kesäkuu 16, 2024, 12:36:41 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2011

Aloittaja bluesman, marraskuu 14, 2010, 17:38:17 ip

« edellinen - seuraava »

bluesman

 C.chinense CGN23258 tekee podeja. Vain tusinan verran mutta ihmeellistä on se etteivät luteet ole lainkaan koskeneet kasviin. Kasvoi pienessä ruukussaan lähes tomaatin alla. Oliskos jotenkin voinut suojata tätä puolivilliä tapausta. Nyt kun vaihdoin isompaan ruukkuun vaihdoin kasvin sijoitusta. Melko varmaan kohta syödään. Ei ole saanut minkäänlaista myrkkyä kuten Provadoa.


MasaT

Mahtaisko tuolle kannattaa kokeilla vaikka jotain pussia päälle, ettei luteet pääse käsiksi. Samalla pölytys varmistuu, ettei tule risteytymiä.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Masa.T - heinäkuu 08, 2011, 23:46:32 ip
Mahtaisko tuolle kannattaa kokeilla vaikka jotain pussia päälle, ettei luteet pääse käsiksi. Samalla pölytys varmistuu, ettei tule risteytymiä.


Uskoisin että lude tiensä löytää jos haluaa. Ne podithan jotka jo ovat kehittymässä säilyvät koska lude kajoaa vain kasvupisteisiin. Voihan ne olla jo risteymiä nuo kypsyvät poditkin.

Quini

Noista luteista vielä pakko kysyä, että onko ne moksiskaan vedestä? Vai onko se ja sama paljonko vettä kasvariin laavaa... Olen itse luulossa että viihtyisivät kuivassa... Mutta ei sit vissiin?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Quini - heinäkuu 09, 2011, 11:31:36 ap
Noista luteista vielä pakko kysyä, että onko ne moksiskaan vedestä? Vai onko se ja sama paljonko vettä kasvariin laavaa... Olen itse luulossa että viihtyisivät kuivassa... Mutta ei sit vissiin?


Melko harva ötökkä pitää kosteudesta. Sprinklerit paitsi nostavat ilmankosteutta ja pitävät normaalivuosina öttiäiset loitolla. Nyt tämä lude on vaan niin totaalinen aiheuttamansa tuhon suhteen niin niitä ei montaa tarvita pilaamaan kasvin loppukausi.
Oon nyt käyttänyt spinkleriä minuutin verran joka tunti klo 9-19 välillä kun hieman helpottaa hellekaudella paitsi kasvien niin myös omaa oloa huoneessa. Lämpötila on päätyosassa joka päivä liki +45C. Ei siellä jaksaa päivällä kauaa heilua.

bluesman

 Naga alkaa pikkuhiljaa punertaa ja podikokokin on kasvanut jonkinverran. En oo minikokoisia jaksanut kaikkia poimia kun en ylety joka paikkaan.





Korean maraca.                           C.baccatum Mini mini.



Aji cristal, Tammisillalta kotoisin, ulkona kasvamassa.                                             Fresno.



Haba brown largekin saattaa tuottaa vielä jotain. Ei oo syöty kuin kerran esikasvatusvaiheessa.



Camerunkin on hiljattain syöty mutta on siinä muutama podikin.



Luulin jo että C.tovarii heitti henkensa kun kaikki lehdet ja kukat putosivat luteen käynnin jälkeen.                    Ystävämme petolude?



Mahtava satokuva. Osin kuivahtaneita chilejä, tarkoitus ottaa siemenet talteen.


marko-

Hienosti sinä niistä saat satoa kerättyä vaikka vastoinkäymisiä on todella paljon. En itse jaksaisi enkä myöskään pystyisi sataa veijaria kasvattelemaan, thumbs up!

bluesman

Lainaus käyttäjältä: marko- - heinäkuu 11, 2011, 01:49:31 ap
Hienosti sinä niistä saat satoa kerättyä vaikka vastoinkäymisiä on todella paljon. En itse jaksaisi enkä myöskään pystyisi sataa veijaria kasvattelemaan, thumbs up!


Kiitos vaan kannustuksesta. Kohta on kilo satoa täynnä josta puolet yli-ikäisiä myrkytysten vuoksi puskiin jääneitä podeja. Ebbejä on kolmekymmentä joista yhdessä on tomaatteja, yhdessä kasvihuonekurkkua ja yhdessä Kan kon (Ipomoea aquatica). Yhdessä on kääpiöbanaani yhdessä chilihybridin kanssa.
Jos kaikki, myös ulkona olevat ja kotona Keravalla olevat chilit laskee yhteen niin ehkä juuri ja juuri päästään sataan yksilöön. Viime vuonna taimikasvatusvaiheessa oli yli 300 ja loppukaudesta 245kpl. Kohtuumääriin ollaan siis menossa.
Oon mietinyt jo seuraavan kauden kasvatuspolitiikkaa ja tullut siihen tulokseen että kasvattelen vähemmän chiliyksilöitä mutta kun istutan ne harvempaan.  saan suuria kasveja jotka (jos taas joku öttiäinen ei niitä syö) ovat paitsi komeita niin tuottavat enemmän kuin tiukkaan ängetyt kasvit. Ajatus lähti Herra47 kommentista käydessään bluesfarmibileissä viime kesänä.
Talvetuksia ei montaa tule olemaan, sen olen jo nyt päättänyt. Muutama villichili ja pari- kolme bonchia saa jäädä. Muut lähtevät uudelleen siemenkylvöistä liikkeelle. Saa ainakin luteiden talvehtimisasteet pois päiväjärjestyksestä.

MasaT

Tuo lude on Verilude. Ei ole petolude muttei liene ainakaan chileille haitallinen.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Masa.T - heinäkuu 11, 2011, 11:59:00 ap
Tuo lude on Verilude. Ei ole petolude muttei liene ainakaan chileille haitallinen.


No hyvä. Hyönteisoppaani ei tarkemmin määritellyt hemmon ruokavaliota.

MrFrost

Huomenna tullaan morjestaan rouvan kans.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

bluesman

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - heinäkuu 12, 2011, 18:38:38 ip
Huomenna tullaan morjestaan rouvan kans.

-T


Älkää sitten säikähtäkö hautausmaatunnelmaa. No eikun tomaattejahan te varmaan tuutte katsomaan. Ja maissipeltoa.

ingeniero

Laittaas siitä maissipellosta kuvaa? Omat pihalla reilun metrin, kasvarissa miehenkorkuiset.

bluesman

heinäkuu 13, 2011, 20:44:20 ip #873 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 13, 2011, 22:11:14 ip käyttäjältä bluesman
Lainaus käyttäjältä: ingeniero - heinäkuu 13, 2011, 20:27:30 ip
Laittaas siitä maissipellosta kuvaa? Omat pihalla reilun metrin, kasvarissa miehenkorkuiset.


Tää on sitten OT. Maissille on oma osasto. Kuvat otettu 3 vrk sitten, tänään pilkistivät ekat röyhyt.
EDIT; korkeus tänään yli 2metriä.


Toni.A

Hyvältähän nuokin näyttää! Itsellänikin on pari kappaletta ruukuissa ja samaaluokkaa on koko niissäkin. Olihan nuo aikaisemmat chilikuvatkin hyviä, että on satoa niistäkin vielä kerättävissä!  :)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

bluesman

Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 13, 2011, 20:44:20 ip
Lainaus käyttäjältä: ingeniero - heinäkuu 13, 2011, 20:27:30 ip
Laittaas siitä maissipellosta kuvaa? Omat pihalla reilun metrin, kasvarissa miehenkorkuiset.


Tää on sitten OT. Maissille on oma osasto. Kuvat otettu 3 vrk sitten, tänään pilkistivät ekat röyhyt.
EDIT; Kun ei oo mittakaavaa niin maissien korkeus on tänään 2m.



Kimppu

heinäkuu 13, 2011, 21:55:08 ip #876 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 13, 2011, 22:13:42 ip käyttäjältä Kimppu
Oletko jo kokeillut risteyttämistä? Ensiviikolla on itellä aikaa, ja tarkoituksena on kokeilla ainakin erilaisten chacoense-lajikkeiden ja villiannuumien risteytystä.

E: Onnea yrityksiin, toivottavasti onnistuu.
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

jewe

Komeat on maissit, kyllä Bluesfarmilla aina satoa tulee.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Kimppu - heinäkuu 13, 2011, 21:55:08 ip
Oletko jo kokeillut risteyttämistä? Ensiviikolla on itellä aikaa, ja tarkoituksena on kokeilla ainakin erilaisten chacoense-lajikkeiden ja villiannuumien risteytystä.


Olen flexuja/baccoja jonkinverran onnistumatta. Huomenna alkaa kovempi yritys. Mielenkiintoista hommaa jokatapauksessa.

Coofdrad

Kivalta näyttää. Itsellä ei onnistunut toi orgaaninen hydro niin hyvin. Kasvit kyllä kasvavat ja tuottavat hedelmää jonkin verran, mutta ei voi ebbiin verrata. Ensi vuonna sitten ebbi versio.

Mitenkäs sun bansku on voinu. Itellä on tollanen 90cm korkea, suurin lehti on about 30cm x 50cm kokonen. Water suckereitakin on kerennyt tehdä jo kaksi, joista toisen otin pois.

Ainin, tuolla torin puolella on nyt sitten saatavilla niitä murryau koenigiin siemeniä  :D