kesäkuu 17, 2024, 01:10:22 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mistä pöytätuuletin?

Aloittaja Rach, syyskuu 25, 2006, 22:24:42 ip

« edellinen - seuraava »

Awttu

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - toukokuu 25, 2010, 08:14:19 ap
Lainaus käyttäjältä: nuthero - toukokuu 25, 2010, 07:57:46 ap
Kierrätyskeskuksista saa puoli-ilmaiseksi(1-2€) tietokoneen tuulettimia. Sieltä saa myös samaan hintaan sopivan virtalähteen niille. Suosittelen, että käy sieltä katsomassa jos kiinnostaa. saattaa säästä selvää rahaa :).

Sekin on yksi toimiva ratkaisu. Tosin mikäli on kasveja rivissä useampi, kuten itselläni on kasvihuoneessa 12 kasvia rivissä vierekkäin, tuollainen eestaas kääntyvä pöytätuuletin hoitaa koko rivistön ja pärjää yhdellä tuulettimella. Tuon ostin jyskän varastomyymälästä uutena hintaan 9,90e, ei sekään kallis  :)


Jep, eihän nuo kalliita enään ole, mutta taimille omasta mielestäni nämä tietokoneen tuulettimet sopivat mainiosti :)

Saintti

Kävin äsken verkkokaupassa ja tuo punainen

lähti kotiin hintaan 1,90€
Ei paha.  :D

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Saintti - toukokuu 25, 2010, 15:03:26 ip
Kävin äsken verkkokaupassa ja tuo punainen

lähti kotiin hintaan 1,90€
Ei paha.  :D

hmm.. pätevän näköinen vekotin. En taida viitsiä tilata kun tulee varmaan postikuluja jo yli kymppi  >:(

linker



Mulla tollanen korkea malli, oskiloiva, 4 nopeutta, munakellomallinen ajastin.
Kirpparilta 10€. Ollut sisäkäytössä, mutta kait se pitäisi kasvariin kiikuttaa,
kunhan 55 millin rankkasateen jäljiltä huone (lasien sisäpinnat) kuivuu,
ja päästään "normaaliin päiväjärjestykseen"





Caderusso

Lainaus käyttäjältä: linker - toukokuu 25, 2010, 16:15:16 ip
Mulla tollanen korkea malli, oskiloiva, 4 nopeutta, munakellomallinen ajastin.
Kirpparilta 10€.


Juma! Mä lähden huomenna ryöväämään kirppareita. Halvalla olet kyllä saanut  ;D

st8

Tänää löyty ilmaseks 30w, 35w ja 45w tuuletin :)

Caderusso


Aji Inferno

Tuulettaa täytyy naga-con-carne ruoan jälkeen, ilmeisistä syistä.

st8

Nyt löyty neljäs pöytätuuletin 35w. Montakohan tarviin? Taimia on ehkä n. 15 ja lisää tulossa kunhan pistän siemeniä itämään.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: st8 - kesäkuu 23, 2010, 09:48:38 ap
Nyt löyty neljäs pöytätuuletin 35w. Montakohan tarviin?

Jos minulta kysyt, niin et ainuttakaan.
Hyvin olen pärjännyt ilman pörisijöitä ja tukevia chilejä on kasvanut. Riittävästi valoa jo ihan pienenä, eikä liian tiheää kasvustoa, ei myöskään aivan hillitöntä typpilannoitusta; siinä muutama tuulettimen korvaava neuvo.

wille

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - kesäkuu 23, 2010, 11:15:34 ap
Lainaus käyttäjältä: st8 - kesäkuu 23, 2010, 09:48:38 ap
Nyt löyty neljäs pöytätuuletin 35w. Montakohan tarviin?

Jos minulta kysyt, niin et ainuttakaan.
Hyvin olen pärjännyt ilman pörisijöitä ja tukevia chilejä on kasvanut. Riittävästi valoa jo ihan pienenä, eikä liian tiheää kasvustoa, ei myöskään aivan hillitöntä typpilannoitusta; siinä muutama tuulettimen korvaava neuvo.


Samaa mieltä. Chileistä kasvaa kyllä varsin tukevia ilman ropelleitakin. Aikanaan tuulettelin chilejäni, sitten unohdin sen ja huomasin tarpeettomaksi. Liiallisen kuumuuden poistamiseen tuo tuuletin sopii paremmin, kuin chilien "vahvistamiseen". Runsaasti valoa vaan.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

zarmo

Parvekkeella tuulee sen verran, että irtoilee lehtiä chileistä. Välillä olen vähän turvaankin siirtänyt. Toivottavasti ne tuosta vain karaistuvat ja kasvattavat äkäisiä hedelmiä.
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: zarmo - kesäkuu 29, 2010, 20:52:53 ip
Parvekkeella tuulee sen verran, että irtoilee lehtiä chileistä. Välillä olen vähän turvaankin siirtänyt. Toivottavasti ne tuosta vain karaistuvat ja kasvattavat äkäisiä hedelmiä.

Missäs näsinneulassa sie asut?  :D

Kilp

Lainaus käyttäjältä: zarmo - kesäkuu 29, 2010, 20:52:53 ip
Parvekkeella tuulee sen verran, että irtoilee lehtiä chileistä. Välillä olen vähän turvaankin siirtänyt. Toivottavasti ne tuosta vain karaistuvat ja kasvattavat äkäisiä hedelmiä.


Vihreitä ja täysin terveen näköisiä lehtiä, vai sellaisia hieman kellastuneita?

Neutroni

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - kesäkuu 20, 2010, 22:46:42 ip
Tuulettaa täytyy naga-con-carne ruoan jälkeen, ilmeisistä syistä.


Kokeilisit joskus jättää sen risiiniöljyn pois. :)

zarmo

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - kesäkuu 29, 2010, 20:56:26 ip
Lainaus käyttäjältä: zarmo - kesäkuu 29, 2010, 20:52:53 ip
Parvekkeella tuulee sen verran, että irtoilee lehtiä chileistä. Välillä olen vähän turvaankin siirtänyt. Toivottavasti ne tuosta vain karaistuvat ja kasvattavat äkäisiä hedelmiä.

Missäs näsinneulassa sie asut?  :D


Ei tämä edes ole korkealla. Liian viileääkin taitaa olla parvekkeella. Pitäisiköhän ensi kesäksi laittaa halpahallin minikasvihuone.
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Neutroni - kesäkuu 30, 2010, 10:49:28 ap
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - kesäkuu 20, 2010, 22:46:42 ip
Tuulettaa täytyy naga-con-carne ruoan jälkeen, ilmeisistä syistä.


Kokeilisit joskus jättää sen risiiniöljyn pois. :)


Luulin sitä oliiviöljyksi! Ihan ihmeellisiä efektejä, kannattaa kokeilla! :D

Azukki

Voipi olla että tämä on semi-offtopikkia mutta aattelin postata tänne, mutta nyt verkkokauppa.comissa on halvalla pieniä tuulettimia (1,90€) http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15909, muistaakseni jonkin aikaa sitten nuo koitti repiä noista jonkun 10€ pintaan.

Tosin kannattaa lukasta Räyhiksen kommentit kyseistä vempeleestä http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=3139.msg88089#msg88089

Hydrosora

heinäkuu 04, 2010, 18:46:22 ip #178 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 04, 2010, 18:48:32 ip käyttäjältä Hydrosora
Nyt tulee vinkki teille kaikille pöytätuulettimien omistajille.

Ottakaa se eturitilä pois siitä tuulettimesta ja heittäkää se lähimpään roska-astiaan.
Ta-da! Tuuletin on nyt huomattavasti tehokkaampi  :o
Tosimies ottaa sen takaritilänkin veke. Silloin ei mikään enää estä mahtavaa ilmavirtaa.

Niksi toimii erityisesti noin 20€ hintaisessa OBH Nordican mallissa 1309  ;D
Vuosi sitten näitä myytin ainakin Kuopion Prismassa.


Legoinsinööri

Funtsin josko tilaisi muutaman tällaisen ja laittaisi johonkin vaneriin kiinni ja vaneri pystyyn kasvien viereen. Onko mitään järkeä? Kannattaisiko olla eri kokoiset räppänät (esim. 12mm)? ja josko toi nyt mitenkään hyvä idea on niin minkälainen muuntaja siihen pitäisi olla? En nyt mikään aivan täysi käsi ole sähkösäätöjen kanssa, mutta mitään ammattitasoista en ala tekemään.