tammikuu 10, 2025, 23:47:07 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Terve ja Kiitos!

Aloittaja Chili-Touko, joulukuu 29, 2012, 10:40:22 ap

« edellinen - seuraava »

Chili-Touko

Terve!

Ja ensimmäisenä kiitokset kaikille foorumin jäsenille. Kovasti ollut apua teidän keskusteluiden lukemisesta, ja toisinaan se on ollut jopa mukavaa ajanvietettäkin naureskellessa teidän heitoille.

Olen siis 33-vuotias perheellinen mies Helsingin Kumpulasta. Innostus tähän touhuun lähti lokakuussa, kun ruokaa laittaessani viisvee poikani tuli kysymään chiliä pilkkoessani että mitäs nuo pienet vaalet on. Selitettyäni asian ei mennyt kauaakaan kun kaivoimme multapussia ja kukkaruukkua poikani kanssa. Siemenet sinne, ja jo muutaman päivän kuluttua poikani huuteli että täällä kasvaa jotain. Ja niinhän siellä oli lähtenyt itämään. Sitten istahdin tietokoneelle ja eiku internetin ihmeelliseen maailmaan. Samantien päädyin tälle foorumille ja aika äkkiä valkeni että näillähän lähtee mopo käsistä, ja että miten monella tapaa tähän voi hurahtaa, mä haluan tähän klaaniin.

Hetken päästä oli jo jalkalampussa kiinni 20w esl, joka sojotti juuri itäneisiin siemeniin. Samana iltana olin tilannut Fataliilta siemeniä. Jokusen päivän päästä alettiin säästelemään maitopurkkeja, jota sitten myös ajankuluksi maalailtiin lasten kanssa. Kaverini joka on ammatiltaan metallimies, teki pyynnöstä ikkunalaudan kokoiset altaat rosterita, joten niissä onnistuu altakastelu

Lamppujen kanssa oli hankalaa. sain alkuun vain hankkia pari tuollaista artco kasvilamppua, kun "ne sopii tänne". Pikkuhiljaa olen kuitenkin lisännyt hieman valoa, ja nyt tuossa on niiden lisäksi kaksi 30w esl:ää. Kovasti odotan että edellä mainittu kaverini palaa töihin vapaiden jälkeen, jotta saa tehtyä kunnon varjostimet noille uusille lampuille, ja pääsen eroon tuosta jalkalampusta. Tai paremminkin se sitten vapautuu muualle valaisemaan kasvua ;)

Tällä hetkellä ikkunalauta näyttää tältä.

Hyvin olen saanut mielestäni ehkäistyä pahemmin mopon karkaamisen, mutta siitä voi kiitttää varmasti myös läheisiä. Tällä hetkellä kuitenkin suunnittelen oikeaa lauserakennetta millä kerron vaimoni anopille sen, että harkitsen pienen kasvihuoneen rakentamista hänen hallinnoimalle siirtolapuutarha mökille, sattuu nimittäin olemaan aivan vieressä.

Mutta eipä tässä muuta... Jatkakaa hyviä kirjoitteluita, minä jatkan niiden lukemista ja yritän kaikin voimin pitää mopoa käsissä.

Chilivaari

Onpa siinä jo ikkunalauta täynnä hoivattavia. Menestystä sinulle ja nassikalle niiden kanssa. Kiinnostavaa puuhaa.

Lillen

Tervetuloa klaaniin ja onnea mopon kanssa taisteluun!  :)

Huru-ukko

unenkuva

kannattaa suosiolla antaa sen mopon lähteä käsistä. Käsistä se lähtee kuitenkin  :)

Caide

Tosi hienot ruukut ja on kaunis ikkunalauta. Hmmm, ei kyllä kuulostanut kauhean miehekkäältä kommentilta...

Mutta tervetuloa ja onnea kasvatuksiin. Olet hyvään aikaan hommat aloittanut. Itse aloitin viime keväänä ja aivan liian myöhään, jotta olisin saanut satoa niistä chileistä, mitkä siemenistä kasvatin.

Whili

Tervetuloa  ja komeeta uutta vuotta  :)

Delic

Tervetuloa vain mukaan remmiin rentoon. Olipa kiva tarina mistä lähtenyt harrastus liikeelle. Mukavaa alkaa kautta