lokakuu 06, 2024, 06:31:08 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 05, 2008, 17:56:17 ip

« edellinen - seuraava »

snu


Kyllä siellä näytti ainakin jotain yllärisiemeniä olevan, sekä jotain, josta oli vain ostovaltio selvillä. Voi niitä ainakin mun puolesta sinne joitakin lykätä. Joku voi hyvinkin olla kiinnostunut. Pistä mukaan kaikki tieto mitä sulla niistä on.
#419
Eksyminen on suotavaa.

Chilicutter

Kyllä sinne voi laittaa.
Kunhan vaan laittaa kaiken tiedon mitä on saatavilla.
Mukava kasvatella välillä ylläreitä :D
Don't play with fire, but play with Wild Chilli's
HTTP://WWW.WILDCHILLI.EU

SahuriX

kesäkuu 04, 2009, 22:45:00 ip #282 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 04, 2009, 23:09:35 ip käyttäjältä SahuriX
Joo laitan... ja tossa naapurissa kanssa Asustelee Chiliharrastaja joten poikkeen sitäkautta josko jokunen vaihturi sieltäkin tulisi mukaan :)

[edit]Tossa olen koittanut kaivella tietoa minkänäkösiä ovat lajikkeet joita en muista ulkoa...

  Olis hienoa jos niistä olis joku linkkilistatietoknata tms...
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Make12345

Lainaus käyttäjältä: rubbus - kesäkuu 04, 2009, 18:54:57 ip
Hei!!

Anteeksi kirjeen viivästymisestä, olen ollut koko viikon arkkitehtiosaston pääsykokeissa ja nyt on työskentelyt ohitse. Kirjeen pistän nyt postiin ja täytän kirjettä vielä lisäsiemenillä!

Olen pahoillani viivästyksestä, mutta tuli minulle vain erittäin huonoon aikaan..


no hyvä tietää että kirje on tulossa, ei taida vielä tänään tulla, mutta josko maanantaina ilmestyisi. Harmi vaan etten ole maanantaina kotona, vaan tulen tiistai-iltana joten keskiviikko aamuna saan kirjeen vasta eteenpäin. Paha aika siis mullekkin kun pitää mökillä käydä just nyt.

gunslinger

moro voisin olla halukas ottamaan vastaan kirjeen! ;D

Make12345

Tulin sittenkin jo tänään, n. 10 min sitten ja nyt alan setvimään mitä siemeniä otan ja kuinka paljon pistän tilalle, tässä menee varmaan hetki :D  huomena kuitenkin kirje lähtee eteenpäin.

SahuriX

Kirjettä odotellessa... varmaankin se ehtii tälläviikolla tänneasti... ja täältä vielä toivottavasti seuraavalle...
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Make12345

Kovassa suosiossa tää kirje jo 99 osallistujaa :D kuka lie on sadas lenkki ketjussa.
Aamulla vein kirjeen postiin joten huomenna toivottavasti saapuu SahuriX:lle.

SahuriX

Kirje tuli perille ja äsken sain inventaarion tehtyä kuutesenkymmetä pussia siellä on sisällä sekä pussipussi :)

Jokusesta pussista verotin muutman siemenen... enimmäkseen noista puolin tuntemattomista... uteliaisuus iski...

Kuoren pohjalla oli myös kolme irtosiementä, ne otin kaikki ja kylvän viikonvaihteessa... voin sitten pitää arvauskilpailua mitä niistä tulee... kaikki kolme siementä ovat saman kokosia "suuria" eivätkä tummia...

  Lisäilin jokukkoon kolme pussillista...

huomenaamuna postiin niin toivotaan että se on jo perjantaina perillä chilimielellä... muuten olisin vienyt ko paketin Turkuun kun olisi ollut muutakin torstai-asiaa sinne... mutta tuli este...

roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: SahuriX - kesäkuu 04, 2009, 22:45:00 ip
Joo laitan... ja tossa naapurissa kanssa Asustelee Chiliharrastaja joten poikkeen sitäkautta josko jokunen vaihturi sieltäkin tulisi mukaan :)

[edit]Tossa olen koittanut kaivella tietoa minkänäkösiä ovat lajikkeet joita en muista ulkoa...

  Olis hienoa jos niistä olis joku linkkilistatietoknata tms...


Guampinha de veadosta löytyy Fataliin sivuilta artikkeli, alunperinhän siemenet olivat peräisin Lucan lähettämistä tuoreista hedelmistä jotka olivat peräisin juurikin tuossa artikkelissa esitellystä kasvista :) Toista kautta kasvaa tuo kasvi nyt itselläni, varsin satoisalta ja tukevarunkoiseltahan tuo vaikuttaa.
http://www.fatalii.net/growing/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemid=52

Klopisto

En tiedä mikä on tilanne nyt mutta tiettyjä lajikkeita taitaa olla turha odotella olevan enää tarjolla.

Eli haen Numex Twilightiä, jos joltain löytyy, yv:tä tms.

Ajatus oli laittaa abt. 80 kpl siemeniä eli lisätä 16 kpl lajikkeita lisää ja ottaa pussukoista abt. 29 kpl siemeniä eli kasvattaa omien lajikkeiden määrää 10 kappaleella. Jossain vaiheessa oli jotain listan tynkää heilumassa.

Päivittäkää vähän tietoa jos mahdollista.

Itse lisään (olemassa olevien lisäksi):

Pepper Pen (en ole kasvattanut vielä)
Hungarian Hot Cherry (en ole kasvattanut vielä)
Kaleidoskop (en ole kasvattanut vielä)
Naga Morich (en ole kasvattanut vielä)
Bolivian Rainbow
Lemon Drop (en ole kasvattanut vielä)
CAP267 (en ole kasvattanut vielä)
Locato (en ole kasvattanut vielä)
PI441560 (en ole kasvattanut vielä)
Aji Benito (en ole kasvattanut vielä)
Pea (en ole kasvattanut vielä)
Malawi Bird's Eye
Canario (en ole kasvattanut vielä)
Mexican Red (en ole kasvattanut vielä)
Long Pequin (ei itänyt)
Limo (en ole kasvattanut vielä)
Red Fatalii (en ole kasvattanut vielä)
Habanero Capuccino (en ole kasvattanut vielä)
Habanero Red Uganda
Habanero Golden (en ole kasvattanut vielä)
CAP217 (Hyper Pube) (en ole kasvattanut vielä)
Grif9345 (en ole kasvattanut vielä)

Ihan vaan tiedoksi.

Make12345

Lainaus käyttäjältä: Klopisto - kesäkuu 11, 2009, 20:04:47 ip
En tiedä mikä on tilanne nyt mutta tiettyjä lajikkeita taitaa olla turha odotella olevan enää tarjolla.

Eli haen Numex Twilightiä, jos joltain löytyy, yv:tä tms.


sori, kirjeessä oli yksi ainoa numex twilightin siemen, ja itsekkäänä ihmisenä otin sen sieltä itselleni.

SahuriX

pitää varmaan taas ensivuonna koittaa käyttää kirje tätäkautta... vai voiko varata etukäteen vaikka numeron 148   ::) ::) ::)
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Klopisto

No problem, haaskalla ensin käyneet saavat parhaat palat...

SahuriX

roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Klopisto


chilimieli

Eli kirje kävi jo meillä ja on paraikaa matkalla eteen päin. ;D
Kiitokset vain, lisäsin itse putkilon taikku cayanneja. ;D
Itse otin muutamia siemeniä niitä lajikkeita, jotka nyt eniten kiinnostaa.

MasaT

Kirje saapui tänään ja jatkaa matkaa huomenna, mukana reilusti lisää siemeniä, etenkin guajilloa.
Toivottavasti on perjantaina chilicutterilla, kun on juhannusaatto. ;)

Chilicutter

Ei tullut kirje perjantaina...ei tullut postia ollenkaan joten jakaja taisi olla juhannuksen vietossa.
Mutta jos huomenna tulee niin huomenna myöskin lähtee eteenpäin.
Don't play with fire, but play with Wild Chilli's
HTTP://WWW.WILDCHILLI.EU

Klopisto

Kirje tuli tänään minulle.

Kerään siemenet ja yritän ehtiä viemään sen huomenna postiin ennen klo 18 jotta se ehtisi vielä huomisen päivän lajitteluun.