heinäkuu 05, 2024, 11:39:56 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Fatalii Gourmet Jigsaw

Aloittaja jaolsten, elokuu 19, 2012, 14:31:34 ip

« edellinen - seuraava »

Bruce Willis

Itse tahtoisin kyllä maistaa tuoreena tuota ihmettä, vaikka tiedän että kokemus on varmasti säväyttävä mutta mitäpäs sitä ei chilipää tekisi makunautinnon eteen ja sen extremen..  8)
On hienoa että lajikkeita kehittyy kokoajan uusia mutta jossain tulee raja vastaan tulisuuden suhteen ja nyt se taitaa olla saavutettu  :)

Muistelisin aikoinani että tästä oli monia vuosia sitten chilifoorumilla puhetta (silloin kun naga ilmestyi kuvioihin) että voiko tästä tulisemmaksi mennä ja sitä kauhisteltiin..mutta nyt olemme saanneet vastauksen.
Ja toivon että noita erikoisuuksia saa joskus kaupasta, maksoi mitä maksoi mutta ostettava on jos ja kun niitä saa!
Kyseessä on kuitenkin äärimmäisen erikoislaatuinen tuote jotenka hinta tulee varmasti olemaan kilolta aivan mieletön mutta mitä sitten, kun mikään ei riitä  ;D

Ja luen mielelläni päiväkirjoja miten porukka on onnistunut kasvattamaan ko lajiketta. 

Evilyn

Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - huhtikuu 08, 2013, 07:20:45 ap


Onnittelut! Taidat olla foorumin ensimmäinen tyyppi kellä kasvaa jo Jigsaw-taimi.  :D Käy kateeksi.



Onnittelut täältäkin, mutta omani on jo kaksikuinen.
Ei tosin itse idätetty; Fataliin Korporaatiolle helmikuussa lahjoittama Jigsaw -taimi kasvaa ja komistuu olohuoneeni eteläikkunalla :)

PP

Tuli tänään messuilla maistettu pieni määrä Jigsaw-jauhetta. Yllätti ettei se ollut ainakaan omaa Nagajauhetta jytympää ja polte oli ehkä jopa lempeämpi kuin Nagassa. Jauhe ei tietenkään vastaa likikään tuoretta.

cuski

Meikäläisen kokemus jauheesta oli kyllä torstai aamupäivällä melko ärhäkkä :) Toisin kolme päivää melkein pelkästään näytteillä eläneenä eilen illalla en edes huomannut jallu viipaleita hampurilaisessa :D
Pikkasen pisti harkitsemaan kasvatusta, nagahan on jo kasvavatettu ja kyllä tollasella tulisella on paikkansa omissa sekoituksissa.

blakk

Lainaus käyttäjältä: Ossian - huhtikuu 07, 2013, 23:49:00 ip
Niitä  Fatali Gourmet Jigsaw siemeniä on kyllä ollut myytävänä pitkäänkin. Sen jigsaw chilijauheen seasta niitä saattaa löytyä montakin.
Ostin niitä 6 kpl  x 12 € kokeillakseen, ehkä sentakia että Fatali väitti ettei myy niitä vielä. Yhteensä löysin 130 siementä ja niistä olen saanut 10 itämään. 



Tulikohan jollekki muulle mieleen? En halunnut aijemmin kertoa, fatali olis vaikka voinut harmistua :)


Itsekin löysin jauheen seasta siemenen, ollut itämässä muutaman päivän.. Innolla odotan  :)

Minbaari

Missäs vaiheessa porukalla on tämän lajikkeen taimet? Joko kukkii/podittaa? Omani aloitti kukkimisen tällä viikolla ja nuppua puskee raivoisasti, eli hyvällä säkällä pääsee jo Syys-lokakuussa tuoreen FG Jigsawin makuun.
#816

Lillen

Ei ole yhtä ainuttakaan taimea, mutta vieressäni komeilee kolme tuoretta Jigsaw podia.
Sukulaiselta piti käydä pummimassa, muutaman muunki lajikkeen ohella ::)

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 22, 2013, 14:28:40 ip
Ei ole yhtä ainuttakaan taimea, mutta vieressäni komeilee kolme tuoretta Jigsaw podia.
Sukulaiselta piti käydä pummimassa, muutaman muunki lajikkeen ohella ::)

Ensimmäinen suuhun ykkösellä, muista siemeniä? ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Lillen

Mietinkin että vetäiskö kokonaisena :D Vähän epäilyttää tosin kun podit ovat 7.5cm pituisia ::)
Siemenet talteen tottakai!

Tuli saatua myös Trinidad Moruga Scorpparia, Monster Nagaa, Fataliita, Aji Cristallia, Nagaa ja Rocatoakin  8)

//: Täytyy varmaan kirjoittaa arvostelua blogin puolelle näistä kaikista...

Dethlock

Jos tarvitset munuaista niin olisi yksi (vähän) ajettu vaihdossa siemeniin...
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Lillen

Kiitos mutta ei kiitos. Minulta löytyy jo kaksi toimivaa munuaista...tai ainakin tietääkseni toimivaa :D ja sitä paitsi en jakele, vaihda saati myy näitä siemeniä. Tein sen lupauksen podien antajalle. Siemeniä saa vielä toistaiseksi Fasse-sedältä ja häneltä ne kuuluu hankkiakin. Hän on varmasti tehnyt suuren työn ja panostuksen tätä lajiketta luodessaan joten eiköhän hänelle kuulu hieman tuottoa siitä?

Itse ainakin olen sitä mieltä ja siksi en siemeniä jakele eteenpäin ainakaan muutamaan kauteen.
Muista itse kasvattamistani chileistä jakelen ja vaihtelen siemeniä mielelläni, mutta tämä on poikkeus.

Dethlock

I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Lillen

Linkitetään nyt tämä tänne jos jotakuta kiinnostaa.

Alla linkki arvosteluuni. En syönyt kokonaisena ja tuskin sitä teenkään.
Jos yhdellä adjektiivillä podia kuvailisin niin "riittoisa" olisi varmastikin iskevin.

Enemmän adjektiivejä ja muuta höpinää alla.

http://chiliblogini-lillen.blogspot.fi/2013/07/arvostelu-fatalii-gourmet-jigsaw.html

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 24, 2013, 16:58:38 ip
Linkitetään nyt tämä tänne jos jotakuta kiinnostaa.

Alla linkki arvosteluuni. En syönyt kokonaisena ja tuskin sitä teenkään.
Jos yhdellä adjektiivillä podia kuvailisin niin "riittoisa" olisi varmastikin iskevin.

Enemmän adjektiivejä ja muuta höpinää alla.

http://chiliblogini-lillen.blogspot.fi/2013/07/arvostelu-fatalii-gourmet-jigsaw.html


Asiasisällöstä 9, tekstin kieliopista 5. ;) Vaan anyway, osuu aika ytimeen.

Siku

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 24, 2013, 19:02:45 ipkieliopista 5

Vähän jotain yhdyssanavirheitä. Se on rantaruåttalaiselta paljon paremmin, kuin monelta heitä vastustavalta isänmaantoivolta.  :P

Feint

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 24, 2013, 19:02:45 ip
Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 24, 2013, 16:58:38 ip
Linkitetään nyt tämä tänne jos jotakuta kiinnostaa.

Alla linkki arvosteluuni. En syönyt kokonaisena ja tuskin sitä teenkään.
Jos yhdellä adjektiivillä podia kuvailisin niin "riittoisa" olisi varmastikin iskevin.

Enemmän adjektiivejä ja muuta höpinää alla.

http://chiliblogini-lillen.blogspot.fi/2013/07/arvostelu-fatalii-gourmet-jigsaw.html


Asiasisällöstä 9, tekstin kieliopista 5. ;) Vaan anyway, osuu aika ytimeen.


Samaa mieltä. Suomen kieli blogi kirjoituksessa on kerta kaikkiaan epä uskottavan super heikkoa.

Asiaahan se oli, mutta vähän hankalaa luettavaa virheiden takia.

Lillen

heinäkuu 24, 2013, 19:35:29 ip #196 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 24, 2013, 20:17:32 ip käyttäjältä Lillen
Mitäköhän meikä oli silloin vetänyt ??? Nyt vasta tuon Jigsawin vaikutus kävikin ilmi ::)

Täytyy lukasta läpi ja korjata, hitto yritän kyllä aina tarkistaa gooklesta kaicci minua mietityttävät tapaukset mutta välillä ei vaan onnistu... sorry  :-[

Yleensä kun noita kirjoittelen luen kyllä muutamaan otteeseen aina läpi mutta lopulta muutun aina sokeaksi omille virheilleni kun osaan jo sisällön ulkoa...otan opikseni tästä ;)

//: Noni, toivottavasti se edes vähän parani, vaikea muokkata enää noin suurta kokonaisuutta, mutta huomasinhan minä itsekin muutaman aika tökerön virheen. Jos ja kun sieltä löytää virheitä niin viestiä vaan mulle. Saa haukkua ties miksikä, en välitä paskaakaan, mutta kunhan vaan muistaa mainita mistä haukkuu niin voin ainakin oikaista virheeni, saataisiin (tietääkseni) ensimmäinen podi arvostelu tästä lajikkeesta kunnolliseksi.

Jame

Lainaus käyttäjältä: Feint - heinäkuu 24, 2013, 19:14:32 ip
Samaa mieltä. Suomen kieli blogi kirjoituksessa on kerta kaikkiaan epä uskottavan super heikkoa.

Asiaahan se oli, mutta vähän hankalaa luettavaa virheiden takia.


Älkää ny viittikö kiusata toista. Sain minäkin aikanani yo-kirjoituksissa ruottista ällän mutta jos nyt pitäisi yrittää toisella kotimaisella niin menisi varmaan tyyliin Hur smör du i dag och vad kostar hauki kilo  :-X
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Feint

Ei ollut tarkoitus pahalla sanoa, ne virheet vain syövät muuten erittäin hyvää kokonaisuutta! Ei täällä kukaan virheettömästi kirjoittele muutenkaan, tahtoo vaan näsäviisaan ihmisen huomio kiinnittyä enemmän yhdys_sanoihin kuin varsinaiseen sisältöön  :-[

Lillen

Älkää olko pahoillanne! Rakentava palaute on _aina_ tervetullutta. Jos otan vastaan kehuja on minun myös kestettävä lokaa.
Ongelma kuten jo sanoin on etten välttämättä itse enää huomaa virheitäni kun osaan tekstin ulkoa, muutun siis sokeaksi omille virheilleni. Lauseiden muotoilua minun pitäisi ehdottomasti parantaa sen tiedän. Siinä on ongelmana juuri kaksikielisyyteni ja siihen päälle vielä enklantti ja saksa.  Suomi kuitenkin vahvin näistä neljästä, mutta muut sekoittavat kieliasua. On minulla myös vielä paljon opittavaakin mutta siksihän minä lukionpenkkiä kulutan :).