tammikuu 06, 2025, 22:15:21 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lidl chiliviikko

Aloittaja Horna, maaliskuu 21, 2012, 21:17:49 ip

« edellinen - seuraava »

Horna

Noniin.
Nyt tuli postissa sitten mainos lidlin chiliteemasta. Joku kerta on joutunut iloisesti yllättymään näistä lidlin tuotteista ja joku kerta pettymään. Haluaisin kovasti kuulla tätä uusimmasta teemaviikon tarjoamasta.

Tuotteinahan on torstaista sunnuntaihin (22.-25.3.20012):

1.  Chili-Cheddar Makkara
2. Chiliolut
3. Hot wings
4. Chili Cheddar
5. Chili Ketsupppi
6. Habanero ribs
7. Wasabi päkyt
8. Chips Inferno
9. Tulinen Dippi (?)
10. Chili-mauste
11. Chilimix (tuoreita(?) chilejä)
12. Inferno pizza
13. Chilisalmiakki
14. Burning beefsteaks

Tuo inferno pizza sekä inferno sipsit on ollutkin jo satunnaisia vierailijoita (okei, pizzaa tuntuu saaavan jatkuvasti) mutta muut tuotteet on kyllä minulle uusia. Minusta nuo inferno sipsit on ollut kuin tehty minulle, vähän vähemmän potkua kuin blair'sin vastaavissa (se musta pussikka), muttei liian paljoa. Ainoa harmi on tietysti se, ettei niiden sipsien saatavuus ole suinkaan taattu - olen niitä löytänyt vain kaksi kertaa. Mutta joo - laittakaahan mielipiteitä näistä tuotteistä jos on tullut kokeiltua!
Itseäni kovasti ainakin kiinnostaa tuo cheddar ja ribsit.. :)
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

TunturiTiger

Jaa taas?!

Lainaus käyttäjältä: Horna - maaliskuu 21, 2012, 21:17:49 ip
Joku kerta on joutunut iloisesti yllättymään

Ei kannata ihan hirveesti riemuita. Ei noi ny niin herkkuja viimeks ollu. Chiliä oli enimmäkseen nimessä.

Tätä ei muistaakseni viimeks ollutkaan, joten ihan voisin mielenkiinnosta maistaa. Pitääkö hakee grilli pihalle jo pyhänä?? On se talven mittaan pariin otteeseen ollu kyllä käytössä, joten se on aika lähellä tota varaston ovee.  ;)

ChIlIDoG

Noniin.
Nyt tuli postissa sitten mainos lidlin chiliteemasta. Joku kerta on joutunut iloisesti yllättymään näistä lidlin tuotteista ja joku kerta pettymään. Haluaisin kovasti kuulla tätä uusimmasta teemaviikon tarjoamasta.

Tuotteinahan on torstaista sunnuntaihin (22.-25.3.20012):

1.  Chili-Cheddar Makkara
2. Chiliolut
3. Hot wings
4. Chili Cheddar
5. Chili Ketsupppi
6. Habanero ribs
7. Wasabi päkyt
8. Chips Inferno
9. Tulinen Dippi (?)
10. Chili-mauste
12. Inferno pizza
13. Chilisalmiakki
14. Burning beefsteaks

Tuo inferno pizza sekä inferno sipsit on ollutkin jo satunnaisia vierailijoita (okei, pizzaa tuntuu saaavan jatkuvasti) mutta muut tuotteet on kyllä minulle uusia. Minusta nuo inferno sipsit on ollut kuin tehty minulle, vähän vähemmän potkua kuin blair'sin vastaavissa (se musta pussikka), muttei liian paljoa. Ainoa harmi on tietysti se, ettei niiden sipsien saatavuus ole suinkaan taattu - olen niitä löytänyt vain kaksi kertaa. Mutta joo - laittakaahan mielipiteitä näistä tuotteistä jos on tullut kokeiltua!

Inferno sipsien tulisuus oli myös itselle sopiva, mutta kyllä Blairin sipseissä kuitenkin itse sipsin rakenne on parempi. Infernot on vähän sellasia tusina tuotteen tuntuisia.

LupeKani

1.  Chili-Cheddar Makkara     - pettymys
2. Chiliolut                          - pettymys
3. Hot wings                       - en ole maistanut
4. Chili Cheddar                 - en ole maistanut
5. Chili Ketsupppi               - Hyvä tuote se miedompikin, vaikka siihen joutui lisäämään nagajauheella potkua. Onkohan tää yhtä hyvää? Ei oo muutenkaan ihan normaalin ketsupin oloista..
6. Habanero ribs                - ihan ok polte, mutta en muuten tykännyt, kuten ei muutkaan maistajat sillä kertaa.
7. Wasabi päkyt                 - Ei oo tullut vastaan vielä hyviä wasabilla maustettuja pähkinöitä muuallakaan...
8. Chips Inferno                 - Perkeleellisen suolaisia ohkaisia lastuja, jos oisivat sellaisia paksumpia ja hieman vähemmän suolaa, noita kyllä popsisi mielellään.
9. Tulinen Dippi (?)             - tee itse, saat parempaa.
10. Chili-mauste                 - näitä saa hieman parempia täältä foorumiltakin...
12. Inferno pizza                - Osta Salamipizza, mausta itse...
13. Chilisalmiakki                -    -.-
14. Burning beefsteaks       - Tää taitaa mennä ostoon täällä päädyssä.

Nosiseptori

Kiitos tiedosta. Pitänee poiketa.

Horna

Lainaus käyttäjältä: LupeKani - maaliskuu 21, 2012, 21:27:48 ip
5. Chili Ketsupppi               - Hyvä tuote se miedompikin, vaikka siihen joutui lisäämään nagajauheella potkua. Onkohan tää yhtä hyvää? Ei oo muutenkaan ihan normaalin ketsupin oloista..
6. Habanero ribs                - ihan ok polte, mutta en muuten tykännyt, kuten ei muutkaan maistajat sillä kertaa.
7. Wasabi päkyt                 - Ei oo tullut vastaan vielä hyviä wasabilla maustettuja pähkinöitä muuallakaan...
8. Chips Inferno                 - Perkeleellisen suolaisia ohkaisia lastuja, jos oisivat sellaisia paksumpia ja hieman vähemmän suolaa, noita kyllä popsisi mielellään.
10. Chili-mauste                 - näitä saa hieman parempia täältä foorumiltakin...

Miten kummassa tiedät? Onko näitä tuotteita ollut tällä meidän ihanalla natsisiwalla aikaisemminkin myynnissä?
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

LupeKani

maaliskuu 21, 2012, 22:03:06 ip #6 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 21, 2012, 22:09:12 ip käyttäjältä LupeKani
Lainaus käyttäjältä: Horna - maaliskuu 21, 2012, 21:30:16 ip
Lainaus käyttäjältä: LupeKani - maaliskuu 21, 2012, 21:27:48 ip

Miten kummassa tiedät? Onko näitä tuotteita ollut tällä meidän ihanalla natsisiwalla aikaisemminkin myynnissä?

Juu, viime vuonna oli samanlainen viikon kampanja etc. Chiliviikot..             

Edit. Tuossa:Chilipäivät

edit. vedämpä ribseistä sanani takaisin, toiminut hyvin pienellä tuunauksella, eli chiliöljyn kanssa läträämisellä.

Perhonen_Kärpänen

Helkkarin hyvännäkösiä habaneroja tarttui mukaan. 100g rasia kustansi 1,99€

Tämän lisäksi ostin pussillisen chilisalmiakkia, joita sitten viikonloppuna maistelen ja haistelen.

PP

Lainaus käyttäjältä: Perhonen_Kärpänen - maaliskuu 22, 2012, 17:55:19 ip

Noiden nimeäminen Habaneroksi on suunnilleen sama kuin sanoisi appelsiinia omenaksi. Mutta minkäs näille kaupallisille nimeäjille tekee. :(

Perhonen_Kärpänen

Kerroppas sitten mitä nuo ovat

Perhonen_Kärpänen

maaliskuu 22, 2012, 18:15:55 ip #10 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 22, 2012, 19:24:49 ip käyttäjältä Perhonen_Kärpänen
Kyllä noita mun mielestä tuoksun ja maun puolesta voisi habaneroksi sanoa. Korkeamman tason tietämys sitten sitä haluaville :)

Ei mutta oikeasti, voiko noita nyt sitten tuosta tunnistaa ja nimetä, ja jos voi niin nimetkää!

Whili

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 22, 2012, 17:58:23 ip
Lainaus käyttäjältä: Perhonen_Kärpänen - maaliskuu 22, 2012, 17:55:19 ip

Noiden nimeäminen Habaneroksi on suunnilleen sama kuin sanoisi appelsiinia omenaksi. Mutta minkäs näille kaupallisille nimeäjille tekee. :(

Ei ihan lajikirjan näköisiä, luultavasti "hybridichinence", MUTTA miltä maistui ??

Ja ilman hifistelyhomoilua: näitä kaupallisia "haboja" on liikkeellä jos jonkin näköisiä ja makuisia.
Jos otat siemenet talteen niin muista, että kyseessä tehotuotannossa ollut isäntäkasvi eikä aito habanero.

Perhonen_Kärpänen

Voimakkaasti tuoksu mangolle (samalle kuin omat oranssit, oikeat ja 'alkuperäiset' habanerot eräänä kaukaisena kasvatuskautena kauan sitten). Maku ehkä vielä enemmän hedelmäinen, tai sitten aika kultaa muistot. Poltettakin oli _kiitettävästi_.  Itse olen mieltänyt, että 'habanero' olisi nykyään jo yleisnimitys tietynlaiselle chinenselle, alalajit yms sitten erikseen. Mutta onko se sitten väärin sanoa noita 'habaneroksi' ?

PP

Lainaus käyttäjältä: Perhonen_Kärpänen - maaliskuu 22, 2012, 18:21:49 ip
Mutta onko se sitten väärin sanoa noita 'habaneroksi' ?

Monien mielestä on, koska perinteinen alkuperäinen Habanero on linkerin kuvassa olevien näköinen oranssi, paksu, lommoinen C. chinense Karibialta. Habanero on chilin nimenä erittäin tunnettu ja tuliseksi tiedetty ja kaupalliset toimijat kutsuvat siksi chinensejään Habaneroiksi.

Whili

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 22, 2012, 18:36:26 ip
...Habanero on chilin nimenä erittäin tunnettu ja tuliseksi tiedetty ja kaupalliset toimijat kutsuvat siksi chinensejään Habaneroiksi.

juurikin näin, mutta jos on maukkaita niin jälkeläisistä VOI tulla...  kokeilemisen arvoisia.  :D

SK

Eli jos ostaa kaupasta habaneron sitä täytyy sanoa "kaupan habaksi" ja haukkua miten kitkerä se oli.
Tai joku tulee lässyttämään, että ei se oikea habanero ollut, vaikka ei varmaankaan tiedä missä se on kasvanut ja miltä maistui.

Aku

Chilisalmiakkia kävin ostamassa pussillisen koulun jälkeen. Nyt tuli maisteltua ja täytyy sanoa, että chili siinä ei ainakaan maistu :( Vaikka eihän tuosta mitään poltetta osannutkaan odottaa.

linker

tuo oli sitten vihon viimeinen kuva jonka tänne laitoin!
Ettei mene hifistelyksi ja homoiluksi.

On se jumalauta kummallista, kun kaikki on nykyään hifistelyä ja homoilua.
Ymmärrän jatkossa vaieta seurakunnassa, tai pysyä sen ukopuolella.
Enkä todellakaan ole maailman herkkänahkaisimpia hifistelijähomoilijoita

PP

maaliskuu 22, 2012, 19:21:21 ip #18 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 22, 2012, 19:29:40 ip käyttäjältä PP
Lainaus käyttäjältä: linker - maaliskuu 22, 2012, 19:15:58 ip
tuo oli sitten vihon viimeinen kuva jonka tänne laitoin!
Ettei mene hifistelyksi ja homoiluksi.

On se jumalauta kummallista, kun kaikki on nykyään hifistelyä ja homoilua.
Ymmärrän jatkossa vaieta seurakunnassa, tai pysyä sen ukopuolella.
Enkä todellakaan ole maailman herkkänahkaisimpia hifistelijähomoilijoita

Pelkäsin, että kommentistani tulee haloo, mutten ihan uskonut, että tulisi. Luulin tyhmänä, että kaupallista toimintaa saa kritisoida, mutta ei sitten. Aji Inferno ja Chilivaari tuota Habanero-valistusta on tehneet täällä pitkään ja se on otettu ihan hyvin vastaan.

Perhonen_Kärpänen

maaliskuu 22, 2012, 19:23:00 ip #19 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 22, 2012, 19:30:19 ip käyttäjältä Perhonen_Kärpänen
Elä nyt repee siellä, ei tuo kommenttini ollut mitään henkilökohtaista.

Onko caribbean red habanero habanero? entäs habanero brown large? Miten sitten Peruvian White? tai habanero sudden death??

edit: korjasin vähän termistöäni forumille paremmin sopivaksi.