kesäkuu 16, 2024, 16:33:01 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2011

Aloittaja bluesman, marraskuu 14, 2010, 17:38:17 ip

« edellinen - seuraava »

bluesman

kesäkuu 17, 2011, 22:26:06 ip #800 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 17, 2011, 23:38:58 ip käyttäjältä bluesman
Lainaus käyttäjältä: Masa.T - kesäkuu 17, 2011, 22:20:44 ip
Hieno lentokuva kiitäjästä! Otin juuri pari viikkoa sitten kuvia sinisilmäkiitäjästä ja hieman sen jälkeen kuusamapäiväkiitäjästä. -Veikkailevat hyvää perhoskesää. ;D


Kiitos vaan. Oon yrittänyt farmille levittää erilaisia perhoskasveja, Syreenit ja Illakko (Juhannuskukka) ovat parhaasta päästä houkuttelemaan sekä päivä- että yöperhosia. Varmaan moni perhonen on hyvin selvinnyt roudattomasta talvesta kuten myös tuholaiset.

Piti vielä lisätä yksi kiitäjäfoto. Horsmakiitäjä. Matarakiitäjäkuva oli epätarkka.



Vielä yksi. Pikkukiitäjä. Syreeni on tuossa ikkunan takana ja vaikka sataa niin hyörinä käy kukissa. 4 kiitäjälajia tunnin sisään.


JaloPena

Tupakka on kiertokiitäjille aivan ykköskasvi, jos kiitäjärareja haluat bongata elo-syyskuussa.
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

JaloPena

Niin, se ensimmäinen on tosiaan mäntykiitäjä. Sireenikiitäjällä takaruumiin värit ovat violetti ja harmaa/musta. Ja syris on vielä isompi ja kontrastikkaampi muutenkin.

Hienoja kuvia ja kauniita perhosia. Etenkin horsmakiitäjä on tosi eksoottisen värinen Suomen harmaan lajiston joukossa. :)
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

bluesman

Lainaus käyttäjältä: JaloPena - kesäkuu 18, 2011, 00:17:46 ap
Tupakka on kiertokiitäjille aivan ykköskasvi, jos kiitäjärareja haluat bongata elo-syyskuussa.


Täytyypä laittaa ens vuonna tupakkaa. Toissavuonna oli koristetupakkaa ruukuissa vaan en huomannut niiden mitenkään erityisesti houkuttelevan perhosia.
Saarnella oli yhtenä vuonna kymmeniä sireenikiitäjän toukkia syoden pikkupuun lähes lehdettömäksi. Emäntä hikeentyi mutta selvittelyn jälkeen toukat saivat olla. Oon bongannut muutamia aikuisia yksilöitä farmilla vaan en ole saanut kuvattua. On todella iso perhonen.

HassuSetä

Pakko kysyä että ovatko nuo laatikot mitä olet käyttänyt ebbeissäsi laastipaljuja vai mitä?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: HassuSetä - kesäkuu 18, 2011, 09:25:39 ap
Pakko kysyä että ovatko nuo laatikot mitä olet käyttänyt ebbeissäsi laastipaljuja vai mitä?


Onhan ne. Kasvatusloota on pääsääntöisesti 90-litrainen ja resot 65-litraisia. Muutama poikkeus on, eniten ryyppääville kasveille ovat resotkin 90-litraisia.
Läpiviennit Biltemasta ja haaroitin resoon/ulos tyhjennystä varten myös samasta paikasta.
Rumiahan nuo ovat mutta halpoja ja helppo putsata. Hydrosora on Kärsältä ja sehän helpottaa pH:n säätöä; sitä ei tarvitse tehdä lainkaan. Ekalla kaudella käytin rakennuslecasoraa joka on hirveän työn takana saada säädettyä pH:n suhteen stabiiliksi.

HassuSetä

Tähän asti olen ollut siinä käsityksessä että laastipaljuja ei jostakin syystä kannattaisi käyttää.
Täytyy vissiin itsekin käyttää laastipaljuja seuraavaan ebbiin, tuleehan tuo huomattavasti halvemmaksi kuin varastolaatikot ;D

bluesman

Lainaus käyttäjältä: HassuSetä - kesäkuu 18, 2011, 15:14:01 ip
Tähän asti olen ollut siinä käsityksessä että laastipaljuja ei jostakin syystä kannattaisi käyttää.
Täytyy vissiin itsekin käyttää laastipaljuja seuraavaan ebbiin, tuleehan tuo huomattavasti halvemmaksi kuin varastolaatikot ;D


Niin, kahden kauden jälkeen paljuista irtoava myrkky tekee joko hulluksi tai sitten kuolee. Mulla on kolmas kausi menossa.

CyberDog

Paljuissa on tosiaan eroja. Tosta käytiin aika kovaa vääntöä aikaisemmin.

wille

Täälläkin mustat laastipaljut käytössä. Tosin turvemultaa niissä chilinjuurien lisäksi säilyttelen. Eli niinkuin bluesman sanoi...
LainausNiin, kahden kauden jälkeen paljuista irtoava myrkky tekee joko hulluksi tai sitten kuolee. Mulla on kolmas kausi menossa.

;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

bluesman

Muutama foto.
Chilhuacle negro on jo yli kaksimetrinen vaan ei luteiden vuoksi ole saanut podeja aikaiseksi. Kukkii kylläkin kovasti. Lihamestarilta saatu Lemon drop on tuuhea ja podejakin on mutta piilossa lehvästön alla. Roberto´s Cuban seasoning ja Aji panca isohkoine lehtineen ovat hyvässä kasvussa.



Congo on kärsinyt suhteessa eniten. Vaikka tupsuineen on suht kookas on se kuin varjo viimekesäisestä kunnostaan. Tomaatit kasvavat kivasti. Aji colorado on nimensä mukaisesti värikäs.



Taitaa hybridi Duke pequin x Bhut jolokia F2 sittenkin olla tämä risteymä eikä jompikumpi vanhemmista.



Surkeaa kun Trinidad scorpion (se normaali versio) on vasta kukintavaiheessa.



Nagassa on jonkinverran podeja mutta pieniä.



Laajakantilla kasvari pienenee mukavasti. Kukkapenkissä on perennoja, vain muutama chili.


Lihamestari

Sullahan näyttää vallan mainiolta! :)
Hyvä, että toi Lemon Drop viihtyy, mullakin se on jo aivan järkyttävän kokoinen puska! :)

Se, mitäluultavimmin Brown Haba on siirtynyt ulkoilemaan porukoille, saas nähä mitä siitä tulee! :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

bluesman

Keräsin ennenkuin tarttee taas myrkyttää pari kypsää, jotkut jo nahistunutta chiliä.



Santa Fé grande, Aji cristal, Aji colorado, Homera, Naga, Congo ja Guyanalainen baccatum. Valtava satsi, 214 grammaa. Mutta satoa se on pienikin sato.

MrFrost

On toi aika mittava verrattuna mun noin 12 gramman satoon tähän mennessä....  ::)

Mutta kyllä sitä lisää tulee, molemmilla =)

Onko muuten motonetin valoansa toiminut?

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

bluesman

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - kesäkuu 20, 2011, 00:28:05 ap
On toi aika mittava verrattuna mun noin 12 gramman satoon tähän mennessä....  ::)

Mutta kyllä sitä lisää tulee, molemmilla =)

Onko muuten motonetin valoansa toiminut?

-Timo


Vaikeaa sanoa kun ötökästä ei jää mitään jäljelle kun sihahtaa vastukseen. Eilen löysin pari kuollutta ludetta metrin päästä valoansasta.
Saatanpa kaiken varalta hommata kasvarin toiseen päähän toisen ansan jos sittenkin on jotain tehoa.


JaloPena

Tuossahan on sivuseinät hienosti kuplan mallisia. Tuliko paljon lisätilaa? ;)
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

Revenant

Huhhuh.. Mulla on suurin osa kasveista vasta kukintavaiheessa, eikä todellakaan halutussa koossakaan vielä. Olen todella tyytyväinen, jos saan kaikista 25 kasvista tuon 200g rikki!
Mites sun Peruvian white habanerot muuten pöhöttää? Jindungon kunto kiinnostaisi myös!   :P
Enintään 300 merkkiä, jäljellä: 265

bluesman

kesäkuu 21, 2011, 19:35:14 ip #818 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 21, 2011, 19:38:13 ip käyttäjältä bluesman
Lainaus käyttäjältä: Revenant - kesäkuu 21, 2011, 18:59:57 ip
Huhhuh.. Mulla on suurin osa kasveista vasta kukintavaiheessa, eikä todellakaan halutussa koossakaan vielä. Olen todella tyytyväinen, jos saan kaikista 25 kasvista tuon 200g rikki!
Mites sun Peruvian white habanerot muuten pöhöttää? Jindungon kunto kiinnostaisi myös!   :P

Peruvianit ovat ulkona turveruukuissa hädituskin kukassa. Ebbiin tarkoitettu tuhoutui totaalisesti. Kyllä aion maistiaiset saada vaikken litrakaupalla tällä kaudella saakaan.
Varmaan saat 200g x 25 kevyesti kun tunnut harrastukseesi melkoisesti kuitenkin satsaavan ja kiinnostusta piisaa. Jos ei vaan joku tuholainen iske. Et kai onneksi ole multa saanut taimia?
Jindungo kukkii kotona ikkunalaudalla bonchiruukussaan joka on jotain 4dl luokkaa. Vähän on imaistu muttei kuolettavasti.
Yllätin eilen aamupäivällä peltoluteen Espelettessa joka on ruukussaan kotirappusilla. Istui valoisaan aikaan kasvulehdellä. Ei istu enää.

Revenant

En ole saanut taimia. Ainoa todennäköinen tuholainen lienee kirva, sekin ilmeisesti torjuttavissa. Onkos tuo keskimmäisessä kuvassa oleva kasvi muuten Inca Red Drop? Kiinnitin huomiota isojen kypsien podien lisäksi kasvusalustaan, turvetta + ?perliittiä? ? Kaikilla tuntuu olevan tuota valkoista tavaraa ruukuissa, onko sillä isokin vaikutus esim. sadon/kasvun määrään?

Annatko muuten nyt kukkiville kasveille jo topmaxia, vai vasta sitten syksymmällä, kun mahdollista "pääsatoa" tehdään?
Enintään 300 merkkiä, jäljellä: 265