kesäkuu 28, 2024, 18:18:24 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Miten Vesiviljellä?

Aloittaja Naxatax, joulukuu 17, 2005, 18:37:13 ip

« edellinen - seuraava »

Soul eater


biblo

Lainaus käyttäjältä: Mättö - syyskuu 13, 2010, 20:40:38 ip
Mä luulen että kunnolisesta sähköliikkeestä vois saada noita natikan polttimoita halvemmalla.


Aika hiljaista on jos yhtään olet asiaan perehtynyt. Tukuista toki löytää mutta harvemmin ne kuluttajille myy.
"Grow food, not lawns"

Mättö

syyskuu 13, 2010, 22:22:59 ip #622 Viimeisin muokkaus: syyskuu 13, 2010, 22:41:05 ip käyttäjältä Mättö
Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 13, 2010, 21:33:38 ip
Lainaus käyttäjältä: Mättö - syyskuu 13, 2010, 20:40:38 ip
Mä luulen että kunnolisesta sähköliikkeestä vois saada noita natikan polttimoita halvemmalla.


Aika hiljaista on jos yhtään olet asiaan perehtynyt. Tukuista toki löytää mutta harvemmin ne kuluttajille myy.


Yhdestä sähköliikkeestä olisin saanu koko valaisimenkin. Hinta (melkeen 400 €) oli sen verran suolainen etten raaskinut ostaa.  En sit kyl tosiaan tiedä et saisko ihan pelkkii polttimoita.
-We can't stop here! This is bat country!!-

kuje

Lainaus käyttäjältä: Aloittelemassa :D - syyskuu 13, 2010, 21:01:55 ip
kuopion lähellä asustan

Jyväskylässä ois Pispalanpalmu, mut tulee varmaan edullisemmaks tilata netistä.
Esim: Chilitarvikkeesta

Soul eater

Sieltä tilaamassa natikkaa mutta että pitäisikö aina olla tilaamassa sieltä sitä lamppua

biblo

Siinä on käytetty lamppu paikallaan käsittääkseni.
"Grow food, not lawns"

Soul eater

syyskuu 14, 2010, 16:33:02 ip #626 Viimeisin muokkaus: syyskuu 14, 2010, 21:00:00 ip käyttäjältä Aloittelemassa :D
ei ny tartte seota totaalisesti  :D

biblo

Normaali energiansäästölamppu esim..

huoh...
"Grow food, not lawns"

kuje

syyskuu 14, 2010, 18:22:26 ip #628 Viimeisin muokkaus: syyskuu 14, 2010, 18:31:05 ip käyttäjältä kuje
 :-X
Kyselet muuten aivan väärässä ketjussa näitä juttuja.
Aloittelijoiden puolella on Kysy Kärsältä -ketju ja sinne voi pistää kaikki kasvatukseen liittyvät kysymykset.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Aloittelemassa :D - syyskuu 14, 2010, 16:33:02 ip
Onko jossain kaupoissa esim sellaisia lamppuja joita voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin natikkaa? sellaisia pöytälampun kokoisia?


Ei tietenkään. Esimerkiksi anttilasta saatavia valasimia saa käyttää vain ja ainoastaan työ- tai lukuvaloina. Käyttämällä niitä kasvien kasvatteluun, saatat altistaa itsesi vakalla vammalle. Eihän auton lamppujakaan voi pitää missään muualla kuin auton nokalla? Haloo?!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Macex

Pitääkös Bubblerissa olla hapettaja kokoajan päällä vai onko tässä jotain 22/2 tai 20/4 ajastusmahdollisuuksia? Tai käyttääkö porukka bubblereitaan kokoajan päällä?

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Murderado

Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 04, 2010, 11:20:25 ap
Pitääkös Bubblerissa olla hapettaja kokoajan päällä vai onko tässä jotain 22/2 tai 20/4 ajastusmahdollisuuksia? Tai käyttääkö porukka bubblereitaan kokoajan päällä?


Epäilisin, että mitä pienempi kasvi niin sitä kauemmin pumppu saa olla pois päältä. Sopiva määrä ei tietysti selviä kuin kokeilemalla ja mielestäni ei ole välttämättä viisasta tuon asian kanssa kikkailla. Ainakaan jollain 11+1+11+1 -tyylisellä ajastuksella ei varmastikaan ongelmia synny, mutta eipä sillä vastaavasti mitään hyötyäkään saavuteta. Nuo pumput kun taitavat suurimmalla osalla olla muutaman watin tehoisia, niin rahallista säästöä tuolla ajastuksella ei synny. Itse ainakin pidän omaa 3,7W ilmapumppua 24/7 päällä, poikkeuksena tietysti hetkellinen tauko silloin, kun liemet pitää vaihtaa.

nesvig

Kumpi on liemen hapettamisen kannalta parempi vaihtoehto, bubbleri vai uppopumppuun perustuva ratkaisu? Maalaisjärjellä pääteltynä sanoisin että bubbleri, mutta onko sillä kasvien kasvamisen kannalta mitään todellista merkitystä että käyttääkö uppopumppua vai ilmapumppua?

Macex

Lainaus käyttäjältä: Murderado - lokakuu 04, 2010, 12:33:06 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 04, 2010, 11:20:25 ap
Pitääkös Bubblerissa olla hapettaja kokoajan päällä vai onko tässä jotain 22/2 tai 20/4 ajastusmahdollisuuksia? Tai käyttääkö porukka bubblereitaan kokoajan päällä?


Epäilisin, että mitä pienempi kasvi niin sitä kauemmin pumppu saa olla pois päältä. Sopiva määrä ei tietysti selviä kuin kokeilemalla ja mielestäni ei ole välttämättä viisasta tuon asian kanssa kikkailla. Ainakaan jollain 11+1+11+1 -tyylisellä ajastuksella ei varmastikaan ongelmia synny, mutta eipä sillä vastaavasti mitään hyötyäkään saavuteta. Nuo pumput kun taitavat suurimmalla osalla olla muutaman watin tehoisia, niin rahallista säästöä tuolla ajastuksella ei synny. Itse ainakin pidän omaa 3,7W ilmapumppua 24/7 päällä, poikkeuksena tietysti hetkellinen tauko silloin, kun liemet pitää vaihtaa.
Selvä homma, selkiytyi vähän ajatusmaailma taas.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

jeQQ

Lainaus käyttäjältä: nesvig - lokakuu 04, 2010, 12:56:43 ip
Kumpi on liemen hapettamisen kannalta parempi vaihtoehto, bubbleri vai uppopumppuun perustuva ratkaisu? Maalaisjärjellä pääteltynä sanoisin että bubbleri, mutta onko sillä kasvien kasvamisen kannalta mitään todellista merkitystä että käyttääkö uppopumppua vai ilmapumppua?


Fasse ainakin kertoilee, että ihan yhtä hyvin pärjäillään uppopumpulla, joten laita sellainen jos löytyy valmiiksi. Ilmapumput kuitenkin taitaa kaupassa olla halvempia!

Mape

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - lokakuu 04, 2010, 13:28:51 ip
Lainaus käyttäjältä: nesvig - lokakuu 04, 2010, 12:56:43 ip
Kumpi on liemen hapettamisen kannalta parempi vaihtoehto, bubbleri vai uppopumppuun perustuva ratkaisu? Maalaisjärjellä pääteltynä sanoisin että bubbleri, mutta onko sillä kasvien kasvamisen kannalta mitään todellista merkitystä että käyttääkö uppopumppua vai ilmapumppua?


Fasse ainakin kertoilee, että ihan yhtä hyvin pärjäillään uppopumpulla, joten laita sellainen jos löytyy valmiiksi. Ilmapumput kuitenkin taitaa kaupassa olla halvempia!


Mulla on ollu molemmat kokeilussa enkä mitään suurempaa eroa niiden välillä huomannut...
---

Larski

Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 04, 2010, 13:15:33 ip
Lainaus käyttäjältä: Murderado - lokakuu 04, 2010, 12:33:06 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 04, 2010, 11:20:25 ap
Pitääkös Bubblerissa olla hapettaja kokoajan päällä vai onko tässä jotain 22/2 tai 20/4 ajastusmahdollisuuksia? Tai käyttääkö porukka bubblereitaan kokoajan päällä?


Epäilisin, että mitä pienempi kasvi niin sitä kauemmin pumppu saa olla pois päältä. Sopiva määrä ei tietysti selviä kuin kokeilemalla ja mielestäni ei ole välttämättä viisasta tuon asian kanssa kikkailla. Ainakaan jollain 11+1+11+1 -tyylisellä ajastuksella ei varmastikaan ongelmia synny, mutta eipä sillä vastaavasti mitään hyötyäkään saavuteta. Nuo pumput kun taitavat suurimmalla osalla olla muutaman watin tehoisia, niin rahallista säästöä tuolla ajastuksella ei synny. Itse ainakin pidän omaa 3,7W ilmapumppua 24/7 päällä, poikkeuksena tietysti hetkellinen tauko silloin, kun liemet pitää vaihtaa.
Selvä homma, selkiytyi vähän ajatusmaailma taas.

Mulla on vuoden päivät ollu bubblereissa ilmapumppu päällä ~13h/vrk. Syynä moiseen on ollu lähinnä kasvien sijoittelu olohuoneeseen. Pörinät kuuluu makuuhuoneeseen asti, jotenka öisin ja iltaasin oon pitäny masiinat kiinni. Tähän mennessä ei oo kasvit tykänny kyttyrää, vaikka liemiäki oon aika laiskasti vaihdellu.

Pääsimpäs sotkemaan ajatuksias.

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: nesvig - lokakuu 04, 2010, 12:56:43 ip
Kumpi on liemen hapettamisen kannalta parempi vaihtoehto, bubbleri vai uppopumppuun perustuva ratkaisu? Maalaisjärjellä pääteltynä sanoisin että bubbleri, mutta onko sillä kasvien kasvamisen kannalta mitään todellista merkitystä että käyttääkö uppopumppua vai ilmapumppua?

Honkkarin Jebao pumppu maksoi 4,5€ ja on päällä 2 tai 3 *12min./vrk.
Eikös Fatalii ollu pumppujen kannalla kanssa?
Juuret voi tosin tukkia pumpun.
Ilmapumppu hapettaa huonommin, siksi pitäis olla pitempään päällä.

Vierekkäin olevista ämpäreistä, pumpulla 3*12min/vrk kasvaa paremmin kuin ilmapumppulla 24/7 päällä.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

nesvig

Mulla on uppopumppu käytössä jo ihan vaan sen takia että se pörisee asuintiloissa. Ilmapumppu ei oikein tule kysymykseen metelin takia. Jossakin ketjussa joku vertasi bubblerin pitämää ääntä kusilaariin ja vanhana akvaarioharrastajana voin hyvin kuvitella äänen kuulostavan juuri siltä. Uppopumppu on sen sijaan lähes äänetön.

Päälläpitoaikaa en ole äänettömyyden takia vielä edes miettinyt vaan olen antanut pöristä 24/7, mutta varmasti vähempikin riittäisi. En ole vielä miettinyt mikä olisi sopiva aika, mutta tuo ym. 3 * 12 minuuttia vuorokaudessa kuulostaa tosi vähältä. Toisaalta se voi olla ihan tarpeeksi koska kyllähän liemi ehtii pyöriä aika lailla 12 minuutin pumppauksen aikana.

nicklas

hei miteas porukalla toi juurimätä?
kuinka ootte hoitanut vai onko mitään hoitoa  ???
mulla oli tossa ripsiäisiä saatana niin menini heittämään resoon sellasen tapletin millä ne on aina lähtenyt. mutta tällä kertaa pukkas juuret mätänemään...vaihdoin liemet ja vähän juuria huljuttelin että jos se nyt tästä