tammikuu 10, 2025, 18:55:27 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Hazzen ensimmäinen kausi

Aloittaja Hazze, tammikuu 18, 2011, 23:44:11 ip

« edellinen - seuraava »

omarosa

Hienolta näyttää ensimmäisen kauden meininki. :o ;D
Kasvua tulee liikaakin, jos natikan (ainoan oikean kasvivalaisimen) hommaat.
Tänään lisäsin omiin hyroihini 50litraa vettä , noista suurin osa on tiloissa joissa ilmastoinnin poisto venttiili.
Suosittelen ostamaan huonetilan lämpömittarin joka mittaa myös sisäilman suhteellisen kosteuden.
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

Hazze

Lainaus käyttäjältä: omarosa - maaliskuu 02, 2011, 21:01:22 ip
Tänään lisäsin omiin hyroihini 50litraa vettä , noista suurin osa on tiloissa joissa ilmastoinnin poisto venttiili.
Suosittelen ostamaan huonetilan lämpömittarin joka mittaa myös sisäilman suhteellisen kosteuden.

Mitä tuolla kostausmittarilla tekisin?
Ikkunat saa auki jos hiki alkaa virtaamaan selkää pitkin ja kostautta saa pois samalla tapaa. On mulla tuossa ilmastointilaite ja sillä saa vettä pois ilmasta 40l/vrk suoraan pihalle jos ei muu auta.
Vielä ei rappingit tippuile katosta niin kosteutta ei siis voi olla liikaa  ;D

Vuorokauttakaan päässyt eteenpäin kun taas oli pakko ostaa chileille jotain, pari 2x36W valaisinta tarttui mukaan Bauhaussista ja Biltemasta pari paineruiskua, kiitos täällä annettujen vinkkien.
Ämpäreissä vesi valmiina, huomenna alkaa kemikaaleilla läträys ja viikonlopun aikana jos sais taimet jaettua purkkeihin.

Tässä illalla tuli näpräiltyä bubblerien jakotukki valmiiksi, 32 lähtöä näin alkuun.

CyberDog

Semmonen pikku vinkki että kannattaa laittaa jonkin sortin säätimet noihin ilmaletkuihin. Muuten voi käydä niin että jää jotkut pöntöt kokonaan ilman ilmaa.

habanero

Tuo gro+micro+mato on mielenkiintoinen yhdistelmä. Yleensähän tuo yhdistelmä on gro+micro+bloom tai micro+mato. Minulla on käytössä molemmat yhdistelmät ja kukituksen aikaan lisänä topmax. Satoisuudessa en ole huomannut eroa.
Chiliyhdistys #011

Hazze

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - maaliskuu 04, 2011, 00:50:36 ap
Semmonen pikku vinkki että kannattaa laittaa jonkin sortin säätimet noihin ilmaletkuihin. Muuten voi käydä niin että jää jotkut pöntöt kokonaan ilman ilmaa.

Juu niinhän se ilma tekee että pakenee helpointa tietä ulos tuommoisesta, jos katsot muutaman viestin taaksepäin niin näet että tuon Seran ilmakivisarjan mukana tuli yksi säätöruuvi joka asennetaan letkun väliin ja lisäksi ostin siihen toiseen letkupariin ruuvipuristimia.

Lainaus käyttäjältä: habanero - maaliskuu 04, 2011, 03:28:42 ap
Tuo gro+micro+mato on mielenkiintoinen yhdistelmä. Yleensähän tuo yhdistelmä on gro+micro+bloom tai micro+mato. Minulla on käytössä molemmat yhdistelmät ja kukituksen aikaan lisänä topmax. Satoisuudessa en ole huomannut eroa.

Gro, Micro, Bloom on GHEn Flora-setin yhdistelmä ja semmosen ostin kun en tiennyt muutakaan millä alkuun uskaltais lähteä.
Jotenkin vaan tuli korvattua tuo Bloom Mato purkilla sen kummempia miettimättä.
Onko tuo Gro,Micro ja Mato paha yhdistelmä?

CyberDog

Lainaus käyttäjältä: Hazze - maaliskuu 04, 2011, 08:47:00 ap
Lainaus käyttäjältä: CyberDog - maaliskuu 04, 2011, 00:50:36 ap

Juu niinhän se ilma tekee että pakenee helpointa tietä ulos tuommoisesta, jos katsot muutaman viestin taaksepäin niin näet että tuon Seran ilmakivisarjan mukana tuli yksi säätöruuvi joka asennetaan letkun väliin ja lisäksi ostin siihen toiseen letkupariin ruuvipuristimia.

Sori mun moka. Kiireessä komentoin enkä tajunnut katsoa ketjua taaksepäin kun on jäänyt viestejä lukematta välissä.

chilimaisteri

Ohhoh. Hyvinhän toi mopo itellä on hanskassa pysyny, kun vertaa. Varsin komea määrä bubblereita.
Veikkaanpa että voi olla vaan aika ilkee saada säätöihin niin että jokasesta tulee tasaisesti. Jos olen oikein ymmärtänyt niin säätö muuttuu aina kun jostain pöntöstä vesi vähenee enemmän kuin muista. Omakohtasia kokemuksia ei ole, mutta näin olen ymmärtänyt väärässäkin voin olla.
Mutta todella hyvältä näyttää :).

Hazze

Näin ne nyt asettuin kunnes pitää vaihtaa koon mukaan pituusjärjestykseen  :P

En mä tuota jakotukkia noin jättänyt kuin tuolla aikaisemmassa kuvassa oli vaan tein 4 ryhmät ja vein jakopalat ryhmän lähelle, siten meni vähemmän tuota letkua = vähemmän letkuhässäkkää.
Ei noissa purkeissa ole korkeutta niin ei se säätäminen hankalaa ollut. Ei kait sitä pakko ole pistää joka ämpäriin maksimi kuplintaa, kunhan vesi kiertää niin se riittää varsinki kun kompura pauhaa 24/7. Kompurassa löytyy potkua 3600l/h ja tehoa jää varmaan reserviinkin.

mohla

Lainaus käyttäjältä: Hazze - maaliskuu 01, 2011, 20:59:45 ip
Pitää kyl rajoittaa pumpun käyttöä ettei ihan 24/7 huuda, on se tuossa senverran kova ääni.
Joku äänenvaimennin pitää kehittää tulopuolelle tai hukuttaa koko pumppu vaahtomuovin sisään.

...

Lainaus käyttäjältä: Hazze - maaliskuu 05, 2011, 11:05:50 ap
Ei kait sitä pakko ole pistää joka ämpäriin maksimi kuplintaa, kunhan vesi kiertää niin se riittää varsinki kun kompura pauhaa 24/7. Kompurassa löytyy potkua 3600l/h ja tehoa jää varmaan reserviinkin.

Juuri tälläisiin mielenmuutoksiin meillä tulisi vaimon suunnalta hyvin sarkastista kommentointia. Niin se mieli perustelee itselleen, mikä on parasta kuitenkin eli tässä tapauksessa 24/7 pörinää. Uljasta puuhaa! ;D

Mikä tuo kompura muuten oikein on? Speksejä, spekseja ja nimenomaan tyyppi sekä desibelit... =) Meinasin nimittäin itsekin ehkä myöhemmin keväällä moiseen satsata...

Hazze

Heheh juu näin se menee, mieli muuttuu tuuliviirin lailla aina välillä. Ensireaktio oli tuota kompuraa testatessa että pakko saada se hiljaisemmaksi tai käyttöä pitää rajoittaa enkä keksinyt muuta konstia äkkiseltään, kun pistää sen alle huopamaton palat, itse koneeseen sen jalkojen kulmiin pultit, prikat ja mutterin (älkää kysykö miksi), sekä äänenvaimentimeksi solukumiputkieristettä pätkän. Ei se äänetön ole mut nyt ei tarvii ajastimella rajoittaa käyttöä.
Pumppu on Hailean ACO-318 ja tuossa perässä mistä se ottaa ilman sisään ei sen kannen alla ole muuta kuin karkea suodatin 
http://www.hailea.com/e-hailea/product3/ACO-318.htm

solari

Hienon näköstä on kyllä!!:D Itse odottelen vielä fataliista siemeniä (8päivää sitten tilanneena) yhden ikean pöyälampun, 50W esl:n, multapussin ja ruukkujen kans ._.

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: solari - maaliskuu 05, 2011, 14:18:08 ip
Hienon näköstä on kyllä!!:D Itse odottelen vielä fataliista siemeniä (8päivää sitten tilanneena) yhden ikean pöyälampun, 50W esl:n, multapussin ja ruukkujen kans ._.

Jos kyseessä on Ikean Tertial valaisin, niin siihen kannattaa patentoida jotenkin ilman pois pääsyä sieltä lampun juuresta.

Yhdessä päiväkirjaketjussa oli puhetta, että parikin tehokkaampaa esliä kosahtanut, syy ei välttämättä ole lampun, mutta silti tekee hyvää päästä osa lämmöstä haihtumaan ylöspäin raoista.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

PP

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - maaliskuu 05, 2011, 18:47:19 ip
Lainaus käyttäjältä: solari - maaliskuu 05, 2011, 14:18:08 ip

Jos kyseessä on Ikean Tertial valaisin, niin siihen kannattaa patentoida jotenkin ilman pois pääsyä sieltä lampun juuresta.

Yhdessä päiväkirjaketjussa oli puhetta, että parikin tehokkaampaa esliä kosahtanut, syy ei välttämättä ole lampun, mutta silti tekee hyvää päästä osa lämmöstä haihtumaan ylöspäin raoista.

-T

Tai sitten iso tuuletin puhkumaan kasveja ja lamppuja päin. Minulla on nyt toiminut 50 W lamput hyvin, kun tuuletus pelaa sivulta päin.

Hazze

maaliskuu 08, 2011, 18:57:21 ip #73 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 08, 2011, 22:06:26 ip käyttäjältä Hazze
Posti toi taas tilauksen, pari ilmakivisarjaa lisää ja säätöpuristimia.

Tuolta noita tilkkeitä tilatessa sattui silmään huokea pH mittari
http://petsfriends.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8

Taimirintamalla Turbo Pube pukkas ekat nuput.

Hazze

maaliskuu 10, 2011, 18:31:57 ip #74 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 10, 2011, 19:12:22 ip käyttäjältä Hazze

Ajattelin että nyt kun kasveihin koosta riippumatta alkaa pukkaamaan nuppuja aloitan Flora Bloomin käytön.
Tuolla taimivaiheessa käytin Micro,Mato ja Gron ppm 450-550/EC 0,9-1,1 eli
Gro 15ml/ Micro 10ml/ Mato 10ml/12l:ssa vettä taimi vaiheessa eli hieman alle ohjeen, nyt kun taimet olleet suurin osa yksin omissa bubblereissa lisäsin Bloomia 5ml/6l niihin astioihin joissa kasveissa on alkaneet pukkaa nuppuja.

Jos ravinteissa on seuraavat NPK sarjat
Micro    5-0-1
Mato    1-2-5
Gro      3-1-7
Bloom   0-5-4

nämä 4 aineen kun laskee NPK suhteen 9-8-17, millähän ravinteella vois korvata nämä 4 eri purkkia?
Pelkkä Micro,Mato yhdistettä suositellaan aika monesti ja niissä NPK olis 6-2-6 ja monesti olen huomannut myös suositeltavan Puutarhan Kesä ravinnetta ja siinä on NPK suhde 13-7-20

Vähemmästäkin menee aloittelijan pää sekaisin. En tosin ole maksimoimassa tuottoa niin sama se kait on millä menee kunhan kasvit ei kuole. Mistä tulikin mieleen että mistähän tämä Aji Cristalin lehtien muoto johtuu?

InkRose

En tiedä mikä noita vetää mutkalle, itselläni ihan samaa ilmiötä juuri Aji Cristalissa, tuollaista kippuraa ja käppyrää, kun taas Amarillo vieressä näyttää ihan normaalilta. Ei ole ainakaan omallani mitään haittaa ollut, alkoi nyt kukkia ihan innolla kun sai oman 23W ESLin ja toipui viimeisestä latvomisesta.

Hazze

Yksi juurtumassa olevista latvoista päätti alkaa kukkimaan  :o

Coofdrad

Hyvin keulii mopo  ;D Todella ammattimaisen oloista puuhaa, kiva katsella  :P
Kasvit on terveen näkoisiä ja näyttävät viihtyvän hyvin. Olikos sulla jokin paikka kesällä missä kasvatat noita?

Aika jännä juttu tuo kukkimaan alkanut latva  :o

Hazze

Lainaus käyttäjältä: Coofdrad - maaliskuu 14, 2011, 00:38:47 ap
Hyvin keulii mopo  ;D Todella ammattimaisen oloista puuhaa, kiva katsella  :P
Kasvit on terveen näkoisiä ja näyttävät viihtyvän hyvin. Olikos sulla jokin paikka kesällä missä kasvatat noita?

Aika jännä juttu tuo kukkimaan alkanut latva  :o

Kyllä noista osasta pitää luopua ja jakaa niitä kavereille.
Ajatuksena ollut pistää kasvit turpeeseen ja ihan vaan tuohon omalle pihalle talon seinustalle ja aidaksi niinkuin joku oli tehnyt.
Huono idea?

Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 14, 2011, 06:05:33 ap
Tsekaa tästä taulukko. Oon itse tämän mukaan lätrännyt ja hyvin toimii ainakin taimivaiheessa. Kasvarissa mulla on muut lannoitteet.
http://www.eurohydro.com/publications/publications/APPLICATION%20CHARTS/GB/CHART-FLORA-SERIES-GB.pdf

Olen tainnut mennä hieman miedommilla liemillä kuin nuo ohjeet on ja tosiaan tuo kipristely on vain kahdessa Aji Cristallissa ei muissa lajeissa.

Tässä taas päivitettyä kuvaa kasveista.

Tässä yhdistykseltä tulleista siemenistä itäneitä taimia.

Pistokkaita ja yhdistyksen siemenistä itäneitä taimia.

Pari taimea vielä ensimmäisissä laatikossa basilikan ja ruohosipulin seassa.