan komennus takaisin omalle reviirille!
Taitaa vissiin olla jo aika kypsiä mun tsilivouhotukselle!
Väsytystaktiikka nääs... ;D ;D

Mutta kyllähän tää leviää!!
Mä istun yhdessä suunnitteluryhmässä, missä on myöskin Pirkkalan Cittarin kauppias! Sen kanssa oltiin samaa mieltä näistä chilijutuista ja mites kävi?
Siellä kauppias on näköjään päätti, että pidetääs chilipäivät! :)

Eli eteenpäin mennään! Hitaasti, mutta varmasti!

Vois laittaa veikkausta, että milloin on markettien tiskeillä Pirkka RocotoMix?!?
Siihen menee varmaan vuosia, mutta ainahan sitä voi toivoa ja haaveilla! :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Herra 47

aikaa menee varmasti... Mutta 4-5 vuotta sitten miten oli asiat täällä... Yksi syy miksi yhdistys perustettiin oli se että olisi enemmän mahdollisuutta vaikuttaa... Fatalii, javu, poppamies ja muut vaikuttavat ja toimivat enemmän tekojen avulla ja yhdistys taas enemmän tiedon jakamisen avulla... Kaikki ovat toimineet kuitenkin eri keinoin toisiaan tukien kohti samaa päämäärää ja pirkka rocotot saattavat olla totta jopa aivan lähitulevaisuudessa toivottavasti ainakin ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

PP

Olen itse harrastanut tätä puolitoista vuotta ja jo siinä ajassa on tapahtunut isoja muutoksia. Chiliharrastus on nyt (ainakin pääosin) päässyt eroon hullujen miesten epämääräisen kasvattelun maineesta ja chili on mediassa esillä oikeiden faktojen kanssa yhä enemmän. Veikkaanpa, että ei mene kuin pari vuotta niin ollaan tästäkin ihan eri tasolla ja Pirkka-Rocotoa tai vastaavaa saa kaupasta. Hyvä me! :D

Ryhis

Täällä on taas natsimodet riehuneet. Nyt olisi kiva saada Hessiltä vastine, mikä oikeastaan on tämä "annuumin kitkerä maku on niin vastenmielinen kurkussa ettei oksennus ole kaukana."-maku joka kääryleessä oli, jos se kerran ei johtunutkaan annuumista?


Lainaus käyttäjältä: hessi - huhtikuu 12, 2011, 23:08:12 ipmeksikolaisiin annuumeihin ja varsinkin chilaca joka on yksi omista suosikeistani, sitä on vaan vähän vaikea mainostaa kun siementä on niin rajoitetusti ollut


Lainausja vielä pieni lisäys teille jotka ette minua vielä tunne, kuulun niihin chilipäihin joille annuumin kitkerä maku on niin vastenmielinen kurkussa ettei oksennus ole kaukana


Tämä on niin sanottu "looginen ansa", kansankielellä ITSENSÄ PUSSIIN PUHUMISTA.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Herra 47

jos räyhis viitsisi lukea ja hakea haulla niin löytää kyllä tietoa että muutama annuumi sopii hessillekin ;)

vai onko hiiace sanuttanut koko päivän :)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Ryhis

No hienoa, että "sopii". Olisi vaan ollut kiva tietää mikä maku loppupeleissä pilasi eväät.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

linker


Liikuttavan aktiivista moderointia tässä viestiketjussa  ;D
Joku taisi sohaista pahemman kerran kusiaispesää!
Onko kyseessä tuoteväärennökseen rinnastettava naga-sanan väärinkäyttö
josta nyt vaietaan kuoliaaksi?

Valitan, mutta oli pakko sanoa tuo ääneen



hessi

Räyhiksille
niin siis onhan se suippo paprikakin annuumi ja kääryleissä on punaista chiliä, näin ainakin lihamestari sanoi eli annuumi jauhetta.

ja oletkos itse maistanut esim chilacaa? siinä ei todellakaan ole annuumin kitkeryyttä eikä juurikaan poltetta vaan hieno makea luumumainen maku.
Ja chiliystävät tietävät etten syö esim. edes äijäpizza jos minun palassani on jallua, osaavat vaihtaa sen rocotoon :) kiitos hyvien ystävien :)
en mielestäni ole puhunu pussiin vaan kertonut suoraan mistä suuni ei pidä :) muutama annuumi löytyy minkä se sietää:)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Herra 47

no se on joko paahdettu suippopaprika tai sitten kastikkeen annuumiannos...
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Ryhis

huhtikuu 13, 2011, 21:22:22 ip #315 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 13, 2011, 21:27:26 ip käyttäjältä Räyhis
Ainakin suippopaprika on yhdyssana.

"Paprikaa" on käytännöllisesti katsoen kaikessa, ainakin mitä tulee puolivalmisteisiin - eineksistä puhumattakaan. Paprika-allergiselle kanta-asiakkaalle safkan veivaaminen oli suhteellisen vaikeaa, vaikka käytössä oli kokonainen ravintolan keittiö.

Oli kuitenkin ihan asiallista haukkua Suomen ainoa tulinen puolivalmiste, kun siinä nyt sattui olemaan "vastenmielinen annuumin maku". Onneksi kukaan muu ei ole kokenut sitä ongelmaksi.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

hessi

huhtikuu 13, 2011, 21:24:58 ip #316 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 13, 2011, 21:28:45 ip käyttäjältä hessi
ja tämä natsimode / nagajumalatar  ;) ei ainakaan ole kenenkään viestejä poistellut,
sanasokeus minulla on sen tietää kyllä hyvin moni, itseäni se ei haittaa, mutta joitain näemmä pahemminkin :o

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

hessi

itse tuotetta en ole moittinut, kannataisi lukea tarkemmin

Lainaus käyttäjältä: hessi - huhtikuu 12, 2011, 19:04:44 ip
Yhdistyksen hallituksen kaksi jäsentä ja kaksi heidän ystäväänsä (tuliseen ruokaan tottuneet)
testasivat Paholaisen tuotteita ja tässä raadin tulokset :

Naudan paholaisenkääryleet (39,95€/kg)
Liha ja täyte oli hyvää, tulisuus ok, mutta täytteen ? sisälössä annuumia? joka oli suuri pettymys sen kitkerän maun vuoksi.
Ystävä pariskunta oli sitä mieltä, että aikaisemmin maistelmansa kääryleet olivat paremman makuisia. (oliko Hessin tilaus jotain ei normi makua?)
Tähän kilohintaan kuuluisi saada vain priima chiliä :)
Itse luulin kääryleen sisältävän vain Nagaa joten minulle tuo annuumin kitkeryys tuotti suuren pettymyksen :( enkä yksinkertaiseti syönyt kaikkea,
muut kyllä tuhosivat kääryleensä :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Aji Inferno

huhtikuu 13, 2011, 22:20:12 ip #318 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 13, 2011, 22:26:25 ip käyttäjältä Aji Inferno
Lainaus käyttäjältä: linker - huhtikuu 13, 2011, 21:10:54 ip

Liikuttavan aktiivista moderointia tässä viestiketjussa  ;D
Joku taisi sohaista pahemman kerran kusiaispesää!
Onko kyseessä tuoteväärennökseen rinnastettava naga-sanan väärinkäyttö
josta nyt vaietaan kuoliaaksi?

Valitan, mutta oli pakko sanoa tuo ääneen



Kyse oli yksinkertaisesti aiheeseen liittymättömistä tai asiattomista kommenteista. Tämä on mielenkiintoinen ja tärkeä viestiketju, joka ansaitsee asiallista keskustelua - ei esim. pottuilua. Eli kirvestä heilutti jälleen tämä ikävä hirmumoderaattori.  8) Kun puhutaan makuasioista, puhutaan MAKUasioista! Niissä ei ole yhtä ainoaa totuutta. Ehdotan, että keskitymme miettimään miten Lihamestari ja kollegansa saisivat taiottua entistäkin huikeampia makuelämyksiä iloksemme!

Herra 47

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - huhtikuu 13, 2011, 21:22:22 ip
Oli kuitenkin ihan asiallista haukkua Suomen ainoa tulinen puolivalmiste, kun siinä nyt sattui olemaan "vastenmielinen annuumin maku". Onneksi kukaan muu ei ole kokenut sitä ongelmaksi.


räyhiksen sisällönluku on kyllä jäänyt nyt jonnekin hiiasen penkin ja ratin väliin ;)
Kaikki nuo 3 tuotetta olivat hyviä mutta jokaisessa on jotain parannettavaa. Lohitasku kaipaisi ehkä limeä/limen kourta hieman mutta muuten lähes 10++ tuote ja cristalbroikku taas hieman tulisuutta (ja suolaa... mikä meni meidän oman unohduksen piikkiin) sekä tuo kääryle taas saataa olla ihan täysi 10 kun tulee rocoto versio vai olikos se rocoto/naga :)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)