tammikuu 10, 2025, 18:38:15 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lihamestarin ensi yritys

Aloittaja Lihamestari, marraskuu 17, 2010, 17:34:35 ip

« edellinen - seuraava »

wille

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - huhtikuu 23, 2011, 13:42:16 ip
Laitetaan testiin toi Charapitakin! :)
Katellaan millon saan siemenet noudettua, ens viikko on kiirusta.

Onko kokemuksia Habanerojen bonchi virityksistä, nääs oon katellu sitä Fataliin Dutch haba F1 bonchita, joka on tosi nätin näköinen!

Tota ruskeaa habaa meinasin kokeilla, kun vaikuttaa aika tuuhealta kaverilta. Saksiahan sitä joutuu aika pirusti... :D

Dutch-Haba f3 löytyy itseltä. Bonchiutuu aika hemmetin helposti. Sitkeäkin on, eli kestää kovaakin käsittelyä. Satoisa. Siemeniäkin olisi.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

coco

Lainaus käyttäjältä: wille - huhtikuu 23, 2011, 14:42:23 ip
Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - huhtikuu 23, 2011, 13:42:16 ip
Laitetaan testiin toi Charapitakin! :)
Katellaan millon saan siemenet noudettua, ens viikko on kiirusta.

Onko kokemuksia Habanerojen bonchi virityksistä, nääs oon katellu sitä Fataliin Dutch haba F1 bonchita, joka on tosi nätin näköinen!

Tota ruskeaa habaa meinasin kokeilla, kun vaikuttaa aika tuuhealta kaverilta. Saksiahan sitä joutuu aika pirusti... :D

Dutch-Haba f3 löytyy itseltä. Bonchiutuu aika hemmetin helposti. Sitkeäkin on, eli kestää kovaakin käsittelyä. Satoisa. Siemeniäkin olisi.

Oisko mahdollista saada noita siemeniä? Tietenkin korvausta vastaan! ;)

Lihamestari

Voi tätä ilon ja riemun päivää, ensikertalaisen elämässä!
Omassa puskassa on ensimmäinen väriään kypsän suuntaan vaihtava chili!
Onneks on sellainen mieto, kun Naga Morich! ;D
Suuta polttaa jo valmiiks! :)

Nyt ei voi laittaa kuvaa, kun epähuomiossa on kamera jäänyt päälle ja akut on tyhjät, mutta kenties huomenna... :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

InkRose

Onnittelut lienevät siis paikallaan. :D

Mulla alkaa ja Aji Cristalissa tosiaan eka podi hivenen löytää oranssia sävyä. Amarillo ei ole vielä saanut ensimmäistäkään kukkaa auki. Zavoryt taas kukkii kyllä mutta kaikki tippuu pois: en vain osaa. Onneksi on Turbo Pube. ;D

Itsekin suunnittelen bonchi-henkisiä talvetuksia ainakin Chinenseille. Tai osalle niitä. ;) Annuumit ja Baccat olen nyt todennut riittävän reippaiksi kasvajiksi että niitä en taida jaksaa talvettaa. Ellei sitten yhtä Aji Cristalia ja Championia. Vaan senpä näkee sitten, tällä hetkellä talvetussuunnitelma on hyvinkin Chinensekeskeinen. Tajusin tosin juuri tuota kirjoittaessa, että suunnitelma on chinensekeskeinen vain siksi että pubescensit ovat itsestäänselvästi mukana... ::)

Lihamestari

Mä olen ajatellut levittää tsilin ilosanomaa noilla bonchi kasveilla! :)
Ja samalla saan toivonmukaan pikkasen puuhastelua ja syötäviä hetelmiä... ;)

Mä en varmaan leikkaa näistä tän hetkisistä kasveista tapeiks muita, kun nagan, ruskean haban ja TSMB:n.

Kaiken muun meinaan laittaa siemenestä. Tilakin meinaa loppua! ;)
Nyt on itämässä 10 siementä ja tarkoitus on laittaa noista willen ja bluesmanin ehdottamista lajikkeista n. 3 kutakin.
Siinä ois 19 kasvia, jos kaikki itää. Voi olla toi kodin hengetär ihmeissään! ;D

Vielä kun kerron, että taloon tulee pari ledilamppua, niin täällä taas neuvotellaan! ;D ;D

InkRose

Mä puolestani juonin niitä talvetuksia juurikin siksi, että ne voisivat sitten päästä ajoissa keväällä edes vähäsen satoamaan jos saan vain pidettyä hengissä ne. Osasta varmaan tulee ihan kunnon bonchi-hommia jopa yritettyä, lähinnä on kyse kuitenkin talviteloille asettelemisesta. Toisaalta jos tuon Rocotoja kotiin kesäksi/talveksi, niin ne vievät kyllä aika hyvin tiloja jo ihan keskenään, vaikkei niitäkään ole kuin nuo 7 eri lajiketta...

Lihamestari

Mulla ei varmaan ole tarpeeksi viileää mestaa täällä, että voisin talvettaa noita tynkiä...
Voi periaatteessa tyrkyttää äiteelle, et se veis mökille. Siellä kun on n. 10 astetta talvella.
Ja varmaan tulevana talvena 15 astetta, kun sinne asennetaan ilmalämpöpumppu...

Faijaa joutuu varmaan rauhoittelemaan pullolla tai parilla hyvää konua! ;D

InkRose

Se voi tuo lämpö olla täälläkin ongelmallinen... Tai voisi jos ei syksyllä laita suosiolla pienmpää purkkia alle ja pidä saksia kasvihyllyllä valmiudessa. ;D

Lihamestari

Täytyy varmaan hankkia joku jääkaappi/viinikaappi tsileille, minne tuuppaa muutaman eslin sisälle! ;D

MrFrost

Kyllä mulla on talvetus onnistunut ihan hyvin tynkänä...

Huoneen lämpötila jotain 25 astetta talvella (sillon ei natikkaa vielä ollut), kastelu ehkä kerran viikossa, kasvua eikä kukintaa tosiaan näkynyt, mutta se oli tarkoituskin.

Sitten kun alkoi kasvattaminen uudestaan, niin lannoitusta, valoa ja parempaa hoitoa, Naga tosin meinas delata, kuten päiväkirjassani mainittiin kuukausi takaperin tms, mutta muuten ei ole ollut mitään ongelmia.

Eli ei ylimääräistä valaistusta, pelkkää vettä niin kyllä ne hengissä pysyy. Ebbissäkin pubet pysyi hyvin hengissä ilman valoja 1.5kk pelkällä vedellä, kun leikkasin ne alas.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Lihamestari

Täytyy testata tota kotona talvettamista.
Vissiin kannattaa pläjäyttää johonkin kaktusmultaan, kun tossa kukkamullassa on kuitenkin jonkin verran ravinteita?

Kuinka vähällä valolla noi selviää?
Lähinnä, jos noita survasis johonkin kaappiin?
Pikku esli sine kaveriks...

Lihamestari

Päivitellään!
22.4 itämään laitetuista tulevista bnchi-chileistä hännän on työntänyt pihalle Bolivian Rainbow ja Malawi Bird's Eye! :)
Eiköhän ne muutkin sieltä kohta!

Käytin partsilla tänään Nagaa ja Aji Cristalia, komialta näyttää! :)
Nagan hetelmä! :P

AC

AC:ssa vain kaksi isompaa, loput on sellaisia herneen kokoisia, eikä ole kasvanut pitkään aikaan... :(
Nyppään varmaan noi raakileet mäkeen, kun ruukutan isompaan.

Ruskea habakin on nyt lähtenyt mailmalle, joten mansikkakin saa taas valoa! ;D

bluesman

Onnea vaan ekasta Nagasta! Hienoa kun ensimmäinen kypsä piti olla tuo legendaarinen chili. Koukkuun jäät jos et vielä oo jäänyt.

Lihamestari

Koukussa oon jo ja kovasti! ;D

Just kiskasin safkaks nagalohta, tosin chiliä oli enempi, kun siinä duuniversiossa, kun ite pääsin ripsimään! :)

Ihmettelen vaan, että tossa puskassa ei ole muita podeja, vaan toi yks ja ainoa! Kukat senku ropisee... :(
Tosin siitepölyä tulee aika heikosti.

coco

Onnittelut Nagasta! Löytykö podista potkua lohen rinnalla?

Lihamestari

Podi on vielä puskassa kiinni! :)
Savunagaa meni loheen, niin kuin menee siihen duunissa myytäväänkin!

Nyt vois todeta sen, mitä bluesman silloin aikoinaan sanoi, kun sitä lohta maistoi "Ois tähän voinu vähän nagaakin laittaa"! ;D
Silloin se poltteli niin pirusti! :)

Tosta toreesta vois vaikka tehdä maustevoita ja nykästä possunleikkeen päälle... :P

Lihamestari

Tänä yönä jää Naga, Aji Cristal ja Turbo Pube partsille! :-\

Saankohan mä unta ollenkaan! ;D

RySky

Lämpimältä vaikuttaa ainakin Riksun kupeessa, mutta kun uisteluhommia ajatellen kurkkailtiin poikain kanssa sääennusteita, niin jenkit lupasivat räntää vapuksi ja vielä toukokuussa lumisadetta.. :/

Mutta pirukos näistä tietää, amerikkalaiset ainakaan.. :)

Lihamestari

Jenkithän tietää tunnetusti kaiken kaiikesta! ;)

En kerenny aamulla katsoa mittaria, mutta nopeasti vilkaisin kasveja. Kunnossa näyttäisivät olevan :)
Partsin ovi on jatkossakin koko ajan auki, niin lämmöt ei taida tippua juurikaan alle 15 asteen...

coco

Täällä keski-suomessa oli tossa viiden jälkee aamulla viel puol astetta pakkasen puolella! Ite en vielä uskaltanu siirtää ulos.. mut onhan etelässä aina lämpimämpää..  ;D