tammikuu 10, 2025, 19:46:59 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Poistettu

Aloittaja Cassu, huhtikuu 09, 2015, 16:34:05 ip

« edellinen - seuraava »

Cassu

huhtikuu 09, 2015, 16:34:05 ip Viimeisin muokkaus: lokakuu 28, 2018, 16:33:52 ip käyttäjältä Cassu
..

Rähinä-Reetta

Moi vaan. Pakko ängetä heti tähän päiväkirjasi alkuun kertomaan, että tykkään piirustuksistasi ja toivon näkeväni niitä sittemminkin kun chilisi kukoistavat!
Kasvattelun onnea!

MiM

Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

Suski

Moi :)
Odotan (jo) seuraavia päivityksiäsi ja kuviasi ;)
-> seurantaan :P

Jani M

Tuuletinta et tarvitse. Se on turha hankinta. Sen sijaan hyvä valaisin on mainio hankinta, varsinkin jos ei eteläikkunalla kasvattele.

Päivyri menee seurantaan, ilman muuta. Voisit ihan hyvin alkaa piirtää chiliaiheisia sarjakuvia vaikka tuohon yhdistyksen julkaisemaan Chilin Poltteessa -lehteen!

Cassu

Voi kiitos hirveesti kaikille : ) 
Jos noista sutuista tykättiin niin paljon ni voinhan mä jotain kivaa piirrellä aina postauksien yhteydessä, ehkä vähän jopa jotain laadukkaampaakin kuin vain tämmösii sotkui :D

Ja saattaishan sitä olla hauska jotain pientä lehteenkin vääntää, sellaiset jutut onki jo tuttuja ennestään.
Pistänkö itse viestiä jonnekkin asiasta vai haluuko joku pistää mulle vaikka yksityisviestillä boksiin täytettä?

Lampuista täytyykin ottaa selvää talveksi, niille tulee kyllä ainakin tarvetta  : Kotoa löytyy jonkinsortin matelialamppuja ja muuta, mutta jos ottais selvää vähän enemmän niin vallan käyttökelposia kantojakin taitaa asunnosta jo löytyy. Osaisko kukaa sanoo mistä löytyis noista lampuista enemmän tietoa?

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Cassu - huhtikuu 10, 2015, 01:52:56 ap
Voi kiitos hirveesti kaikille : ) 
Jos noista sutuista tykättiin niin paljon ni voinhan mä jotain kivaa piirrellä aina postauksien yhteydessä, ehkä vähän jopa jotain laadukkaampaakin kuin vain tämmösii sotkui :D

Ja saattaishan sitä olla hauska jotain pientä lehteenkin vääntää, sellaiset jutut onki jo tuttuja ennestään.
Pistänkö itse viestiä jonnekkin asiasta vai haluuko joku pistää mulle vaikka yksityisviestillä boksiin täytettä?

Lampuista täytyykin ottaa selvää talveksi, niille tulee kyllä ainakin tarvetta  : Kotoa löytyy jonkinsortin matelialamppuja ja muuta, mutta jos ottais selvää vähän enemmän niin vallan käyttökelposia kantojakin taitaa asunnosta jo löytyy. Osaisko kukaa sanoo mistä löytyis noista lampuista enemmän tietoa?

Tuossa ympäripyöreitä valosta
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15717.0

Loisteputket (Bilteman ehkä hintalaatusuhteeltaan paraimmat)
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12926.0

Eslit (E27) ja miksi ei E40
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12926.0
Tuohon myö omaa kirjoitelmaani aikanaan joulukuussa pohdittuja http://chilimuistio.blogspot.fi/2014/12/valoista-e27.html

LED vielä ehkä hinnakas mutta pätevä valinta
SPNA ja monimetalli isompaan valaisuun isommin viljeleville...
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Helzy

Ihania piirrustuksia! Tuo teidän perheen kokoonpano on ihan kuin meidän (meillä 3 tuollaista tuholaista, 2 pientä ja yksi isompi). Mahtava tyyli sinulla! :) Niin ja welcome,.
"Jukra, että minustakin tuli vihreäpeukalo." -Pikku Myy
Instagramissa @helzyy

San-M

Kivoja piirustuksia! Niitä toki päivyriin lisää :)

Valoja valitessa on hyvä miettiä mihin tarkoitukseen niitä tarvitsee. Kasvien elossa pitämiseen (=talvettamiseen) on mulla riittänyt ikkunasta tuleva valo (tällähetkellä ylivuotinen mysteeriannuumi ja -bacca kukkivat). Taimikasvatukseen ostin 16€ 36w Ledin ebaysta, ja hyvin sekin on riittänyt. Tosin ahdasta tulee tosi nopeasti yhden lampun loisteessa.

Cassu

huhtikuu 11, 2015, 03:09:48 ap #9 Viimeisin muokkaus: lokakuu 28, 2018, 16:34:13 ip käyttäjältä Cassu
...

Trioniska

En tiedä mikä mutta joku tuossa piirosjäljessä tai asiasisällössä koukuttaa...  :P
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Cassu

huhtikuu 19, 2015, 23:14:08 ip #11 Viimeisin muokkaus: lokakuu 28, 2018, 16:34:28 ip käyttäjältä Cassu
..

Jani M

Hei hyvä! Lisää vaan kasvisreseptejä, oon kaivannut maistuvia ja tulisia kasvisruokien reseptejä koska itsellä ideat on aina täysin loppu ja murkinasta tulee aina just samanlaista. En ole kasvissyöjä, mutta hyvä ruoka on aina hyvää ruokaa ja jos siihen ei tarvita lihaa, niin vielä parempi.

medusa

Hih! Ihana päiväkirja ja erityisesti kiinnitin huomioo tuohon "cassu" nimeen, se on mun lempinimi kans, Suomalaiset kaverit vääntäny sen nimestäni Cassandra 😁 :D

Cassu

Voin kyl nakella jotain chili-aiheisia kasvisruokii aina sillon tällön tänne, eihän se estä lihansyöjiäkään kokeilemasta jos vaikuttaa kivalle, ja tuotteitahan voi aina vaihtaa esim "oikeisiin juustoihin" jos haluaa.

Voi Medusa! :D miten hurmaavaa, munkin oikea lempinimi on cassu, tulee tosin Kristiinasta monen mutkan kautta :D

Hegezi

Nuo teikäläisen piirrokset saa kyllä hymähtelemään joka kerta. Ja tosiaan laittele ihmeessä safkareseptejäkin tänne, näin vasta viime vuosina hippiytyneenä ihmisenä reseptikirjassa on vielä rutkasti tilaa ;D

Cassu

toukokuu 11, 2015, 03:09:11 ap #16 Viimeisin muokkaus: lokakuu 28, 2018, 16:34:44 ip käyttäjältä Cassu
..

Mirka

Loistavaa, muitakin aloittelijoita linjoilla. En siis ole yksin säätämässä täällä!  ;D

NPhoBiaz

Aivan mahtavia nämä piirrokset, parasta foorumiviihdettä! ;D Täysin piirtotaidottomana ihmisenä arvostan suuresti ihmisiä, joilla tuollainen taito on hallussa. :)

Lainaus käyttäjältä: Cassu - toukokuu 11, 2015, 03:09:11 ap
Mun Marblesille kävi hassusti. Se vaan päätti kuolla. Ei hajuakaan mitä tapahtu, se lakkas kasvamasta ja kuoli pois. Ei sitten. Ei kasvatella marblesia.

Oletko tietoinen, että liikakastelu tappaa chilit aika tehokkaasti? Ne tykkää olla siinä kuivan rajamailla. Ja kastelethan alakautta, ettei multa pakkaannu? Siitä ne eivät kans tykkää.

Lainaus käyttäjältä: Cassu - toukokuu 11, 2015, 03:09:11 ap
Musta oli kans hauska havaita miten erinlaisia lehtiä noi kasvit tekeekin, miten aji norteno näyttää aivan toiselta ku vertaa vaik tohon explosive emberiin.  Kaikki kokeneet chilipäät varmaa naureskelee mut musta tää oli oikeesti tosi mielenkiintosta, joenkin en osannut edes ajatella että kasvit kasvattas niin erin tyylisiä lehtiä.

Itselläni oli myös suuri riemunpurkaus, kun tajusin ensimmäisellä kaudellani erottavani lajikkeet toisistaan ilman nimilappuja. :D Pienistä asioista koituu välillä suuri määrä iloa, odotas vaan kun eka kukkasi aukeaa... ;)

chilifellow

Jee, mahtavia piirustuksia. Ehdottomasti on seuraavaan Chilin poltteeseen saatava sulta sarjakuvaa. 😃

# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #