tammikuu 10, 2025, 19:28:44 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Thiikeri esittäytyy

Aloittaja Thiikeri, kesäkuu 20, 2013, 09:55:03 ap

« edellinen - seuraava »

Thiikeri

Morjensta kaikille! :D

Tänä keväänä se vanhuus sitten iski rajusti ja piti saada jotain mielekästä vihertoimintaa -> mars puutarhakaupoille ja mukaanhan lähti jos jonkun näköistä siementä. Chilejä meillä kasvaa seuraavasti:
* Chilipaprika Vampire F1 (sai lisänimen Sofi Oksanen ulkonäkönsä johdosta :D)
* C. annuum Lombardo
* Bhut Jolokia
* C. annuum var. longum 'Padrón'
* C. annuum 'tapas'
* Elephant pepper, chili (lähti taimitarhalta mukaan ihan vahingossa)

Justiinsa tilasin lisää uusia lajikkeita siemen-muodossa, täytyyhän sitä nyt jotain kehittää löytääkseen sen OMAn jutun.  :D

*** Puutarhakaupoissa myytävät Nelson Gardenin 'Hot Lemon'- siemenet eivät lähteneet laisinkaan itämään, eivät toisella eivätkä kolmannellakaan pussilla.

Että tällaista. Niin, ja Espoossa vaikutan, ihan aloittelija vielä oon, tykkään opetella uusia asioita ja toivoisinkin, ettei kukaan ottais hernettä nekkuun, jos mää tuu kysyyn jotain tyhmää jossain topicissa. :)

Hauskaa Juhannusta itse kullekin!! :)

Toby

Tervetuloa! Hienot lajikkeet sulla, ois kiva nähdä vähän kuvia. Mut sen oksasen näkösen vois jättää kuvaamatta ::)
Niin ja hauskaa jussia myös sinne Esspooseen
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Bruce Willis

tervettuloa harrastamaan sekä mausteisen yhteisön pariin!
Voin itse sanoa nyt 7 vuoden kokemuksella että kun chilin makuun pääsee niin se harrastus sekä kaikki siihen liittyvä seuraa loppuiän mukana!
Itse lähinnä käytän chiliä ruoanlaitossa, en niinkään kasvata mutta hengessä mukana! 

Tervetuloa kerhoomme tuliseen! 

Dethlock

Hyvää Jussia ja tere tulemast joukkoon. Mikä tuo Elephant Pepper on kasvejaan?
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Whili

Thervetuloa  :)

Lainaus käyttäjältä: Dethlock - kesäkuu 20, 2013, 18:53:35 ip
Mikä tuo Elephant Pepper on kasvejaan?

Se on hybridi tanskalaisesta oluesta ja ...  ;)

Aji Lauri

Hyvää Juhannusta ja tervetuloa :D

Thiikeri

Kiitoksia kaikille  :)
Koitan nappailla kuvia kunhan tässä oikeilta töiltäni ehdin.

Mun on pakko tunnustaa, etten oikeasti tiedä mitä toi Elephant Pepper on, oon koittanu ettiä tietoa ja pitäneekin tässä alkuviikosta sitten soitella yhdelle taimitarhalle, joilta kans saa ko lajiketta, josko sieltä heruis vähän tietoa.

Herpiili

Whili

Lainaus käyttäjältä: Herpiili - kesäkuu 23, 2013, 17:33:14 ip
Kyseessä saattais olla Elephant's Trunk.

Capsicum annuum. Laitos tuottaa hyvät sadot 6 "10" pitkä 1 "leveä kartiomainen ja ryppyinen kuumat paprikat. Pepper muistuttavat norsun runko. Ne ovat lieviä ja muuttuu vihreästä punaiseksi, kun kypsät. Kasvi on vihreä varret, vihreät lehdet ja valkoiset kukat . Voidaan käyttää joko vihreä tai punainen. lajike Intiasta. Kasvin korkeus: 50 "pitkä.

"Windows käännös"

Norsun runko ??  ??? ;D ;D

Dethlock

Kärsä vissiin tässä tapauksessa. Onhan tossa samaa näköä.
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Thiikeri

Soitin tuonne taimitarhalle, jolla tuo Elephant pepper on kasvatettu taimimalliin ja sieltä kerrottiin, että Elephant pepper on tulinen chililaji, jonka hedelmästä pitäisi tulla oranssin värinen hetelmä, jolla on parkkimainen kuori (kuten norsulla <- siitä myös nimi). On kuulemma ensimmäistä kertaa myynnissä tänä vuonna. Siemenet kuulemma ovat kotoisin Torniosta Elomestarit Oy:stä :)

Dethlock

On kyllä niin friikinnäköinen että pitää jostain etsiä itsellekin moinen.
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Thiikeri

Dethlock: suosittelen käymään Muhevaisen liikkeissä, tai sitten kannattaa ottaa yhteys suoraan tuohon puutarhaan, josta itse hankin ne.

Jame

Lainaus käyttäjältä: Thiikeri - kesäkuu 20, 2013, 09:55:03 ap
Niin, ja Espoossa vaikutan, ihan aloittelija vielä oon, tykkään opetella uusia asioita ja toivoisinkin, ettei kukaan ottais hernettä nekkuun, jos mää tuu kysyyn jotain tyhmää jossain topicissa. :)

Tervetuloa ja terveiset sinne Espooseen täältä Espoosta. Täällä huutelee toinen ekan kauden kasvattelija. Hyvä että löytyy aatteen miehiä/naisia muualtakin kuin Mansesta.  ;)
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Thiikeri

Huomasin tuossa, että olin saanut Elomestareilta säpoa koskien tuota Elephant pepper, chiliä. Lyhyesti, mutta ytimekkäästi oli vastaus laitettu: kirjoita www.reinsaat.at -> Tuo Reinsaatin kanta näyttää olevan Kosovosta.
Ja ainakin oma kärsä on jo ilmaantunut  ;D, nyt kun vielä siitä saisi tänne kuvan...

Chilivaari

Näitä on sitten enemmänkin liikkeellä, kun tuolla oli juuri rinnakkainen keskustelu samasta kosovolaisesta:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14001.msg257136#msg257136