lokakuu 06, 2024, 10:28:26 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mitä pelailette

Aloittaja Toivo, kesäkuu 12, 2006, 14:50:13 ip

« edellinen - seuraava »

Huru-ukko

heinäkuu 18, 2014, 11:08:04 ap #1180 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 18, 2014, 11:22:00 ap käyttäjältä Huru-ukko
Skyrimiä Lillen ei voi suositella sinulle, arvio perustuu omiin videoihisi....Saat sydärin  ;) :D.
Steamilla myydään nyt vkl asti 22,49 kaikkine lisäosineen.....
Mutta jos oikeasti pidät räiskimisetä, niin niin nämä Elders Scroll sarjalaiset on kaikki enemmän hiippailupelejä, kuten hiukan Falloutkin.
Joskus on parempi juosta karkuun....Kuten Oblivionissakin.
Fallout 3:sta aloitellut (Steam; ei optimoitu Windoes 7:lle), eli ei pyöri kuin mediumilla, ja aika pienellä resoluutiolla, siltikin näyttö jumii välillä....F5 on pidettävä aika tiheään käytössä.

Kysyttävä vinkkejä miten pitäisi tehdä, nyt olen kokeillut eri yhteensopivuustiloissa pelaamista, mm. Vistaa ja XP:tä 2- ja 3 pakettien kera.....

Pelin alussa tuli kehoitus poistaa joku Microsoftin juttu käytöstä, mutta ehti mennä ohi silmien.


Horna

XBOX 360 & PS3 kombolla pelailen :P Joten en valitettavasti osaa auttaa noissa tietokoneasioissa :P
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Mattson - heinäkuu 16, 2014, 00:21:35 ap
Hmm, ekana katoin et ei /c, TAAS uus zombishootteri mut tossa vois olla itua... tarvii käydä kattomassa oisko paikallisessa gamestopissa/ puolenkuun peleissä yhtään käytettyä.

Mut miks prkl niitä sompeja pitää AINA tunkea noihin, just siks odottelen sitä pitkää pimeää...


Tänään käyty Gamestopissa, eivät olleet kuulleetkaan, soitin puolenkuun peleihin etten aja turhaan keskustaan, tiesivät sanoa että on ainoastaan live-levityksessä, joten kotiin päästyäni pistin lataukseen, lienee valmis joten huomenissa tullee ensipuraisusta (keh keh) raporttia.

Jotten lähtisi aivan tyhjin käsin gamestopista nappasin kainaloon Metal Gear Rising: Revengeancen.

masaiman

State of Decay testattu, ihan p***a. Ketuttaa etten ladannut demoa vaan suoraan täysversion ja maksoin siitä. Pelattavuus kökkö, grafiikat kökköjä, hahmot liikkuu kökösti, tuntuu kun koko peli olis tehty Sims:in moottorin päälle.

Harmi.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 17, 2014, 21:12:47 ip
Itse olen kauan miettinyt Skyrimin ostoa, mutta en ole vain saanut itsestäni sen vertaa irti. Sitten kun eräs tuttuni ei oikein sitä suositellut niin aloin empimään...voisihan sen toki käytettynä joltain ostaa.


Paitsi että ei voi. Skyrim on sidottu Steamiin, eli vaikka ostaisit levyn kaupasta niin se vaatii steam-tilin toimiakseen. Ja kun se on kerran steam-tiliin sidottu, niin siinä pysyy. >:(

Lillen

heinäkuu 18, 2014, 23:08:18 ip #1185 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 19, 2014, 11:35:31 ap käyttäjältä Lillen
No voihan p*rse >:(

Nyt saattaa olla ihan mutu tietoa mutta olin twitteristä lukevinani että TLOU remastered julkaistaisiin XBOX Oneille. En oikein itse usko siihen mutta tällaista kuulin.



Lainaus käyttäjältä: ottulo - heinäkuu 18, 2014, 23:07:22 ip
Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 17, 2014, 21:12:47 ip
Itse olen kauan miettinyt Skyrimin ostoa, mutta en ole vain saanut itsestäni sen vertaa irti. Sitten kun eräs tuttuni ei oikein sitä suositellut niin aloin empimään...voisihan sen toki käytettynä joltain ostaa.


Paitsi että ei voi. Skyrim on sidottu Steamiin, eli vaikka ostaisit levyn kaupasta niin se vaatii steam-tilin toimiakseen. Ja kun se on kerran steam-tiliin sidottu, niin siinä pysyy. >:(


PS3 peli vaatii steamiä? Olen luullut että ainoastaan Portal on sidottu steamiin?

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 18, 2014, 23:08:18 ip
Lainaus käyttäjältä: ottulo - heinäkuu 18, 2014, 23:07:22 ip
Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 17, 2014, 21:12:47 ip
Itse olen kauan miettinyt Skyrimin ostoa, mutta en ole vain saanut itsestäni sen vertaa irti. Sitten kun eräs tuttuni ei oikein sitä suositellut niin aloin empimään...voisihan sen toki käytettynä joltain ostaa.


Paitsi että ei voi. Skyrim on sidottu Steamiin, eli vaikka ostaisit levyn kaupasta niin se vaatii steam-tilin toimiakseen. Ja kun se on kerran steam-tiliin sidottu, niin siinä pysyy. >:(


PS3 peli vaatii steamiä? Olen luullut että ainoastaan Portal on sidottu steamiin?


Jaa niin PS3. Siitä en ole varma, eikä pikainen haeskelu antanut vastausta. Mulla ei ole mitään verkkoon sidottuja konsoleita niin ajattelen automaagisesti aina PC-pelejä...

Lillen

Lainaus käyttäjältä: ottulo - heinäkuu 19, 2014, 02:27:14 ap
Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 18, 2014, 23:08:18 ip
Lainaus käyttäjältä: ottulo - heinäkuu 18, 2014, 23:07:22 ip
Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 17, 2014, 21:12:47 ip
Itse olen kauan miettinyt Skyrimin ostoa, mutta en ole vain saanut itsestäni sen vertaa irti. Sitten kun eräs tuttuni ei oikein sitä suositellut niin aloin empimään...voisihan sen toki käytettynä joltain ostaa.


Paitsi että ei voi. Skyrim on sidottu Steamiin, eli vaikka ostaisit levyn kaupasta niin se vaatii steam-tilin toimiakseen. Ja kun se on kerran steam-tiliin sidottu, niin siinä pysyy. >:(


PS3 peli vaatii steamiä? Olen luullut että ainoastaan Portal on sidottu steamiin?


Jaa niin PS3. Siitä en ole varma, eikä pikainen haeskelu antanut vastausta. Mulla ei ole mitään verkkoon sidottuja konsoleita niin ajattelen automaagisesti aina PC-pelejä...


Sitähän vähän minäkin mutta arvelinkin että oletit että PC:lle hankkisin ;D. En viitsi niin vaativia pelejä hankkia koneelle kun ei ole mikään pelikone tämä oma läppärini. Hyvin kuitenkin pyörittää Indie pelit tai esim team fortress 2:sen, youcamin ja Elgaton saman aikaisesti.

Tietääkseni Skyrim ei ole sidottu Steamiin ainakaan PS3 alustalla mutta täytyy vielä kysästä ystävältä ennenkuin ostan/lainaan sen häneltä.

Horna

PS3 - steam sidonnaisuus - ei voi olla totta, en millänsäkään usko moiseen. Tai syön hattuni ja nagat suoraan puskasta.
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

masaiman

Jos joku muu tykkää post-katastrofi survivalismistä niin kannattaa kattoa I AM ALIVE. Raunioituneen tuhkaan hukkuvan kaupungin kaduilla ja rakennuksissa sekä niiden ulkopinnoilla kikkailua ja kiipeilyä, aina ei kannata käyttää sitä ainoaa luotia heti jos pelkällä pyssyllä sohimisella saa toisen luopumaan pahoista suunnitelmista jne. Pikkasen suoraviivasta eikä esim nälkä paina mutta ihan viihdyttävä. Tasaisen harmaa värimaailma on pikkasen ankea mutta se lienee tarkoituksellista.

Huru-ukko

Kysytään kun en tiedä..... Eli voiko PC Steam-pelaaja ladata Steamista PC:lle ostamansa ja ladatut pelit Xboxille..

Jos itse tekisin bisnestä tuossa kohta, niin en enpä sallisi, vaan keräisin hynät pois  ;)......

Makuasiaa  :o.........Kumpi on parempi pelattavuudeltaan, Xbox vai PC. Ja yleisarvosanat muustakin.....

Horna

heinäkuu 21, 2014, 15:58:09 ip #1191 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 21, 2014, 16:00:57 ip käyttäjältä Horna
Ei ole paljoakaan näkynyt crossplatform yhteensopivuuksia - ts. joutuu ostamaan jokaiselle alustalle oman versionsa :(

Yleisesti ottaen alustoista, olin aikanaan kova poika päivittämään ja ruuvaamaan PC:tä hyvään tikkiin pelejä varten mutta vanhemmiten laiskistunut ja mieltynyt noiden konsolien helppokäyttöisyyteen :) Peli sisälle ja menoksi! :)

Kuten sanoit, varmaan nämä ovat pitkälle makuasioita mistä tykkää - itselleni kovin kynnys oli luopua hiirestä ja näppiksestä peleissä. Ei siinä kuitenkaan kauaa mennyt että oli kuin kotonaan noiden konsolien ohjainten kanssa :)
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

Sihijuoma666

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - heinäkuu 18, 2014, 11:08:04 ap
Skyrimiä Lillen ei voi suositella sinulle, arvio perustuu omiin videoihisi....Saat sydärin  ;) :D.
Steamilla myydään nyt vkl asti 22,49 kaikkine lisäosineen.....
Mutta jos oikeasti pidät räiskimisetä, niin niin nämä Elders Scroll sarjalaiset on kaikki enemmän hiippailupelejä, kuten hiukan Falloutkin.
Joskus on parempi juosta karkuun....Kuten Oblivionissakin.
Fallout 3:sta aloitellut (Steam; ei optimoitu Windoes 7:lle), eli ei pyöri kuin mediumilla, ja aika pienellä resoluutiolla, siltikin näyttö jumii välillä....F5 on pidettävä aika tiheään käytössä.

Kysyttävä vinkkejä miten pitäisi tehdä, nyt olen kokeillut eri yhteensopivuustiloissa pelaamista, mm. Vistaa ja XP:tä 2- ja 3 pakettien kera.....

Pelin alussa tuli kehoitus poistaa joku Microsoftin juttu käytöstä, mutta ehti mennä ohi silmien.


Hmm.. Nyt en ymmärrä? Mullekkin tuli kyllä tuo ei optimoitu Windows 7:lle, mutta automaattisesti meni grafiikat ultralle. Ja yllättävän hyvältäkin näyttää noin "vanhaksi" peliksi. Tosin joskus kaatuu jumiin jäämällä..? Toisen kerran alottanut just viime viikolla. Ikinä en jaksanut läpi mennä. 1 ja 2 toki pelattu moneen kertaan ja niistä tykännyt aina erittäin kovaa!

Ja New Vegasin olen pariin otteeseen mennyt läpi ja tykkään ehkä enemmän kun kolmosesta. Kolmosessa wasteland on vaan vähän liiankin karua ja harmaata. Kaipailisi enemmän suurempiakin kaupunkeja ja elämää..

Skyrimin olen myös aloittanut muutaman kerran mutta en ikinä ole läpi asti jaksanut mennä. Jotenkin into vaan aina loppunut kesken.


Lillen

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - heinäkuu 21, 2014, 14:28:07 ip
Kysytään kun en tiedä..... Eli voiko PC Steam-pelaaja ladata Steamista PC:lle ostamansa ja ladatut pelit Xboxille..

Jos itse tekisin bisnestä tuossa kohta, niin en enpä sallisi, vaan keräisin hynät pois  ;)......

Makuasiaa  :o.........Kumpi on parempi pelattavuudeltaan, Xbox vai PC. Ja yleisarvosanat muustakin.....


Itselläni löytyy Playstation 1-3 joten en kyllä ihan hevillä xboxiin vaihda. Yksi syy miksi olen suuntautunut PS.än puolelle on koska suurin osa huippupeleistä julkaistaan ainoastaan PS alustalle, kuten kaikki Naughty Dogsin pelit.

PS4 vs. Xbox1 en osaa vertailla kun kummastakaan ei ole sen kummempaa kokemusta ,mutta mikäli ostaisin tällä hetkellä uuden konsolin ostaisin aivan varmasti PS4 jo siitä syystä että Uncharted 4 julkaistaan PS4:lle.

Meikäläinen on taas niin tottunut konsolin ohjaimiin että on todella vaikeaa välillä pelata hiirellä ja näppäimistöllä, mutta tottuuhan WASD:iinkin aika nopeasti.

Lainaus käyttäjältä: Mattson - heinäkuu 21, 2014, 08:15:23 ap
Jos joku muu tykkää post-katastrofi survivalismistä niin kannattaa kattoa I AM ALIVE. Raunioituneen tuhkaan hukkuvan kaupungin kaduilla ja rakennuksissa sekä niiden ulkopinnoilla kikkailua ja kiipeilyä, aina ei kannata käyttää sitä ainoaa luotia heti jos pelkällä pyssyllä sohimisella saa toisen luopumaan pahoista suunnitelmista jne. Pikkasen suoraviivasta eikä esim nälkä paina mutta ihan viihdyttävä. Tasaisen harmaa värimaailma on pikkasen ankea mutta se lienee tarkoituksellista.


Kuulostaa hyvin pitkälti The Last Of Us:ilta. Ainoa poikkeus minkä itse löysin tuosta arvostelustasi ja The Last of Us:ista on että tlou:sissa on panostettu ympäristön kauneuteen ja upeisiin näköaloihin sun muihin...muuten kuulostaa hyvin pitkälti saman tapaiselta. Varmasti hyvä peli!

Huru-ukko

Kiitos mielipiteistä.

Ärsyynnyin kuitenkin siinä määrin näytön kaatuilemiseen, että ostin Xbox 250GT.


Ohjain oli persiistä PC jälkeen, mutta viikossa on alkanut sujumaan paremmin.... Harmittavin ominaisuus on tähtäys, jossa pitäisin hitaammasta liikkeestä, mutta kääntyessä se on sitten liian hidas.
Kaippa tuohonkin oppii....

masaiman

Tuossa I am alivessa ei piirtoetäisyys useinkaan ole hirveän pitkä sen tuhkapilven takia, varsinkin jos joutuu laskeutumaan katutasolle tai johonkin repeämään se alle alkaa tuhkapilvi käydä henkeen ja näkyvyys laskee liki nollaa. Jonkun pilvenpiirtäjän huipulta sitten näkeekin vähän kauemmas kunhan sinne ensin itsensä jollain saa...

Horna

heinäkuu 26, 2014, 14:06:57 ip #1196 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 26, 2014, 14:08:57 ip käyttäjältä Horna
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - heinäkuu 26, 2014, 11:28:36 ap
Kiitos mielipiteistä.

Ärsyynnyin kuitenkin siinä määrin näytön kaatuilemiseen, että ostin Xbox 250GT.


Ohjain oli persiistä PC jälkeen, mutta viikossa on alkanut sujumaan paremmin.... Harmittavin ominaisuus on tähtäys, jossa pitäisin hitaammasta liikkeestä, mutta kääntyessä se on sitten liian hidas.
Kaippa tuohonkin oppii....


Kyllä siihen oppii :) Aikaa menee tietysti. Todisteena voisi kenties käydä fakta että FirstPersonShootereita myydään enemmän konsoloille kuin PC:lle. Jos miljoonat muutkin pystyy oppimaan konsolin ohjaimen moisissa peleissä niin mikset sinäkin :)

Ja tervetuloa konsolimailmaan. :) Säästyy ne harmaat hiukset vallan muihin ongelmiin kuin PC:n kanssa temppuiluun. :)

edit: semmoinen rohkaisun sana vielä että kun kerran pääsee sinuiksi tuon ohjaimen kanssa niin käytännössä sen jälkeen pystyy pelaamaan peliä kuin peliä ilman ns. uudelleen opettelua
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

Chilijamppa

heinäkuu 26, 2014, 15:47:29 ip #1197 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 26, 2014, 15:50:43 ip käyttäjältä Chilijamppa
Pitkään konsoleita omistaneena on tuskaa pelata esim. fps pelejä epätarkan padin kanssa, kun on tottunut pelaamaan pelejä hiiren ja näppiksen kanssa..ja entäs ne hirvittävät grafiikat/ruudunpäivitys ongelmat konsolipeleissä yleensä.

Toki pc:ssä on kiinni langaton xbox ohjain, koska jotkin pelit on vaan parempia padin kanssa. Mitään suurempia ongelmia ei ole pc pelaamisessa ilmentynyt lähivuosiin, kiitos bugi päivitysten ja Nvidian korttien ajurit ovat olleet ihan jees.

Chilitatti

Palasin taas pelaamaan Final Fantasy ARR:a. Lisäksi työn alla on edelleenkin Shadowrun Returns(dragonfall kampanja). Mass Effect 3 pro-human Shepardilla on nyt pienellä tauolla.

akselsson1

Näyttiksen mukana tuli watchdogs sekä Titanfall. Kyllähän noita pitää varmaan kokeilla. Mimmosia kokemuksia?
Chilihulluutta jo vuodesta 2011