tammikuu 10, 2025, 11:37:01 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Henkinen kansalaisuutesi?

Aloittaja Aji Inferno, maaliskuu 24, 2011, 21:26:46 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

maaliskuu 24, 2011, 21:26:46 ip Viimeisin muokkaus: maaliskuu 24, 2011, 21:31:50 ip käyttäjältä Aji Inferno
Tunnustuksia!  8)

Kadotus

Aji Inferno, mies jota vihaa ja rakastaa samanaikaisesti. Kunpa joskus näkisin mielesi sisälle, ehkä ymmärtäisin itseänikin hieman paremmin.

Ja aiheeseen: Olen suomalainen.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Kadotus - maaliskuu 24, 2011, 21:56:40 ip
Aji Inferno, mies jota vihaa ja rakastaa samanaikaisesti. Kunpa joskus näkisin mielesi sisälle, ehkä ymmärtäisin itseänikin hieman paremmin.

Ja aiheeseen: Olen suomalainen.

Ei tätä nagakummajaista kannata vihata eikä rakastaa.  8)  Kunhan tulee ajatuksia mieleen, nyt esim. pienpuolueiden vaalikeskustelusta. ;)  Ja tämän mielen sisällä asuu kauhun ja hulluuden visioita, jotka ajaisivat foorumilaiset kirkuvina pakkopaidoissa lähimpien kilttien valkotakkisetien hellään hoivaan - seuraani.  ;D

Aji Inferno

Selvennykseksi tähän kyselyyn: tunnen ihmisiä, joilla on koteja eri puolilla maailmaa. Heidän työnsä on täysin kansainvälistä, heidän perheensä ovat tottuneita elämään milloin missäkin. Syntymäpaikka on useimmille ellei kaikille heistä aina tietyllä tapaa erityinen paikka, mutta jos heiltä kysyy "mikä on henkinen kotimaasi sitten?", moni vastaa: "Australia", "Kiina", "USA", "Italia", ... jne jne. Moni on löytänyt muualta puolisonsa. Moni on elänyt toisessa maassa kauemmin kuin suomessa.

Esimerkki tällaisesta ihmisestä olisi vaikkapa Keke Rosberg. Suomi haluaa yhä omia hänet, mutta hän ei ole enää suomalainen. Vain syntynyt ja kasvanut suomessa. Hänen poikansa ei ole suomalainen enää siinäkään mielessä.

Ruotsissa, Tanskassa tai Norjassa asuva suomalaissyntyinen ihminen voi samaten tuntea olevansa enemmänkin pohjoismaalainen kuin suomalainen. Ja EU-Euroopassa, jossa voimme asua ja työskennellä aivan missä haluamme, moni kokee olevansa suomalaissyntyinen eurooppalainen. Aivan kuten USA:n lukuisten, moni tavoin hyvin erilaisten osavaltioiden asukkaat kokevat enimmäkseen olevansa yhdysvaltalaisia - eivät vaikka alaskalaisia.

Tuota voi kyllä miettiä; USA voisi aivan hyvin olla kuin Eurooppa, eli iso kasa pienempiä, riitaisia valtioita kulttuureineen ja kielineen. Jos Euroopan Yhdysvallat toteutuu, suomesta voi tulla yksi sen osavaltio. Kuten Alaska USA:lle, kenties. Siitä voi tykätä tai olla tykkäämättä, mutta aihe on minusta aina pienen pohtimisen arvoinen.  8)

Ryhis

Henkinen kotimaani on Espanja.

Minä en myöskään koe mitään "säväreitä" jos suomalainen on voittanut formuloissa. Lätkän maailmanmestaruusskaboissa kannatan Suomea, koska Espanja ei pelaa.

Aito ylpeyttä suomalaisuudesta saa tuntea, kun joku ulkomaalainen kehuu miten suomalaiset ovat ahkeria ja rehellisiä, tai miten kovin ne osaavat juoda viinaa!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

hessi

Suomen kansalaiseksi olen tähän elämään syntynyt, mutta....
henkinen kansalaisuuteni onkin sitten aivan toinen juttu  ::)
Suurimman osan tästä elämästäni olen kokenut kuuluvani johonkin muualle kuin suomeen,
entiset elämäni joihin uskon... ovatkin aivan jossain muualla kuin täällä kylmässä pohjolassa.
Eli mieli halajaa jonnekkin aivan muualle...

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: Janne - maaliskuu 25, 2011, 11:35:12 ap

"Minä en bussilla ajele. Minä olen minä."
- Frank elokuvassa Calamari Union

Eli olen toki suomalainen mutta se ei minusta määrittele identiteettiäni ainakaan kovin perusteellisesti. En saa kiksejä ventovieraan änkyttäjän formulamestaruuksista enkä tuiki tuntemattomien jääkiekkoilijoiden menestyksestä maailmalla. Enkä koe ylpeyttä siitä kun suomalainen kumisaapasfirma menestyy tekemällä kännyköitä miljoonille. ;)

En toki missään nimessä häpeäkään suomalaisuuttani.

Osuvasti sanottu!
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

linker

Henkinen kansalaisuuteni olisi, jos mahdollista,
rajoittunut omalle tontilleni. Julistaisin sen itsenäiseksi
alueeksi jos se olisi mahdollista.

linker

en henkilökohtaisesti olisi kovin otettu, jos olisin 100%:sti "suomalainen mies"  :o

Scotch Bonnet

En pidä kovinkaan paljoa suomesta. Jos tulisi sota menisin ulkomaille, en suomen puolesta vaarantaisi henkeäni. Rehellisesti sanottuna minulle mikään maa ei ole sen arvoinen että puollustaisin sitä. Tosin ainakin israeliin voisin jopa hyökätä.

TunturiTiger

Olen kaiken pahan alku, eli valkoihoinen suomalaien lihaa syövä heteromies.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - toukokuu 05, 2011, 19:06:03 ip

Hah! Höyhensarjalainen!

Minä olen valkoihoinen, suomalainen, lihaa syövä, kristitty heteromies!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 05, 2011, 21:57:18 ip

Hah! Höyhensarjalainen!

Pahus! Unohdin tuon. No lisäksi olen ylipainoinen ja en ole akateemisesti koulutettu. Revi siitä Räyhis!

LupeKani

Jannehan tuon tiivisti melkoisen hyvin. Oma identiteettini on osittain Suomalainen(Suomea kannustetaan kaikessa muussa paitsi Jalkapallossa joka Suomessa tunnetaan potkupallona) ja osittain sitten taas jonkin sortin maailmankansalainen. En ole perinteinen "lauantai-iltana sauna jonka jälkeen avaraluonto ja pimeässä huoneessa lähetyssaarnaaja-asento" Suomalainen vaan jotain osia siitä ja sitten taas paljon vähemmän rajoittunut kuin perinteisesti Suomalaiset ovat. Paha tähän on perustella mitään sen kummallisempia.

Neko

Hmh, taitaapa tuo omallakin kohtaa tuonne kaukoitään karata, jos nyt jonkinlaista analyysiä ruvetaan tekemään. Mitä ny kosteammissa illanvietoissa nuo perisuomalaiset piirteet puskee välillä pintaan. :p

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - toukokuu 05, 2011, 22:39:49 ip

Hah! Höyhensarjalainen!

Pahus! Unohdin tuon. No lisäksi olen ylipainoinen ja en ole akateemisesti koulutettu. Revi siitä Räyhis!

No hitto minäkin olen ylipainoinen enkä myöskään ole akateemisesti koulutettu! Lisäksi olen käynýt armeijan, eli olen sotahullu militantti mutta sen lisäksi olen hakenut vapautuksen rauhanajan palveluksesta, eli olen rauhanajan sivari eli viherpiipertäjähippi!

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 06, 2011, 09:28:04 ap

Hah! Höyhensarjalainen!

No hitto minäkin olen ylipainoinen enkä myöskään ole akateemisesti koulutettu! Lisäksi olen käynýt armeijan, eli olen sotahullu militantti mutta sen lisäksi olen hakenut vapautuksen rauhanajan palveluksesta, eli olen rauhanajan sivari eli viherpiipertäjähippi!

Damn! Alikersantti eli fasisti. Tohon hippiyteen mä en kyllä ala. Sä voitit.

Whili

toukokuu 06, 2011, 11:08:04 ap #17 Viimeisin muokkaus: toukokuu 07, 2011, 07:45:12 ap käyttäjältä Whili
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 06, 2011, 09:28:04 ap

Hah! Höyhensarjalainen!

...Ja alkoholisoitunut mahrottoman komea lonely rider...  8)

coco

Kyllä on hienoa syntyä suomeen ja olla suomalaista verta.

dl125

Höyhensaaret. Sinne olen kuulunut puolet elämästäni. Edes syöminen ei ole tärkeämpää.  ;D