kesäkuu 16, 2024, 16:31:12 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2011

Aloittaja bluesman, marraskuu 14, 2010, 17:38:17 ip

« edellinen - seuraava »

exa


Klikkaa kuvaa ja lue kasvatuksistani!

Lillen

Skulle någon vilja ge henne en Naga Morich  ;D.

Hauska pätkä, taisi maistaa ensimmäisen kerran habaa(?)

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Lillen - lokakuu 14, 2011, 19:11:08 ip
Skulle någon vilja ge henne en Naga Morich  ;D.

Hauska pätkä, taisi maistaa ensimmäisen kerran habaa(?)


Oli mulla heille myös Nagaakin mutta kun kerroin scovillet niin tais jäädä maistamatta. Eikä ollut ennen maistanut vastaavaa kuin Brown haba. Aika rohkeasti pisteli naamaan.

Lillen

Lainaus käyttäjältä: bluesman - lokakuu 14, 2011, 19:24:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Lillen - lokakuu 14, 2011, 19:11:08 ip
Skulle någon vilja ge henne en Naga Morich  ;D.

Hauska pätkä, taisi maistaa ensimmäisen kerran habaa(?)


Oli mulla heille myös Nagaakin mutta kun kerroin scovillet niin tais jäädä maistamatta. Eikä ollut ennen maistanut vastaavaa kuin Brown haba. Aika rohkeasti pisteli naamaan.


Kyllä, pisti jopa toisen palan heti perään...ymmärsinkö ihan väärin vai olivatko ne siis sinulta saatuja Haboja?  :) 

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Lillen - lokakuu 14, 2011, 19:28:08 ip
Lainaus käyttäjältä: bluesman - lokakuu 14, 2011, 19:24:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Lillen - lokakuu 14, 2011, 19:11:08 ip
Skulle någon vilja ge henne en Naga Morich  ;D.

Hauska pätkä, taisi maistaa ensimmäisen kerran habaa(?)


Oli mulla heille myös Nagaakin mutta kun kerroin scovillet niin tais jäädä maistamatta. Eikä ollut ennen maistanut vastaavaa kuin Brown haba. Aika rohkeasti pisteli naamaan.


Kyllä, pisti jopa toisen palan heti perään...ymmärsinkö ihan väärin vai olivatko ne siis sinulta saatuja Haboja?  :) 


Juu, olin lähetyksessä klo12.15 mutta suosittelin heitä kokeilemaan vahvempia vasta lähetysvuoronsa lopulla. Suorassa lähetyksessä kundi söi palan Bonda ma Jacquesia ja ähki ihan riittävästi. Ei oo tullut kommenttia maistoivatko savuhabasalsaa. Siinä on potkua kun on 80% Nagaa.

Hegu

Mielekiinnosta kysyn miten flexut ovat itäneet vai onko mikään itänyt? itse olen yrittänyt siemeniä metsästää huonolla menestyksellä. Taitaa tosissaan olla aika mystisen kinkkinen kasvi.

InkRose

Mulla on nyt tehot 75%, olisikohan kolme viikkoa olleet lautalla. Ensimmäinen jo sirkoilla mullassa, toinen lähipäivinä, ja yksi saattaa ikävä kyllä tukehtua huppuunsa. Mutta kyllä nuo itävät raporttien mukaan muillakin ihan ok. Itse en edes ryhtynyt mihinkään mystisiin poppakonsteihin.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Hegu - lokakuu 14, 2011, 20:38:59 ip
Mielekiinnosta kysyn miten flexut ovat itäneet vai onko mikään itänyt? itse olen yrittänyt siemeniä metsästää huonolla menestyksellä. Taitaa tosissaan olla aika mystisen kinkkinen kasvi.

En oo itse vielä idätellyt. Uusjako alkaa siemenien suhteen uudelleen joulukuussa. Ilmoittelen sitten kun taas ehdin postittelemaan. Itävyys kuten InkRose jo totesi on ilmeisesti ihan kohtuullinen. Ei ole kinkkinen jos vaan taimelle saat. Ovat kaikki viisi olleet aivan heitteillä elokuusta saakka ja vieläkin pukkaa podia. Mutta kohta lumihanki kutsuu. Ja kirves.

Hegu

Lainaus käyttäjältä: bluesman - lokakuu 14, 2011, 20:56:34 ip
Lainaus käyttäjältä: Hegu - lokakuu 14, 2011, 20:38:59 ip
Mielekiinnosta kysyn miten flexut ovat itäneet vai onko mikään itänyt? itse olen yrittänyt siemeniä metsästää huonolla menestyksellä. Taitaa tosissaan olla aika mystisen kinkkinen kasvi.

En oo itse vielä idätellyt. Uusjako alkaa siemenien suhteen uudelleen joulukuussa. Ilmoittelen sitten kun taas ehdin postittelemaan. Itävyys kuten InkRose jo totesi on ilmeisesti ihan kohtuullinen. Ei ole kinkkinen jos vaan taimelle saat. Ovat kaikki viisi olleet aivan heitteillä elokuusta saakka ja vieläkin pukkaa podia. Mutta kohta lumihanki kutsuu. Ja kirves.


Sehän on hyvä kuulla. pitää kysellä sitten joulun tienoilla jos vaikka muutama siemen tähän suuntaan liikenisi :)

MrFrost

lokakuu 15, 2011, 20:22:09 ip #1149 Viimeisin muokkaus: lokakuu 15, 2011, 20:24:48 ip käyttäjältä MrFrost
Lainaus käyttäjältä: Hegu - lokakuu 14, 2011, 20:38:59 ip
Mielekiinnosta kysyn miten flexut ovat itäneet vai onko mikään itänyt? itse olen yrittänyt siemeniä metsästää huonolla menestyksellä. Taitaa tosissaan olla aika mystisen kinkkinen kasvi.


Mä pistin yhden flexun, iti viikossa. Kypärän poistumista avitin erittäin varovaisesti sainkin sen pois, mutta sirkanlehdet sitten jotenkin kuihtui pois.

Nyt on ollut öö.... nelisen päivää uus kivivillakuutio ZenGrowissa ja tällä kertaa 2 flexun siementä nurkkiin. Joten kyllä ne itää....

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Aku

Lainaus käyttäjältä: Hegu - lokakuu 14, 2011, 20:38:59 ip
Mielekiinnosta kysyn miten flexut ovat itäneet vai onko mikään itänyt? itse olen yrittänyt siemeniä metsästää huonolla menestyksellä. Taitaa tosissaan olla aika mystisen kinkkinen kasvi.

Meikälaisellä flexun taimi iti 13 päivässä ja kasvattaa nyt toista lehtipariaan. Uskomattoman elinvoimainen ja jykevä kasvi sirkkataimesta lähtien.

M;kko

lokakuu 16, 2011, 15:47:47 ip #1151 Viimeisin muokkaus: lokakuu 16, 2011, 16:34:47 ip käyttäjältä M;kko
Itselläni on ollut blexut (=bluesmanin flexut  :P) itämässä mullassa 4 viikkoa eikä mitään näkyvissä. Lämpötila on ollut noin 23, vasta pari päivää sitten laitoin lämpimämpään paikkaan. Toivottavasti tuottaa tulosta.

Keväällä sain USDAn siemenistä 2 kypäräpäistä heppua itämään. Ensimmäinen kaatuikin kypärä päässä, jälkimmäiselle tein noin viikon ikäisenä kypäräsektomian. Sillä ei kuitenkaan ollut sirkkalehtiä ja kuolo korjasi senkin. Muistan lukeneeni jostain että, huonon itämisprosentin lisäksi myös epämuodostumia tulee enemmän, mikäli lämpöä ei ole tarpeeksi.

Edit: typo


JaloPena

Kaikki tuntuvat jo idättävän flexuja kovalla tohinalla.
Olenko siis pahasti mattimyöhäinen kun meinasin vasta n. kuukauden päästä laittaa heitä tulille.
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

Huru-ukko

Hmm...jos jollakin olisi pari siementä, niin itsekkin voisi yrittää kasvattaa harvinaisuus...?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: JaloPena - lokakuu 16, 2011, 18:43:43 ip
Kaikki tuntuvat jo idättävän flexuja kovalla tohinalla.
Olenko siis pahasti mattimyöhäinen kun meinasin vasta n. kuukauden päästä laittaa heitä tulille.



Riippuu siitä paljonko lisävaloihin aiot investoida. Pimeä ja synkkä kausi vuodesta on edessä. Jos aikoo luonnonvaloa hyödyntää mahdollisimman hyvin, pitäisi oikeastaan kylvää vasta tammikuussa. Silloinkin on jonkin aikaa turvauduttava keinovaloon.

Huru-ukko; Postittelen uudelleen flexunsiemeniä joukukuussa. Oon marraskuun loppuun asti Etelä-Amerikassa. Keräilemässä tietysti superharvinaisia villichilejä.

Hegu

Minne päin etelä-afrikkaa olet menossa? ja mitä kaikkea harvinaisia chilejä sieltä löytyy?

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: bluesman - lokakuu 16, 2011, 19:04:39 ip
Lainaus käyttäjältä: JaloPena - lokakuu 16, 2011, 18:43:43 ip
Kaikki tuntuvat jo idättävän flexuja kovalla tohinalla.
Olenko siis pahasti mattimyöhäinen kun meinasin vasta n. kuukauden päästä laittaa heitä tulille.


Oon marraskuun loppuun asti Etelä-Amerikassa. Keräilemässä tietysti superharvinaisia villichilejä.
Muistahan tosiaan kerätä kaikkea kivaa chilirintamalle uutta, täällä on yksi joka on ehkäpä kiinnostunut osingoille/vaihtokaupoille! ;)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: JaloPena - lokakuu 16, 2011, 18:43:43 ip
Kaikki tuntuvat jo idättävän flexuja kovalla tohinalla.
Olenko siis pahasti mattimyöhäinen kun meinasin vasta n. kuukauden päästä laittaa heitä tulille.

Et todellakaan ole mikään mattimyöhäinen. Mulla oli tarkoitus itselläni vaan koeidättää ja katsoa miten käy, mutta en kyllä millään raaski hävittää kaikkia enää poiskaan. Pelkona takaraivossa, ettei enää yksikään itäisi! ::) ;D

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Hegu

Lainaus käyttäjältä: Toni.A - lokakuu 16, 2011, 19:30:39 ip
Lainaus käyttäjältä: JaloPena - lokakuu 16, 2011, 18:43:43 ip
Kaikki tuntuvat jo idättävän flexuja kovalla tohinalla.
Olenko siis pahasti mattimyöhäinen kun meinasin vasta n. kuukauden päästä laittaa heitä tulille.

Et todellakaan ole mikään mattimyöhäinen. Mulla oli tarkoitus itselläni vaan koeidättää ja katsoa miten käy, mutta en kyllä millään raaski hävittää kaikkia enää poiskaan. Pelkona takaraivossa, ettei enää yksikään itäisi! ::) ;D


jos on ylimääräisiä flexsuja voin kyllä ottaa :)