tammikuu 10, 2025, 23:08:50 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Miden yritys (ja erehdys?)

Aloittaja -mIDE-, syyskuu 24, 2010, 10:23:16 ap

« edellinen - seuraava »

Toni.A

Kyllä se alkuvaiheessa saa olla melkoisen kosteeta. Näyttäähän tuo aika kuivalta kuvassakin, joten anna vaan lisää nestettä!

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

CyberDog

Mä olen pitänyt noita peitettynä kelmulla tms. että pysyvät kosteina.

-mIDE-

-mIDE-

lokakuu 04, 2010, 19:52:48 ip #23 Viimeisin muokkaus: lokakuu 04, 2010, 21:40:27 ip käyttäjältä -mIDE-
Jalapeño (#2) - 7 päivää itämisestä

Revenant

Miten ihmeessä sais CGN 22871 itämään? Itsellä ei itänyt yksikään siemen koko pussista! :D
Oletkos muuten tilannut kivivillat jostakin, vai mistä olet löytänyt?
Enintään 300 merkkiä, jäljellä: 265

-mIDE-

Lainaus käyttäjältä: Revenant - lokakuu 04, 2010, 21:29:07 ip
Miten ihmeessä sais CGN 22871 itämään? Itsellä ei itänyt yksikään siemen koko pussista! :D

Mulla iti kaikki kolme CGN 22871:n siementä 2.5 vuorokaudessa ilman kummoisia kikkailuja (styroksilautta+talouspaperi). Alulle 23.09 laitetuista Ubatuba Cambucin siemenistä ei ole ainutkaan vielä itänyt. Aji Cristaleista ja Starfisheistä vain yksi kolmesta.

LainausOletkos muuten tilannut kivivillat jostakin, vai mistä olet löytänyt?

Kivivillat tilailin Pispalanpalmusta.

-mIDE-

Lainaus käyttäjältä: ALIS123 - syyskuu 24, 2010, 10:59:28 ap
Ja tervetuloa kasvattelemaan chiliä, turhaa muuten pitelet mopon sarvista, lähtee käsistä kuitenki :D

Pikkaisen mopo taisi jo käväistä ojan puolella, nimittäin tuli tilailtua pari sellaista Sun/Juliana tyyppistä 5m² kasvihuonetta kevättä varten. Lähinnä kaksi, koska näin sain toimituskuluja vähän inhimillistettyä per kasvari. Toinen huone tullee siis luultavimmin myyntiin. Oiskohan tällaiselle ottajia (hinta alkaisi kolmosella automaattiavaajan kera)?

-mIDE-

Monenmoista alkua...

CGN 22871 (#1) - Kaksinkerroin

Naga Morich (#1) - Ilmajuuri + voltti

CGN 22871 (#2) - Kaksin käsin kiinni

Jalapeño (#1) - Kohta irtoaa

PI 441551 (#2) - Mutkitellen

-mIDE-

Meinasin tehdä siementilauksen Pepper Kingiltä. Kuinkahan toimii tuo kymmenen siemensatsin tarjous? Eli saahan siihen itse valita nuo lajikkeet?

Ajattelin hankkia jemmaan ainakin seuraavia;
-Habanero Orange (c. chinense)
-Habanero Harold St. Barts (c. chinense)
-Habanero Caribbean Red (c. chinense)
-Habanero Chocolate (c. chinense)
-Bhut Jolokia Chocolate (c. chinense)
-7 Pod (c. chinense)
-Trinidad Scorpion (c. chinense)
-Fatalii (c. chinense)
-Poblano (c. annuum)
-Rocoto Turbo Pube (c. pubescens)

Onko järkeä? Pitäiskö korvata joitain toisilla? //Ehkäpä laitan vielä toisenkin satsin tilaukseen. Mielelläni ottaisin suosituksia käyttökelpoisimmista lajikkeista.

Legoinsinööri

lokakuu 07, 2010, 11:36:45 ap #29 Viimeisin muokkaus: lokakuu 07, 2010, 11:41:08 ap käyttäjältä Legoinsinööri
Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - lokakuu 06, 2010, 19:31:28 ip
Eli saahan siihen itse valita nuo lajikkeet?

In English

Ten sorts Chili seed of its choice, that is our offer for all Chilifans. Select yourselves from our seed offer 10 sorts A package 10 seeds.

Se että onko noissa järkeä niin on varmaan puhtaasti makuasia. Aika chinense-painotteista ja ottaisin ehkä itse vähän miedompiakin joukkoon. Jotain miedompia sulla tais toisaalta jo myös ollakin.

kuje

-mIDE- taitaa vaan tykätä tulisesta. ;D

chilifellow

Tilaisin siemenet kotimaiselta. Alkuperä ois varmasti tiedossa ja se laji puhtauskin olisi varmistettua.
Tsekkaa www.fatalii.net tai www.chilimaailma.net

- chilifellow -  ;D
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

-mIDE-

Lainaus käyttäjältä: chilifellow - lokakuu 07, 2010, 17:56:06 ip
Tilaisin siemenet kotimaiselta. Alkuperä ois varmasti tiedossa ja se laji puhtauskin olisi varmistettua.

Tämä on kyllä varmasti parempi vaihtoehto. Osui vaan silmään tuo kyseinen tarjous, ja hintahan se oli joka siitä kiinnostavan teki. Olen kuitenkin hankkimassa siemenet sittenkin ihan kotimaasta, kuten ehdottelitkin.

-mIDE-

Lainaus käyttäjältä: kuje - lokakuu 07, 2010, 17:46:50 ip
-mIDE- taitaa vaan tykätä tulisesta. ;D

Valitettavasti en ole kyseisiä lajikkeita edes päässyt maistamaan. Lähinnä valitsin niitä foorumin porukan aiempien suosikkien perusteella. Kuten aiemmin jo kerroin, mielelläni otan suosituksia käyttökelpoisista lajikkeista vastaan.

omarosa

Homera Capsicum annuum, tulisuus 3, isokokoinen, ei huono.
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

Legoinsinööri

Sillä just mietin sitä monipuolisuutta kun tosta nopeesti tulee mieleen että 3 "supertulista":

-Bhut Jolokia Chocolate (c. chinense)
-7 Pod (c. chinense)
-Trinidad Scorpion (c. chinense)

ja sen lisäksi 4 eri laatua habaneroa. Täällä oli keskustelua habaneroista ja osan mielestä hapsuissa on keksitty kivoja nimiä pienillekkin muunnoksille. Osa suosittelee hedelmäisempiä haboja kun taas osa tykkää niiden maultaan vahvempien chinensejen ominaismausta. Makuasia.

Itse tilasin esimerkiksi ensi vuodelle mm. Fatalii's beginner packin sen takia että vaikkakin siinä on ihan perus kaikilta löytyviä lajikkeita, niin ne sopii kuitenkin vähän eri käyttöihin.

-Aji Cristal kiinnostaa kasvattaa makunsa vuoksi
-Bolivian Rainbow kiinnostaa koska mulla suurin osa kiinnostuksesta kasvatukseen on myös kivat viherkasvit kotona
-Turbo Pube kiinnostaa suuren tuottavuuden, miedomman poltteen ja hyvän täyttämismahdollisuuden takia.

Orange haba, RCH ja Naga Morich mulla on jo joten nyt katonkin enemmän jotain muuta kuin chinensejä.

wille

Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - lokakuu 07, 2010, 18:04:57 ip
mielelläni otan suosituksia käyttökelpoisista lajikkeista vastaan.

- Inca Red Drop c.baccatum
- PI 260567 c.baccatum
- Habanero Mustard c.chinense
- PI 446900/Naranga c.baccatum
- Dutch-Habanero c.chinense x c.annuum
- CAP 217/Hyper Pube c.pubescens

Siinä muutamia joita mieleen juolahti.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

-mIDE-

Lainaus käyttäjältä: wille - lokakuu 08, 2010, 10:02:59 ap

Hyper-, Super-, Ultra-, Turbo-Pube?
Onko näillä suurta eroa? Haun käyttäminen eikä Chileman juurikaan auttanut asian selvityksessä.

wille

Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - lokakuu 08, 2010, 10:30:06 ap
Lainaus käyttäjältä: wille - lokakuu 08, 2010, 10:02:59 ap

Hyper-, Super-, Ultra-, Turbo-Pube?
Onko näillä suurta eroa? Haun käyttäminen eikä Chileman juurikaan auttanut asian selvityksessä.

Mulla oli noita kaikkia tällä kaudella. Ainoa jonka sain satoamaan oli tuo hyper pube.  ;)

On noissa eroja kasvutavoissa, maussa, poltteessa ja värivariaatioissa. Hyper Pube on melko kompakti kasvi.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

-mIDE-

Tilaamani kasvihuoneet saapuivat saksanmaalta. Kannattaiskohan laittaa pystyyn nyt heti vai vasta keväällä? Meinasin heittää kasvarin alle kierroksen harkkoja ja siihen kyllästetystä kakkosnelosesta alajuoksun kiinni, johon siis itse kasvari päälle. Eiköhän tuollainen kennolevyrakenne pienet routimiset kestä, vai miten on?  ???