tammikuu 08, 2025, 22:23:55 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Yaran lannoitteita kimppaostona PK-seudulla

Aloittaja msb, lokakuu 15, 2012, 15:24:16 ip

« edellinen - seuraava »

msb

lokakuu 15, 2012, 15:24:16 ip Viimeisin muokkaus: marraskuu 06, 2012, 11:25:39 ap käyttäjältä msb
Eli tarkoituksena ostaa kimpassa PK-seutulaisten kesken Yaran lannoitteita. Tämä siksi, koska myyntierä on 25kg säkki ja ainakaan itsellä ei ole niin paljolle tarvetta. Eli ostetaan vähintään 25kg per tuote, myös siitä eteenpäin säkeittäin. Jaolstenin alkuperäisessä ketjussa lannoitteita menee ainakin Tampereelle.

Tuotteet:
Ferticare Hydro 25kg
YaraLiva Calcinit 25kg

Yhteensä kummankin säkin hinta on 70 euron paikkeilla, eli jos kumpaakin ottaa kilon niin hinnaksi sille tulee 2.8 e / kg. Ajatuksia ostopaikasta, mieluiten niin että myydään ilman y-tunnusta?

http://www.yara.fi/fertilizer/products/water_soluble_fertilizers/index.aspx

Itse asun Otaniemessä ja auto löytyy

Halukkaat:

nimiFerticare Hydro (kg)YaraLiva Calcinit (kg)
msb55
PP55
Touko55
PeLi2155
Harri198022

Harri1980

Jos toteutuu, niin 2kg + 2kg ainakin tänne, jos ei säkki meinaa mennä tasan niin sitten vaikka enemmänkin. Säilyyhän tuo vaikka tuolla häkkivarastossa.

msb

Eli kolme kiloa olisi vielä säkillisestä tarjolla kun päivittelin yksärillä tulleen kiinnostuksenilmaisun.

PP

Voisin ottaa molempia viiden sijaan kahdeksan kiloa.

Nipsu

menikö tuo 3kg jo PP:lle? voisin osallistua jos vielä mahdollista

Touko

Kevät alkaa kukoistamaan pikkuhiljaa ja lannotteet pitää saada hommattua.

Mä käyn hakee säkit ja laitoin YV:tä lannoitteita kaipaaville.
Jos ei ala vastauksia kuulumaan, niin kaupataan ylijäämätavarat jollekkin ketä kaipaa enemmän niitä.

Yhteensä 2 säkin hinnaksi tulee 80€

Tilauksen vahvistaneet

nimiFerticare Hydro (kg)YaraLiva Calcinit (kg)
PP55
Touko55
Harri198022
Elämä on reijässä rattoisaa

jaolsten

Mainosta tuolla helsinkimiittiketjussa, voi joku innostuakki?  ;)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Touko

Jos nyt paripäivää oottelee msb:n ja PeLin vastauksia. Eileen vasta YV:tä heittelin.

Eivät suostu Hyvinkään Agrista myymään Calcinittia.  :o
Onneks on muitakin kauppoja.  :)

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Touko - tammikuu 24, 2013, 08:07:25 ap
Jos nyt paripäivää oottelee msb:n ja PeLin vastauksia. Eileen vasta YV:tä heittelin.

Ja milläköhän perusteella eivät suostu?  :D

Sun olis tarvinnu tehdä niinku mä, eli mennä ostoksille suorat housut jalassa (suoraan töistä). Veikkaan, että huivipäänä olis ollu enempi selittämistä  ;)
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Wonka

Mikäli Kaikki ei ole jo mennyt niin osallistuisin mielelläni 1-3 kg osuudella molempia.
:)

Touko

tammikuu 24, 2013, 10:54:59 ap #10 Viimeisin muokkaus: tammikuu 24, 2013, 10:57:55 ap käyttäjältä Touko
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - tammikuu 24, 2013, 10:43:17 ap
Lainaus käyttäjältä: Touko - tammikuu 24, 2013, 08:07:25 ap

Ja milläköhän perusteella eivät suostu?  :D

Sun olis tarvinnu tehdä niinku mä, eli mennä ostoksille suorat housut jalassa (suoraan töistä). Veikkaan, että huivipäänä olis ollu enempi selittämistä  ;)

Suoritin kyselyn työpaikan sähköpostin kautta ja sain seuraavanlaisia vastauksia:

Lannoitemyyntiä sääntelevien asetusten mukaan tiettyjä lannoitteita saa luovuttaa ja myydä vain ammatilliskäyttöön jaYara Liva Calsinit on yksi niistä tuotteista. Joten ko. tuote ei ole yleisesti myynnissä.

Ja kun kyselin, että onko tuommoinen asetus vanhakin niin vastauksena:

asetus on ollut voimassa muutaman vuoden. Aiemmin asetusta on tulkittu vähän höllästi, mutta viimevuosien surullisten tapahtumien vuoksi pykälää on noudatettava tiukasti.

Tuommosta tarjos vaihtoehdoksi
Tsekkaa olisiko sinulle sopiva Krista MAG -lannoite, sitä saisi myydä myös yksityiskäyttöön.

Huru-ukko

En osallistu mutta jos saat jostain tilatuksi esim. matkahuollon kautta olisin kiinnostonut vaikka yv:nä saamaan paikan osoitteen.
Calcinittia saisin kyllä säkkitavarana, mutta se Hydro on vaikeampi tapaus täälläpäin. Vaikka tehdas on melkein naapurissa, Yara löytyy Harjavallasta ja Ukista, niin tuotteiden myynti alle lavakoon pussitavarana tuntuu olevan vaikeaa...

Touko

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - tammikuu 24, 2013, 11:00:29 ap
En osallistu mutta jos saat jostain tilatuksi esim. matkahuollon kautta olisin kiinnostonut vaikka yv:nä saamaan paikan osoitteen.
Calcinittia saisin kyllä säkkitavarana, mutta se Hydro on vaikeampi tapaus täälläpäin. Vaikka tehdas on melkein naapurissa, Yara löytyy Harjavallasta ja Ukista, niin tuotteiden myynti alle lavakoon pussitavarana tuntuu olevan vaikeaa...

Hydroa myyvät Hyvinkään Agrimarketista.

Sitä en tiedä, että postittavatko.
Siellä on tällä hetkellä 1 säkki hyllyssä ja se on mulle varattuna. Haen sen maanantaina.  :)

Huru-ukko

Tietyt lannoiteet coktaloituna vaikka polttoöljyllä, antaa aika nopean paloajan suljetussa tilassa.

Wonka

Krista MAG -lannoite vaikuttaisi olevan ihan hyvä typpilisä, mutta mitenkäs on tuon kalsiumin laita? Ferticare hydro ei ilmeisesti sisällä kalsiumia lainkaan, joten sitä pitäisi saada mukaan jotenkin. Itse en kalsiumkloridia lähtisi lisäilemään kun kloori ilmeisesti aiheuttaa pieninäkin pitoisuuksina myrkytyksiä kasveille. Jos jollain on hyviä ajatuksia ja ehdotuksia kokonaisvaltaisen ravinnepaketin kasaamisesta niin olen mukana tilauksessa.

Hubert

Lainaus käyttäjältä: Wonka - tammikuu 24, 2013, 11:38:10 ap
Krista MAG -lannoite vaikuttaisi olevan ihan hyvä typpilisä, mutta mitenkäs on tuon kalsiumin laita? Ferticare hydro ei ilmeisesti sisällä kalsiumia lainkaan, joten sitä pitäisi saada mukaan jotenkin. Itse en kalsiumkloridia lähtisi lisäilemään kun kloori ilmeisesti aiheuttaa pieninäkin pitoisuuksina myrkytyksiä kasveille. Jos jollain on hyviä ajatuksia ja ehdotuksia kokonaisvaltaisen ravinnepaketin kasaamisesta niin olen mukana tilauksessa.

Tämä on vastaavaa tavaraa kuin tuo yaran calcinit: http://www.chilitarvike.fi/nutriforte_typpi__kalsium_ravinne

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Hubert - tammikuu 24, 2013, 11:53:15 ap

Tämä on vastaavaa tavaraa kuin tuo yaran calcinit: http://www.chilitarvike.fi/nutriforte_typpi__kalsium_ravinne

Voisiko tuota käyttää kasvun aikana antamaan lisätyppeä ? Ja kuinka pienelle taimelle sitä voisi alkaa käyttämään.

Hubert

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - tammikuu 24, 2013, 12:01:29 ip
Lainaus käyttäjältä: Hubert - tammikuu 24, 2013, 11:53:15 ap

Voisiko tuota käyttää kasvun aikana antamaan lisätyppeä ? Ja kuinka pienelle taimelle sitä voisi alkaa käyttämään.

Kai sitä voi antaa jo sirkkalehtivaiheessa. Siis ihan samaan tapaan kuin calcinittia.

Wonka

Kastelukalkkisalpietaria myy ainakin Nutriforte. En tiedä myyvätkö ilman y-tunnuksia tms.
Pakkaus: 25 kg/1225 kg
Myynti: Nutriforte Oy, Järvenpää, FINLAND.

jaolsten

Näillä on ainakin Calcinittia:

Maatalouskaupat
Olavi Korpisaari Oy
Ojakkalantie 2
Nurmijärvi 01900
puh. 09-8553670
fax. 09-8788172
tomi.korpisaari@k-maatalous.fi
http://www.k-maatalous.fi/nurmijarvi

Soittelin Toukolle, hän oli kuulemma jo löytänyt tuota toisaalta...
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013