tammikuu 09, 2025, 22:27:05 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Blairsin Death Rain Cheddar sipsit

Aloittaja Vate, elokuu 20, 2011, 12:06:59 ip

« edellinen - seuraava »

Vate

Mitäs mieltä ootte näistä? Mun mielest hyvä maku, tulisuus mulle kohillaan (tiiän et sie on tyyppei jotka syö nagaa päivittän, mut kumminkin).
Niin kertokaa omat mielepitennee tästä näin. ;D

wille

Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 20, 2011, 12:06:59 ip
Mitäs mieltä ootte näistä? Mun mielest hyvä maku, tulisuus mulle kohillaan (tiiän et sie on tyyppei jotka syö nagaa päivittän, mut kumminkin).
Niin kertokaa omat mielepitennee tästä näin. ;D

Hyviähän ne on. Tulisuutta en huomaa.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Rundari

Cheddarit parhaimpia, haboissa paras polte.

masaiman

Hyviä on omaankin makuun. Poltettakin meikäläisen toleransseilla löytyy sopivasti (mukavuusrajasta pikkusen alas) Chipotlet varmaan parhaan makuisia, polte minimaalinen/olematon. Habasipsit mulle aivan liikaa +omaan makuun pahan makuisia.

InkRose

Blair'sin sipseistä mun lemppari on kyllä Buffalo Wings -maku. Niitä jos erehdyn ostamaan, menee se pussi yhdeltä istumalta eikä siinä välissä malta edes tehdä mitään muuta. Tai korkeintaan lukea foorumia. ;D Heti kun alkaa vähän maku hiipua suusta, on heitettävä uutta perään. Onneksi niitä sentään saa tuosta kylän K-Marketista taas kohta. Alkuviikosta sanoivat tilaavansa lisää, maahantuoja vaan on pienten kauppojen kannalta hankala kun minimitoimitus taisi olla 800 euroa jos haluaa välttyä lisämaksuilta. Se on jo aika monta sipsipussia ~4500 asukkaan kylän pienemmälle ruokakaupalle. ;)

Jalapeno Cheddar (niinkuin se muistaakseni on) oli muistikuvien mukaan vähän turhan terävä aromiltaan ja poltteeltaan, vaikkei oikeastaan Buffaloa tulisempi taida olla. Habaneroissa polte oli ensi maistamalla jotain suht hirvittävää. Nykyään menee huomattavasti helpommin nekin, joskaan se maku ei mikään kovin herkullinen minustakaan ole.

Vate

Joo, noita Buffalo Wingei oli myös järkysti sie. Sitten joku päivä taaksepäin näin sie vie 2 haba-pussii, nyt ei ollu yhtään...
Kyllä varmaan eksyn kokeileen noita Wingei ;D

Nizo

Kyllä Blairsin sipsuista nuo cheddarit on mielestäni parhaan makuisia. Tulisuutta en kyllä juurikaan huomaa. Habaneroissa tulisuutta on paremmin, eikä nekään kyllä pahalta maistu.

InkRose

Habasipseissä tosiaan olis kyllä se hyvä puoli että niitä ei tulis syötyä kerralla koko pussia... ;D

Vate

Noita tuli syötyy myös josku mun yhel kaverilla (ei Megalla). Oli ne tulisii! Mut maku oli myös hyvä  :D Ei mun mielet niin pahoi, mut turha lähtee kilpaileen makuasioista... 8)

Täti-E

Jostain syystä mäkin olin uskossa että nää Cheddarit ois jalapenosta mutta sisällysluettelossa mainitaankin habanero.
Vinkkinä Helsinkiläisille että Hietsun nesteeltä (siinä nosturin vieressä) saa Blairssin sipsuja ja jotain extrahot popcorneja(joita en oo kyllä vielä testannu kun niil on hippasen hintaa verrattuna tavis poppareihin ;))

Wingsejä en oo maistanutkaan, Habasipsit (mustat) menee pienissä erissä ja nää cheddarit on pop! Mumms-Mums :P

Selixi

Onhan ne cheddarit ihan syötävii, mutta ite tykkään kyllä eniten habasipseist. Tykkäsin myös niistä Blair'sin Cajun sipseistä, mutta mihinkä lie kadonnu ku ei niit näy enää missää.

paw

Blair's:in sipsit on testattu ja todettu toimiviksi. Cheddarit ovat todellakin parhaimman makuisia ja niistä irtoaa kyllä miedosti lämpöäkin. Habasipsit ovat kyllä ihan kivan lämpimiä, mutta häviävät ikävästi maussa... Cajuneita en ole tässä maassa nähnyt, ainoastaan ulkomaan tilauksissa tullut mukana, muistaaksei ihan ok nekin buffaloiden ja chipotleiden kanssa.
Pyhä kolminaisuus: Viski-Olut-Chili

Vate

Wille sanos et laita tänne noita muitakin makuja, ei kaikeille omaa topicii. Mut niin, Buffalo Wingit. Alkuun outo, ehkä hieman pahanmakuinen kananhajun pöllähdys pussista suraan nenään. Mutta kun alkoi sömään, oli pakko vetää koko pussi. Saunassa piti päivitellä kun on suu ihan rakkuloilla!

Tultiin takaisin seiltä kotiin, vedin loput jämä eikä polrtanu enää pätkääkään!:D

Jahvetti

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Whili

Juhaz

Puhvelinsiivissä oli aika läpitunkeva etikan maku - mua se ei kyllä haittaa, päinvastoin, Estrellan "Salt & Vinegar" -sipsitkin on suurta herkkua vaikka ne on niin happamia että suu on mutrulla vielä tuntikausia pussin tyhjenemisen jälkeen. Valitettavasti vaikuttivat olevan käytännössä tulettomia, cheddareissa oli minusta paljon enemmän chiliä vaikka molempien pitäisikin pussin mukaan olla "medium".

Cheddareiden ja haban kesken taistelu on aika tiukka, maussa ei ole valittamista kummassakaan mutta taidan kruunun luovuttaa kuitenkin habalastuille riittoisuuden perusteella  ;D

Cajun tai chipotle -versioita ei valitettavasti missään ole tullut vastaan, veikkaan että kiilaisivat kärkeen.

Janne

Lainaus käyttäjältä: Juhaz - syyskuu 12, 2011, 17:55:09 ip
Cajun tai chipotle -versioita ei valitettavasti missään ole tullut vastaan, veikkaan että kiilaisivat kärkeen.

Cajunien ja parmesan habanero -sipsien valmistus onkin jo lopetettu. (ja bbq :n myös jo aiemmin)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Whili

Puhvelinsiivissä oli aika läpitunkeva etikan maku - mua se ei kyllä haittaa, päinvastoin, Estrellan "Salt & Vinegar" -sipsitkin on suurta herkkua vaikka ne on niin happamia että suu on mutrulla vielä tuntikausia pussin tyhjenemisen jälkeen. Valitettavasti vaikuttivat olevan käytännössä tulettomia, cheddareissa oli minusta paljon enemmän chiliä vaikka molempien pitäisikin pussin mukaan olla "medium".

Roiskaus haba tai nagajauhetta päälle niin toimii

InkRose

...Estrellan "Salt & Vinegar" -sipsitkin on suurta herkkua...

Puhumattakaan vaikkapa McCoy'sin S&V-sipsuista. Ei vain tahdo täältä periferiasta oikein millään saada niitä. Kerrankin semmoinen tapaus kuitenkin, että se ~30-40g pussi on koko lailla passeli pakkauskoko. ;D

marko-

Juuri ostin tuota cheddar versiota, ihan maukasta on ja poikakin söi kourallisen niitä. Habanero-versio rokkaa, puolessa välissä pussia pyyhkii kylmää hikeä otsalta. Olen kuitenkin tykästynyt chipotle ja cajun versioihin, molemmat tuntuvat vievän kielen mennessään ja cajun versiossa on enemmän sitä tulisuutta.