tammikuu 10, 2025, 15:05:42 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mörkö Raumalta Moi

Aloittaja Mörkö_., huhtikuu 14, 2014, 12:13:34 ip

« edellinen - seuraava »

Mörkö_.

Moi kaikille chilipäille

Mä oon liki 5-kymppinen leskimies Raumalta. Asun postimerkinkokoisella vuokratontilla vanhassa rintamamiestalossa yksin.

Chilehin sekosin 1988 kun menin naimisiin thaimaalaisen naisen kanssa. Jo edesmennyt rakkaani opetti minulle todella hienon ruokakulttuurin perinpohjin. Perisuomalainen ruokavalio muuttui parissa vuodessa todella tuliseksi ja maukkaaksi. Silloin asuimme maalla, joten pihallamme kasvoi mitä merkillisempiä kasveja ja 45 neliön kavarissa kasvoi kymmenittäin tulisia chilejä.

Muutama vuosi sitten rakkaani nukkui pois ja jouduin myyään maapaikan ja muuttamaan kaupunkiin. Raumalla rakensin ensin kasvihuoneen ja vasta sitten aloitin remontin, eihän chilituotantoon saa tulla katkoa. :) 

Nyt 25. kausi on käynnissä. Sisällä kasvaa 46 chinenseä, 41 annuumia, 12 baccatumia, 16 pubensea ja 3 villichiliä. Käytössä NFT:t, bublerit ja turvemulta.

Chilivaari

Tervetuloa foorumille.
Kokemuksistasi on varmaan apua monelle alkuinnostuksesta joka suuntaan ryntäilevälle nuorelle kasvattajalle. Pistä rohkeasti lusikkasi soppaan tai annostele vaikka ihan kauhalla, jos täällä mennään päättömyyksiin.

0lli

Tervetuloa foorumille! Siellähän on ollut jo chiliä kasvamassa ennenkuin itse olen syntynyt :D Kokemusta varmasti piisaa!
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

NPhoBiaz

Tervetuloa vanhalle konkarille! :)

akselsson1

Rauma rokkaa! Ja respectit irtoaa pitkälle kasvatusuralle  ;) Chilit ensin!
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Huru-ukko

Herra 47

Tervetuloa... ei meit raumlaissi tääl liikka ol
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

HotVelo

Tervetuloa! Kokemuksen ääni on aina tarpeen.

Mörkö_.

Kiitos paljon.  :)

Joo, kun on kulunut neljännesvuosisata chilien parissa, on tosiaan tullut kokeiltua satoja erilaisia chilejä ja erilaisia kasvukausia.
Niin, ja useita kasvatustapoja myöskin. :)

Toby

huhtikuu 15, 2014, 18:42:17 ip #9 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 16, 2014, 17:45:48 ip käyttäjältä Toby
Tervetuloa vielä :)
Niin ja otan osaa...
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

chili noob

wau!! häätyy hattua nostaa. tervetuloa foorumeillekkin. kui sinä nyt vasta tänne tulit? mulla vasta eka kausi ja hirveä tiedon jano kaikin puolin chileistä.  :-[

eXtriimi

Tervetuloa, kyllä tänne sekaan mahtuu :)

Mörkö_.

Kiitos kaikille. Ja Hyvää Pääsiäistä.

Ruukutusrumba on menossa, 50 chiliä 3,6 litraisiin muoviruukkuihin. Lisäksi pari kasvihuonekurkkua, 10 tomaattia ja 30 samettiruusua.  ;)

Toby

Lainaus käyttäjältä: Mörkö_. - huhtikuu 19, 2014, 14:32:02 ip
Ruukutusrumba on menossa, 50 chiliä 3,6 litraisiin muoviruukkuihin. Lisäksi pari kasvihuonekurkkua, 10 tomaattia ja 30 samettiruusua.  ;)

No on siinä tekemistä :o
Mitäs kaikkia lajikkeita ruukkuhin menee?
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Mörkö_.

No, ruukkuihin menevät annuumit, baccat, pubet ja villit. Kaikki menevät myöhemmin vähintään 18 litraisiin ruukkuihin, mutta muutamat isoiksi kasvavat (kuten Aji Amarillot) jopa 45 litraiseen. :)

Chinenset ovat 20:ssa NFT:ssä ja 8:ssa bublerissa.

akselsson1

Vaaditaan päiväkirjaa kuvilla höystettynä tuosta arsenaalista ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Mörkö_.

Vai päiväkirjaa tarttis aloittaa. :D   Voisihan sitä harkita tässä lähipäivinä jos aikaa riittää. ;)

Miquel

Tällainen päiväkirja menisikin taatusti seurantaan! :D Ihailtavan mielipuolista touhua! ;)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Quini

Teretulemast! - Aloita vaan se päiväkirja, niin seurantaan menee täälläkin.

Ärjy-Karju

heinäkuu 03, 2014, 12:44:02 ip #19 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 03, 2014, 17:53:37 ip käyttäjältä Ärjy-Karju
Rakas kaksoisveljeni joka oli täällä Mörkö- nimimerkillä kuoli onettomuutensa jälkioireisiin, joten päiväkirjaa ei tule. Lopetin hänen tilinsä täältä, kun löysin salasanavihkon. Pyydänkin, että ylläpito poistaa Mörkön kirjoitukset pois täältä.