tammikuu 10, 2025, 11:42:13 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Tyttökaverin mustasukkaisuus

Aloittaja tsilizoo, heinäkuu 11, 2011, 20:08:41 ip

« edellinen - seuraava »

Torakka

wille

Lainaus käyttäjältä: Torakka - heinäkuu 12, 2011, 22:12:57 ip
kukko suuhun niin on muija hiljaa.

Just. Tai sitten kannattaisi vähän haistella ilmapiiriä enneku tilaa jonkun kalliin helvetinkoneen tohottamaan manalanpunaistavaloa olohuoneeseen.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Eric Sour

Mulla kerkesi natikka olemaan talvella n. 6 tuntia olohuoneessa.. Sitten tuli emäntä kotiin  :D

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: Eric Sour - heinäkuu 13, 2011, 00:31:01 ap
Mulla kerkesi natikka olemaan talvella n. 6 tuntia olohuoneessa.. Sitten tuli emäntä kotiin  :D

Meillä oli toisinpäin. Ei vaan. Hyvin tohon natikkaan on jo vaimo tottunut, sillä ei sitä kirkasta valoa tarvi kohti tuijottaa. Pitää kattokaas löytää se oikea emäntä.  ;)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Juseq - heinäkuu 12, 2011, 16:06:11 ip
Lainaus käyttäjältä: Minbaari - heinäkuu 12, 2011, 13:59:02 ip
Nii-i ja mikä huuto siitä tulee kun naga x ramiro podi halkeaa kesken seksileikin.

Eiköhän siitä rivompi pariskunta vaan innostu lisää ;D

Mikään ei ole rivoa jos on naimisissa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Juseq

Lainaus käyttäjältä: wille - heinäkuu 12, 2011, 23:53:56 ip
Lainaus käyttäjältä: Torakka - heinäkuu 12, 2011, 22:12:57 ip
kukko suuhun niin on muija hiljaa.

Just. Tai sitten kannattaisi vähän haistella ilmapiiriä enneku tilaa jonkun kalliin helvetinkoneen tohottamaan manalanpunaistavaloa olohuoneeseen.

No mitä, eihän sitä nyt aleta keneltäkään mitään lupia kyselemään kenen kanssa asutaan? Sehän olis liian.... Toimivaa? ;D

tsilizoo

Samaa mieltä olen ei naisilta kannata kysellä mielipiteitä. 

Toki pitää antaa sitten myönnytystä naisväen hankintoihin mutta ne tekee kuitenki omanpään mukaan joten ihan sama mitä vastaa  :)

wille

Lainaus käyttäjältä: Juseq - heinäkuu 13, 2011, 10:12:58 ap
No mitä, eihän sitä nyt aleta keneltäkään mitään lupia kyselemään kenen kanssa asutaan? Sehän olis liian.... Toimivaa? ;D

Lainaus käyttäjältä: tsilizoo - heinäkuu 13, 2011, 11:56:08 ap
Samaa mieltä olen ei naisilta kannata kysellä mielipiteitä. 

Ei poijaat, ei tässä mistään luvista tai mielipiteistä puhuttu. Haistellaan sitä ilmapiiriä ja ajoitetaan asiat oikein. Päivän sana on ajoitus;D
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

JaloPena

Kuten monessa muussakin hommassa, ei kannata liikoja kysellä ja neuvotella. Helpompi on saada anteeksi kuin lupa.
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

Whili

Tässä on sevverta lonely riderinä kuljettu, että tuo mustasu... (hyi mikä sana).
Ei se kuulu normaaliin suhteeseen.

hessi

Heh heh...
jos vaimo/vaimoke/tyttöystävä tai mikä lie kumppani alkaa valitella, että liikaa hempeitä puhelet chileille,
niin siinä vaiheessa kannattais kokeilla samaa siihen kumppaniin ;) ellei sitten halua sitä kumppanin vaihtoa  ::)
Itse en edes hempeitä chileille juttele...
hiplaan kyllä upeita bodeja, ehkä mun mielikuvitus onki vähän vilkkampi kun muiden  :P :P

mut mullahan onkin kotona ex- mies  ;D

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Aji Inferno

Ei kotielämän pitäisi olla kuin jotain hiton poliittista budjettivääntöä, tai ainaista taistelua siitä, millainen kompromissi asioista löydetään (tai sitten ei)... Jos toinen tykkää kasvattaa chiliä, hän kasvattaa chiliä, ja sillä selvä. Ja jos toinen taas tykkää vaikka absurdistanilaisesta kurkkulaulumusasta, niin fine! Kuunnelkoon sitä. Se on asennekysymys. Antaa vapautta toiselle ihmiselle olla ja tehdä mitä haluaa.

En tiedä mistä noita kaikkea kontrolloivia vanginvartija-tyypin ihmisiä oikein sikiää. Kaipa sieltä mistä muutkin. ;) Jos chilinkasvatuslamppusi aiheuttaa "perheriidan", niin on kumminkin melkoisen luultavaa, että vastaavia syitä löytyy ajan mittaan reippaasti lisää. Valitettavasti.

Tätä teemaa on käsitelty foorumilla ennenkin, ja se on aina yhtä mielenkiintoinen. Luopuisinko esim. itse sähkökitarastani, jos siippa ei sietäisi rokkia, tai olisi sitä mieltä ettei ihmisellä tarvitse olla montaa sähkökitaraa. En. Turha edes kuvitella. Siinä lähtisi kyllä siippa ennemmin. Eikä lähtisi yksikään rakkaista villichileistänikään. Itsekästä? Ei. Jokaiselle meistä kuuluu oma alueemme, uskon. On toki ihmisiä, joille koko elämä on yksi suuri kompromissi, missä aivan kaikki sovitellaan ja neuvotellaan, mutta he ovat erilaisia ihmisiä. Kenties minua fiksumpia. Toisaalta, antaisin toiselle saman oikeuden omiin rakkaisiin asioihin kuin itsellenikin. Ei kahdesta ainutlaatuisesta ihmisestä tarvitse sulattaa yhtä olentoa, joka ei ole oikein mitään? Vai tarvitseeko?

Itse uskon vankasti, ettei se "oikea" pyytäisi saati käskisi ihmistä muuttumaan joksikin tahdottomaksi meduusaksi, tai lopettamaan toiselle ihmiselle todella oikeasti tärkeitä asioita. Mutta mitäpä minä sinkkuna mistään tiedän? ;) Toivottavasti ongelmat siellä ratkeavat ilman chilikemiallista sodankäyntiäkin! 8)

Ropocoo

heinäkuu 17, 2011, 06:48:04 ap #32 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 17, 2011, 06:50:49 ap käyttäjältä Ropocoo
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 17, 2011, 03:57:49 ap
Ei kotielämän pitäisi olla kuin jotain hiton poliittista budjettivääntöä, tai ainaista taistelua siitä, millainen kompromissi asioista löydetään (tai sitten ei)... Jos toinen tykkää kasvattaa chiliä, hän kasvattaa chiliä, ja sillä selvä. Ja jos toinen taas tykkää vaikka absurdistanilaisesta kurkkulaulumusasta, niin fine! Kuunnelkoon sitä. Se on asennekysymys. Antaa vapautta toiselle ihmiselle olla ja tehdä mitä haluaa.

En tiedä mistä noita kaikkea kontrolloivia vanginvartija-tyypin ihmisiä oikein sikiää. Kaipa sieltä mistä muutkin. ;) Jos chilinkasvatuslamppusi aiheuttaa "perheriidan", niin on kumminkin melkoisen luultavaa, että vastaavia syitä löytyy ajan mittaan reippaasti lisää. Valitettavasti.

Tätä teemaa on käsitelty foorumilla ennenkin, ja se on aina yhtä mielenkiintoinen. Luopuisinko esim. itse sähkökitarastani, jos siippa ei sietäisi rokkia, tai olisi sitä mieltä ettei ihmisellä tarvitse olla montaa sähkökitaraa. En. Turha edes kuvitella. Siinä lähtisi kyllä siippa ennemmin. Eikä lähtisi yksikään rakkaista villichileistänikään. Itsekästä? Ei. Jokaiselle meistä kuuluu oma alueemme, uskon. On toki ihmisiä, joille koko elämä on yksi suuri kompromissi, missä aivan kaikki sovitellaan ja neuvotellaan, mutta he ovat erilaisia ihmisiä. Kenties minua fiksumpia. Toisaalta, antaisin toiselle saman oikeuden omiin rakkaisiin asioihin kuin itsellenikin. Ei kahdesta ainutlaatuisesta ihmisestä tarvitse sulattaa yhtä olentoa, joka ei ole oikein mitään? Vai tarvitseeko?

Itse uskon vankasti, ettei se "oikea" pyytäisi saati käskisi ihmistä muuttumaan joksikin tahdottomaksi meduusaksi, tai lopettamaan toiselle ihmiselle todella oikeasti tärkeitä asioita. Mutta mitäpä minä sinkkuna mistään tiedän? ;) Toivottavasti ongelmat siellä ratkeavat ilman chilikemiallista sodankäyntiäkin! 8)

Agree!! =)

Jännä lueskella, että on ongelmia parisuhteessa chilien takia.. =D

Itselläni on ilmeisesti tyttöystävän valinta osunut kohdalleen -ei ole mitään ISOJA riitoja, ei valiteta, eikä kumpikaan ainankaan tietääkseni tee juurikaan kompromisseja.

Iso ajankohtainen asia itselleni lisäksi et, kun juuri muutettiin Kuopiosta Vantaalle niin omat vaatimukset uudelle (nykyiselle) asunnolle oli 1. ISO PARVEKE, joka osottaa mahdollisimman etelään!! =D 2. ei muita vaatimuksia... No Satu valkkasi asunnon ja löytyi vielä saunallinen.. (en ollu mukana esittelyssä, käskin vaan kysymään et mihin ilmansuuntaan on parveke  :P no nyt on mukava asunto ja ensimmäinen "valoisa" päivä chileillä takana, jos natikan loimotusta ei lasketa.. Kattelin kellota niin arska paistoi eilen noin 14-20... Ja parveke täynnä puskaa..  ::) ajattelin laittaa natikkaa vielä 10-14, niin saa chilit kunnolla valoa.  ;D

Tämän lisäksi Satu pähkäili eilen, et miten asunto sisustetaan.. No itelleni on suurinpiirtein sama miten on sisustettu, kunhan on siistiä. Ehdotin sit et mitäs jos sisustetaankin ennemmin kasveilla, kun tavaroilla.. No innostui ajatuksesta senverran et etti netistä kasveja, jotka otetaan mukaan sisustukseen (kahvia, mangoa, sitruunaa ja jotain köynnöskasveja, joilla voi muuttaa koko asunnon viidakoksi =D)  samalla mietittiin valon tarvetta, että saadaan kasvit viihtymään myös talvella -lisää valotehoa siis tulossa -mahdollisesti jotain suurteho ledejä tai sit lisää natikoita :P Mainitsin myös ilmankostuttajasta ja vastaus oli, että hommataan sellanen, jos sellanen tarvitaan -Onko mulla liian iisiä? =DD

Mietittiin myös sähkölaskun nousua ja vertasin asiaa, et mielummin laitetaan enemmän rahaa sähkölaskuun, kun ostetaan useita kukkakaupan "kertakäyttö" kukkia useana päivänä viikossa -kalliimmaksi se tulee  ;)

Sähkölaskusta vielä toinen asia niin nyt, kun on ensimmäistä kertaa elämässä OMA sauna niin päädyttiin sellaseen ratkasuun et, kun tällähetkellä ei ole telkkaria niin sama lämmittää sauna vaikka joka päivä, jos siltä tuntuu -et mielummin maksaa suurempaa sähkölaskua myös siitä et istuu kuumassa saunassa, kun useamman tunnin sohvalla aivot narikassa. Se on haitarista...

Niin ja Kuopiossa oli 31m2 yksiössä "olohuoneessa/makkarissa" natikka 12h/pv päällä ja kommentit oli lähinnä tasoa -eihän täällä tarttee muita valoja edes käyttää, tai et mukavasti herää aamulla ku "aurinko" paistaa.. Toimii vähän niinkun kirkasvalolamppu, josta on haaveillu jo jonkin aikaa =D

Että että kyllä se vaihtamalla paranee...  ;D  ::)
"Chuck Norris voittaa sinut 400m juoksussa kahdella kierroksella."

InkRose

Alkuun meilläkin oli välillä vähän sanomista, etenkin valoasioista, mutta eihän siinä montaa kuukautta kevättä menty niin rouva oli itse bongannut Viherpeukalon natikkamainoksen lehdestä ja kysyi: "tossahan olis halpa ja vissiin tehokas lamppu, tarttisitko tollasen?"

No se ei siinä vaiheessa ollut oikein sopiva, eikä tähän kämppään taida sellaista tulla (ei edes monimetallia). Lämmitys kun kuuluu vuokraan, eikä ole mitään pakottavaa tarvetta yrittää saada satoa talvellakin, niin en koe sitä kaikkein sopivimmaksi valaisimeksi tähän kämppään. Loistareilla ja ESLeillä saan enemmän pieneksi leikattuja talvetettua. Tähän mennessä nähtyjen LEDien valo on sellainen etten sitä itsekään suvaitsisi asuintiloihin, tosin kuulemma niistä LED Finlandkin tekee pyydettäessä laajaspektrisiä valkoisia, mikä taas voisi tulla jopa kysymykseen jossain vaiheessa.

hessi

noita vanginvartioita kyllä riittää ja sitten täys vastakohtaa kun seurailee omia ystäviä.
Itse olen elänyt tuon nykyisin ex-mieheni kanssa saman katon alla lähes 30v, ja kumpainenkin on
saanut harrastaa mitä haluaa.
On ollut moottoripyörää olohuoneessa talvisäilössä, on korjattu moottorisahaa yms keittiön pöydällä, vaan on siellä ollut lattiat väärällään minunkin roinaa, ikkunat täynnä kasveja yms.
Ainut asia missä minulla alkoi jo käämit palamaan oli tuo kalastus, hitto kun mut kutsuttin aina rantaan silloin kun verkot notku kalaa ja ei itse jaksettu sitä jatkojalostaa !
Tunsi siinä tehneen päivän työn kun 50 kampelaa otti verkoista perkas ja savusti ne ja samalla kerralla oli silakkaverkoissa saavillinen silakoita! Joo tätä ei ollut vain yhtä kertaan vaan jatkui vuodesta toiseen...
joo ei ollut kalastaja  ::) ::) onneksi pidin kalasta ja tykkäsin vielä siitä ruokaa kokata jo silloin meni kalapullan sekaan chiliä :)
Jos kahdella ihmisellä muuten synkkaa, niin yleensä sitä antaa toiselle mielellään sitä omaa aikaa ja omaa vapautta.
Vaan mun huusholliin ei sohvaperunat kuulu, kun itse tykkään tehdä  kaikenlaista, niin sitä toivoo, että toinen tekee mistä tykkää, mutt ei kyllä päivästä toiseen sohvalla makuuta !

Mustasukkaisuus on pahimmillaan sairaus, vaan ei sekään tervettä ole jos ei yhtään välitä mitä toinen tekee.
No jos mun ukko hääräis vaan chilien kimpussa eikä yhtään mun kimpussa, niin vaihtoon menis  ;)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Gigiliini

Veit kirjaimet näppikseltäni....olen sanaton. Itse uskon juuri tuohon. Mutta myös miehissä on nalkuttavia kontrollifriikkejä. Itsellä meinaa riipoa hirvee vapauden kaipuu, kun ei vaan jaksa taistella oikeudesta olla oma itsensä. :-\
En tarvitse asennettasi, minulla on omani.

Diavola

Onneksi mun mies ymmärtää, jopa ihailee, mun chilinkasvatusintoani. Se jaksaa vähän väliä taivastella yhdenkin puskan mahtavaa kokoa sillälailla hyväntuulisesti.

Jonkin aikaa sitten kyllä kävi niin, että chilejä tuijottaessani en kuunnellut yhtään mitä mies horisi. Silloin kuuluikin kommentti: "noi chilit taitaa olla sulle tärkeempiä kuin mä". Ei ne sitä kyllä oo.

Aji Inferno

Jokaisella pitäisi olla oikeus kytkeä itsensä ainakin välillä sosiaalisesti kokonaan pois päältä - kotonakin - ja olla ihan vain ajatuksissaan tai hyvän musiikin (tai vaikka Facebookin ;) ) lumoissa. Tai hoivaillen chilipuskia. Ei 1+1 ihmistä ole automaattisesti 1 kahdessa kropassa asustava, mutta yksilöllisyytensä menettänyt ihminen. On aina vähän pelottavaa kuulla jonkun tutun puhuvan elämästään ainoastaan "me" muodossa - ei koskaan "minä" muodossa. Mutta mikä sopii yhdelle, ei sovi kaikille. Ja kaikille eivät pariutumispelit taida sopia lainkaan.  ::)

solari

ParturjzCoxsone

allekirjotan tän kyllä, on helvetin itsekästä käskee toista luopumaan asioista mistä nauttii.. kyllä lähtis mullaki tollaset eukot vaihtoon samantien, elämästä menee maku jos pitää kaikki tehä toisen mielen mukaan