tammikuu 09, 2025, 22:41:13 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mr.Greenin Beibet

Aloittaja Mr_Green_, lokakuu 05, 2010, 23:43:25 ip

« edellinen - seuraava »

Mr_Green_

maaliskuu 04, 2011, 20:48:25 ip #120 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 04, 2011, 20:53:49 ip käyttäjältä Mr_Green_
Tänään muutaman harsosääsken näin taas pörräämässä kasveissa..parin taimen mullan pinnalla kipitteli pari myös. Epäilen, että osa taimista kasvaa sääskien takia hitaasti. Joten tänää alkoi armoton myrkytys! Kaikki kasvit kävin läpi mäntysuopaliuoksella..jos siellä toukkia oli, eipä ole enää! Ja sai ainakin chilit maistaa suomalaista mäntylientä! ;D

Pari kuvaa otin tänään taimista..:

Maui Purplessa muutaman hedelmän alku

'Pomeo'..tästä lajikkeesta joku voisi kertoa jotain? Ei google meinannut juuri mitään löytää...hmm..

CGN 16973

Early Jalapeno

Naga Morich

Fatalii, mukavan pullea!  :D

EDIT: Tosin, hidas kasvu johtuu osittain liian alhaisesta lämpötilasta. Kasvualustat on varmasti aivan liian kylmät koska ikkunasta vetää jonkin verran. Saviruukut tuntuu todella kylmiltä. Noh...eipä oikeastaan haittaa, että kasvu on hidasta...muuten hukkuisin tänne!  ;D Mut onneks kohta on lämmin!  :D

Mr_Green_

Vähän päivittelyä tekstin muodossa. Harsosääski tilanne on hyvä..pari olen bongannut ja raidilla suihkinut. Jos vielä näkyy, niin huuhtelen taas mäntysuopaliuoksella, tällä kertaa tehdään vahvempi liemi!!  >:( Lautalla Ultra Pube ainoa lajike, joka ei vielä ole itänyt.. Manzano Rojoista yksi kolmesta itänyt, idun tökkäsin multiin tänään. Sirkkalehtisiä kymmenisen tuossa ledin alla nautiskelemassa. Lisää on tulossa aikas paljon..ei pysy enää laskuissa mukana. En tosiaan tiedä mihin kaikki kasvit mahtuvat kunhan kasvavat. Toki aika monelle olen luvannut antaa taimia, joten ehkä en ihan huku tänne.  ;D

Mr_Green_

maaliskuu 09, 2011, 13:34:52 ip #122 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 10, 2011, 08:24:45 ap käyttäjältä Mr_Green_
Pari photoa..:

Maui Purplessa n.15 hedelmää tuloillaan...yök!  :D

Riot kypsyttelee hedelmiään...kummallisen värisiä nämäkin..  ;D

Mr_Green_

Bhut Jolokiasta oli pakko ottaa kuva kun on kasvanut niin komeasti..kasvi leveimmillään 40cm, kun korkeutta ei ole kuin 15cm..  :D

Mr_Green_

Eilenpä maistettiin kaverin kanssa 'Riot':n oranssi hedelmä puoliksi...vieläpä aika pieni hedelmä. Todella vähän on tullut chiliä talven aikana maisteltua, jotenka joutui ihan pari kirosanaa ääneen lausumaan. Annuumiksi mun mielestä ihan jees, jos vertaa makua vaikka Bolivian rainbown makuun...kirpeä ja aika vittumainen polte oli Riotilla! Me like! Myös tuon Bird's eye baby x black pearlin mustan marjan maistoin eilen..mukavasti oli poltetta siinäkin, mausta en sano mitään...  :D Tahdon päästä maistamaan jotain muuta kuin annuumeja...Rocotoa, Habaneroja, Nagaa....prkl NAM!! Tule jo kesä!!  ;D

RamBo

Mr_Green_

Ja pakko laittaa kuva Rambon tuplahedelmästä!  ;D Tulinen kaksikko oli...

Heart Throb siis kyseessä..

Mr_Green_

Pientä päivitystä tekstin muodossa. Todella hidasta on ollut taimien kasvu ledin alla. Syyksi epäilen lämpötilaa..."parvekkeen" ovesta vetää aikamoisesti, lämpömittari näyttää 21 astetta ja ruukut tuntuu kylmiltä. Noh...otin ledin pois ja laitoin tilalle 150w monimetallin rotjakkeen. Nyt lämmöt näyttäis 30 astetta...mm...much better..täytyy nostaa vähän lamppua, jos liikaa nousee lämpö. Ledi varmasti toimis jos ois vähän lämpösempi paikka kasveilla. Kunhan ilmat lämpiää, niin otan ledin takaisin käyttöön, varmaankin natikan tilalle. Pari kuvaa ottaisin, jos löytäisin jostain kameran muistikortin!  ???

Mr_Green_

maaliskuu 13, 2011, 15:09:25 ip #128 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 13, 2011, 15:12:33 ip käyttäjältä Mr_Green_
Ja taidanpa tähän nyt naputella ensi kesän ulkokasvit. Ainakin osan niistä, niin vähän selkiytyy itsellekin ehkä hieman tää homma..  ;D Tai sitten ei..

Baccatum:

PI 260567
Hot Tree Pepper
?Condom Paprika?
Aji White Wax (mikäli on tuosta mihinkään kasvanut=D)
Heart Throb x 2
Lemon Drop
CGN 16973

Chinenset:

Orange Habanero
Bhut Jolokia
Naga Morich
Fatalii
Aji Panca (en vieläkään oo ihan selvillä Pancan lajista...chinense vai bacca?)

Annuum:

Maui Purple
Goat's Weed
Cayenne
Bird's eye Baby ("Blackbird")
Bolivian Rainbow
Chinese Ornamental
Ealry Jalapeno
Zadira x2

Pubescens:

Rocoto Peru Pisa x2
Manzano Rojo x2

Tuolta lista näyttäis tällä hetkellä. Voi olla, että joutuu jokusen karsimaan pois. Pubeja on itämässä vielä muutama..ne haluaisin kaikki ulos viedä kesäksi kyllä. Hmm...ja tuo lista on oikeastaan valittu isoimpien kasvien mukaan. Jäljelle jää sitten seuraavat lajikkeet, jotka elävät kesän mun kanssa  ;D Ja nää on vielä sirkkataimia tällä hetkellä suurin osa, ja pois annan osan toki...mut tämmösiä ois:

Fatalii
Caribbean Red Habanero x4
Aribibi Gusano x2
Congo x Tiger's Teeth x3
Naga Morich (Rambolle menossa asustelemaan, kunhan tuosta vähän kasvais)
Bhut Jolokia x2 (nämä taimet ovat säälittävin kaksikko, joita olen koskaan tavannut...saa nähdä=D)
Bhut Jolokia x Trinidad Perfum x3
Madame Jeannette

Tollaset lajikkeet ois jäämässä kotiin...Chinenset on ihan huikeita! Tykästyin niiden ulkonäköön ihan totaalisesti! Kuten listasta voi päätellä. Toki jää sit jokunen annuum ehkä johonkin koloon myös nököttämään. Lautalla on vielä itämättömiä siemeniä muutamia, Guajillon neljästä siemenestä ei yksikään itänyt vieläkään. Myös 4 rocoton siementä itämättä vielä. Mm...paistais nyt se aurinko, että sais oman metsän aikaseks tänne!  ;D

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - maaliskuu 13, 2011, 15:09:25 ip
Chinenset on ihan huikeita! Tykästyin niiden ulkonäköön ihan totaalisesti!
Kyllä itekkin oon samoilla ajatuksilla noiden eri lajikkeiden kohdalla. :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Aurinkoinen päivä takana...nam!! Pari kuvapäivitystä... =)

Vauvat ja Inca Red Drop ottaa aurinkoa alahyllyllä..

Ja ylähyllyllä tänään paistatteli Jalapenot, Zadira ja CGN16973...Ja tietty Nukkatyräkkiä unohtamatta.. :P Jalapenoille meinas olla aurinko jo vähän liikaa kun rupes niin lurpsuttamaan..  ;D

Lemon Dropissa muutamia podin alkuja...nice...

Riotista yhden kypsän hedelmän poiminkin jo...jihuuu! Eli vuoden 2011 eka kypsä hedelmä...ja lisää ois kypsänä kohta. Riot ei oo kasvanut ollenkaan...10cm korkeutta kasvilla vieläkin..noh, jahka saa podit kypsäksi, niin jos alkais vaikka kasvaa taas, we'll see..

Bolivian Rainbowssa muutama hedelmän alku myös...ihmeen pyöreitä on hedelmät..

Bhut Jolokia ja Orange Habanero...suurimmat chinenset tällä hetkellä..me like!!  :)

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - maaliskuu 15, 2011, 18:11:11 ip
Bolivian Rainbowssa muutama hedelmän alku myös...ihmeen pyöreitä on hedelmät..

Mulla ainakin ovat alussa todella pyöreitä palleroita ja pikkuhiljaa lähtevät hakemaan suippoa muotoaan ennen värinvaihto rumbaa. En tiiä hakeeko muotoaan rumban aikana vielä :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Revenant

Miten ihmeessä sun chineset on noin tuuheita! Mulla kasvattaa vaan isoja lehtiä aina pareittain, sulla on mahtavia puskia! Nice!
Mikäs ihmeen lajike tuo pienilehtinen, tuuhea kasvi on? 3. ruukku inca red dropista oikealle.
Enintään 300 merkkiä, jäljellä: 265

Mr_Green_

maaliskuu 16, 2011, 20:19:18 ip #133 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 16, 2011, 20:30:06 ip käyttäjältä Mr_Green_
Macex: Okey...itse en muista, että olis bolivian rainbown hedelmät tuollaisia ollu...noh, siitä on aika kauan aikaa kun on viimeks BR:n hedelmiä nähnyt..=P Tuo on siis pistokas mun ensimmäisen kauden BR:sta. Kai ne siitä alkaa suipottua!  ;D

Revenant: Kiitokset kehuista..niitä on aina kiva kuulla!  :) Hmm...en kyllä osaa sanoa, miksi ne on niin tuuheita. Ite oon myös hieman samaa miettinyt..muilla on aina paljon vähemmän lehtiä, sellasia isoja. Ja kasvitkin muilla yleensä on sellasia "reheviä"... Typpihän vaikuttaa lehtien kokoon, väriin yms...eli lannoituksella kai on paljon merkitystä minkälaisia kasveja tulee. "Liian" vähän typpeä = kasvu on puumaista ja lehdet jää pieneksi. Näin olen lukenut chilien puutoksista..  ;D
Minua se ei haittaa, että kasvit kasvavat hitaammin, pienilehtisenä ja puuvartisena..Eipähän lopu meikäläiseltä elintila tääl kämpässä..ja on komeamman näköisiä kasveja...  Eli kai se vaan on lannoituksesta kiinni...ja toki tuuletin mulla pyörii useamman tunnin päivässä...täysii!! Tosin sillä varmaan ei oo tekemistä lehtien koon kanssa...

Niin ja se kasvi...se on Chinese Ornamental lajikkeesta ottamani pistokas. Juuret tuli komeasti, mutta kasvua ei oo tapahtunut sen jälkeen...kai siihen vähän on lehtiä tullu lisää..  :) Emokasvin näet aikaisemmin päiväkirjassani, jos kiinnostaa..

EDIT: Ja toki kasvin tuuheuteen vaikuttaa myös valo...valoa kun on tarpeeksi, ja tarpeeksi lähellä...kasvu on tuuheaa...

Revenant

Juu, itsekkin tykkään enemmän tuuheista kasveista, varmaan juuri tosta typestä ja valosta ollut mulla kiinni. Onneksi kesä tulee!  ;D Muistahan muuten pistää kuvapäivitystä myöhemmin tuosta lemon dropista, kiva verrata podien kasvunopeutta ja kokoeroa omiini!  ;)
Enintään 300 merkkiä, jäljellä: 265

Mr_Green_

Jeps...kesä on jo ovella!  ;D Nyt jo tosin auringossa on potkua enemmän kuin yhdessäkään ihmisen kyhäämässä keinovalossa...!
Lemon Droppia aion tosiaankin tarkkailla innolla...podin alkuja näyttäis olevan kymmenisen, ja kukkia paljon. Namnam! Jahvat tullooo! Eiku..  ???

Mr_Green_

Vähän päivittelyä...

Äidille vein yhden Black Pearlin tai Bolivian Rainbown (ei varmuutta kumpi se nyt sit on) siinä kovimmilla talvipakkasilla, ja sehän sitten otti siitä suht vakavat damaget, joten leikkasin sen tapiksi...yksi pieni vihreä tupsu jäi...kaikki muut lehdet ja oksat kuoli. Mutta nyt se on jo elpynyt hyvin, ja ollaan jo vähän terassilla totuteltu ulkoilmaan...  ;D Yhden Fataliin vein tänään myös sinne, ja senkin otin mukaan terassille istuskelemaan...khihih...

Pari photoa..

Mukavasti jo tarkenee auringossa hetken hengailla... :)

PI 260567, yksi ainoa kukka on ilmestynyt. Todella komea kukka onkin....varmaan 3x Lemon Dropin kukan kokoinen..

CGN 16973

CaYEnnE

Naga Morichin taimesta piti kuva ottaa, kun on niin söpöläinen.. hehe...muutenkin chinensen taimet niin mukavan herkullisen näköisiä...ei sillä, ettäkö taimia haluaisin syödä...  ;D

Mr_Green_

Pakko oli ottaa kuva, kun CGN 16973 nukkuu:

solari

Tuo mäntysuopa liuos vissiin toiminut hyvin nuiden harsosääskien karistamisessa?? ei sillä että itellä olisi mutta hyvä tietää ennakkoon jos semmonen ongelma ilmaantuu itselle joku päivä :P

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: solari - maaliskuu 19, 2011, 07:25:02 ap
Tuo mäntysuopa liuos vissiin toiminut hyvin nuiden harsosääskien karistamisessa?? ei sillä että itellä olisi mutta hyvä tietää ennakkoon jos semmonen ongelma ilmaantuu itselle joku päivä :P

No juu..Noi harsosääsket on kyllä niin varmasti saatanan kätyreitä! ;D Pitäis joku sellanen tarraläpyskä saada hommattua, johon ne lentää ja tarttuu kiinni. Mut tosiaan jos niitä alkaa näkymään niin 3% mäntysuopaliuos vaan kehiin ja juotat kaikille kasveille niin saa mahdolliset toukat kyytiä siellä mullissa...läskit siellä juuria pupeltavat!!  >:( Mutta ongelmallisempaa on ollu aikuisten yksilöiden hävittäminen.. vieläkin välillä näkyy yksi siellä ja toinen tuolla...hmph.. tarralappuansaostoksille menen tänään!  :D