tammikuu 09, 2025, 12:21:58 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Miittiä Helsingissä

Aloittaja Torakka, heinäkuu 08, 2011, 21:14:26 ip

« edellinen - seuraava »

Torakka

oisko jollain muulla kiinostusta miittiin helsingissä?

luppis

Todellakin olisi ! Esim, piknikille jonnekin ?

Torakka

tai syksymmällä joku ns sadon korjuu mitti (harmi kun ei tuu omaa satoa siksees) mutta ois kiva nähdä vähän millasia ihmisiä on nimimerkkien takana ja keskustella chileistä:)

InkRose

Mä oon tulossa perjantaina aamupäivästä keskustaan pyörimään ainakin joksikin aikaa. Näillä näkymin 10.20 nurkilla pitäis Z-junan olla perillä. Viimeistään mun pitää sitten ehtiä kuudeks Lepuskiin, mutta siihen väliin vois ainakin kahvilla ehtiä käydä pienellä porukalla. Jos Cocon huomisen visiitin jäljiltä jotain jää puskiin, voipi jotain syötävääkin olla mukana.

Täti-E

Ehkä voisi olla kiinnnostusta, mutta syötävää minulta ei tule :) Voisin kyllä ottaa vastaan kaikenlaisia ylimääräisiä siemeniä.  ::)

InkRose

Minkäslaiseen aikaan ihmisille kävis tärskyt? Paikka varmaan keksitään jostain keskustan tuntumasta, ehkä jopa ihan ruokapaikka? Siellähän ei sit omia niin syödä, mutta eipä sitä kukaan ehdi estää jos joku Chinese Pot Chilin tai Biquinhon huiviinsa heittää. Niitä on molempia parikymmentä nyt suurin piirtein kypsinä eli joutanee mukaankin. Ylijäämät syötän sitten illalla kavereille mökillä. ;D

Täti-E

Mulle aika sama missä ja milloin koska olen lomalla..Tulen jos uskallan, saatan tulla puska päässä tai pää puskassa, on niin jännää nähä uusia ihmisiä ::)

InkRose

Eli date night, vai mites se meni? Onneks ollaan päiväsaikaan liikeellä. :) Mä tosiaan pyörin siinä enemmän tai vähemmän keskustan tuntumassa - alle puolen tunnin kävelymatkan päässä steissiltä kuitenkin - varmaan koko päivän. Ei viitsi vähistä rahoista mitään sporalippuja ostaa. Jonkin verran hengailen Mikon- ja Aleksanterinkadun kello- ja kultaliikkeissä ainakin jos kavereita on töissä. Muutoin palloilen vain päättömästi tai lysähdän johonkin terassille. Ja tosiaan jossain välissä pitää syödä joka tapauksessa, kaipa sieltä jostain saa siedettävää (ei välttämättä tulista) murkinaa jo kolmen aikoihin.

Saigon

Jos ei suunnitelmat muutu niin voisin tulla täältä Lepuskista kanssa morjestaan. Ja mikäli tulista ruokapaikkaa etsit, niin kannattaisiko testata tuo New Bamboo Center, jota Helsingin raflat-ketjussa kovin kehutaan. Ei ehkä se tyylikkäin ravintola, mutta ruoan pitäisi olla tulista. Ei tulisia raflojahan sitten kyllä löytyy riittämiin noilta kulmilta.
Kasvatuspäiväkirjat: Saigonin chilit 2012, Saigonin chilit 2011

InkRose

Juu, kyllähän sitä on tullut jonkin verran syötyä Helsingissäkin aikanaan, asuin 05-08 Kilossa ja opintojen ohessa olin jälkimmäiset pari vuotta keskustassa töissäkin. On vain päässyt vierähtämään aikaa siitä kun olen viimeksi käynyt, eikä sitä ihan aina jaksaisi Santa Fé - Morrisons -akseliakaan käyttää, vaikka kelvollista ja vähintäänkin riittävän täyttävää ruokaa niistä saakin aika siedettävään hintaan.

Mut tosiaan jos tossa 14.00 maissa ihmisille sopisi treffata vaikka jossain steissin nurkilla ja siitä sitten tapellaan ruokapaikasta? Voisin meinaan koittaa jo viiden maissa ehtiä Lepuskiin, jos sattuu vaikka olemaan Sellossa tuttuja töissä niin voisi käydä moikkaamassa ja olisin sitten mukavasti mestoilla jos mökkikyyti pääseekin etuajassa lähtemään.

E: Ja siis toki aikaisemminkin käy, mullahan ei ole mitään muuta vielä sovittuna, jos vaikka johonkin terassille mahtuu bisselle tai parille ja siitä sitten syömään?

InkRose

Mahdollisia tuomisia mulla olis pienten maistiaisten lisäksi muutama Rocoton pistokas (Manzano Rojot on juurtuneet hitaanlaisesti mutta pari näyttää aika lupaavalta, sitten on kaksi samaan ruukkuun istutettua "Grande Mysterion" pätkää joilla alkoi olla jo paremmin juurta). Lisäksi tänään nappasin pari Lanceolatumin oksaa ja eilen kaksi "Peruvian Chinensestä" (joko risteymä tai ihan jotain muuta kuin piti, hyvän makuinen kyllä ja semmoinen mukavan tulinen) ja yhden Cheiro Roxasta. Niistä ei kyllä yhtään vielä tiedä että juurtuvatko vai eivät.

Täti-E

ihanko vesilasissa juurtuisvat? cheiro roxa vois kiinnostaa samoin manzano rojo.. Missä tavataan?rahatilanne on aika jäävi, etten siitä ruokailusta ole ihan varma, mutta tuopille pääsee aina!

InkRose

Vesikupposessa olen niillä koittanut saada juurtumista alulle, ja tosiaan nuo yhdet Rocotot kun olivat salaa tehneet pari senttiä juurta niin siirsin sitten multiin. Vedessä toki helpompi seurata tilanteen kehitystä, mutta mutu sanoo että mullassa taitaa onnistua paremmin. Tosin enemmän se on pistokkaan katkaisuhetken elinvaiheesta vissiin kiinni muutenkin. Varaan sulle CR:n ja yhden Manzanon nyt kuitenkin, etteivät unohdu.

Enkä mäkään tosiaan mitään upscale-paikkaa aio edes harkita (ellei joku tarjoa ;D ), vaan just jotain perus pöperöä mistä tulee syöneeksi eikä maksa hirmusti.

Täti-E

Voihan perse, pieni tuplabuukkaus perjantai alkupäivään..just tuli puhelu että "kai sää muistat"... kerkiin mestoille tsägällä kolmen neljän aikaan, kerkii InkRosekin kivasti vielä lepuskiin.hittolainen että sapettaa >:(

InkRose

Ketäs kaikkea tähän oli nyt osallistumassa? Voinhan mä jättää noi jonkun muun hoteisiin jos tulee lähtö ennen kuin ehdit mestoille. Eikä mun sinne Lepuskiin mitenkään pakko ole paljon ennen kuutta ehtiä, käytännössä 17.30 maissa on kuitenkin päästävä junaan ettei lähtö enää mun takiani myöhästy kun Tammisaareen on kuitenkin vähän matkaa...

Täti-E

varmistelin tässä juuri aikatuluja ja mun pitäis kerkee kaupunkiin n.klo 15 että eiköhän me keretä törmää :D
Voinko laittaa vaikka herra InkRoselle yksärinä mun numeron ni voitte sitten vaikka laittaa viestiä mistä teidät löytää kun oon tällänen myöhästelijä ::)

InkRose

Olisi siis vielä pari rocotoa (2 mysteeriä ja pari Manzano Rojoa) sekä pari Lanceolatumia pistokkaina tarjolla. Haluaako joku huomenna ottaa haltuun tämmöisiä? Tänään seiskaan mennessä pitäs tietää niin otan pajalta mukaan, aamulla en enää ehdi täällä käydä. Siemenet otan mukaan joka tapauksessa.

Täti-E

Mä en ehkä tohdi, kun kohta ei mahdu enää minnekkään:) sulta jos sais sen roxan (sovittinko edes muusta, en nyt muista?) ja torakalta pitäis ehkä saada jotain siemenii ensivuodeksi ni eiköhän ala riittää ;D
Siemeniähän otan tunnetusti vastaan vaikka kuinka paljon, ne kun ei heti vanhene ja eivät vie kauheasti tilaakaan..voin sitten kiroilla ensikesänä.hah-haa!

Torakka

INKROSE mulle kelpaa. huomenna miittiä miks katoin tänne vasta nyt ????

Torakka

ja täti voin huomenna ottaa siidut mukaan?