heinäkuu 07, 2024, 17:55:35 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


MrFrost 2011 YABB

Aloittaja MrFrost, joulukuu 03, 2010, 23:29:15 ip

« edellinen - seuraava »

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - elokuu 29, 2011, 21:55:00 ip
Se on aika Räyhäkästä shittiä.

Unohdin txtata eilen, voisin periaatteessa to-pe-akselilla tuoda heittämään pari Rocotoa. Ootkos miten himpessä?


Kaipa mää oon kotosalla, ellei sit olla synnytyslaitoksella.... Ei oo sen kummempia suunnitelmia.... Torstai-iltana on treenit, mut taidat liikkua päiväsaikaan enemmän näillä huudseilla...

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Ryhis

Torstaina varmaan sitten. Pistelen txtaria huomenna!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

MrFrost

Hittolainen.

Yritin haulla etsiä, että millaiset kytkennät ja mihin tuossa peruskasvikuivurissa (ei lämpötilansäätöä) pitäs se termostaatti kytkeä....

Jonkun päiväkirjassa oli siitä juttua, Tee-Se-Itse puolelta löysin yhden ketjun, muttei ollut tarkempia kuvaohjeita.

Tosiaan, pitäs tuunata tuo sellaseks, ettei lämmöt nouse yli 50 asteen, takuut ollut jo aikoja ummessa, eli sen puoleen ei ole ongelmaa.

Jos joku muistais kenen DIY proggis se oli ja heittäs linkin oikeaan threadiin ja mielellään oikealle sivulle.

Tuli käytyä Bluesfarmilla, Herpiili paremman puoliskonsa kanssa ja ilmeisesti PP tyttärensä kanssa oli myös alkuillasta paikalla.

Saapa nähdä millaiset ROFfit on huomenna. Savustetut chililohet olivat erinomaisia, kiitos taas kerran :)

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Whili


Saigon

JyriT:n idea tuo taisi alunperin olla, tai hänen kuvastaan minä kopioin tuon oman termostaattiini kytkennät.

Tarvitset siis PartCo:sta termostaatti-rakennussarjan, nupin potentiometrille, sekä 12V >50mA jännitelähteen. Tuon termostaatin kolvaaminen oli helppo juttu, mutta teholähde pitää osata itse suunnitella. Ja tässä kannattaa olla tarkkana koska puuhataan verkkosähköllä, minkä takia minäkään en kirjoitellut päiväkirjaani kaikkien nähtäville suoraa osalistaa tuolle. Onhan tuossa mahdollisuus käyttää jotain valmista kännykänlaturia oikeilla arvoilla, niin ei tarvitse itse alkaa suunnittelemaan. Oman jännitelähteeni rakensin tätä kaaviota mukaillen, mutta 12V:iin skaalattuna.

Osat kytketään niin, että termosaatin rele katkoo kuivurin lämpövastuksen nollajohtoa, jolloin tuuletin pyörii kokoajan, mutta vastus on päällä vain lämpötilan laskiessa. Termostaatin jännitelähde saa aina virtaa kun se asennetaan rinnan tuulettimen kelan kanssa. Pitäisi näkyä tuossa päiväkirjastani löytyvässä kuvassa.
Kasvatuspäiväkirjat: Saigonin chilit 2012, Saigonin chilit 2011

sorrii

Mä ostin joku aika sitten Honkkarista Prego-merkkisen 34,90€. Siinä on vakiona lämmönsäätönuppi; asteikko muistaakseni 35 - 70astetta ..
Muuten aikalailla samannäköinen laite, kuin OBH.

Kokeilin heti ekana iltana -oikeestaan seuraavana- tehdä jerkyä. Eli marinoin lihat yön yli ja sitten kuivumaan.
Asetin "termostatin" 40 asteeseen ja laitoin sisälle digitaalisen lmpömittarin anturin.
Lämpö nousi tosi hitaasti, joten nostin sen sitten 50 asteeseen. Siitähän se nousi puolessa tunnissa jo lähelle, mutta malttamattomana nostin kokeeksi 60 asteeseen;
Sittenhän lämpö oli äkkiä 55 astetta, joten laskin taas .... jne... jne ...

No lyhyesti: Mun kokemus oli, että lämpö nousee tuotteen kuivuessa pikkuhiljaa, ja menee lopulta reilusti ylikin sen asetetun lämmön:
Lopussa kun lihat alkoi olla kuivia (n. 5t.) näytti mittari 60 vaikka "termostaatti" oli 50 asteessa....

Tässä "hienommassa" halpiksessa siis ei -tietenkään- ole oikeeta termostaattia, vaan joku tehonsäätö vain vastukselle. Siinähän toki olisi oiva aihio ja valmiita kykentöjä DIY-termoksellekin.
Saaspas nähdä josko joskus tutkisi tuon tarkemmin. Halpislaitteissa kyllä kannattaa katsella vähän aikaa takuulaput tallessa kestääkö edes paria kuukautta!
Mä oon meinaan tässä vuosien aikana vaihtanut takuusta yli puolet ostamistani halpisvehkeistä: Princes-vedenkeitin, OBH-Chili-mikrouuni, bilteman ja clas ohlsonin ajastimia useita; led-taskulamppuja, bilteman sääasema, Jebao-vesipumppu (1000l/h), WD-Black -kiintolevy, LG-DVD-RW-asema, HTC-puhelin ..... En jaksa edes luetella!!!
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

MrFrost

Jeps....

Takuulla ei ole enää väliä, kun tuo on jo kolmisen vuotta wanha kuivuri, joten ihan sama :)

Pitäs vaan saada aikaseks tuon termarin hommaaminen ja purkaa + tutkailla sitä sisustaa.

Saigon, jos viitsit, niin laita mulle kytkikset ja jos on tarkempia kuvia, niin vaikka meilitse, se on mun nimimerkki miukumauku blackmetal.fi
Itsellä on tosiaan pitkä kokemus elektroniikan ja sähkölaitteiden (monitorit, tietokoneet, plasmatelkkarit, printterit, verkkotuotteet) korjaamisesta ihan komponenttitasolla, pää vaan ei toimi tarpeeksi hyvin, että alkaisin itse sitä teholähdettä suunnittelemaan.
Kolvi kyllä pysyy kädessä ja reikälevylle rakentaminenkin on tuttua (tosin edellisestä kerrasta on parikymmentä vuotta :D )

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

MrFrost

Kausi 2012 aloitettu.

Laitoin ZenGrowin pörisemään, Basilikaa ja Rosmariiniä, sit noiden ohessa muutama koristekasvi ja pari syötävääkin...

Chilejä pääsi seuraavat lajikkeet, josko talven aikana jotain pientä satoakin saisi:

Bolivian Rainbow c.annuum
Omnicolor c.baccatum
SD Habanero c.chinense
Cili Goronong c.chinense

Valaisimet ei vielä ole käytössä, tosin on tuossa 400w natikkakin melkein vieressä....

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

MrFrost

Zenin idätyksissä ei mitään uutta yllättävää...

Basilika-niminen rikkaruoho iti muutamassa päivässä, ekana chileistä sirkoille nousi Cili Goronong ja Blovian Rainbow perässä. Viikko meni noilla kahdella...
SD-haba, Omnicolor ja rosmariini ei ole vielä esittänyt itämisen merkkejä.

Kohta varmaan pitäs lähtee synnytyslaitokselle... Kunhan rouvalta tulee käsky lähteä kuskiksi ja syntipukiksi :D

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

MrFrost

Potra poika "Elvis Hannu Aaron" (työnimi oli AkuLiina, oikea nimi julkistetaan sitten jossain välissä)

12.9. klo 21.05
Speksit ulkomuistista 3380g ja 49cm



-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

bluesman

 Onnittelut Elviksestä! Rouvan chilinsyönti selvästi vauhditti hommaa.

PP


Hubert


MegaRatt44

Onnea! Opetat pojan sitten syömään chiliä tai taitaa se jo olla veressä! ;)
Kauden 2012 päiväkirja alotteilla:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11388.0

Mape

Onnea tältäkin suunnalta :)
---

Minbaari

Onnea myös täältä! Ei muuta kuin Ajia puuroon.  :)
#816

MrFrost

Kiitos

Isosisko diggaa chileistä, toinen siis... Toinen rakastaa championia, mut ei muita....

Kyllä mun isyyspakkauksen "vauvan ja lapsen keittokirja" tjsp sisälsi chilikanasoseen ohjeen.... Chilin tilalla kyllä tyyliin pari teelusikallista paprikajauhetta, ei ihan vielä tossa iässä viitti nagaa laittaa sekaan :D

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Azukki


Toni.A

Kovin paljon Onnea, myös Sushrajalta!

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Lihamestari

Onnea isälle painikaverista! :)
Kai sillä on jo siirtokuvana Hiltin merkki hihassa! :D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn