Lillen 2013, The Story Of An Young Chilifarmer Continues

Aloittaja Lillen, marraskuu 17, 2012, 16:09:01 ip

« edellinen - seuraava »

bluesman

Hienolta näyttää! Kunhan eivät kirvat saa yliotetta. Koeta päästä niistä eroon mahdollisimman nopeasti sillä muutoin satotoiveesi romahtavat.

Lillen

Kiitoksia! :)
Päivittäin yritän niitä torjua. Joka toinen päivä suopavettä ja joka toinen mekaanisesti.
Sanoisin että kanta on pysynyt nyt viikon ajan aika vakaana. Toivottavasti saisin ne pikaisesti kuriin koska tosiaan, satotoiveet voin kyllä unohtaa jos en saa niitä kuriin :-\

Lillen

heinäkuu 30, 2013, 15:47:26 ip #142 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 30, 2013, 15:51:44 ip käyttäjältä Lillen
Innostuin sunnuntaina kuvaamaan kasvarin asukkeja samalla kun yritin päästä eroon kirvoista. Lähes kaikki chilit ulos kasvarista ja lehti lehdeltä suopavedellä läpi kasvit. Siinä menikin lähes koko päivä.

Oli muuten tyhjää kun kaikki helposti siirrettävät kookkaat kasvit oli ulkona.

Mutta tosiaan tarkempia kuvia kasveista.

7 Pod White

Chris Xtra hot Red Fatalii

Chris Xtra hot Red Fatalii

7Pod Barrackpore

7Pod Barrackpore

7 Pod Jonah Strain

7 Pod Jonah Strain

Aji Verde?

Aji Verde?

Trinidad Scorpion Orange

Trinidad Scorpion orange

7 Pod Orange Yellow

7 Pod Orange Yellow

Aji Fantasy

Aji Fantasy, ilkeästi kirvojen runtelema.

Aji Fantasy

Habanero Naranja Picante

Habanero Naranja Picante

7 Pod Brain Strain

7 Pod Brain Strain

Sitten yksittäisistä chilikuvista muihin kuviin.

Tupakat kasvavat hyvää vauhtia! Toinen tosin kaatunut. Pitäisi sitoa kummatkin ettei mitään pahempaa satu.

"Pikkuruinen" lehti ;D

"kohopenkkiin" siirtämäni chilit ovat alkaneet kasvamaan hyvin. (Edestä taakse) Trinidad Douglah, Black Naga, Vladans Viper.
Vladans Viper kasvanut jo sen verran että kamppailee tilasta viereisten chilien kanssa.

Red Savinaa on luvassa. Kirvat kyllä aiheuttaneet pahaa tällekin. Pahimmat kirva esiintymät olen kyseisestä kasvista tuhonnut, mutta jälkensä jättivät. Nuput tippuilevat ja podit eivät kasva. Olen lisännyt lannoituksen määrää ja toivottavasti pian taas satoaminen kiinnostaa :)

7 Pod Yellow, hieman vastaavanlaiset oireet kuin edellisessä kuvassa olevalla Red Savinalla, mutta lievemmät.

Aji Cristalissakin aika pahasti kirvoja mutta ei pahemmin menoa ole haitannut...onneksi!

Tomaatit ovat kasvaneet hienosti. Nämäkin ovat kasvaneet itseni ohitse, korkeutta niillä nyt varmaan joku 187-190cm.
Raakileitakin löytyy vähän joka nurkasta... mutta ovat hyvin pitkälti lehtimassan joukossa joten vaikeasti löydettävissä.

Vuoden ensimmäinen puben podi! Amppelissa kasvava Guatemalan Orange on tämän puskenut ja muutama lisää on tulossa!

Kaikkien kasvien ollessa kasvarissa huomaa taas että onpas täällä ahdasta...

...minne vain kääntyy niin on oksaa perseessä, mutta en valita! :) Vielä kun ensi vuonna kasvaisi taimet hieman nopeammin niin olisi sitten taas kesällä vieläkin ahtaampaa ::)

Perhosia olen yrittänyt muutamana päivänä kuvata. Aika harvassa ovat tosin olleet tosin näinä päivinä kun aurinko on ollut suurimmaksi osaksi pilvessä. Ehkä huomenna sitten...

Amiraali

Huru-ukko

Hienolla mallilla sulla taas nuo kasvatukset. Harmi niiden kirvan  pirujen kanssa....
Blogissa on myös ollut hyviä tekstejä  :).
Taidat olla ainoa jonka blogia seuraan aktiivisesti, jo se kun nämä viestimäärät käy melkein kaikki läpi, vie aika paljon aikaa eikä viitseliäisyys riitä lukemaan jokaisen blogia erikseen. Paitsi jos sattuu olemaan kiinnostava maininta otsakkeena  :o.
Kyllä sinusta mies kasvaa  ;), tupakkaa kasvamassa ja viininteko kiinnostaa  :).

Lillen

Hahah, kiitoksia :D. Pikku hiljaan kun partakin (tai pitkät nenäkarvat ??? ) tuosta vielä kasvaa niin alkaa tuntua siltä kuin kuuluisi joukkoon :D. Siinä tosin menee vielä muutama vuosi...

Joo kirvan perkeleet kyllä aina harmittavat varsinkin kun alku kausi oli muutenkin jo vaikea niin ei kyllä yhtään naurata että niidenkin piti heikentää loppu kauden menestystä/menetystä. Tosin olen kyllä hyväksynyt sen asian jo että ainoa tapa millä itse pääsen niistä on etten kasvata yhtään mitään...
Chileissä, tomaateissa, latva-artisokassa, gojissa ja tupakoissa on kirvoja.

Ei tuo kunnollinenkaan suopavesi ruiskutus koskaan kaikkia kirvoja tapa. Tänään tosin päädyin kokeilemaan uutta hullutusta. Tein ämpärillisen nokkosvettä ja jätin sen kasvariin seisomaan. Haju pitäisi olla muutaman viikon kuluttua sellainen etten itsekään sinne mene, toivottavasti tämä hoitelisi kirvojakin?. Tämän lisäksi tyrkkäsin vielä muutaman nokkosen pahiten saastuneiden chilien ruukkuihin.

Tiedä auttaako mutta kaikkea täytyy kokeilla. Ensi vuonna kehäkukkia ja samettikukkia kasvariin ja sen ympärille kasvamaan.

Tupakoita kasvatan ihan huvikseni, en polta :). Viinin teko tosin kyllä kiinnostaa ja samoin oluen, pitäisi vaan hankkia ne pakolliset vehkeet. Saattaa kyllä olla että menee ensi vuodeksi, tosin viinimarja satokin tänä vuonna tavallista huonompi ettei siitä paljon viinintekoon varmaa jäisikään. Onhan ulkoota jo kymmeniä litroja marjoja kerätty ja vielä olisi paljon pensaissakin jäljellä, pitäisi varmaan jossain vaiheessa ainakin mehut keittää vaikka sitä löytyykin jo kellarista ja pakkasesta...

Hyvä että blogikin kiinnostaa! En minä sitä jaksaisi ylläpitää ellei kukaan sitä lukisi :).   

Lillen

Ei tiedä, mutta toivotaan :).

1 kg olisi tavoitteena, hyvällä onnella voisi tulla enemmänkin mutta huonolla onnella saattaa tehdä kilokin tiukkaa. Katsotaan mitä mittari näyttää kauden lopussa...

wille

Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 30, 2013, 19:18:52 ip

1 kg olisi tavoitteena, hyvällä onnella voisi tulla enemmänkin mutta huonolla onnella saattaa tehdä kilokin tiukkaa. Katsotaan mitä mittari näyttää kauden lopussa...

Kyllä tuolta varmasti irtoaa kilo, ellei kaksikin. Kuten Bluesman tuolla omassa päiväkirjassaan mainitsikin, ämpärillinen chilejä on noin kaksi kiloa. ;)

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Lillen

Suattaapi tuolta ehkä sittenkin ämpärillinen irrota ja jos se on 2kg niin silloinhan sato odotukset pitäisi ylittyä reilusti :)

Riippuu aika paljon siitä miten nuo jotka kukkivat tai vasta aloittelevat kukintaansa tekevät podeja. Tietenkin muutama puben podi tekisi myös hyvää, mutta se jää nähtäväksi jos saan niistä yhtä ainuttakaan isokokoista podia.

wille

Eiköhän kaikki täällä ala pikkuhiljaa mielessään toivomaan pitkää ja lämmintä syksyä. ;)
Allekirjoittanut ainakin.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

InkRose

Hienolla mallilla on sullakin yrtit, näemmä. Itselläni tämä oli tavallaan enemmän välivuosi kuin edellinen, kun nyt ei ollut omia idätyksiä ensinkään. Ensi kaudeksi on kyllä jo suunnitelmia... :)

Lillen

Lainaus käyttäjältä: wille - heinäkuu 30, 2013, 21:20:34 ip
Eiköhän kaikki täällä ala pikkuhiljaa mielessään toivomaan pitkää ja lämmintä syksyä. ;)
Allekirjoittanut ainakin.

Kyllä täälläkin toivotaan pitkää ja lämpöistä syksyä!
Pitää varmaan kohta puolin alkaa suunnitella ensi kauttakin...jää tosin kyllä myöhempään ajankohtaan.

Lainaus käyttäjältä: InkRose - heinäkuu 31, 2013, 22:16:00 ip
Hienolla mallilla on sullakin yrtit, näemmä. Itselläni tämä oli tavallaan enemmän välivuosi kuin edellinen, kun nyt ei ollut omia idätyksiä ensinkään. Ensi kaudeksi on kyllä jo suunnitelmia... :)

Kiitoksia, tomaatit kasvavat hurjaa vauhtia. Tänäänkin kattelin että katto alkaa kohta ottaa jo vastaan :o Pitää varmasti latvoa pian jottei liikaa energiaa kulu ylikasvuun.

Mukava kuulla että sullakin on ensi vuodeksi taas suunnitelmia! Sitten vaan päiväkirja pystyyn että pääsee seuraamaan kasvatuksia :).

Sellaisia alustavia mietteitä olen tehnyt että max. 2 kpl pubeja amppeleihin. Suurimmaksi osaksi tulen taas kasvattamaan chinensejä mutta yritän hommata lisää baccatumeja itselleni. Kasvatustilat lienevät samat, mutta yritän saada niistä enemmän irti. Täytyy hommata ehdottomasti lisää amppeleita.

Lajikelistaa täytyy pohtia myöhemmin ja katsoa jos tarvitsee ruinata/ostaa siemeniä jostakin. 

Tällä kaudella ei oikein annuumeita kasvanut koska unohdin kuitenkin ne idättää vaikka Sushrajalla siitä muistutteli ::).
Tosin Wille, sulta saadut Dutch Habanerojen siemenet itivät hyvin ja yksi pieni kitukasvuinen sellainen mulla on tuossa talon seinustaa vasten kasvamassa. Muutaman podin jopa puskenut!

Enemmän suunnittelua sitten syksymmällä...nyt täytyy vielä yrittää nauttia kesän viimeisestä kuukaudesta.

Toppin

Joo toivon sitä samaa :) Itsellä jäi vähän harmittamaan kun piti tämäkin harrastus aloittaa liian myöhään. Tuossa kesän tienoilla aloitin ja pitäis vasta joulun aikoihin tulla Moruga Scorpionista satoa ja kunnon lisävalaistus pitäisi myös investoida.
Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 30, 2013, 19:18:52 ip

Lillen

Malttia malttia ;)
Juu, tuo on tuttu tunne muutaman kauden takaa. Ensi kauden aloitat sitten jo joulun tienoilla niin pitäisi olla hyvissä ajoissa sadot kypsänä.
Valoon kannattaa kyllä investoida (nimimerkillä: paraskin sanoja). Täällä http://chilifoorumi.fi/index.php?board=65.0  on hyvät neuvot valojen hankintaa koskien, eli sinne vain opiskelemaan ellet jo ole sitä tehnyt :). Täytyy sitten itse vanhempana katsoa jos alkaisi vähän parempia valoja ostelee, nyt aika paha kun eivät nuo oikein ilmaisia ole, mutta kyllä näillä vehkeillä jo jotenkin pärjää.

Piti vaihtaa mullat 7 Pod Yellow-Orangeen, jälleen olin ylikastellut. Hitto kun mietin että mikä täällä döfää mädältä, kunnes huomasin että kyseisen lajikkeen lehdet roikkuivat epäilyttävästi. Nyt kaikki taas kunnossa, ainakin hetken.

Toppin

Juu, kiitos nevvosta ;) Onneksi oon kuitenkin vähän varautunut tuohon valohommaan ennen kuin ostin siemenet tällä hetkellä kasvaa 4 Chiliä. Muuten kyllä kasvaisi varmaan about 20 Chiliä :D , mutta talvi on vähän onggelma. Ensi kausi pitäis aloittaa sitten hyvissä ajoin lamppujen alla ja sitten kesäksi ulos puskemaan podia :)
Lainaus käyttäjältä: Lillen - elokuu 04, 2013, 18:11:01 ip
Malttia malttia ;)
Juu, tuo on tuttu tunne muutaman kauden takaa. Ensi kauden aloitat sitten jo joulun tienoilla niin pitäisi olla hyvissä ajoissa sadot kypsänä.
Valoon kannattaa kyllä investoida (nimimerkillä: paraskin sanoja). Täällä http://chilifoorumi.fi/index.php?board=65.0  on hyvät neuvot valojen hankintaa koskien, eli sinne vain opiskelemaan ellet jo ole sitä tehnyt :). Täytyy sitten itse vanhempana katsoa jos alkaisi vähän parempia valoja ostelee, nyt aika paha kun eivät nuo oikein ilmaisia ole, mutta kyllä näillä vehkeillä jo jotenkin pärjää.

Piti vaihtaa mullat 7 Pod Yellow-Orangeen, jälleen olin ylikastellut. Hitto kun mietin että mikä täällä döfää mädältä, kunnes huomasin että kyseisen lajikkeen lehdet roikkuivat epäilyttävästi. Nyt kaikki taas kunnossa, ainakin hetken.

Lillen

elokuu 05, 2013, 12:05:33 ip #154 Viimeisin muokkaus: elokuu 05, 2013, 12:07:26 ip käyttäjältä Lillen
Kuulostaa ihan hyviltä suunnitelmilta. Ikä ei ole periaatteessa mikään este, niin kauan kuin on motivaatiota ja on halua oppia uusia asioita niin tässä harrastuksesta on suhteellisen rajattomat mahdollisuudet. Kaikkea on vain opittavat soveltamaan omiin resursseihin ja se juuri tuntuu olevan suurin haaste, myös maltillisuus on suuri ongelma. Mopo tahtoo aina karata käsistä ::).

Kokemus on asia mihin itse uskon, toki on täällä porukkaa jotka saavat huikeita satoja jo ensimmäisilläkin kausillaan, mutta itse opin kaiken kantapään kautta ja sitä mukaan yritän soveltaa oppejani seuraaviin kausiin.

Meikäläistäkin pyydettiin keväällä mukaan erääseen Chilikirja-projektiin, joka oli erään ruotsalaisen idea. Olisin hoitanut sen suomalaisen osan siitä + kuvia ja mitä muuta nyt oli puhetta. Puolet kirjasta olikin jo kirjoitettu, mutta homma kuitenkin kuivui valitettavasti kasaan kun tämä ruotsalainen sai joitain esteitä ja hänellä oli kaikki tarvittavat yhteydet kirjapainoihin ym... no joka tapauksessa ei pidä pelätä haasteita vaikka onkin nuori, toki järki pitää olla aina kaikessa mukana...mikä minulta tuntuu toisinaan unohtumaan.

Mutta mukava että nuoriakin chilnikasvatus kiinnostaa ja tervetuloa foorumille. Päiväkirja vain pystyyn, ellei sinulla jo ole sellaista ???

Lillen

Edellisestä fotopäivityksestä on jo kymmenisen päivää joten laitetaanpas uusia kuvia.
Kehitystä on tapahtunut, olen mm. saanut kirvat paremmin kuriin. Palkkasin ruokapalkalla toimivia leppäkerttuja kasvihuoneeseeni ja tämän lisäksi ruiskutin vielä mäntysuopa-nokkosvesiliuoksella koko paikan niin johan alkoivat kirvat kuolla. Toimenpidettä joutuu tosin toistelemaan lähes joka kolmas päivä.

Eniten vain kuvia taas ja jotain pientä joutavaa höpinää siihen joukkoon...

Yleiskuvaa....

Dutch-Habanero F4

Habanero Naranja Picante

Chris Xtra Hot Red Fatalii

7 Pod Barrackpore

7 Pod Barrackpore puskee ensimmäistä podiaan.

Aji Verde? Toivottavasti alkaa pian kypsymään, mielenkiinnolla odotan maistiaisia, podeja reilut kymmenen mutta enemmän on suureksi riemukseni tulossa!

Trinidad Douglah

Trinidad Douglah kukkii hyvin, mutta ensimmäistäkään podin alkua en ole vielä löytänyt...

Black Nagan ensimmäinen podi!

Vladans Viperissa taas muutama podin alku mutta kasvi tuntuu tiputtavan suurimman osan nupuistaan.

7 Pod Yellowit alkavat pian kypsymään...nam :P

7 Pod Orange Yellow puskee ensimmäisiä podejaansa.

Samoin Trinidad Scorpion Orange

Aji Fantasystä ei irtoa suurta satoa kiitos kirvojen mutta saahan tuolta nyt hieman maistaisia, vaikka ne tuntuvat aina menevän parempiin suihin. Onneksi kukaan muu ei uskallaudu noihin super tulisiin kajota :D

Red Savina

Red Savina

Lemon Drop Orange puskee ensimmäistä podiaan!

7 Pod Jonah Strain tiputtelee suurimman osan nupuistaan. Kukkii kyllä reilusti mutta podeja ei vain tunnu syntyvän :-\

Onneksi saan nyt ainakin näillä näkymin hieman maistiaisia.

Tomaatteja riittää...

Jyrsijä näkökulmaa...

Löysin myös vuoden ensimmäisen kasvihuonekurkun! Piskuinen vielä mutta eiköhän tuo tuosta vielä kasva :)

Aji Cristalleitakin tulossa vaikka talvehtinut kasvi näytti aika kurjalta kun sen kasvihuoneeseen toin. Nyt taas sai kokea kirvojen kauhun ja kokee edelleenkin kun en oikein ylety tuonne nurkkaan ruiskuttamaan...onneksi leppäkertut auttavat.

Parvekkeella amppellissa kasvava PI 281429 on aloittanut kukinnan.

Jos loppukausi menee nappiin niin pitäisi kyllä kilon satotavoite olla rikki. Vaatii kuitenkin sen että tietyt nupun tiputteliat alkasivat pian puskemaan satoa!

Mielenkiintoista tosin se että manaamani pubet alkavat puskemaan hirmuisen määrän nuppuja ja kukkiakin olen bongannut. Podin alkuja löysin kymmenen podin verran Guatemalan Orangesta joten ehkä niissäkin vielä on jotain toivoa...

Villeistä mm. Lanceolatum puskee nuppuja ja flexut kukkivat hieman. Rhomboideumista en ole löytänyt minkäänlaista kukinnan merkkiä.

Lillen

elokuu 22, 2013, 20:11:44 ip #156 Viimeisin muokkaus: elokuu 22, 2013, 21:30:28 ip käyttäjältä Lillen
Aika vierii, mutta minkäs teet. Ensimmäiset lukioviikot olleet taas sen verran raskaita ettei juuri mitään ole pänttäämisen lisäksi jaksanut tehdä, nyt kun arkeen alkaa tottumaan jaksaa taas kasvarissakin touhuta ja aikaa löytyy muuhunkin kuin vain torkkumiseen.

Kasvarissa tilanne se että kirvat tulee, kirvat menee. Uusia invaasioita, niin suuria kuin pieniä, on ilmaantunut mutta olen saanut ne aina vaihtelevin tuloksin kuriin.

Luumu tomaatit kypsyvät. Niitä ei hirveästi tänä vuonna tulekkaan. Ensi vuodeksi pitää etsiä suuremmat kasvatusalustat tomaateille. 10 litran ämpärit ja 5 litran pesufatit eivät oikein tunnu mitenkään riittävän...

Tomaatti

7 Pod Yellowit kypsyvät. Aika järkkyjä tapauksia, mitä olen hieman maistellut. Olen taas hieman miettinyt risteytyttämistä, tässä voisi olla yksi ehdokas... risteytys ideasta kiitos Aksellsonille.

Tomaattien lehtimassaa harvennettu jotta raakileet kypsyisivät nopeammin.

Aji Fantasyä tulee loppujen lopuksi varsin paljon. En kyllä löytänyt ainuttakaan kasvatuskisaan kelpaavaa podia mutta kelpaavathan nuo kuitenkin ruuaksi :D.

Lemon Drop Orange, mielenkiintoinen uusi tuttavuus.

Aji Verde vai mikä tämä onkaan. Mielenkiintoinen uusi tuttavuus tämäkin, todella korkea kasvuinen yksilö ja uskaltaisin väittää että varsin satoisa, podit ovat ainakin isokokoisia.

Trinidad Scorpion Orange

Hifistelyä, ehdokas foorumin valokuvakisaan...en ole oikein vielä ehtinyt sitä sen tarkemmin miettiä joten saa nähdä mitä kaikkea vuoden lopussa on tullut kuvattua...

Kauden suurin ongelma, nuput tippuilevat tuntemattomasta syystä. Nuppujen kellertyessä on kyseessä ymmärtääkseni alilannoituksesta mutta kun ne vain tippuvat vihreinä...tiedä onko kyse siitä että lajike on epästabiili hybriidi. Sellaista olen ainakin ollut huomaavinani muiden risteytyksien kanssa, että nuput tippuilevat tuon tuosta ilman että kellertyvät.

Lisää tomatoe...

7 Pod Jonah Strainit alkavat kypsyä

Ensimmäinen kunnollinen satokuva! 7 Pod Yellowia ja Red Savinaa.

Miquel

Mikäs kasvari sulla on käytössäsi?
Näyttää satoa tulevan ihan tehokkaasti tuossakin, vaikkei varmasti lämpöisimmästä päästä ole...? :) Muistelisin että taimetkin taisivat olla melko pieniä kasvihuoneeseen mennessä??
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Lillen

"Hobby"-niminen kasvari, sen kummemmin minulla ei ole mitään tietoa. Isovanhempieni vanha kasvihuone, varmaan joskus 90-luvulla  pystytetty(?) Ainakin seissyt siinä niin kauan kuin itse muistan ??? Ei ole mikään unelma kasvari jos aikoo syksyllä vielä kasvatella. Joidenkin ikkunoiden välissä on aika suuret raot josta kylmä tunkeutuu aika helposti läpi. Harsoja olen jo välillä käyttänyt.

Kiitoksia! Taimet olivat totta tosiaan aika pieniä ja nythän vasta pääsato on tulossa ::). Satoa olen poiminut tähän mennessä 191 gramman edestä.

Lillen

Hohhoijaa, taas oli joka syksyisen flunssan aika. Kiire ja jaksamattomuus on oikeastaan tappanut lähes koko tämän päiväkirjan mutta elvytetään aina välillä.

Elämme syyskuun puoltaväliä. Pian alkaa ensimmäiset hallat iskeä ja pitäisi hieman alkaa miettiä mitä tehdä että saisi kaiken sadon kypsäksi...

Kasvarissa olen aina kylminpinä aikoina pitänyt harsoja. Varsinkin kun kuun alussa lämpötila kasvihuoneessa tahtoi tippua jopa 6-7 asteeseen.

Tupakat kukkivat

Pubet kukkivat ja satoavat...ei toki yhtään myöhässä mutta podin alkuja löytyy parhaillaan varmasti lähemmäs 50 kpl.

Rocoto Red Peruvian

Tepin kukkii.

Samoin myös Lanceolatum.

7pod White puskee oikein mukavasti satoa. Kuva viikon vanha joten podit ovat tuosta vielä paisuneet oikein mukavan kokoisiksi.

Lemon Drop Orange

Red Savinasta on irronut mahtava sato. Olen tehnyt suurimmasta osasta etikkasäilykettä kun eivät ole super tulisia vaan pikemminkin hyviä napostelu chilejä.

Trinidad Scorpion Orange näyttävää jotenkin aneemiselta, mutta ihan hyvin kasvi pysynyt hengissä ja podejakin tulossa.

Trinidad Douglah

7 Pod Barrackpore

7 Pod Orange-Yellow

7 Pod Jonah Strainit kypsyvät.

Vladans Viperia

Satoa...

Lajike arvosteluja on tulossa kyllä bloginkin puolelle jahka vain ehdin ne puhtaaksi kirjoittaa. Paljon luonnoksia ja muistiinpanoja löytyy kyllä mutta kun ei ole vain löytynyt aikaa saati jaksamusta kirjoittaa. Niin paljon on ollut esitelmiä, esseitä ja mitäs kaikkea muuta kouluun liittyvää ettei juurikaan ylimääräistä aikaa ole löytynyt. Ensi viikolla alkavat sitten kokeet ja vielä olisi ennen sitä kirjoitettava ainakin 2 esseetä ja yksi esitelmä.   

Paras taas mennä takaisin lepäämään kun väsyttää niin julmetusti...