tammikuu 25, 2025, 07:21:13 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Antin kasvatukset

Aloittaja Antti88, huhtikuu 29, 2011, 09:14:43 ap

« edellinen - seuraava »

Antti88

Pitääpä täälläkin kehua että cuskin lähettämät lancen pistot saapuivat tänään. :D olivat terveen näköisiä ja hyvät juuret.

Hybridi on alkanut tehdä podia. Annuumin näköisiä.

Kuvia sitten kun en ole töissä. :P

Quini

Lainaus käyttäjältä: Antti88 - toukokuu 18, 2011, 10:08:53 ap

Kyseessä on Duke Pequinin kukka. Ongelma on siinä, että kukat ei ole tuottaneet yhtään podia, eikä sen puoleen yhtään pölyäkään sinä aikana, mitä se on minulla ollut, eli hiukan toista vuotta. Planttu itsessään on viime keväänä oma istuttamani. Puutarhan kesää olen antanut harvakseltaan. Hiukan kismittää kun viime syksynä ja kesänä kukki komeasti ja tänäkin vuonna näyttäisi tulevan kukkia, vaan mitään ei kukista tule  :'(

Minulla sama homma... duke toista kesää. Kukkia on mutta saa nähdä tekeekö podeja. Viime vuonna ei tehnyt. Nooh hätäkö tässä... Ehkä joku vuosi menee.

Antti88

No niin, juhannus vietetty (yövuorossa), ja nyt on jopa hetki aikaa tehdä tännekin päivitystä =)

Nämä viimeisimmät helteet on tehnyt aika paljon hyvää chileille, ovat venyneet kokoa ja baccat ovat kukkimassa. Ensimmäisenä urakan aloitti champion/starfish, jonka jälkeen vahingossa hoksasin amarillon ja tänä aamuna näyttäisi lemon droppikin aloittavan kukintaa. Molemmat chinenset ovat myös availleet kukkia, mutta ovat sitten vielä tippuneet. Rocotoista ei ole vielä edes nuppuja luvassa, tuskin ehtineet tälle kesälle.

Sitten niitä kuvia:

Ensimmäinen Baccan kukka, champion/starfish.

Sama puska reilua viikkoa myöhemmin :D Pituuttakin alkaa olla toista metriä.

Aji Amarillo yltää lattialla minua rintaan. En viitsinyt ottaa kuvaa kukasta, kun on sen verran hankalassa paikassa planttu, ja pitäisi tukikeppi iskeä multaan kun on sen verran kallellaan kasvi.

Brown Rocoto, leveyttä 75 senttiä, mutta melko harvalehtinen on tuo haara. Saattaa tulla komea puska :)

RPR, hiukan lyhyempi kuin tuo toinen.. Tosin oli tällä paljon huonommat lähtökohdatkin keväällä..

Mutta on siinä komeat isot lehdet  :P

Näitäkin tulee :) Hybridin podeja. Voi pian olla toistakymmentä koko kasvissa ja lisää näyttäisi tulevan.

Apachessa on paljon podin alkuja. Olisiko kolmisenkymmentä.

Kuhmosta tuotuja habaneroja.. Ihmeellinen kasvi, kun on sisätiloissa ja ei kovin iso, mutta tänä kesänä on tuottanut jo sellaisen kolmisenkymmentä peukalonpään kokoista podia. Tosi hyvänmakuisia ja ainakin tarpeeksi tulisia mulle  8)

Lopuksi kai voisi mainita, että Dukesta ei ole vieläkään podin hajuakaan. On todellakin ranttu kasvi. No, jos sitä sitten joku kesä saisi siitäkin jotain maisteltavaa.

Antti88

Hoppista, unohtui ihan kokonaan edellisestä viestistä  :-[

Pistokkaana saadut Lancet kasvavat  8) En ole vielä raskinut heitä viedä parvekkeelle paahteeseen, tulisi itku jos kuihtuisivat sinne  :'(

saulir

Lainaus käyttäjältä: Antti88 - heinäkuu 01, 2011, 10:54:35 ap
Hoppista, unohtui ihan kokonaan edellisestä viestistä  :-[

Pistokkaana saadut Lancet kasvavat  8) En ole vielä raskinut heitä viedä parvekkeelle paahteeseen, tulisi itku jos kuihtuisivat sinne  :'(

Nämä ei kyllä näytä lanceolatumilta... lancessa on täysin erinäköiset lehdet kuin muissa chileissä.
Ovat pitkulaisia.

Linkkiä kuvaan: http://www.saunalahti.fi/~thietavu/Chili/Wild/Lan_76661628.jpg

coco

Vaikuttais siltä että et oo lancea saannu pistokkaina vaa täysin muuta lajia..

Antti88

No perhana. Mitähän mahtaa olla.  ???

InkRose

Vähän on minusta Chinensen näköä lehdissä.

coco

Oon samaa mieltä.. joku haba lajike vois olla aika lähellä.

Antti88

No perhana. Eipä sille voi mitään. Pitää seurata mitä tuosta tulee. 

InkRose

Kukista sitten aikanaan varmistuu aika luotettavasti laji, ja hedelmistä sitten lajike tarkemmin.

wc veera

Haista Aji cristaleita niissä haisee Kissan virtsan tuoksu-haju miten sanoo sen...  ::)

InkRose

Niinno, se lienee makuasia. Minusta se ei kissan virtsaa muistuta oikein ollenkaan, vaikka pieni pistävyys siinä kyllä on.

Antti88

Noniin, nyt on tämän talouden kamerakännykkäkuvat ohitettu, tilasin Nikonin zoom-pokkarin viikolla. Tässä näitä koekuvia parin päivän takaa. On vaan hankala käyttää, kun pöytäkone ei tunnista korttia lukijasta eikä kameraa mistään usbin reiästä niin joutuu ensin siirtämään kuvat läppärille, josta tikulla sitten pöytäkoneelle. Kierron joutuu tekemään, koska pöytäkonetta tulee käytettyä todella paljon enemmän, ja tällä on toimiva photoshop.

Mutta, eipä siitä sen enempää, aiheeseen  ;)

Championin/Starfishin kukka.. Ei ole vieläkään varmuutta kumpi on, kun on kaikki kukat pudottanut tähän mennessä  :-\

Mysteeripistokkaan vehreyttä. Karvainen on ja chinensen malliset näyttäisi lehdet olevan  ???

Lemon Dropin podin alku, hyvin onnistuu tarkempikin zoomaus tällä kameralla.  :)

Apachen podi, näitä alkaa olla paljon :D

Sitten vielä parvekepöytä sisätiloista katsasteltuna.

Antti88

Nyt sitten tämän päivän tutkailujen jälkeen aattelin vielä ottaa pöydän chileistä oman kuvansa. Ihan kaikista en viitsinyt, kun ne on ehkä hieman useammin esiteltynä jo.

Hybridi.. Kaikki podit mitä tuohon tulee muuttuvat aluksi ruskeiksi  :o Kai ne siitä vielä muuttuvat punaisiksi, hiukan vaan ällistytti ja säikäytti.

Viime vuodelta itselle jäänyt haba, ei ole vielä tehnyt tälle vuodelle podia, kun karsin niin pieneksi viime vuonna  :-[

Aji Amarillo, yksi kukka avautunut, ja yksi podi ilmeisesti kuitenkin tulossa  :D

Jokin baccan tursake, ilmeisesti Lemon Drop..  ::)

Jallu, joka sai liikaa lannoitetta.

Toinen jallu, tälle kävi vähän paremmin.

Tämä oli yllätys miten isoksi oli kasvanut. Tämä on se minun mininaga :P Mahdollisesti on podeja tulossa :)

Oon kyllä ollut tyytyväinen Nikonin kuvanlaatuun. Pitäisi vaan joku päivä päästä vähän pidemmälle ulkoiluttamaan ja kenties hankkia kolmijalka ettei käsivaralta tartteisi näpsiä. Viimeistään sitten Saksassa pääsee kunnolla turistiksi :D Tällä paikkakunnalla kun ei ilkeä kävellä kamera kourassa, kun joku saattaa tunnistaa  :-X

Maniscalco

Lainaus käyttäjältä: Antti88 - heinäkuu 08, 2011, 15:15:05 ip
On vaan hankala käyttää, kun pöytäkone ei tunnista korttia lukijasta eikä kameraa mistään usbin reiästä niin joutuu ensin siirtämään kuvat läppärille, josta tikulla sitten pöytäkoneelle. Kierron joutuu tekemään, koska pöytäkonetta tulee käytettyä todella paljon enemmän, ja tällä on toimiva photoshop.

Käyttääkö joku tosiaan vielä windowsia?  ;D

Antti88

Eipä ole nuo vehkeet minun omia. Ja mitäpä se muille kuuluu mitä ohjelmistoja käytän, kunhan hommani saan tehtyä.

coco

Minkäs mallisen nikonin ostit? Pitäis itelle hommata kans hiukka parempi kamera kun tuntuu ettei toi Sony:n pokkari enää riitä.. :)

Antti88

Nikon coolpix L120 on tuo kamera. Ainakin tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Hiukan ehkä liian automaattinen, mutta sen voi pokkarista olettaakin.

Antti88

Pientä päivitystä taas tälle hetkelle.

Aloitetaan reilusti OT:llä  ;D Tällainen ötökkä oli partsin ikkunalla yhtenä päivänä. Harmi kun en saanut parempaakaan kuvaa otettua, kun en halunnut säikäyttää poiskaan. Joku perhonenhan tuo on, mutta mikä :D Melkein tulitikkuaskin kokoinen arviolta.

Tämä olikin kiva havainto aamulla huomata :) Näitä on kasvissa sellainen kahdeksan kappaletta tällä hetkellä.

Hybridi on alkanut punastelemaan  :o

Ja siinäpä ne sitten olikin kuvalliset päivitykset. Muita vastaavia sitten, että LD:hen on ilmestynyt pari podin alkua, Aji Amarillo kasvattaa yhtä podia ja pari kukkaa avautunut, harmi vaan, että siitä teloutui yksi iso oksa  :'(
Molemmista rocotoista olen oksinut melkein muovikassillisen lehtiä ja oksia kun muuten vie niin paljon tilaa että ei sovi itse enää parvekkeelle.

Ai niin, ja Duke Pequiniin on ilmestynyt podeja  :o