tammikuu 10, 2025, 16:30:04 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Hanat auki - Minbaarin neljäs kausi

Aloittaja Minbaari, marraskuu 22, 2012, 14:42:22 ip

« edellinen - seuraava »

Jani M

Starfish nft:ssä...  ;D Voipi olla että se valtaa huonetilaa aika äkkiä sieltä. :D

Minbaari

wille

Mulla olis tossa pullollinen nestemäistä pH-downia jouten... Haluutko ostaa pilkkahintaan? :)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

bobster

Starfish NFT:ssä? Taidat viikon päästä rukoilla lämpösempiä kelejä polvillas. :D
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: wille - huhtikuu 04, 2013, 11:25:08 ap
Mulla olis tossa pullollinen nestemäistä pH-downia jouten... Haluutko ostaa pilkkahintaan? :)
Melkein voisin ostaa, kun tuo pikkupussi ei varmaan pitkälle riitä.

Toni.A

Hienoja kuvia ja kauniita kasveja sulla tulossa kesää ajatellen. Uskon, että hyvät sadot saat. ;) Itse tässä pähkäilen(pitää ottaa niskastaan kiinni) kovasti, että ottaisi hydroja käyttöön, niin kerkeäisi massaa ja kokoa saada, ennen tulevaa kesää, ja ennen kaikkea sitä satoakin. ;) Jos sulla on ylimääräisenä tuota Ulupica Largea, niin kiinnostunut olisin, vaikka matkahuollon kautta onnistuisi lähettäminen?

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

jewe

Hieno NFT, ihan kuin omaa katselisi. :D

Noita Trofast resoja löytyy myös isompina jos haluaa harventaa täyttökertoja kesällä. Ensimmäinen Ikea NFT kasvarissa Black Naga juo vettä nyt n. 1 litra / päivä.

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: jewe - huhtikuu 04, 2013, 17:12:52 ip
Hieno NFT, ihan kuin omaa katselisi. :D

Noita Trofast resoja löytyy myös isompina jos haluaa harventaa täyttökertoja kesällä. Ensimmäinen Ikea NFT kasvarissa Black Naga juo vettä nyt n. 1 litra / päivä.

Kiitosta vaan itsellesi. Tiedossa oli kyllä että isompia lootia löytyy, mutta noita pienempiä sattui löytymään kotoa valmiina. On muuten yllättävän hiljainen systeemi. Meillä on makuuhuone tuon chilihuoneen vieressä ja ovea pidämme auki oikeastaan aina, eikä tuo vesipumpun tasainen matala surina häiritse ollenkaan.

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: bobster - huhtikuu 04, 2013, 11:35:42 ap
Starfish NFT:ssä? Taidat viikon päästä rukoilla lämpösempiä kelejä polvillas. :D

Odotan oikeastaan innolla jahka saisin Starfishin kasvamaan isoksi, sillä ensimmäisellä kasvatuskaudellani kasvi jäi alle metrin mittaiseksi ja nytkin varsinainen "päätaimi" joka kasvaa mullassa on kaikista baccatumeista pienin. Ehkä mulla on huonoja siemeniä..

wille

Ihan samaa mulla on ton Starfishin kanssa ollut. Ei siitä ole mikään jättiläinen kasvanut. Josko tänä kesänä...
Mitenkäs sen pHDownin kanssa tehdään? Samainen litran törppö (tosin uudella etiketillä) näyttäisi olevan Kärsän puodissa 16,50€. Olenkohan kerran tuosta pullosta lorauttanut.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Raumala

huhtikuu 05, 2013, 11:34:55 ap #90 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 05, 2013, 11:45:27 ap käyttäjältä Raumala
Lainaus käyttäjältä: Minbaari - huhtikuu 04, 2013, 22:16:02 ip
Lainaus käyttäjältä: bobster - huhtikuu 04, 2013, 11:35:42 ap

Odotan oikeastaan innolla jahka saisin Starfishin kasvamaan isoksi, sillä ensimmäisellä kasvatuskaudellani kasvi jäi alle metrin mittaiseksi ja nytkin varsinainen "päätaimi" joka kasvaa mullassa on kaikista baccatumeista pienin. Ehkä mulla on huonoja siemeniä..

Mulla oli viimekesänä 2,7 litran ruukussa 185 cm ja nyt talvettamisen + tapiksileikkaamisen jälkeen kasvanut jo tälläkaudella + 150 cm. Sulla on selkeesti Starfish uber small lajikkeen siemenistä kasvatettu chili, heh.  ;D
Luulisi tuo NFT:ssä kasvavan heittämällä kuukaudessa yli parimetriseksi ...

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: wille - huhtikuu 05, 2013, 11:14:16 ap
Mitenkäs sen pHDownin kanssa tehdään? Samainen litran törppö (tosin uudella etiketillä) näyttäisi olevan Kärsän puodissa 16,50€. Olenkohan kerran tuosta pullosta lorauttanut.

Tulisinko hakemaan ensi viikolla vai tuutko sie katsataan miun kasvatukset tänne päin? Tosin tänne jos tulee tässä nyt kuussa, saattaa joutua kasvarin rakennustöihin.  :D

wille

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - huhtikuu 06, 2013, 04:56:05 ap

Tulisinko hakemaan ensi viikolla vai tuutko sie katsataan miun kasvatukset tänne päin? Tosin tänne jos tulee tässä nyt kuussa, saattaa joutua kasvarin rakennustöihin.  :D

Ensi viikolla kyllä käy iltapäivät (14--->), mutta kyllähän ne sun tiluksetkin pitäisi tulla tarkastamaan. Meinaatko jo tässä kuussa saada kasvihuoneen rakenneltua? Mulla sama projekti edessä, mutta vasta kun lumet lähtee. Routaahan tässä hiekkamaassa ei juuri esiinnykkään.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

bobster

Tarttis joskus poiketa vakoilemassa teidän kasvaripuuhia, kun mulla rakentaminen on jo idean asteella. Kasvari kun mulle on uppo outo rakennettava. :)
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: wille - huhtikuu 06, 2013, 17:48:55 ip
Lainaus käyttäjältä: Minbaari - huhtikuu 06, 2013, 04:56:05 ap

Ensi viikolla kyllä käy iltapäivät (14--->), mutta kyllähän ne sun tiluksetkin pitäisi tulla tarkastamaan. Meinaatko jo tässä kuussa saada kasvihuoneen rakenneltua? Mulla sama projekti edessä, mutta vasta kun lumet lähtee. Routaahan tässä hiekkamaassa ei juuri esiinnykkään.

Täytyy katsoa vielä kalenterista ettei ole tullut sovittua mitään, mutta ollaan yhteyksissä tarkemmin vaikka puhelimitse. Kasvihuonetta tarkoitus alkaa juu heti työstämään kun lumet sulaa. En tiedä tuosta tulevasta kasvarin paikasta vielä, kuinka paljon siinä on maata ennen kalliota ja onko viereisen luumupuun juuret sotkemassa kuvioita.

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: bobster - huhtikuu 06, 2013, 18:29:43 ip
Tarttis joskus poiketa vakoilemassa teidän kasvaripuuhia, kun mulla rakentaminen on jo idean asteella. Kasvari kun mulle on uppo outo rakennettava. :)

Hei. Mulle on kaikki rakentaminen outoa, mutta onneksi saan isukin apuun joka taas on rakennellut yhtä jos toista rakennusta maatilalla.

Minbaari

huhtikuu 11, 2013, 00:51:46 ap #96 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 11, 2013, 00:53:36 ap käyttäjältä Minbaari
Muutoksia suunnitelmiin. Jalapeno DRH-7400:n siemenet luiskaan ja tilalle laitettu 9.4.2013 Fatalii Gourmet Jigsawin siemenet. Tarkoitus laittaa sitten Jigsaw NFT:hen, niin jospa ehtisi saamaan vielä ennen joulua satoa siitä. Pubescensit siirretty vihdoin myös amppeleihin, PI585273:sta lukuun ottamatta. Siinä annan podien turvota vielä tovin, ennen siirtoa amppeliin. Ja kiitoksia Willelle Ph Downista ja kyläilystä, toivottavasti antamallani Moruga Scorpparilla on parempi onni kuin omilla taimillasi.  :)

wille

Kiitokset sinnepäin maistuvista kahveista ja mukavasta rupattelutuokiosta. TSMB selvisi reissusta hyvin ja pääsi tänään uusiin multiin!
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Minbaari

Eli tapaus Pene De Diablo jota on käsittääkseni esiintynyt kasvattajien keskuudessa c.annuumina sekä c.frutescensina. Tämän siemenet ovat peräisin Siemenketjukirje II:sta.

Koko kasvi, joka osoittaa mieltään rullaamalla lehtiä. Johtuisiko pienestä juuritilasta, ilman kuivuudesta, ylilannoituksesta vai liian viileästä ilmanlämmöstä?

Kyllähän tämä on aivan selvä c.frutescens, kun kukkia katsoo. Sanotaanko näin, että kyseinen kasvi sai heti lisäarvoa muiden chilien joukoissa!  :D Chiliwikissä muuten kyseinen kasvi on c.frutescens kategoriassa, mutta kuvassa näkyy annuumin kukka. Täytynee korjata asia joskus..

Hubert

Nuo fruten kukat ovat kyllä majesteettimaisuudessaan komeita! Täytyy varmaan ensi kaudella laajentaa kasvatuslistaa noidenkin suuntaan...

Täytyy kehaista samalla muutenkin kasvatuksiasi! Organisoidun ja järjestelmällisen näköistä touhua. Tulee vahva tunne, että homma on haskassa, eikä mopokaan ole karannut käskyttäjältään, vaan kasvimäärä vaikuttaa tiloihin nähden sopivalta!