heinäkuu 03, 2024, 02:21:03 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Tampereen tyttö esittäytyy

Aloittaja ChiliBerry, huhtikuu 04, 2012, 17:01:37 ip

« edellinen - seuraava »

ChiliBerry

huhtikuu 04, 2012, 17:01:37 ip Viimeisin muokkaus: huhtikuu 04, 2012, 17:04:53 ip käyttäjältä ChiliBerry
Villiinnyttiin vallan hyvän ystäväni kanssa tässä jokin aika sitten, kun mentiin muutaman valkoviinipullon jälkeen syömään erittäin tulista chiliä sisältävää thaimättöä ja huomattiin, että molemmilla henki kulkee kun ei olisi astmasta tietoakaan. Aiemmin illalla oltiin juuri keskusteltu siitä, kuinka astmapiippukaan ei tunnu enää avaavan pillejä kunnolla.
Jatkuva yskäni ja hengityksen vinkuminen loppu kuin seinään heti aterian jälkeen.

Nyt sitten tuli hirveä himo alkaa kasvattamaan omia chilivauvoja ikkunalaudalle, saas nähdä kuinka käy. Vesiviljelemään en vielä rupea, kokeillaan ensin turvetta tai hiekkamultaa.

Laitoinkin taimi ja siemenpyynnön tuonne vaihto ja lahjoitus palstalle ja nyt jännitetään olisko kellään niitä taimia ylimääräisinä  :-*

Aiempaa kokemusta ruokien kasvattelusta on lähinnä tomaateista, jotka kasvoi tosi hyvin ja hyviä oli.
~Chili, ja henki kulkee~

Huru-ukko

Tervtuloa, kyllähän ne nuoret miehet siellä anteliaita on siemenistään ja mikä ettei taimiakin löytyisi.... :)

Whili

Juu Tervetuloa foorumille  :)   Ja mukaan Pirkanmaan chiliyhdistyksen rientoihin !!

Pistin sulle jo YV:tä.

Aji Inferno

Tervetuloa! :-)  Kyllähän tästä porukasta niitä taimia varmasti löytyy - moni on idättänyt tapansa mukaan paljon enemmän kuin omiin tarpeisiinsa. ;)

Jos voit valita, yritä saada capsicum baccatum -lajin eteläamerikkalaisia lajikkeita, sillä ne ovat kotona rajattoman paljon helpompia ja kiitollisempia kasvatteja kuin ns. tavallisemmat chilipaprikat. Ainoana haittapuolena isompi koko, mutta senkin kanssa tulee toimeen. :)  Vesiviljely ei ole mitenkään välttämätöntä, hiekkapitoinen kukkamulta, johon pläjäyttää joskus ehkä tomaattilannoitetta (löytyy Plantagenista ja muista puutarhaliikkeistä) hiukan lisukkeeksi + suihkuttelee halvasta suihkepullosta kenties joskus merileväuutetta lehdille, toimii kyllä tarpeeksi hyvin.

Älä muuten ota chinense -lajin paprikoita kuten Habaneroja tai Naga Morichia, tai frutescens -lajin Tabascoa, jollei tarjolla ole todella valoisa ja lämmin kasvatuspaikka.

ChiliBerry

huhtikuu 04, 2012, 17:29:25 ip #4 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 04, 2012, 17:34:34 ip käyttäjältä ChiliBerry
haa kappas! Nopeasti tuli tervehdyksiä. Hei vaan! Mulla onkin tomaattilannoitetta ja merileväuutetta valmiina kaapissa. Toivelistaani en muistaakseni lisännyt yhtäkään chinenceä, ne vaikutti liian vaativilta kasvateilta. Mutta pakko myöntää, että pienimmät ja näteimmät miellyttää silmää eniten  ;D
~Chili, ja henki kulkee~

Macex

Ei ne chinenset oikeasti mitään yltiövaikeita ole.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.



TunturiTiger

Tervetuloa ja toivottavasti näemme Pirkanmaan jaoston miiteissä.

Whili

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 04, 2012, 20:19:48 ip
Tervetuloa ja toivottavasti näemme Pirkanmaan jaolsten miiteissä.


Tulipahan nuoriin kolleihin eloa  ;D


Mutta eikun rohkeasti mukaan tuliseen seurakuntaan !!

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 04, 2012, 22:01:26 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 04, 2012, 20:19:48 ip
Tervetuloa ja toivottavasti näemme Pirkanmaan jaolsten miiteissä.


Tulipahan nuoriin kolleihin eloa  ;D


Mutta eikun rohkeasti mukaan tuliseen seurakuntaan !!


Eipäs muokkailla mun tekstejä! Sitä paitsi mä oon ukkomies! prkl!

Whili

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 04, 2012, 22:24:33 ip

..oon ukkomies! prkl!"


Eipä nyt vedetä epähedelmää nenään, tai minnekkään muuallekkaan  ;D

TT, Sulla on päivyri väärässä ajassa; 8½ kk.


TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 04, 2012, 22:41:31 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 04, 2012, 22:24:33 ip

..oon ukkomies! prkl!"


Eipä nyt vedetä epähedelmää nenään, tai minnekkään muuallekkaan  ;D

TT, Sulla on päivyri väärässä ajassa; 8½ kk.


Miten olis yllätys ohjelma Tammelantorin chilipäiville Jyväskylän tapaan? Otappa löysät pökät jalkaas, niin mä otan paketin kummihanskoja matkaan. ;D

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 04, 2012, 22:24:33 ip
Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 04, 2012, 22:01:26 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 04, 2012, 20:19:48 ip
Tervetuloa ja toivottavasti näemme Pirkanmaan jaolsten miiteissä.


Tulipahan nuoriin kolleihin eloa  ;D


Mutta eikun rohkeasti mukaan tuliseen seurakuntaan !!


Eipäs muokkailla mun tekstejä! Sitä paitsi mä oon ukkomies! prkl!


Ukkomiehuus on oma vika... eikun, siis valinta.  ;D  Mutta eipä täällä liiemmin sinkkuja tunnu liikkuvan, etenkään naispuolisia sellaisia. Onko chiliharrastus siis "perhelaji" - tai ainakin ns. vakiintuneiden ihmisten laji..?

Kamala ajatus.  ;D 

Mutta takaisin asiaan: tarkennan vielä tuota aiempaa suositustani chinensepaprikoista. Ovat, kuten frutescensit ja pubescensitkin, helppoja ja vaivattomia kasvatteja, JOS olosuhteet sattuvat olemaan niille suotuisia. Jos eivät ole, nuo kaikki ovat hyvin helposti nokkiinsa ottavia, eivätkä sitten esim. välttämättä kuki ollenkaan - mikä nyt ei ilahduta etenkään harrastuksen juuri aloittanutta. Esim. itselläni on nyt jo hullut 15 vuotta chiliharrastusta takana, enkä saa kotonani vieläkään chinensejä edes pysymään hengissä, saati tekemään satoa. Liian pimeää, enkä viitsi käyttää kesälläkin keinovaloa... Sikäli välttyy monelta vaivalta, jos valkkaa heti alkuun helppoja, hyviä baccatumeja ikkunalaudalleen tai partsilleen! :)  Hankalampien kanssa voi tapella sitten myöhemmin, kun mieli tekee.

Macex

huhtikuu 04, 2012, 23:42:47 ip #14 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 04, 2012, 23:45:17 ip käyttäjältä Macex
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - huhtikuu 04, 2012, 23:12:36 ip
tai ainakin ns. vakiintuneiden ihmisten laji..?
Eikö täällä ole vakiintuneita sinkkuja ollenkaan mun lisäksi vai?  :o

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 04, 2012, 22:58:46 ip
Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 04, 2012, 22:41:31 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 04, 2012, 22:24:33 ip

..oon ukkomies! prkl!"


Eipä nyt vedetä epähedelmää nenään, tai minnekkään muuallekkaan  ;D

TT, Sulla on päivyri väärässä ajassa; 8½ kk.


Miten olis yllätys ohjelma Tammelantorin chilipäiville Jyväskylän tapaan? Otappa löysät pökät jalkaas, niin mä otan paketin kummihanskoja matkaan. ;D
Älkää nyt heti paljastako, mitä me siellä torilla ollaan oikeasti tehty...

Mä pahasti pelkään, että tää topic laukeaa käsiin ihan just.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Tyttii

Tervetuloa! Ja älä välitä noista pojista, ne on oikeasti ihan kivoja  ;) Noin 10% palstalla pyörivistä on naisia. Eikä kukaan niistä ole pelkästään hangaround. Näköjään vaan se miehinen herkkä viherpipertäjäpuoli on piilotettava miehekkääseen tulen ja leimauksen kasvatteluun. Onhan se eri kasvattaa orkideoita, kuin Nagaa. Tai sitten ei. Chilien kasvattaminen on vain NIIIIN siistii!
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

jaolsten

Ai tääl on tämmönen, mistä juteltais?

Tervetuloa Tytölle naapurikunnasta!

Jyväshoviin lähtijöitä?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Macex - huhtikuu 04, 2012, 23:42:47 ip
Mä pahasti pelkään, että tää topic laukeaa käsiin ihan just.

No okei jättäydyn siis syrjemmälle...
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Tyttii

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - huhtikuu 05, 2012, 00:16:25 ap
Lainaus käyttäjältä: Macex - huhtikuu 04, 2012, 23:42:47 ip
Mä pahasti pelkään, että tää topic laukeaa käsiin ihan just.

No okei jättäydyn siis syrjemmälle...


Nopeimmat pakit mitä oon nähnyt, itelleen =) hullua sakkia kaikki tyynni!! Tää treadi  :D :D :D
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Tyttii - huhtikuu 05, 2012, 00:40:22 ap
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - huhtikuu 05, 2012, 00:16:25 ap
Lainaus käyttäjältä: Macex - huhtikuu 04, 2012, 23:42:47 ip
Mä pahasti pelkään, että tää topic laukeaa käsiin ihan just.

No okei jättäydyn siis syrjemmälle...


Nopeimmat pakit mitä oon nähnyt, itelleen =) hullua sakkia kaikki tyynni!! Tää treadi  :D :D :D


Tätähän tämä on!  ;D  Chili on hullu ja hauska asia! ;)