tammikuu 10, 2025, 19:42:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mr.Green & OuTDooR CHiLeS!

Aloittaja Mr_Green_, kesäkuu 21, 2011, 15:30:19 ip

« edellinen - seuraava »

Mr_Green_

Ja tulihan sitä Hot Tree Pepperiä maistettua.. ja hyvääää oli! Ei ihan ollut kypsä vielä..makeutta vähän lisää kaipaisin, mutta makua oli jo aika kivasti..seuraavan maistelen täysin kypsänä. Poltetta ei mitenkään liikaa ollut, kun siemenkiinnikkeet poistin ja siemenet keräsin samalla talteen. Todellakin kasvaa ensi kaudella tämä lajike!

Mr_Green_

Ja tänään ilokseni ja kauhukseni huomasin, että Nagassa kypsyy eka hyvän kokoinen podi! Ou Jesh! Viikonlopulle vieläpä luvattu lämpimiä kelejä.. jospa pääsis maistelemaan nagaa oms noms.. :P

Mr_Green_

Hot Tree Pepper näyttäisi nyt kypsyttelevän podejaa tasaisesti.. taas enemmän punoitusta näkyy puskassa.. huomenna sieltä makustelen kyllä kypsän podin. Noms!

Siinä eilen maistelemani kippura Tree Pepperi.. :P

Ultra Pube pääsi terassille hieman suojaisemmille mestoille.. josko alkais mollukat kypsymään.. 8kpl niitä olis tulossa. Kaikki muut oksat ja pienemmät raakileet karsin pois.. saman olen tehnyt monelle muullekin kasville.

Mr_Green_

Lisättäköön nyt vielä kuva tästä pelottavasta paholaishedelmästä;

NagaFuckingMorich

Aji Panca.. Kypsykääää! :)

Macex

elokuu 25, 2011, 23:15:53 ip #84 Viimeisin muokkaus: elokuu 25, 2011, 23:18:06 ip käyttäjältä Macex
Ei se Naga nyt niin paha ole mitä väittävät, kuten voit huomata mun avatarista ;D

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Macex - elokuu 25, 2011, 23:15:53 ip
Ei se Naga nyt niin paha ole mitä väittävät, kuten voit huomata mun avatarista ;D

Hehhe... Pitikin kysymäni, että vittuuks irvistelet? :D Noh.. varmaan riippuu nagasta! Jotenkin mä uskon, että ulkona tuulessa ja raesateessa kasvanut naga tuottaa kiukkusempaa hedelmää, kuin kasvihuoneen lämmössä kasvanut. noh.. nää on vaan mun fiilistelyitä, mutta jokatapauksessa kipeetä tuo hedelmä tulee tekemään! Ei oo mun kiputoleranssi vielä kovin kummonen näiden hedelmien suhteen! ;D

coco

Voihan se olla että pien kidutus saa kasvin kostamaan vähä jäykemmällä maulla. Ei muuta kun toleranssia kehittämään ei ne sitte myöhemmin niin hirveitä ole.. ;)

Macex

Se Naga mitä mä maistoin, eli Heinän Puutarhan tuotos, eli pitäis olla laatu Naga. Ostin jopa sunnuntaina Heinän viimeset Nagat pois heiltä pyörimästä :) Sain vaan 0.5 Kiloa, mutta eiköhän tuo riittäne ;D

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

No jee.. tulihan sitä nagaa maistettua. Varovasti 1/4 hedelmän maistelin.. ja täytyy sanoa, että poltetta riitti ihan mukavasti.. ei mikään överi ollut kuitenkaan. Onneksi vähän tullut maisteltua noita chilimollukoita niin ei ihan itkemään tarvinut ruveta tuon Nagan kanssa. Täytyy sanoa, että edelleen kivuliain hedelmä on ollut Congo x Tiger Teeth! Aivan erilainen polte.. hyh! Mutta ehdottomasti Naga kasvaa jatkossakin.. komea kasvi ja hienoja sekä maukkaita hedelmiä! Ou Jea!

Mr_Green_

No jepajeee! Syksy tulloo ja chilit kypsyy! :D Ensimmäinen Rocoto Peru Pisan hedelmä näyttää kypsymisen merkkejä.. toivotaan, ettei tuu talvi ihan vielä.. khih. Keräsin raakileita ja muutamia kypsiä tänää puskista.. saldoksi tuli 1,4kg.. jihuu! rocotoista varmaan tulee toinen mokoma.. Haaveena oli, että edes kilon saisi satoa.. ja sainkin.. jos ensi kesänä sais 10kg.. :P

Mr_Green_

Kuivumaan laitoin kaikki keräämäni chilit.. jostain pitäis bongata kahvimylly, että vois sitten duunata jauhoa..

Mr_Green_

Noniiiiin.. ensimmäistä Rocotoa tuli maisteltua! Eli Rocoto Peru Pisa oli lajikkeen nimi. Ei ollut vielä ihan täysin kypsä hedelmä.. hieman oranssiin vivahtava oli osittain. Mutta.. maku oli hyvä. Poltetta oli yllättävän paljon.. aika reippaan siivun maistelin ja naama vääntyi kyllä mutkalle. Ruoan kanssa oli ihan jees.. siltikin vähän turhan tulinen mun makuun. Jossain pataruoassa varmaan olis jees. Jauheeksi taidan nekin vääntää, kunhan kypsyy loput, jos kypsyy. Eli mietoja Rocotoja ehdottomasti ensi kaudelle kasvamaan.

Siinä kuva mollukasta

Ja siinä toinen kuva.. siemenet keräilin talteen.. :)

Siku

Miten tuo ylemmän kuvan luumutomaatti tähän liittyy?

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Siku - syyskuu 18, 2011, 20:17:53 ip
Miten tuo ylemmän kuvan luumutomaatti tähän liittyy?

Oliks toi läppä, vai ootko tosissas? ;D

Siku

Läppäähän toki  ;D
On kyllä oikeesti mehukkaan näköinen. Itse taisin ekan pubeni maistaa vasta chilifesteillä, mutta ymmärsin kerrasta mistä tuo kaikki hehkutus kyseistä lajia kohtaa on peräisin. Taivaallista leivän päällä, eikä oo siemeniä vitutukseksi asti.

Edit: Myönnä pois, että koko ja näkö täsmäisi luumutomaattiin^^

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Siku - syyskuu 18, 2011, 20:27:59 ip
Läppäähän toki  ;D
On kyllä oikeesti mehukkaan näköinen. Itse taisin ekan pubeni maistaa vasta chilifesteillä, mutta ymmärsin kerrasta mistä tuo kaikki hehkutus kyseistä lajia kohtaa on peräisin. Taivaallista leivän päällä, eikä oo siemeniä vitutukseksi asti.

Edit: Myönnä pois, että koko ja näkö täsmäisi luumutomaattiin^^

Hehe.. niin ajattelinkin! Toki joku olisi voinut olla tosissaankin.. :D Pakko myöntää, ettei tuota osaisi chiliksi arvata äkkiseltään.. on kyllä luumutomaatin näköinen.. myönnetään! ;)

Siis todellakin on hehkuttamisen arvoinen laji kaikinpuolin.. ehdottomasti lisää näitä kasvamaan. Ulkonäöllisesti kasvi sekä podit on mun mieleen.. hauskan epäsiistejä kasvutavaltaan, mukavan villin oloisia, kauniit kukat ja upeita hedelmiä.  Tosin miedompaa kaipaisin.. tätä lajiketta en ainakaan itse kykenisi leivän päällä syömään.. irvistelyksi menisi! Minkähänlainen Ultra Pube mahtaa olla? Niitäkin kymmenisen odottelee kypsymistä, enkä ole vielä maistamaan päässyt.

PP

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - syyskuu 18, 2011, 20:38:22 ip
Siis todellakin on hehkuttamisen arvoinen laji kaikinpuolin.. ehdottomasti lisää näitä kasvamaan. Ulkonäöllisesti kasvi sekä podit on mun mieleen.. hauskan epäsiistejä kasvutavaltaan, mukavan villin oloisia, kauniit kukat ja upeita hedelmiä.  Tosin miedompaa kaipaisin.. tätä lajiketta en ainakaan itse kykenisi leivän päällä syömään.. irvistelyksi menisi! Minkähänlainen Ultra Pube mahtaa olla? Niitäkin kymmenisen odottelee kypsymistä, enkä ole vielä maistamaan päässyt.

En tiedä Ultra Pubesta, mutta mietoja tai edes keskitulisia pubeja ei ilmeisesti ole olemassakaan. Yritin kysellä vuosi sitten, muttei löytynyt. Tulisuudessa on eroja, mutta kaikki on enemmän kuin keskitulisia, jos sellaiseksi ottaa esim. Aji Cristalin.

Siku

syyskuu 18, 2011, 20:58:13 ip #97 Viimeisin muokkaus: syyskuu 18, 2011, 21:00:10 ip käyttäjältä Siku
Turbo Pube oli oma kokemukseni.
Mites tuo Large Ulupica (C.Cardenasii var. Pendulum), sitähän on ehdotettu pubejen kantamuodoksi.(?)
Tulisuusluokaksi taidetaan mainita 3-4. Itse sain siemeniä juuri viime viikolla Turku miitistä.

Edit: Taisin muistaa väärin. Fasse mainitsee extremely hot...

Mr_Green_

En ole Aji Cristalia edes vielä maistellut, joten en voi siihen verrata.. sellainen vauva tuolla sisällä kyllä kasvaa.. hihi.. josko siitä joskus hedelmää saisi! :P

Hieman googlea vakoilin ja bongasin esim. http://www.chiliwiki.fi/index.php?title=Rocoto_Riesen tuollaisen.. siitä ainakin lukee, että olisi mieto. Hmm.. täytyy jatkaa vähän etsiskelyä, josko miedompaa pubea jostain bongaisin. Myös Infernoa lueskelin ja siellä Aji Mongo nimisen puben sanotaan olevan mieto, vaikkei ilmeisesti siementoimittaja niin lupailekaan.

InkRose

Mulle saapi laittaa noita siemeniä tulemaan, ainakin jos edes jonkinmoinen todennäköisyys on että voisi olla lajipuhtaita. ;D Rocoto Peru ja Manzano Rojo on sieltä tulisemmasta päästä punaisia pubeja, itse en ole Red Peruvianista saanut oikein minkäänlaista tulta aikaiseksi näin sisällä kasvatellen. Noh, katsellaan ensi vuonna, josko etelärinteessä kasvaisi kipakampia hedelmiä kuin ikkunalla.

Sisäkasvatuksessa taitavat ihan järjestään jäädä miedommiksi, ainakin itselläni tuli Turbo Pubestakin sellaisia Biquinhoa miedompia kaikista, suurin osa (eli 3/4 hedelmästä) oli oikeasti jotain Pink Habaneron ja kaupan jallujen välistä. Maku oli hyvä siinäkin kyllä. Myös tuo "Grande Mysterio" on aika inhimillinen ainakin keltaisten Pubejen mittakaavassa.