tammikuu 10, 2025, 15:40:44 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

InkRose esittäytyy

Aloittaja InkRose, elokuu 07, 2011, 22:27:07 ip

« edellinen - seuraava »

InkRose

elokuu 07, 2011, 22:27:07 ip Viimeisin muokkaus: elokuu 07, 2011, 23:07:51 ip käyttäjältä InkRose
Tervehdys kaikille!

Vaikka nyt on viestejä jo kertynyt varsin paljon, olen silti ensimmäisen kauden kasvattelija, täysi keltanokka. Lajikkeita on vajaat kolmekymmentä nyt, ensi kaudelle joitakin jää pois mutta enemmän tulee uusia. Toistaiseksi kasvatan pelkästään mullassa eli turpeessa ja pyrin pärjäämään mahdollisimman vähillä valo- yms. investoinneilla. Luen foorumia hyvinkin aktiivisesti ja pyrin mahdollisuuksien ja vähän osaamiseni mukaan olemaan kysyjille avuksi.

Ikää alkaa olla kohta 30 vuotta mittarissa, häistä on jo muutama vuosi ja lapsia on kaksi. Haaveissa kirkkaimpana siintää omakotitalo kohtuullisen isolla pihalla, että saisi pykättyä pajan siihen tontin nurkalle ja tietenkin kunnon kasvihuoneen. Ammatiltani olen kelloseppä, vaikkakaan tärkeimmän asiakkaani hommiin ei sitä koulutusta varsinaisesti tarvitse. Alan hommia sentään, ja suht tasaisesti tekemistä.

Muita harrastuksia tai rakkaita ajanvietteitä ovat lukeminen, musiikin kuuntelu ja mallasviskit. Kokkailu on myös kivaa, vaikken mikään kaksinen keittäjä olekaan. Leivonnaisten kanssa ehkä jopa paremmin pärjään.

wille

Heei! Tervetuloa mukaan!!  ;D
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

TunturiTiger

Hienoa saada uusia harrastajia foorumille!  ;D

tsilizoo

Olet näemmä perehtynyt asioihin kunnolla ennenkuin aloitit chilin kasvatuksen. Itse sen verran hätähousu että kokeilun kautta aloitin, tietty vähän aikaa selasin foorumia.

Ryhis

Tervetuloa maailman parhaimman harrastuksen pariin!  ;D

Lainaus käyttäjältä: InkRose - elokuu 07, 2011, 22:27:07 ip
Vaikka nyt on viestejä jo kertynyt varsin paljon, olen silti ensimmäisen kauden kasvattelija, täysi keltanokka. Lajikkeita on vajaat kolmekymmentä nyt, ensi kaudelle joitakin jää pois mutta enemmän tulee uusia.

The Force is strong with this one..
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

atni

Lainaus käyttäjältä: InkRose - elokuu 07, 2011, 22:27:07 ip
olen silti ensimmäisen kauden kasvattelija, täysi keltanokka.

Mulle olet kyllä oikein asiantuntevasti osannu vastailla :D mutta Tervetuloa minunki puolesta vaikka näin uusi olenkin.
Lainaus käyttäjältä: Starwhite - syyskuu 07, 2009, 19:55:41 ip
Vapautuisi niitä poliisejakin tutkimaan murhia, raiskauksia, talousrikoksia yms pahuutta maailmassa kun ei tarvitsisi puskassa kytätä koska joku on erehtynyt ostamaan Substralia maustekasveilleen.

InkRose

Kiitos vain ystävällisistä sanoista kaikille. :)

Lainaus käyttäjältä: atni - elokuu 07, 2011, 22:51:03 ip
Mulle olet kyllä oikein asiantuntevasti osannu vastailla :D

Olen aika ahkerasti opiskellut näitä juttuja ja muuten vaan lukenut foorumia kovasti paljon (kohta 35 vuorokautta kuluttanut foorumilla 8 kk:n aikana, eli vissiinkin noin vuorokauden viikossa). Muutenkin olen aina ollut kohtuullisen hyvä omaksumaan lukemaani ja soveltamaan lukemaani käytännössä. Joskus tulee mokailtua, mutta niistähän oppii ehkä jopa parhaiten. ;D

Wahi

Täytyy sanoa, että ei uskoisi teikäläisestä että vasta eka kausi menossa. Kova tietotaito. Ja kiitos lukuisista vastauksista ja neuvoista tuolla Kysy Kärsältä ketjussa.

DoZe

Lainaus käyttäjältä: Wahi - elokuu 08, 2011, 20:46:40 ip
Täytyy sanoa, että ei uskoisi teikäläisestä että vasta eka kausi menossa. Kova tietotaito. Ja kiitos lukuisista vastauksista ja neuvoista tuolla Kysy Kärsältä ketjussa.

Tämä +1  :)

Macex

Lainaus käyttäjältä: DoZe - elokuu 08, 2011, 21:22:43 ip
Lainaus käyttäjältä: Wahi - elokuu 08, 2011, 20:46:40 ip

Tämä +1  :)

Kuten myös!

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Whili

Lainaus käyttäjältä: InkRose - elokuu 08, 2011, 15:35:09 ip
Olen aika ahkerasti opiskellut näitä juttuja ja muuten vaan lukenut foorumia kovasti paljon (kohta 35 vuorokautta kuluttanut foorumilla 8 kk:n aikana, eli vissiinkin noin vuorokauden viikossa). Muutenkin olen aina ollut kohtuullisen hyvä omaksumaan lukemaani ja soveltamaan lukemaani käytännössä. Joskus tulee mokailtua, mutta niistähän oppii ehkä jopa parhaiten. ;D

Hyvät kokemukset ja miksei töppäilyt kannattaa jakaa

InkRose

Pannaampa nyt vaikka tänne vielä maininta, että viestieni siguosiosta löytyy linkki Chiliwikin yhteydessä olevaan listaan siemenistä, joita minulta enemmän tai vähemmän liikenee vaihtoon/jaettavaksi. Kyselkää rohkeasti YV:llä, päiväkirjassani tai vaikka tässä ketjussa.

coco

Tervetuloa hienon harrastuksen pariin.  ;D

lissu

Vau,

mä luulin, että sinä olet yksi sivuston kantavista voimista. Olet siis todella nopea omaksumaan tietoa ja taitoa; eka kausi vasta. Hieno harrastus nää chili-puuhat ja elämä on hauskaa.

t.lissu

InkRose

En kai sentään? Vietän vain aivan liikaa aikaa täällä. ::)

Rami

Lainaus käyttäjältä: InkRose - elokuu 31, 2011, 13:36:00 ip
En kai sentään? Vietän vain aivan liikaa aikaa täällä. ::)

Liikaa on suhteellinen käsitys, enemmän kuin muut kuitenkin :) (viimesen 2 päivän aikana huomannu että etusivulta kun katselet kategoriat läpi niin vähintään 3 eri kategoriassa on yleensä InkRose viimeks kirjottanut :)

InkRose

No se vähenee lokakuussa merkittävästi kun loppuu tämä yrittäjänä pyristely ja meen taas oikeisiin töihin. Jää iltoihin ja viikonloppuihin täällä roikkuminen.

Raccoon

Lainaus käyttäjältä: InkRose - elokuu 31, 2011, 14:50:26 ip
No se vähenee lokakuussa merkittävästi kun loppuu tämä yrittäjänä pyristely ja meen taas oikeisiin töihin. Jää iltoihin ja viikonloppuihin täällä roikkuminen.

Mitenkä mahtaa onnistua. Itse olen tässä kolmatta vuotta täyspäisenä..päiväisenä yrittäjänä ja tuntuu ettei paluuta noihin oikeisiin töihin enää ole... Kaippa sitä voi koitaa, mutta mites se menee jos pirulle antaa pikkusormen...

InkRose

Kyllä mäkin ton toiminimen pöytälaatikkoon jätän, mutta nyt on muut asiat tärkeämpiä kuin taiteellinen vapaus. Lapset kun hetken vielä on pieniä niin haluan edes vähän enemmän aikaa niidenkin kanssa ehtiä viettää. Oman alan hommia tosiaan kuitenkin on luvassa, niin ei tämä vähä osaaminenkaan mene hukkaan.

Itse asiassa isoin syy on se, että mä en oikein osaa olla oma pomoni ainakaan tässä elämäntilanteessa.  Keskittyminen herpaantuu jatkuvasti ja tulee esim. täällä (ja koneella ylipäänsä) roikuttua luokkaa 20-30% työpäivästä. Tuloksena 200-250h/kk töissä ja silti vain juuri ja juuri pärjätään... Pakko on tehdä korjausliike ennen kuin stressi hajottaa lopullisesti - tai vaimo väsyy olemattomaan mieheen. Näin jää sitä paitsi enemmän aikaa myös omille projekteille.

Ryhis

Kyllähän sinä Inkrose tiedät vanhan viisauden, "työnteko estää meitä rikastumasta.."
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa