tammikuu 10, 2025, 14:39:24 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Ylöjärven polte

Aloittaja jaolsten, elokuu 27, 2011, 23:36:22 ip

« edellinen - seuraava »

ParturjzCoxsone

nojuu totta, hyvä idea sinänsä. varmasti kätevä jos pitää paljon eri lajikkeita idätellä, rupee mullaki lasit ja tila loppumaan kaapista sitten.. minä oon vaa laittanu maalarinteipin lasin kylkeen ja siihe tussilla lajikkeen ja päivämäärän millon laitettu, sitten kun kasvaa häntä nii nostelen veitsellä multiin ne

jaolsten

Nyt on Fataliin siemenet työntäneet hännän esille. Öö ja Naga Morich jopa kaksi yhdestä siidusta. Siis kaksi häntää, onko yleistäkin?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

ingeniero

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 07, 2011, 08:50:20 ap
Nyt on Fataliin siemenet työntäneet hännän esille. Öö ja Naga Morich jopa kaksi yhdestä siidusta. Siis kaksi häntää, onko yleistäkin?

Ensin tulee juuri ulos ja sit kasvu. Eli periaatteessa jokaisesta korkkaa kaksi päätä mut yleensä se toinen työntyy siemenkoppa kypäränä ja pudottaa sen sit matkalla.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: ingeniero - syyskuu 07, 2011, 13:42:28 ip
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 07, 2011, 08:50:20 ap

Ensin tulee juuri ulos ja sit kasvu. Eli periaatteessa jokaisesta korkkaa kaksi päätä mut yleensä se toinen työntyy siemenkoppa kypäränä ja pudottaa sen sit matkalla.
No tästä tuli kaksi identtisen pituista identtisen valkoista nöpöä ulos täysin samaan aikaan  ;D
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

syyskuu 19, 2011, 23:11:24 ip #24 Viimeisin muokkaus: marraskuu 16, 2011, 08:42:15 ap käyttäjältä jaolsten
Taimet kasvaa jo mukavaa vauhtia! Nyt olen suht monen jo siirtänyt purkkeihin, joissa saavat viettää loppuvuoden. Pari nopeiten kasvavaa siirrettäneen isompiin ruukkuihin aina kasvun mukaan. Josko saisi joulumausteet niistä puskista vielä..

32 taimea on nyt purkitettuna ja siemeniä tulee lautalta vielä 1-5. Joten 15-20 taimea saattaa päästä vuodenvaihteessa uuteen kotiin, kunhan saan siihen asti pidettyä hengissä. Nyt olen pari kertaa antanut kastelun yhteydessä merileväuutetta ja tänään annoin ekaa kertaa puutarhan kesää. Jos vielä muutaman viikon lannoittelis harvakseen ja sitten pikkuhiljaa vähentäisi kun ikkunoista tuleva valo vähenee. Joka aamu muuten raahaan noi ikkunan eteen. Ans kattoo miten kauan jaksan...

Tein joutessani olohuoneen/keittiön nurkkaan varastohyllystä tuollaisen kasvatushyllyn, johon asensin kaksi 60cm loisteputkivalaisinta.

Aji Cristal

Tässä kuvassa näkyy mysteeritaimia... Mulla tippu multaa täynnä oleva ruukku vahingossa idätyslautalle pari viikkoa sitten ja siemenet meni vähän sekaisin :D Ei haittaa..

Ja tässä kaupan mysteeriannuumista hätäisesti leikelty bonchi:

Lisäksi tyttärellä on 8 paprikantaimea työpöytävalaisimen alla ja töissä vielä kituva starfish.

E: siemenlista ekaan postaukseen..

YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

InkRose

Hyvältä näyttää hyllykössä. Vielä vähän paranisi jos jonkun korokkeen keksit ylähyllyn vadin alle että pääsisivät lähemmäs sitäkin valaisinta taimet.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: InkRose - syyskuu 19, 2011, 23:34:02 ip
Hyvältä näyttää hyllykössä. Vielä vähän paranisi jos jonkun korokkeen keksit ylähyllyn vadin alle että pääsisivät lähemmäs sitäkin valaisinta taimet.
Joo mulla on muutama keittokirja ollutkin tuossa mutta ne ovat vähemmän valokuvauksellisia tuossa tarjottimen alla  ;)
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

InkRose

Eipä mulla sitten muuta lisättävää olekaan. Homma hallussa.

Macex

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 19, 2011, 23:38:30 ip
Lainaus käyttäjältä: InkRose - syyskuu 19, 2011, 23:34:02 ip
Joo mulla on muutama keittokirja ollutkin tuossa mutta ne ovat vähemmän valokuvauksellisia tuossa tarjottimen alla  ;)
Ei me sun alustoja arvostella, satoa ja kasveja vaan  ;D

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

jaolsten

Tuolta photoalbumin puolelta:

Lainaus käyttäjältä: MaXXer - joulukuu 22, 2009, 17:51:43 ip
Pistetääs vaikka tänne puolelle vastine tolle Atheos_:n plutonium-7podille

Kyseessä on kuitenki niinkin tavallinen chili kuin pi441551, joka tosiaan syntyi 4 sirkkalehden kanssa ja jatkaa kasvuaan sirkkojen tyvestä kahdella varrella.

Mulla samanlainen on Naga. Tytär sanoo sitä SuperNagaksi. Eli siemenestä työntyi kaksi juurta ja kaksiparia sirkkalehtiä. Varsi on kuitenkin yhteinen osan matkaa, mutta tosiaan jakaantuu tuplaksi ennen sirkkalehtiä. Toivottavasti olisi tuplascovillet!  :-*
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

ParturjzCoxsone

mulla on toi sama loisteputki lamppu, se on vaa 120cm. helkutin hyvä ja hintakaa ei päätä huimannu, jotai 25e ohlsonilla

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: ParturjzCoxsone - syyskuu 22, 2011, 10:57:14 ap
mulla on toi sama loisteputki lamppu, se on vaa 120cm. helkutin hyvä ja hintakaa ei päätä huimannu, jotai 25e ohlsonilla
Joo tuohon hyllyyn ei mahtunut tuollainen 120cm pitkä, mittasin.  ;)

60cm pitkä maksoi 20€ ja putket samasta putiikista 5€/kpl.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

ParturjzCoxsone

jep, pätevä vekotin, kasvaa tuuheita puskia tuolla

jaolsten

lokakuu 04, 2011, 20:40:31 ip #33 Viimeisin muokkaus: lokakuu 04, 2011, 20:43:34 ip käyttäjältä jaolsten
Pari viikkoa viime päivityksestä ja aika pimeitä päiviä ollut koko chilien elinajan. Ilman noita loisteputkia voisi olla aika honteloita rehuja...

Kasvatushylly

Ylhäällä

Alhaalla

Päivisin chilit lokoilee auringossa, isot keittiön/olohuoneen ikkunat kaakkoon

Pimenta, taustalla Bolivian Rainbow

Lemon drop, Starfish, Aji Cristal

Starfish

YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Macex

Pitikö noi loistarit itse johdottaa, vai oliko valmiiksi johdotettu?

2013
Kuiva ja Naseva.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 04, 2011, 21:38:38 ip
Arvaa.

Väliin vielä kahden keinukytkimen kytkinrasia. Ei mennyt sulakkeita.

;)
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Macex

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 04, 2011, 21:52:50 ip
Arvaa.

;)
No ei peeerk... No, kaippa sitä pitää ruveta lukemaan sähkön ABC-kirjaa, että saa loistarit kattoon.

2013
Kuiva ja Naseva.

aropupu

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - elokuu 27, 2011, 23:36:22 ip
- Sitruunoita, vuoden kuivattuja siemeniä. Oasiksella.

Sitruksien siemenet säilyvät itävinä n. kuukauden siitä kun ne on poistettu hedelmistä. Jos kasvin haluat, niin laita suoraan hedelmästä itämään, vuoden vanhojen kanssa voi olla jo aika hiljaista itävyyden suhteen.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: aropupu - lokakuu 04, 2011, 22:57:42 ip
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - elokuu 27, 2011, 23:36:22 ip
- Sitruunoita, vuoden kuivattuja siemeniä. Oasiksella.

Sitruksien siemenet säilyvät itävinä n. kuukauden siitä kun ne on poistettu hedelmistä. Jos kasvin haluat, niin laita suoraan hedelmästä itämään, vuoden vanhojen kanssa voi olla jo aika hiljaista itävyyden suhteen.
Huomasin, nuo meni jo roskiin. Olivat liesituulettimen päällä, toin ne Espanjasta viime vuoden heinäkuussa.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 04, 2011, 22:41:39 ip
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 04, 2011, 21:52:50 ip
Arvaa.

;)
No ei peeerk... No, kaippa sitä pitää ruveta lukemaan sähkön ABC-kirjaa, että saa loistarit kattoon.

Pakko myöntää, kyselin ohjeet tuon keinukytkimen liittämiseen sähköasentajaystävältäni. Ensimmäinen ohje oli: Älä liitä, tai jos liität, käy hakemassa repullinen sulakkeita! Pienen aikaa kyseltyäni kuitenkin asiat selvisi... Eikä automaatioasentajan (1996-2002) kokemuksestakaan haittaa ole.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013