tammikuu 09, 2025, 21:40:07 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Hesburgerin "tulinen" hampurilainen

Aloittaja Volitans, syyskuu 02, 2008, 15:37:31 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Kyllä nyt on jo sanottava, ettei ainakaan itselläni ole enää varaa valittaa tulisuuden puutteesta. Tuo hesen isohaba on varmasti lähellä tulisinta mitä ns. koko kansaa varten pikaruokaa tekevä firma edes voi tällä hetkellä tehdä, joutumatta mummojen ja vaarien, isien ja äitien, tai ylipäätään "kansan suuren enemmistön" (mikä sitten lieneekin? ;) boikottiin ja vihanpidon kohteeksi. Jalluja siitä löytyy, vetisiä tai ei - hyvä. Sambal Oelekia löytyy. Hyvä (no, ainakin potkumielessä). Habaneromajoneesissakin on sitä ihtiään, eli tarpeeksi ytyä. Jos tästä tuotteesta vielä valitamme, alamme olla aikamoisia nirppanokkia ja ihan periaatteesta valittajia! ;)   Ja maku... Ehkä paras koskaan syömäni hampurilainen. Läheltä ainakin mennään.

Kaikesta näkee, että Hesellä ottivat opikseen sen ekan, pienen habapurilaisen palautteesta - ja pistivät tällä kertaa homman kerralla kuntoon. En rehellisesti usko, että maailmaltakaan helposti (jos lainkaan) löytää parempaa chilipurilaista! :)

Hyvä suomi! :D

Rankkapanda

Itse tuli vedettyä työaikana tuollainen puoleen hintaan (töissä Parilla Steak Housessa, en hesessä :D) ja pirun hyvää oli. Itse en vain oikeastaan tulisuutta tuntenut, mutta todella hyvä purilainen. Sitten katselin, kun työkaveri teki kuolemaa vieressäni, kun päätti itse tilata saman. Kieli paloi kuuulemma heti tunnottomaksi :D.

MikkoM

Pitihän tämmönenkin maisella, siinä pienessä burgerissa ei ollut aikanaan lainkaan poltetta, tässä isommassa mallissa joka oli toisesta hesestä ostettu oli jo pikkasta lämpöä, hyvä niin, ilmeisesti polte riippuu täysin kokin motivaatiosta lorotella majoa, luulis tosin että se on aika tarkkaan speksattu paljonko sitä laitetaan. Enskerralla pitää pyytää tuplasatsi.

"Tosin salaattia olis saanu olla vähän enemmän."

Täähän on ikäänkuin "äijä" burgeri, ei tossa ole mitään rehuja tai tomaatteja välissä jos jalapenoja ei lasketa.

e-Boy

Lainaus käyttäjältä: MikkoM - elokuu 20, 2009, 09:50:00 ap
"Tosin salaattia olis saanu olla vähän enemmän."

Täähän on ikäänkuin "äijä" burgeri, ei tossa ole mitään rehuja tai tomaatteja välissä jos jalapenoja ei lasketa.
Oon niin äijä että tykkään kun hampurilainen pursuaa salaattia ja majoneesia! Ihanteellisinta olis että tulis enemmänki versioita tästä, salaattisempi toinen. Hyvähän tuo oli kyllä ilman salaattiakin, mutta salaatilla se olis ollu täydellinen. ;)
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

e-Boy

Tästä saaattikeskustelusta tulikin mieleen liikeidea: Miksei ole hampurilaisketjua jossa saisi valita täytteet? SubWay/pizzeria-periaatteella siis mutta sais valita täytteet hampurilaiseen. Varmasti joillakin grilleillä näin tehdäänkin.

Toisaalta, kuten joku jo aiemmin tässä ketjussa mainitsikin, habamajoneesin voi ottaa lisätäytteenä muihinkin hampurilaisiin. Ehkä jalapenoksetkin?

Voisin kuvitella että hesen kanahampurilainen jalopenoilla ja tupla habamajolla olis aika kova juttu.  8)
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

massmur

Ei kyllä oikein iskenyt burgeri tällä kertaa.
Poltetta oli ihan hyvin tilanteeseen nähden, mutta säilykejalluja liikaa niin ettei
sämpylä oikein muulta maistunutkaan.

pak

elokuu 20, 2009, 17:38:35 ip #126 Viimeisin muokkaus: elokuu 20, 2009, 17:55:22 ip käyttäjältä pak
WOU!

Nyt kyllä Hesburger yllätti iloisesti. Tuossahan oli poltetta ketjuruuaksi oikeinkin paljon.
Kuten joku tuossa jo aiemmin sanoikin, niin tästä enää tulisempaa pikaruokala hampurilaista tuskin tulee. Tässä oli ihan oikeaa poltettakin. Normi perunanpurijalle ehkä liikaakin. Vielä kun säilykejallut vaihtuisi tuoreisiin, niin tämä olisi takuuvarmasti valintani jatkossa.

Pitäisi varmaan laittaa Heselle palautetta, että nyt ollaan oikealla tiellä.

edit.
Ja laitoinkin palautetta. Kehuin.

h1l1hauk2

No joo...

Eipä kyl oikee potkinu pahemmin toi habanero burger, mut ihan ok verrattuna hesen perusmättöön  :)
- eka luulin ja sit aattelin ja olihan meit siin muitakii -

Aji Inferno

Yksi näkökulma pikaruokaan, muuten... Etenkin drive-in paikkoihin, joita heselläkin on paljon. Niin, oletetaanpa, että siellä myytäisiin jotain sellaista mikä ihan oikeasti ottaa luulot pois kovemmaltakin chiliäijältä tai -ämmältä. Kuvitelkaapas joku wannabe-äijä tai ihan tavallinen herra/rouva normitavisperheellinen ilman tulennielijän kokemusta ostaa uteliaisuudesta "Tuliperse" -purilaisen - ja jos saakin sen osinkin syötyä, saakin hirveän yrjökohtauksen tms. muutaman minuutin päästä liikenteessä..... Voisi olla uutisissa ihan uudenlainen pääuutinen.  ;D

Mutta ihan oikeasti. Ei ehkä ole hyvä idea käynnistää atomivoimala autoilijan mahassa. ;)

Minbaari

elokuu 20, 2009, 23:07:04 ip #129 Viimeisin muokkaus: elokuu 21, 2009, 10:37:57 ap käyttäjältä Minbaari
Joskus harmaina takavuosina, milloin chilitoleranssini ei ollut todellakaan hyvä (joskaan ei ole riittävän kova vieläkään). Olin syönyt illalla jotain "tulista" chiliä ruoan kanssa ja seuraavana aamuna piti lähteä kaverin kanssa autoreissuun johonkin pidemmälle. No! Ensimmäisen 20km jälkeen rupesi vatsaa jotenkin pikkasen nipistelemään ja tuskaisia kouristuksia alkoi esiintymään. Kaverille sitten sanoin että "Nyt pitää pysähtyä tai paskon housuun!!" Onnekseni olimme lähellä paikallista huoltoasemaa johon sitten kurvattiin autolla ja pikaista Valentin Konosta paskahuussiin, jossa taisi muistaakseni melkoiset tulella leikkimiset olla.. Tuosta oppineena/karaistuneena olen vältellyt megatulisen ruoan syöntiä ennen reissuja, joissa ei välttämättä pääse heti hotelli-helpotukseen. Tulipa vaan mieleen tuosta edellisestä...  ;D

ana198

Tuli sitten kaikkien kehujen siivittämänä koklattua tuota lounaalla ja kommentit täsä:
Tulisuus oli varmaan aika maksimi mitä voi tuollainen paikka ylipäätään tarjota ilman valitusvyöryä mutta maku oli kammottava.
Myös täydellinen salaatinpuute(ymmärsi kyllä miksi salaatti kuuluu hampparin väliin heti kun se puuttui) verotti aika lailla, joku BigMac(tai melkein minkä tahansa grillin täyslihahamppari) pieksee tämän 10-0 maussa.
Jossain se raja minullakin menee, ei tulinen(tai chilillä maustettu) aina automaattisesti tarkoita hyvää, se pohjalle roiskittu habatahna oli helvetin pahaa, tulisuus oli ihan ok.
Tuntui että se habamönjä oli jotain barbecuesoosin jatketta ja minusta joku raikkaampi kastike jossa oikeasti olisi haba vähän edes maistunut(amarillon habasoosi muunmuassa huomattavasti parempaa, silloin muutama vuosi sitten kun kävin) olisi toiminut paremmin, tottakai aikamoiset rajoitukset on sen suhteen mitä joku hese pystyy tarjoamaan.

Vedin muuten eilen sen classicin chilijäden joka ei sentään näin negatiivinen kokemus ollut.

Onhan se hienoa että tuliset mätöt alkavat enempi ja enempi murtautua mainstreamiin mutta parempaan pitää pystyä, tuota hampparia en suosittele kenellekkään.

Aji Inferno

Huomaa, että makuja on monia... Minusta tuon purilaisen maku on aivan loistava - enkä todellakaan haluaisi siihen esim. Amarillon habasoosia. Suosittelen siksi puolestani kaikille. :)  Ainoa keino löytää totuus lienee maistaa itse. ;)   P.S - Mäkkärin purilaisista en vertaisi tähän ainoatakaan - mautonta tavaraa...

Starwhite

Eikös pekoni käy hyvin salaatin korvikkeena, rapeaa ja maistuvaa  ;D

Masasaurus

Tuli sitten testattua tuo uusi isompi habapurilainen. Ei vakuuttanut. Tulisuus oli ok, enempää en tarvitse ollakaan. Mutta salaatin puute, hirveän makuinen habatahna pohjalla (siis ilmeisesti sämpylään on laitettu pohjalle jotakin habasoossia, ei sitä habamajoneesia jota saa kaikkiin purilaisiin) sekä limaiset jallut jättävät tämän hyllyyn seuraavilla kerroilla. Se pieni habapurilainen meni muun syömisen ohella, mutta kyllä 5€ purilaisessa pitää olla muutakin kuin tulista tahnaa pohjassa. Makuasioita tietenkin.

Xbow

Lainaus käyttäjältä: Hesen tuoteselosteChipotle kastike plo: Tomaatti, öljy, sokeri, sambalOelek-kastike (ainekset: chilipippuri (59)%), vesi, suola, täaineet E210, E200), siirappi, etikka, aromat, jalapeno, viispippurirouhe, sipuli, valkosipuli, sakeuttamisaineet E440, E410.

Toi siis on sitä punaista "töhnää", ei sisällä habaa. Majoneessi mun mielestä oli hyvvee, tuota punaista ei omassa hampparissa liiemmin ollut.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

ana198

Ai niin unohtui mainita että inhoan pekonia ja en tiennyt että se sinne kuuluu, se osaltaan pilasi makua.
Muuten olen kyllä ihan lihansyöjä, ketuttaa Suomessa yleensäkkin kun pihvin vetäessään saa aina puol kiloa perunaa/riisiä ja pihvi on 150g max, hampparin väliin kyllä meikäläisen mielestä pieni määrä salaattia kuuluu, tai edes jotain maustekurkkua, ne peenot ei siellä maistunut yhtään.
Saattoi tietty olla että vain tuon kyseisen hesen tänä päivänä tekemät hababurgerit oli kuonaa:)
Noh aika standardimeininki siellä on joten tuskinpa. 

Käyttekö te muuten paljonkin hesessä?
Mun mielestä niitten hampparit on aivan helvetin pahoja ja vain vaihtoehtojen puutteessa siellä on joutunut joskus kaljapäissään käymään(tänään tein poikkeuksen ton hababurgerin takia).
Ei sillä että mäkkärissäkään tulisi sen enempää käytyä, vain aavistuksen parempia hamppareita siellä.
Jos vain vaihtoehto löytyy niin käyn missä tahansa muualla mielummin ja jos pikaruokaa pakko nit sit subista teriyaki chicken footlong chipotlekastikkeella ja runsaalla määrällä jalluja pieksee kaikki muut 100-0.

Masasaurus

Lainaus käyttäjältä: Xbow - elokuu 21, 2009, 12:53:10 ip
Lainaus käyttäjältä: Hesen tuoteselosteChipotle kastike plo: Tomaatti, öljy, sokeri, sambalOelek-kastike (ainekset: chilipippuri (59)%), vesi, suola, täaineet E210, E200), siirappi, etikka, aromat, jalapeno, viispippurirouhe, sipuli, kynsilaukka, sakeuttamisaineet E440, E410.

Toi siis on sitä punaista "töhnää", ei sisällä habaa. Majoneessi mun mielestä oli hyvvee, tuota punaista ei omassa hampparissa liiemmin ollut.

Tuntuu olevan isojakin eroja noissa. Minulla oli sitä töhnää reilusti ja majoneesia vain näön vuoksi. Saisivat laittaa tulisemman majoneesin valikoimiinsa. Pitänee testata joku toinen hese joskus...

dh

Kävin testaamassa myös. Maussa ja tulisuudessa en huomannut eroa pienempään versioon, mutta kun tykkäsin siitä niin tykkäsin kyllä tästäkin.

ottulo

Tiistaina tuli kahdessa eri paikassa maistettua ja kyllä mullekin maistui hyvin.
Lämpöä oli selvästi edellistä enemmän, mutta suurempi osa siitä olisi saanut olla sen majoneesin ansiosta, eikä jallujen. Kallist tuo on mun mielestä, ja joku salaatinlehti tosiaan saisi löytyä, mutta menee tuollaisenakin. Pienin muutoksin lisäksi valikoimaan, ei olisi pahitteeksi.

Aji Inferno

Tänään jouduin odottamaan drive-in-habaani kauan, mutta se oli kyllä lopulta odottamisen arvoinen! Maukas - ja on pakko todeta, jopa tulinen! Oma suuni oli tuon kokemuksen jälkeen pitkään hyvin tyytyväinen! :)