Paholaisen käärylettä Tammiston Citymarketissa (ent. Jättijaossa) Vantaalla

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 18, 2010, 16:47:19 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: hessi - huhtikuu 13, 2011, 21:24:58 ip
ja tämä natsimode / nagajumalatar  ;) ei ainakaan ole kenenkään viestejä poistellut,
sanasokeus minulla on sen tietää kyllä hyvin moni, itseäni se ei haittaa, mutta joitain näemmä pahemminkin :o


Poistot olen tosiaan tehnyt minä, ei (todellinen) chilisielu ja nagajumalatar Hessi! ;) Mitä tulee kirjoitustemme tyyliin, jokaisella on omansa. Itse olen vasenkätinen, ärrävikainen, ainakin sisimmissäni turkulainen, ja varmasti paljon muutakin monen mielestä tuomittavaa. Mutta paskatko siitä? Nautin Lihamestarin chilituotoksista suuresti, kuten muutkin täällä. Sehän meitä kaikkia yhdistää. :)

Herra 47

Totta :) nuo ovat parhaita koskaan kaupasta saamiani "valmis" tuotteita :)

mutta parannettavaa löytyy niistäkin eihän mikään ole koskaan täydellistä
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

tso

Turkkulaisista en syntyperäisenä Tanperelaisena osaa sanoa mitään, mutta moderoinnin linja on ollut hyvä.

Ja asiaan...

Makujahan on tosiaan monia. Tuo suolan käyttö on ollut jatkuva keskustelun aihe kotona ja sukulaisten luona. Minä tykkään sulaisesta ruoasta ja samoin isäni, mutta kaikkia tämä ei miellytä. Sama koskee sitten tulisuutta ja varmaan annuumeja - mutta siitähän jo lätistiin.

Mikään tuote ei ole koskaan täydellinen. Aina löytyy jotain parannettavaa, varsinkin kun on kyse makuasioista. Tärkeintä on varmaan kun asiakkaat ostavat tuotteet ja tulevat hakemaan samaa uudelleen. Pieni natina chilipäiden kesken foorumilla voi toki tuoda uusia ideoita, mutta ei välttämättä muutosta - siis jos maksavat asiakkaat tykkää.

Täältä tulee kyllä iso hatunnosto lihamestarille kun on saanut tuotteet ensinnäkin tiskiin asti. Ja kauppiaalle kiitokset myös, monessa muussa paikassa olisi varmaan seinä noussut pystyyn jo ajat sitten. Aivan huippuhyvää työtä teette! Pyydän ja toivon että levitätte tätä chiliaatetta koko K-ryhmän sisällä lisää.

Jos jotain negatiivista pitää etsiä, niin teidän kauppaan on pitkä matka.   ;D
#20

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: herra 47 - huhtikuu 13, 2011, 22:40:16 ip
Totta :) nuo ovat parhaita koskaan kaupasta saamiani "valmis" tuotteita :)

mutta parannettavaa löytyy niistäkin eihän mikään ole koskaan täydellistä


Ehdottomasti totta. Esim. possupaholaista parempaa lihatiskituotetta en juuri pysty kuvittelemaan. :)  Ja silti (!) aina tulee mieleen mitä voisi ehkä kokeilla hiukan toisin... Jne. Yksi minua alituiseen riivaava hallusinaatio on kysymys siitä, voisiko leivitettyjen tuotteiden, kuten kristallikanan, itse leivitystä maustaa voimakkaasti? Ja fakta on se, että jonkun tarvitsisi pikapuoliin ottaa ainakin itäisen suomen kansallisruoka "kukko" ja vääntää se täysin nagasolmuun.  8) Kauhistukaa, sillä ehdotan: perinteiden kunnioitus asiassa sinne minne aurinko ei paista - keksitään "kukko" on se sitten kalakukko, kanakukko tai possukukko tms, kokonaan uusiksi! Tehdään siitä kokonaan uusi, todella mausteinen, uskomattoman herkullinen ruokalaji, jossa on perinteen parhaita puolia yhdistettynä chiliin ja maailman kokkaukseen.

Kuka kokeilisi? Oma keittotaitoni tuottaisi valitettavasti vain palokunnan ja poliisin paikalle.  8)

Herra 47

tuo nagakukko on ollut kyllä mielessä minulla ja hessillä jo hetken... :) se kun saattaisi jopa toimia :)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: herra 47 - huhtikuu 13, 2011, 22:53:18 ip
tuo nagakukko on ollut kyllä mielessä minulla ja hessillä jo hetken... :) se kun saattaisi jopa toimia :)


Olen aivan varma siitä, että se toimisi aivan uskomattoman hyvin! Se vaatinee vain vähän radikaalia ajattelua joka käänteessä! :)  Itse asiassa, jokaisessa perinneruoassa saattaa piillä uuden, vieläkin paremman ruokalajin siemen. ;)  Miksikö? Perinneruoat on kaikissa maailman maissa kehitetty enemmän tai vähemmän köyhinä aikoina. Esim. kiinalaista keittiötä he itse kutsuvat nimellä "famine kitchen" - nälänhätäkeittiö. Moni sikäläinen outo ja vähemmänkin outo ruokalaji on syntynyt yksinkertaisesti siitä, ettei ihmisillä ole ollut mitään muuta syötävää kuin vaikkapa kanan jalkoja tai koiraa.  ::)  Tuosta alkuperäisestä kurjuuden tuottamasta yksinkertaisuudesta on usein tehty myöhemmin hyve, tai jopa muoti-ilmiö. Pätee suomeenkin. Olemme olleet köyhiä läpi historian, eikä ruokavaliossamme ole tunnettu juuri suolaa ja pippuria kummempia lisukkeita. Okei, niin oli silloin - ja silloin syötiin miten voitiin. Mutta miksi tyytyä samaan nyt?  8)  Voimme aivan hyvin jalostaa perinneruokammekin vielä paljon maittavammiksi herkuiksi.

Herra 47

huhtikuu 13, 2011, 23:05:23 ip #326 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 13, 2011, 23:10:48 ip käyttäjältä herra 47
Totta höpiset ja saattaa olla että rocotokukko vois olla vielä parempi :)
ja lisäyksenä vielä että toinen perinneruoka karjalanpaisti ei ole mitään ilman  rocotoa :) näin sanoo jopa naga hessi :)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Ryhis

huhtikuu 14, 2011, 09:06:40 ap #327 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 14, 2011, 13:57:01 ip käyttäjältä Aji Inferno
Lainaus käyttäjältä: hessi - huhtikuu 13, 2011, 22:18:01 ip
itse tuotetta en ole moittinut, kannataisi lukea tarkemmin


Lainaus käyttäjältä: hessi - huhtikuu 12, 2011, 19:04:44 ip
Yhdistyksen hallituksen kaksi jäsentä ja kaksi heidän ystäväänsä (tuliseen ruokaan tottuneet)
testasivat Paholaisen tuotteita ja tässä raadin tulokset :

Naudan paholaisenkääryleet (39,95€/kg)
Liha ja täyte oli hyvää, tulisuus ok, mutta täytteen ? sisälössä annuumia? joka oli suuri pettymys sen kitkerän maun vuoksi.


Liha ja täyte olivat hyvää, mutta täyte oli pettymys? Siis mitä tässä nyt oikein haetaan? (moderoitu)

Ehkä viina ja liuottimet on lopullisesti tuhonneet viimeiset aivosoluni, mutta jos tuotteen täyte on pettymys ja se joudutaan tämän pettymyksen takia jättämään syömättä, niin silloinhan se on ollut jotenkin viallinen? Hauskaa tässä on se, että vika ei ollut mitenkään todellinen.


Lainaus käyttäjältä: herra 47 - huhtikuu 13, 2011, 22:24:07 ip
räyhiksen sisällönluku on kyllä jäänyt nyt jonnekin hiiasen penkin ja ratin väliin ;)



Tämä on vissiin samaa sarjaa kuin "360 asteen täyskäännös takaisin"?


Lainaussekä tuo kääryle taas saataa olla ihan täysi 10 kun tulee rocoto versio vai olikos se rocoto/naga :)


Se on sitten eri kääryle. Ladakin on paska auto, ennenkuin siihen saadaan mersun kori, moottori, alusta ja vaihteisto.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Aji Inferno

Vähän sivistyneempää keskustelutyyliä, ylläpito pyytää - vaikka aihe herättääkin syystä suuria intohimoja meissä jokaisessa!  ;D

Eiköhän se jo tullut selväksi, että hessi piti tuotteesta, mutta toivoo sen täytteessä käytetyn annuum-paprikan tilalle jotain toista paprikatyyppiä. Minusta täysin asiallinen asiakkaan mielipide ja tuotekehitystoive. Keskustelun ei tarvinnut siirtyä siitä suomen kielen aggressiivien käyttöön ja Hi-Aceen, Ladaan ja Mersuun. Niitä voidaan puida vallan eri osastolla.  8)

Ryhis

"Tykkäsin safkasta, mutta jätin se syömättä koska se maistui pahalta."

Juuri näin.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Tepi

Lainaus käyttäjältä: herra 47 - huhtikuu 13, 2011, 23:05:23 ip
Totta höpiset ja saattaa olla että rocotokukko vois olla vielä parempi :)
ja lisäyksenä vielä että toinen perinneruoka karjalanpaisti ei ole mitään ilman  rocotoa :) näin sanoo jopa naga hessi :)

Chipotlekukko? Ainakin muikkukukko on hyvää kun päälle ripottelee reilusti chipotlejauhetta...miksi siis chipotlea ei voisi lisätä jo valmistusvaiheessa...
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Scandal

Pääsinpäs vihdoin itsekin kokeilemaan nagapossua. Ihan hyvää oli, mutta ei tuota nyt mitenkään ihmeellisen tuliseksi voinut väittää, vaikka tällä kertaa oli kuulemma/ilmeisesti tavallista ärjympää..? Vähän pelkäsin etukäteen, itselleni kun puoli teelusikallista nagajauhetta sapuskassa saa aikaan ärräpäitä, mutta kevyestihän tuo kääryle upposi. Lautaselle varattuun partaäijäjuguun ei tarvinnut edes koskea. Höh. Tässä mielessä pettymys, kun meni noin kevyesti ja teki mieli tuunata tuota lisäpotkulla - mutta kai tavalliselle tallaajalle tuo on "hui kauhistus". Positiivinen tuote kuitenkin, kun edes jonkun verran potkua löytyi. New Bamboo Center -asteikolla maksimissaan kolmosen kieppeillä...

Jahvetti

Mulle kyllä tulisuutta oli riittävästi, ja maku erinomainen!

Sitä tulisuuttahan voi sit itte lisätä vaikka soossilla tai jauheella omiin rajoihin sopivaksi. ;)
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Lihamestari

En mäkään enää tota äärimmäiseksi tulisuukokemukseksi luokittelisi, mutta pitää muistella niitä omia alkuaikoja ja verrata siihen!
Toi on kuitenkin suurimmalle osalle peruskuluttajista syömäkelvottoman tulista!

Nagaa saa tuubista ja se on vähän niin kuin suola! Lisää voi laittaa helposti, mutta pois on pirun vaikea ottaa...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Chilitatti

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - huhtikuu 13, 2011, 23:00:26 ip
Lainaus käyttäjältä: herra 47 - huhtikuu 13, 2011, 22:53:18 ip
tuo nagakukko on ollut kyllä mielessä minulla ja hessillä jo hetken... :) se kun saattaisi jopa toimia :)


Olen aivan varma siitä, että se toimisi aivan uskomattoman hyvin! Se vaatinee vain vähän radikaalia ajattelua joka käänteessä! :)  Itse asiassa, jokaisessa perinneruoassa saattaa piillä uuden, vieläkin paremman ruokalajin siemen. ;)  Miksikö? Perinneruoat on kaikissa maailman maissa kehitetty enemmän tai vähemmän köyhinä aikoina. Esim. kiinalaista keittiötä he itse kutsuvat nimellä "famine kitchen" - nälänhätäkeittiö. Moni sikäläinen outo ja vähemmänkin outo ruokalaji on syntynyt yksinkertaisesti siitä, ettei ihmisillä ole ollut mitään muuta syötävää kuin vaikkapa kanan jalkoja tai koiraa.  ::)  Tuosta alkuperäisestä kurjuuden tuottamasta yksinkertaisuudesta on usein tehty myöhemmin hyve, tai jopa muoti-ilmiö. Pätee suomeenkin. Olemme olleet köyhiä läpi historian, eikä ruokavaliossamme ole tunnettu juuri suolaa ja pippuria kummempia lisukkeita. Okei, niin oli silloin - ja silloin syötiin miten voitiin. Mutta miksi tyytyä samaan nyt?  8)  Voimme aivan hyvin jalostaa perinneruokammekin vielä paljon maittavammiksi herkuiksi.



Kunnon lihakukko lisäpotkulla olis ihan varmaan hitti. Muita tuotekehittelyideoita mm. nagarieska, vihtakintun leipäjuusto, chilinen perunalimppu ja jos oikein rohkeita ollaan niin chilisima.  ;D

hessi

 :) rieskat, limput,sämpylät, piparit, korvapuustit ja kakut on jo testattu moneen kertaan :)
en kyllä simaa, mutta glögiä taas olen tehnyt nagasta :)
ja näin pääsiäisen lähestyessä vois kokeilla naga mämmiä ;)

herkkuhetkiä kaikille......

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Mika73


Mika73


Lihamestari

On! :)
Paholaisen kieli - Grillipihvi (porsaan sisäfileestä, painoa miehekkäät +500g)
Paholaisen Kekäle - Grillivarras (porssan sisäfileestä)
Paholaisen Siipiveikko - Grillivarras (Broilerin fileestä, TILAUSTUOTE)

Meinas nääkin jäädä tekemättä, kun Naga kävi vähiin! Mutta onneksi saatiin 500g lisää!
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - huhtikuu 25, 2011, 09:15:33 ap
On! :)
Paholaisen kieli - Grillipihvi (porsaan sisäfileestä, painoa miehekkäät +500g)
Paholaisen Kekäle - Grillivarras (porssan sisäfileestä)
Paholaisen Siipiveikko - Grillivarras (Broilerin fileestä, TILAUSTUOTE)

Meinas nääkin jäädä tekemättä, kun Naga kävi vähiin! Mutta onneksi saatiin 500g lisää!


Jaa-a... Jos kaikki suomen K-super ja citymarketit käyttäisivät kilokaupalla nagaa vuodessa, siinähän olisi maamme tuottajilla miettimistä kysynnän tyydyttämiseksi! :D Tätä menoa nagaa ja cristalia ei jää asiakasmyyntiin lainkaan, vaan kaikki menee liha- ja kalatiskien käyttöön. :)