tammikuu 09, 2025, 23:07:59 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Vampire F1

Aloittaja rhubarburger, tammikuu 12, 2015, 11:02:50 ap

« edellinen - seuraava »

rhubarburger

Sain jostain pussillisen tällaisiakin siemeniä, pussin päällä lukee Chilipaprika - Chilipeppar - Vampire F1.
Pussin takana kerrotaan että kyseessä tulinen lajike. Arvaan kyllä miksi se on minulle laitettu, tässä lajikkeessa podien on tarkoitus kehittyä mustan kautta punaiseksi, ja minähän pidän hauskan värisistä kasveista.
Kyseessä on varmastikin jokin koriste-annuumin muoto, ja koristeeksi tämä päätyykin kunhan saa idätysvuoron ja kasvaa taimeksi. Aivan varmasti myös hedelmänsä tulee maistetuksi.
Etsintöjen perusteella tätä myy mm Chilitarvike, joten varmasti tästä on jollain täällä foorumilla jo kokemusta. Arvosteluketjua en löytänyt hakujenkaan avulla, ja olen tämän osion kyllä useaan kertaan läpi kahlannut rivi riviltä muutenkin...  :P
Kysyisinkin, että miten iso tästä puskasta on odotettavissa ja onko jotain vertailukohtaa tulisuuden osalta johonkin kenties yleisesti tunnetumpaan lajikkeeseen? Kerron sitten millaisiksi omani kasvavat kunhan kesä etenee ja noista jotain tulee.
Minun haba ei kasva punttisalilla, se kasvaa puutarhassa.

ottulo

Kannattaa haeskella myös päiväkirjoista:

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=13115.msg249886#msg249886

Tuossa on pari kuvaa, alempana lisää. Ei tuo ihan pieneltä peruskoristechililtä näytä. Mausta kannattanee kysellä, ei ollut kovin tarkkaan mainittu.

(Ym. päiväkirjaketjusta lainattu kuva.)

Melchran

Tätä tuli tosiaan ekalla kaudella kasvateltua. Oli ihan positiivinen kokemus ainakin alottelijalle. Podit ovat paksulihaisia ja todella mehukkaita. Alkuun olivat lähes täysin tulettomia ja niitä pystyi popsimaan sellaisenaan suoraan puskasta. Myöhemmin sitten yllättikin pirullisella annuumeille tyypillisellä poltteella. :D Tuoreen maku oli muistaakseni ihan ok, eikä mitenkään kitkerä tai pahanmakuinen. Komea ja satoisa lajike.

rhubarburger

Lainaus käyttäjältä: Melchran - tammikuu 13, 2015, 17:48:45 ip
Tätä tuli tosiaan ekalla kaudella kasvateltua. Oli ihan positiivinen kokemus ainakin alottelijalle. Podit ovat paksulihaisia ja todella mehukkaita. Alkuun olivat lähes täysin tulettomia ja niitä pystyi popsimaan sellaisenaan suoraan puskasta. Myöhemmin sitten yllättikin pirullisella annuumeille tyypillisellä poltteella. :D Tuoreen maku oli muistaakseni ihan ok, eikä mitenkään kitkerä tai pahanmakuinen. Komea ja satoisa lajike.

Hieno homma. Komeisiin mittoihin sait sen myös, kuvat ovat erittäin rohkaisevia. Pussin takana mainostetaan näitä tulisena lajina joten tuo tulettomuus jonka mainitsit päiväkirjassasi jäi vaivaamaan. Koska tultakin sitten ilmaantuu niin tulee tämän kesän ohjelmaan kyllä, katsotaan miten minä sen kanssa pärjäilen.
Minun haba ei kasva punttisalilla, se kasvaa puutarhassa.

Kermin

Minulla oli myös yksi samanlainen kasvi viime kaudella. Tyylikkään näköinen mielestäni tämä "kasvimaailman Sofi Oksanen" ja maustakin pidin kovasti. Tällä hetkellä taitaakin 4 sirkkalehtistä taimea olla kasvamassa koska pidin marjojen makua varsin hyvänä. Kuten yllä mainittu, ovat todella paksulihaisia ja mehukkaita ja ainakin omassa yksilössäni polte tuli hieman viiveellä ja oli erittäin miellyttävä. ps. Näyttää purkitettuna hyvältä värikkäiden chilien kanssa :D.

Jone1970

Kasvattelin tuota ensimmäisellä kaudellani. Aika vähään tyytyvä helppo ja tuuheaksi kasvava annuum, jonka lehdet menevät runsaassa valossa melkeinpä mustiksi. Mielestäni todella hyvän näköinen ihan ilman marjojakin, pelkkänä viherkasvina. 
Mikä ei tapa sattuu ihan hel*etisti.