Toinen siemenketjukirje, uusi nousu

Aloittaja biblo, kesäkuu 15, 2012, 18:09:57 ip

« edellinen - seuraava »

Fredrik-flugarn

Lainaus käyttäjältä: Whili - elokuu 22, 2012, 18:12:19 ip
Kuten J-man tuossa totesi, niin 1.kirje on jossain Itellan rattaissa ollut jo pari kuukautta.
Mutta uutta kirjettä kuulemani mukaan parsitaan kasaan ja ilmoittautumaan pääsee täältä  8)

Eikö silloin ole jo melkein mennyttä?
-Vaikka niitä tarinoita olen kuullut ihmekirjeistä jotka löytävät perille vuosia postituksen jälkeen...

Itse olen joutunut ihan korottamaan ääneni että saisin Turun lajitteluterminaalista pakettini...
Bussikuski, luultavasti, oli höylännyt puolet pahvista tarroineen irti kun revinnyt sitä pakettia postibussin ruumasta...
Kun ei saatu viivakoodiarekisteröity  lajittelukeskuksessa se ei tietty ikinä niiden mukaan voinut päästä korppoosta lähtemään.
Vaikka itse ollut samassa bussissa puolet matkasta...

Tuli ihan helkutin kova kiiru tukholmaan paketti kainalossa >:(
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Iivari

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - elokuu 22, 2012, 18:06:30 ip
No minulle tullessa niitä pieniä oli muistaakseni tosi vähän tai ei ollenkaan, joten määkin niitä sinne lisäilin. Toki on silti hyvä, että menevät käyttöön...

Minulle tullessa pieniä taisi olla jälellä muutama. Omat 3 lajilisäystä pistin omista pikkupusseista.

Yirtin käydä etsimässä tuollaisia pieniä "elintarvikepusseja" muutamista liikkeistä ideaparkissa mutta kaikkialla sanottiin, että se 10x11cm on pienin koko mitä löytyy. Eli mistä te niitä sormen kokoisia hankitte??

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Iivari - elokuu 22, 2012, 22:00:50 ip
No minulle tullessa niitä pieniä oli muistaakseni tosi vähän tai ei ollenkaan, joten määkin niitä sinne lisäilin. Toki on silti hyvä, että menevät käyttöön...

Minulle tullessa pieniä taisi olla jälellä muutama. Omat 3 lajilisäystä pistin omista pikkupusseista.

Yirtin käydä etsimässä tuollaisia pieniä "elintarvikepusseja" muutamista liikkeistä ideaparkissa mutta kaikkialla sanottiin, että se 10x11cm on pienin koko mitä löytyy. Eli mistä te niitä sormen kokoisia hankitte??
Interwebistä ollaan tilattu isompia määriä kimpassa. Itse ostin jonkun kimppatilauksen jämiä jonkun tuhannen pussia.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Jani M

Lainaus käyttäjältä: biblo - elokuu 22, 2012, 18:00:51 ip
Lainaus käyttäjältä: Mog- - elokuu 22, 2012, 12:19:59 ip
Edit: Minigripit on vähissä, eikä itsellä niitä tähän hätään valitettavasti löytynyt...

Tämä kyllä ihmetyttää kun minun ja Rusakon jäljiltä noita oli 100+ tuolla lähtiessään.

Hetkonen, mulle kun kirje tuli, niitä pieniä oli kaksi pussillista. Eli piti olla ihan reilusti. Onkohan nyt käynyt niin että se toinen pussi on tipahtanut jonnekin jossakin vaiheessa. :O

Lassi-s

elokuu 23, 2012, 00:58:15 ap #124 Viimeisin muokkaus: elokuu 23, 2012, 01:04:49 ap käyttäjältä Lassi-s
no. lauantaina chilifestareille. toivottavasti sieltä löytyy tuoreita ja siiduja joista saa pistää itämään. oli vaan tuossa yhessävaiheessa niin helkkarin kiinnostavia lajikkeita että epäilen niiden saatavuutta edes tuolta festareilta. sieltä ny ainakin koitan ostaa kaiken mahdollisen vähänkin kiinnostavan. mut tosiaan...kirjettä tännepäin. adminille laitoin yv:tä
S.Y.L.B

Mog-

Lainaus käyttäjältä: Jarok - elokuu 23, 2012, 00:32:19 ap
Lainaus käyttäjältä: biblo - elokuu 22, 2012, 18:00:51 ip
Lainaus käyttäjältä: Mog- - elokuu 22, 2012, 12:19:59 ip
Edit: Minigripit on vähissä, eikä itsellä niitä tähän hätään valitettavasti löytynyt...

Tämä kyllä ihmetyttää kun minun ja Rusakon jäljiltä noita oli 100+ tuolla lähtiessään.

Hetkonen, mulle kun kirje tuli, niitä pieniä oli kaksi pussillista. Eli piti olla ihan reilusti. Onkohan nyt käynyt niin että se toinen pussi on tipahtanut jonnekin jossakin vaiheessa. :O

Mitenkäs se nyt oli...
Niitä taisi olla kaksi pussia. Toinen oli isoja, missä luki että käytä vapaasti ja toisessa oli sitten yksi reikäinen iso ja ihan pari kappaletta niitö pieniä. Tuossa toisessa oli siis näitä normi kokoisia ja niitäkin suht vähän.
Taisin laittaa kaikki jääneet nyt samaan pussiin. Vähissä olivat joka tapauksessa.
Kipu syntyy kun heikkous poistuu kehosta

Päiväkirja vuosimallia 2012

Liikuntapäiväkirja

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Lassi-s - elokuu 23, 2012, 00:58:15 ap
no. lauantaina chilifestareille. toivottavasti sieltä löytyy tuoreita ja siiduja joista saa pistää itämään. oli vaan tuossa yhessävaiheessa niin helkkarin kiinnostavia lajikkeita että epäilen niiden saatavuutta edes tuolta festareilta. sieltä ny ainakin koitan ostaa kaiken mahdollisen vähänkin kiinnostavan. mut tosiaan...kirjettä tännepäin. adminille laitoin yv:tä
Hei tehdäänkö niin, kun oot tollanen perusreilun Suomalaisen miehen tuntuinen jätkä, että otan siemenkansioni mukaan ja saat muutamia kymmeniä lajikkeita sieltä. Voipi raapia pahinta kutittelua tämä toimenpide..  ;)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Lassi-s

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - elokuu 23, 2012, 11:38:23 ap
Lainaus käyttäjältä: Lassi-s - elokuu 23, 2012, 00:58:15 ap
Hei tehdäänkö niin, kun oot tollanen perusreilun Suomalaisen miehen tuntuinen jätkä, että otan siemenkansioni mukaan ja saat muutamia kymmeniä lajikkeita sieltä. Voipi raapia pahinta kutittelua tämä toimenpide..  ;)
'

no sehän passaa vallan mainiosti :)
S.Y.L.B

Miksu77

elokuu 23, 2012, 20:49:57 ip #128 Viimeisin muokkaus: elokuu 24, 2012, 20:10:03 ip käyttäjältä Miksu77
Kirje tuli tänään ja ehdin jopa käymään sen läpikin :o, niin pistän sen huomenna menemään TuffGongia.

Täyttelin näitä:
Habanero caribbean red (C.Chinense)
Inca Red Drop (C.Baccatum)

Ja näitä ei löytynyt ollenkaan, niin laitoin mukaan:

Pimenta da neyde (C.Chinense)
CGN 22871 (C.Baccatum)
PI 260567 (C.Baccatum "microcarpum")
Joes long (C.Annuum)
Jalapeño Hercules (C.Annuum). Kirjeessä oli kyllä Jalapeño Grandea, mutta en tiennyt onko sama kuin ensin mainittu?

Ja jotain uutta löytyi tietenkin itsellekkin.

Edit: Paketti viety tänään postiin.

exa

Syystä tai toisesta TuffGong ei tänne päivitellyt kirjeen kulusta mutta tänään yllättem luukkuun kolahti.... ilmoitus isokokoisesta kirjeestä.

Neljän vartin jonotuksen jälkeen tympeä itella-neiti paketin mulle lykkäsi. Pissat meinasi housuun livahtaa kun kirjettä selasin. Niin lajikirjavaa! Hetki täytyy vielä hypistellä ja makustella ja mikä tärkeintä - täytellä.

Maanantaina kirje lähtee seuraavalle!

Klikkaa kuvaa ja lue kasvatuksistani!

exa

syyskuu 01, 2012, 01:07:04 ap #130 Viimeisin muokkaus: syyskuu 02, 2012, 22:38:55 ip käyttäjältä exa
Syystä tai toisesta TuffGong ei tänne päivitellyt kirjeen kulusta (tärkeintä on, että kulkee!) mutta tänään yllätten luukkuun kolahti.... ilmoitus isokokoisesta kirjeestä.

Neljän vartin jonotuksen jälkeen tympeä itella-neiti lykkäsi minulle nätin punaisen lootan. Pissat meinasi livahtaa housuun kun kirjettä selasin. Niin lajikirjavaa! Hetki täytyy vielä hypistellä ja makustella ja mikä tärkeintä - täytellä.

Maanantaina kirje lähtee seuraavalle!

sunnuntai 2.9.

Olen saanut käytyä koko paketin läpi ja kiikutettua sen lähiärrään. Lupasivat tiistaiksi sen perille.

Vaikka ensi kausi mennään matalalla profiililla niin muutamasta lajikkeesta en malttanut pitää näppejäni erossa. Yhtään lajiketta en poistanut kierrosta, lisäsin Aji Coloradon (ja jonkun eestiläisen vihannespaprikan) sekä täyttelin tusinan verran aiempia. Harmi, etten omista pahemmin pubelajikkeiden siemeniä sillä niistä näytti olevan pulaa (ainakin CAP 217, PI 387838, PI 585273)!

Joku oli äkännyt erittäin käteviä osoitetarroja laittaa kirjeeseen, todella hienoa! Tuli viime vuonna tilattua tuhat pientä minigrip-pussia, joissa valkoiset raidat kirjoitusta varten. Lykkäsin nipun siementen mukaan.

Klikkaa kuvaa ja lue kasvatuksistani!

Nizo

Eilen tuli kirje tänne. Huomenna eteen päin.

biblo

"Grow food, not lawns"

El Borracho

syyskuu 12, 2012, 15:03:03 ip #133 Viimeisin muokkaus: syyskuu 13, 2012, 19:19:25 ip käyttäjältä El Borracho
Juuri äsken saavuin kotiin. Tullut lappu isosta paketista jonka voisi noutaa tästä lähiärrältä. Syön ensin ja käyn sitten...

-Ja sehän se on. Tässä mennee tovi jos toinenkin...

-SKK II kahlattu lävitse. Lähtee huomena illalla kohti M;kko:a. Otin vähän, laitoin vielä vähemmän. -Toiste sitten enemmän.
-Paketti postitettu eteenpäin.

biblo

Innokkaat toiseen kiertoon liittyvät!

Odottakaa niitten YV:iden kanssa vielä sen aikaa että katsotaan koska kirje lähtee uudelle rundille. Ilmoitan siitä tänne erikseen.
"Grow food, not lawns"

Lillen

Tarvitseeko meidän edellisellä listalla olevien myös ilmoittautua?

M;kko

M;kko

Kirje käyty läpi. Laitoin uusina Aji Chomboa (C. chinense) ja PI631154 (C. flexuosum) ja lisäsin Tobago Sweetiä (C. chinense). Flexuja olin kuivannut pitkän aikaa kokonaisina marjoina, mutta nepä eivät kuivukaan ihan rapsakoiksi vaan jäävät ehkä suuren sokeripitoisuuden (?) takia tahmaiseksi mössöksi. Annan siis siementen kuivahtaa vielä varmuuden vuoksi päivän verran ennen kuin suljen muovipussiin ja pistän paketin eteenpäin.

Larski

Kenellekäs mä lähetän paketin, kun oon käyny sen läpi?

Whili

Lainaus käyttäjältä: Larski - syyskuu 19, 2012, 15:46:09 ip
Kenellekäs mä lähetän paketin, kun oon käyny sen läpi?

Lainaus käyttäjältä: biblo - kesäkuu 20, 2012, 21:28:38 ip
...Lopuksihan se tulee taas minulle niin katsotaan milloin uudelleen kierrätetään. Näillä näkymin sitten satokauden lopussa.

Elikkäs biblolle odotteleen uutta kierrosta  :)