kesäkuu 25, 2024, 08:56:48 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Miten Vesiviljellä?

Aloittaja Naxatax, joulukuu 17, 2005, 18:37:13 ip

« edellinen - seuraava »

Mieli%

Joo, tosiaan olen pitänyt ec:n n. 2.60 ja kasvit tykkää, tekee hyvin satoa.
Menin nyt katkaisemaan 5 kasvia sadon päätteeksi, kun oli jo kokoa hieman liikaa. Osan jätin satoamaan ja en koskenut lannoitemäärään, kuten aiemminkin. VIRHE  ;D
3/5 kuoli pystyyn, kaikki ne joissa oli vähiten lehtimassaa. Ei auttanut vesihuuhtelutkaan.

Eli opetuksena on, että pudota lannoitemäärää hyvissä ajoin ennen rankempaa latvomista...



-mIDE-

Olen pitänyt ebbissä ja passiivihydroissa elelevien 4-5 viikoisten yksilöiden ravinneliuoksen ECn arvossa 0.85. Missähän vaiheessa tuota ravinnemäärää olisi alettava nostamaan ja kuinka paljon?

CyberDog

Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - marraskuu 05, 2010, 07:28:19 ap
Olen pitänyt ebbissä ja passiivihydroissa elelevien 4-5 viikoisten yksilöiden ravinneliuoksen ECn arvossa 0.85. Missähän vaiheessa tuota ravinnemäärää olisi alettava nostamaan ja kuinka paljon?


Toimisko tässäkin venäläisen momenttiavaimen sovellus. Mutteria niin kauan kireemmälle kunnes raksahtaa ja varttikierros takasin.

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: Mieli% - marraskuu 04, 2010, 22:50:02 ip
Joo, tosiaan olen pitänyt ec:n n. 2.60 ja kasvit tykkää, tekee hyvin satoa.



Sullahan oli Yara käytössä, paljonkos olet sitä laittanu? Mulla menee 2ml/l, ec:tä en mittaile.

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - marraskuu 05, 2010, 10:54:33 ap
Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - marraskuu 05, 2010, 07:28:19 ap
Olen pitänyt ebbissä ja passiivihydroissa elelevien 4-5 viikoisten yksilöiden ravinneliuoksen ECn arvossa 0.85. Missähän vaiheessa tuota ravinnemäärää olisi alettava nostamaan ja kuinka paljon?


Toimisko tässäkin venäläisen momenttiavaimen sovellus. Mutteria niin kauan kireemmälle kunnes raksahtaa ja varttikierros takasin.


Itse teen ainakin näin, en omaa ec mittaria.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Mieli%

Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - marraskuu 05, 2010, 12:55:17 ip
Sullahan oli Yara käytössä, paljonkos olet sitä laittanu? Mulla menee 2ml/l, ec:tä en mittaile.


Joo on yara, vilkaisen huomenna monta milliä menee litraa kohden. Ei ole tullut ajateltua, kun katsoo nykyään mittarista.

Mieli%

Lainaus käyttäjältä: Mieli% - marraskuu 06, 2010, 00:07:43 ap
Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - marraskuu 05, 2010, 12:55:17 ip
Sullahan oli Yara käytössä, paljonkos olet sitä laittanu? Mulla menee 2ml/l, ec:tä en mittaile.


Joo on yara, vilkaisen huomenna monta milliä menee litraa kohden. Ei ole tullut ajateltua, kun katsoo nykyään mittarista.


2.25ml/l voi hieman heittää, kun kokeilin vain 2l vesimäärällä. 2ml/l ec oli 2.25

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: Mieli% - marraskuu 06, 2010, 11:26:22 ap
Lainaus käyttäjältä: Mieli% - marraskuu 06, 2010, 00:07:43 ap
Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - marraskuu 05, 2010, 12:55:17 ip
Sullahan oli Yara käytössä, paljonkos olet sitä laittanu? Mulla menee 2ml/l, ec:tä en mittaile.


Joo on yara, vilkaisen huomenna monta milliä menee litraa kohden. Ei ole tullut ajateltua, kun katsoo nykyään mittarista.


2.25ml/l voi hieman heittää, kun kokeilin vain 2l vesimäärällä. 2ml/l ec oli 2.25

Kiitän, vielä on siis tuonkin puolesta varaa nostaa annosta.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

-mIDE-

Kuinka tiheäksi on kellotettava Drip Feed (tai pikemminkin Top Feed) -järjestelmän kastelu? 15 minuuttia kahden tunnin välein (valoisaan aikaan)? Riittääkö vai onko liikaa?

omarosa

Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - marraskuu 09, 2010, 14:33:35 ip
Kuinka tiheäksi on kellotettava Drip Feed (tai pikemminkin Top Feed) -järjestelmän kastelu?


Minkälainen on "Top Feed järjestelmä"
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

CyberDog

Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - marraskuu 09, 2010, 14:33:35 ip
Kuinka tiheäksi on kellotettava Drip Feed (tai pikemminkin Top Feed) -järjestelmän kastelu? 15 minuuttia kahden tunnin välein (valoisaan aikaan)? Riittääkö vai onko liikaa?

Riippuu mitä sulla on siellä väliaineena. Jos on kovin vähän vettä pidättävää niin voi olla tihee ja jos on enempi vettä pidättävää niin harva.

-mIDE-

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - marraskuu 09, 2010, 14:59:44 ip
Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - marraskuu 09, 2010, 14:33:35 ip
Kuinka tiheäksi on kellotettava Drip Feed (tai pikemminkin Top Feed) -järjestelmän kastelu? 15 minuuttia kahden tunnin välein (valoisaan aikaan)? Riittääkö vai onko liikaa?

Riippuu mitä sulla on siellä väliaineena. Jos on kovin vähän vettä pidättävää niin voi olla tihee ja jos on enempi vettä pidättävää niin harva.


80mm verkkoruukussa kivivillakuutio + hydrosora, eli melko vähäinen määrä vettä sitovaa ainesta. Tiheä kastelu siis?

Macex

Eikös periaatteessa ämpäri bubblerista voi rakentaa drip/feedin, lisäämällä vain vesipumpun joka pumppaa vettä ämpärin läpi ylhäällä olevaan kastelurenkaaseen?

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Kärsä Babar

Mihin sen veden pumppaat? Kannellekko?
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Macex

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - marraskuu 09, 2010, 20:24:52 ip
Mihin sen veden pumppaat? Kannellekko?
Kannessa olevaaan verkkoruukkuun, jossa kivivillakuutio.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

CyberDog

Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - marraskuu 09, 2010, 15:03:21 ip
Lainaus käyttäjältä: CyberDog - marraskuu 09, 2010, 14:59:44 ip
Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - marraskuu 09, 2010, 14:33:35 ip
Kuinka tiheäksi on kellotettava Drip Feed (tai pikemminkin Top Feed) -järjestelmän kastelu? 15 minuuttia kahden tunnin välein (valoisaan aikaan)? Riittääkö vai onko liikaa?

Riippuu mitä sulla on siellä väliaineena. Jos on kovin vähän vettä pidättävää niin voi olla tihee ja jos on enempi vettä pidättävää niin harva.


80mm verkkoruukussa kivivillakuutio + hydrosora, eli melko vähäinen määrä vettä sitovaa ainesta. Tiheä kastelu siis?

No melkeen vois laskee vaikka koko ajan sitä vettä siitä läpi. Testaa nyt kuitenkin ennen että ei ala tulvimaan.

Kärsä Babar

Kannattaa olla aika varovainen ton tyyppisten hommien kanssa ettei tule vesivahinkoa.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

CyberDog

Nimen omaan. Tossa on potentiaalia siihen että joku kaunis päivä löytyy 10 litraa vettä lattialta :P

-mIDE-

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - marraskuu 10, 2010, 13:54:30 ip
Nimen omaan. Tossa on potentiaalia siihen että joku kaunis päivä löytyy 10 litraa vettä lattialta :P


Hyvä tosiaankin huomioida aina tuo vesivahingon mahdollisuus, mutta ainut mahdollisuus tällä setupilla vesivahinkoon on, jos ämpäri kaatuu. Kannen reunat ovat sen verran korkeat, eikä verkkoruukun hydrosora pysty niin tukkeutumaan että veden määrä kannella riittäisi nousemaan reinojen yli. Eikä ämpärissä ole vettäkään kuin reilu kolme litraa. Ja kolmanneksi kyseisen kasvatustilan lattialla ei vesi haittaisi mitään ;)

modified

oon kelaillu et jos alkas vesiviljelemään. tullu tulokseen et paras ois joko bubbleri tai sitte samantyylinen mut tippakasteluna. tosin bubbleri ois halvempi kun vois laittaa kaks pönttöö samaan pumppuun. tippahommas tarttis olla jokasella oma pumppu mikä sitä vettä sieltä ämpärin pohjalta veis sinne ylös, ois todennäkösti hiljasempi. nyt siis kaipaan teiltä täältä apua päättämään kumpi on parempi ensikertalaiselle vesiviljelyn maailmassa.

Nizo

Lainaus käyttäjältä: modified - marraskuu 23, 2010, 15:52:23 ip
oon kelaillu et jos alkas vesiviljelemään. tullu tulokseen et paras ois joko bubbleri tai sitte samantyylinen mut tippakasteluna. tosin bubbleri ois halvempi kun vois laittaa kaks pönttöö samaan pumppuun. tippahommas tarttis olla jokasella oma pumppu mikä sitä vettä sieltä ämpärin pohjalta veis sinne ylös, ois todennäkösti hiljasempi. nyt siis kaipaan teiltä täältä apua päättämään kumpi on parempi ensikertalaiselle vesiviljelyn maailmassa.



Bubbleri on kyllä varmaan helpoin aloittelijalle. Halvinkin se taitaa olla.