tammikuu 10, 2025, 12:08:09 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

W2011

Aloittaja wille, joulukuu 04, 2010, 21:01:19 ip

« edellinen - seuraava »

wille

Tjaa'a, enpä osaa hintaa sanoa. Olen aina välillä korjannut noita pois "kuleksimasta". Tuli takavuosina työskenneltyä noiden parissa.
Koitin Googlaillakkin noita, mutta eipä sieltä mitään vaivatta löytynyt..
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

wille

Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

InkRose

Noi voi ny... leveile siinä sitten prkl... ;D

Mulla tossa pari viikkoa sitten oli nuppuja kasapäin, mutta olisko päässy kuivahtaa vai tuliko vaan niin pitkä pilvinen jakso että kuivatti pois ne. Parissa jo vähän calyx-hampaiden välistä pilkotti terälehteäkin. Sen koommin ei ole näkynynnä. Vaan eipä tuolla niin kiire lie. En kyllä tiedä mitä ihmettä ton kanssa teen sitten kun se saa maitopurkin täytettyä. Nyt alkaa jo olla sellainen 30-35 cm pallo tossa purkin nokassa, mutta jos 7cm kanttiinsa taimikiposta voi mitään päätellä niin ei ole vielä puoleksikaan juurien hallussa toi tölkki. Hyvin kyllä versoo, haaroo ja pehkoutuu.

wille

Lainaus käyttäjältä: InkRose - toukokuu 28, 2011, 10:58:52 ap
Noi voi ny... leveile siinä sitten prkl... ;D

Sen teen.  ;D

Lainaus käyttäjältä: InkRose - toukokuu 28, 2011, 10:58:52 ap
Mulla tossa pari viikkoa sitten oli nuppuja kasapäin, mutta olisko päässy kuivahtaa vai tuliko vaan niin pitkä pilvinen jakso että kuivatti pois ne. Parissa jo vähän calyx-hampaiden välistä pilkotti terälehteäkin. Sen koommin ei ole näkynynnä. Vaan eipä tuolla niin kiire lie. En kyllä tiedä mitä ihmettä ton kanssa teen sitten kun se saa maitopurkin täytettyä. Nyt alkaa jo olla sellainen 30-35 cm pallo tossa purkin nokassa, mutta jos 7cm kanttiinsa taimikiposta voi mitään päätellä niin ei ole vielä puoleksikaan juurien hallussa toi tölkki. Hyvin kyllä versoo, haaroo ja pehkoutuu.

Emmää ymmärrä ton lancen sielunelämää. Toi mun yksilö ei ole saanut keinovaloa pariin vuoteen rahtuakaan, silti se satoaa ihan miten huvittaa. Aurinkoinen viikko keskellä talvea riittää sille. Ja juoppo se on. Näin kesän kynnyksellä toi hörii sellasen 1,5l/viikko. Kasvihuoneessa toi ei ihmeellistä olisi, mutta että sisäkasvatuksessa!? Välillä se kellastuttaa jätesäkillisen lehtiä ja pudottaa ne pois ja ei muuta kun tuplamäärä uutta tilalle...  ::) Roskaa ihan helvetisti. Ja valtaa tilaa.

Kaikkein parhaiten se tuntuu viihtyvän kun antaa sen olla rauhassa. Kattoo vaan millon lehdet roikkuu pitkin oksia ja antaa taas sen viikottaisen vesilastin. Outo kasvi, joka tuntuu selviytyvän melko kehnoissakin oloissa.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

InkRose

Itse asiassa muuten, muistinkin väärin. Se tosiaan rupes puskemaan nuppua kun oli reilu viikko pilvistä. Nytkin se on ikkunan nurkassa niin että saa aurinkoa vaan puolille päivin, mutta ehkä se pitäs siirtää vielä vähän syrjempään. Rocotot Grande/Riesen ja Red Peruvian viihtyvät työpöydällä kun kaihtimet on 2/3 kiinni niin että tulee vain sellaisia ehkä sentin raitoja aurinkoa lehdille. RRP:ssä jo puoli tusinaa raakiletta ja näyttäisi alustavasti siltä että tarttuvat jopa kiinni. Grandekin oli huomaamattani ehtinyt kukkimaan, hienot suht syvän violetit kukat siinä.

Ryhis

Hellurei ja onnittelut marjoista!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

wille

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 28, 2011, 11:53:24 ap
Hellurei ja onnittelut marjoista!

Danke! Vielä kun noille pimpuloille keksisi jotain käyttöäkin...  ::)

Lainaus käyttäjältä: InkRose - toukokuu 28, 2011, 11:30:15 ap
Itse asiassa muuten, muistinkin väärin. Se tosiaan rupes puskemaan nuppua kun oli reilu viikko pilvistä. Nytkin se on ikkunan nurkassa niin että saa aurinkoa vaan puolille päivin, mutta ehkä se pitäs siirtää vielä vähän syrjempään. Rocotot Grande/Riesen ja Red Peruvian viihtyvät työpöydällä kun kaihtimet on 2/3 kiinni niin että tulee vain sellaisia ehkä sentin raitoja aurinkoa lehdille. RRP:ssä jo puoli tusinaa raakiletta ja näyttäisi alustavasti siltä että tarttuvat jopa kiinni. Grandekin oli huomaamattani ehtinyt kukkimaan, hienot suht syvän violetit kukat siinä.

Yhtälö ei vaan ole noin yksinkertainen lanceolatumin kanssa. Se perkele kun satoaa vaikka täydessä paahteessakin.
Eikä tulla toisten päiväkirjaan elvistelemään Rocotoilla!  ;D Mulla vasta yksi kukka auki ylivuotisessa Rocoto De San Isidrossa. En vaan osaa.

Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

coco

Säästä minulle muutamat marjat nii piipahdan hakemassa kun käyn siellä kulmilla!  ;)

wille

Lainaus käyttäjältä: coco - toukokuu 28, 2011, 22:30:49 ip
Säästä minulle muutamat marjat nii piipahdan hakemassa kun käyn siellä kulmilla!  ;)

Noita mollukoita roikkuu tuolla varmaan 30 ja jokaisessa kun on sen 15-20 siementä, niin eiköhän sulle pari siementä liikene.  ;)
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

wille

toukokuu 29, 2011, 16:17:06 ip #129 Viimeisin muokkaus: toukokuu 29, 2011, 16:38:26 ip käyttäjältä wille

Aji Cristal c.baccatum

Jalapeño, Hercules c.annuum

Habanero, Sebaco c.chinense

PI 260567 c.baccatum

Tomaatti Ostettu Viherpeukaloilta. Tänä vuonna ei omia tomaatteja idätelty.

Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Mape

Näyttäis olevan paljon syötävää mitä popsia samalla kun kastelee kasvit :D
---

wille

Lainaus käyttäjältä: Mape - toukokuu 29, 2011, 22:45:41 ip
Näyttäis olevan paljon syötävää mitä popsia samalla kun kastelee kasvit :D

Joo, tuuppas pistäytymään lähipäivinä!
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Mape

No torstai aamu-päivällä?
---

wille

Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

wille

Kirvoja bongattu kasvihuoneessa. May the battle begin!

Parinkymmenen metrin päässä on omenapuun alku, joka oli aivan kirvojen peitossa. Pahimmat keskittymät kasvarilla saivat provado-sumua niskaan. Kaikki kasvit käsitelty kauttaaltaan Neem-öljyllä.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Mape

---

wille

Kiitoksia Mapelle visiitistä! Joka vuonna on kasvarilla ollut jonkunmoinen kookas seitintekijä. Tänä vuonna se on vihreä.

Kaverin torso on noin 1½cm pitkä. Hyvin se maastoutuu tonne chilin lehtihankoihin.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Minbaari

Jos sulta löytyy enemmänkin noita tuon "hyvän"tyyppisen seitin kutojia, niin voit kiikuttaa niitä meitin parvekkeelle. Meilläpäin ei näy muita kuin noita punkin penteleitä..   :)

wille

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - kesäkuu 03, 2011, 00:46:10 ap
Jos sulta löytyy enemmänkin noita tuon "hyvän"tyyppisen seitin kutojia, niin voit kiikuttaa niitä meitin parvekkeelle. Meilläpäin ei näy muita kuin noita punkin penteleitä..   :)

Heh, toissapäivänä kiikutin lippa vinossa ja naama virneessä leppäkerttuja tonne kasvariin, kun niitä tuossa aidalla juoksenteli toistakymmentä. Touhu noiden leppisten keskuudessa näytti vähän siltä, että kohta on toukkia tuolla kasvihuoneessa.  ;)
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Maz

Aikasemmat ötökkä arvailuni ovat olleet aivan perseestä, mutta kokeilaan vielä kerran. Kyseessä saattaa ehkä jopa luultavasti olla viherhämähäkki (micromma virescens), ei virittele verkkoja vaan juoksee saaliinsa kiinni. Joku paremmin tietävä korjatkoon jos olen taas väärässä. ;)